Capaciteitstarief
Re: Capaciteitstarief
Voor mij mag het ingevoerd worden.
Meer dan 250 euro minder, moet wel uitkijken met mijn verbruikers.
Maand januari is al naar den tuut.
Ons madam even niet gekeken naar real data en hop een piek vermogen van 9,7 KW aan de rekker in januari
Meer dan 250 euro minder, moet wel uitkijken met mijn verbruikers.
Maand januari is al naar den tuut.
Ons madam even niet gekeken naar real data en hop een piek vermogen van 9,7 KW aan de rekker in januari
Of is het KW
Neen, je hebt gelijk. Een typo van mij …
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 30 januari 2023, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Zolang mensen de pellets waarvoor ze de premie aanvragen zelf verbruiken en er niet mee frauderen, is het voor mij OK.
De details moeten nog verder worden uitgewerkt (misschien toch maar best ook een bewijs vragen van de aankoop van de pelletkachel) en in wetteksten worden gegoten.
Volgens mij betaalt niemand minder! Net omdat het gewoon niet mogelijk is om onder die 'piek zonder meerkost' te blijven!
Ik denk dat de gemiddelde meerkost bij iedereen ergens rond de 30 à 40 euro zal liggen.
Ik denk dat de gemiddelde meerkost bij iedereen ergens rond de 30 à 40 euro zal liggen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Hallo
Ik heb vandaag mn energie eindafrekening gekregen en het goede nieuws is dat ik flink terug trek. Ruim 500 eur.
Ter info: ik ben alleenstaande, woon in klein appartement en mn verbruik voor electriciteit was 670 kwh (dag en nacht te samen) en voor gas 36m3 (369 kwh). (Jaarlijks verbruik)
MAAR bij nazicht van de factuur zag ik dat er een capaciteitstarief is aangerekend van 11eur voor 5 weken!!!!!!! Slotsom: ik als kleinverbruiker moet 120 eur (incl btw) jaarlijks extra betalen voor die maffia van een Fluvius. Ik ben echt ontzet hierdoor en overweeg nu voor de eerste keer om te gaan verhuizen naar Wallonie. Pissed ben ik.
Ik heb vandaag mn energie eindafrekening gekregen en het goede nieuws is dat ik flink terug trek. Ruim 500 eur.
Ter info: ik ben alleenstaande, woon in klein appartement en mn verbruik voor electriciteit was 670 kwh (dag en nacht te samen) en voor gas 36m3 (369 kwh). (Jaarlijks verbruik)
MAAR bij nazicht van de factuur zag ik dat er een capaciteitstarief is aangerekend van 11eur voor 5 weken!!!!!!! Slotsom: ik als kleinverbruiker moet 120 eur (incl btw) jaarlijks extra betalen voor die maffia van een Fluvius. Ik ben echt ontzet hierdoor en overweeg nu voor de eerste keer om te gaan verhuizen naar Wallonie. Pissed ben ik.
Goed nieuws is maar hoe je dat interpreteert. Het feit dat je 500 euro terugkrijgt is omdat je de afgelopen maanden te hoge voorschotfacturen hebt betaald.Danny180676 schreef: ↑14 februari 2023, 19:34 Hallo
Naar mijn gevoel heb je eerder een renteloze lening verstrekt aan je energieleverancier.
Dat capaciteitstarief is een pestbelasting. Ik volg het ook op en hou mij ook vast.
Velen zijn er nu nog niet mee bezig maar wacht tot ze hun afrekening krijgen.
Verbruik spreiden toch zo moeilijk.
Een Smart Power Plug in de Action met wifi 9 €.
En zelfs als niet thuis alle elektrische apparaten te starten.
Zo simpel kan het zijn in 2023.
Als op het werk, zonnetje schijnt en zonnepanelen draaien maar van op afstand die vaatwasser,droogkast etc.
Dan nog wetende dat er al veel leveranciers zijn die een enkel tarief gebruiken in 2023.
Maakt dus niet uit overdag of snachts.
Spreiden verbruik toch zo simpel.
Juist niet, toestellen starten niet meer door er gewoon elektriciteit op te steken. Je moet manueel op start knop drukken. oplossing: een kort startuitstel instellen, elektriciteit onderbreken en als de machine terug elektriciteit krijgt telt die verder af. Bij mijn wasmachine werkt dat maar wie haalt dan de was eruit als ik niet thuis ben? Laten zitten: dan heb je extra strijkwerk.
Spreek met een brandweerman. Die raden af om toestellen te laten draaien als je niet thuis bent/aan het slapen bent.burgundy schreef: ↑15 februari 2023, 10:09Verbruik spreiden toch zo moeilijk.
Een Smart Power Plug in de Action met wifi 9 €.
En zelfs als niet thuis alle elektrische apparaten te starten.
Zo simpel kan het zijn in 2023.
Als op het werk, zonnetje schijnt en zonnepanelen draaien maar van op afstand die vaatwasser,droogkast etc.
Dan nog wetende dat er al veel leveranciers zijn die een enkel tarief gebruiken in 2023.
Maakt dus niet uit overdag of snachts.
Spreiden verbruik toch zo simpel.
Die zijn specialiteit is branden blussen.
En in een ietwat moderne installatie met verlies stroom schakelaars niet echt een probleem.
Maar ja alle middelen zijn goed om een uitvlucht te hebben.
En te kunnen kankeren op alles en wat.
-
- Newbie
- Contacteer:
Kevva schreef: ↑15 februari 2023, 09:55Zo denk ik er ook over. Velen beseffen nog niet wat de impact gaat zijn op hun factuur. En vooral als single ben je de pineut ZOALS ALTIJD.Danny180676 schreef: ↑14 februari 2023, 19:34
Goed nieuws is maar hoe je dat interpreteert. Het feit dat je 500 euro terugkrijgt is omdat je de afgelopen maanden te hoge voorschotfacturen hebt betaald.
Naar mijn gevoel heb je eerder een renteloze lening verstrekt aan je energieleverancier.
Dat capaciteitstarief is een pestbelasting. Ik volg het ook op en hou mij ook vast.
Velen zijn er nu nog niet mee bezig maar wacht tot ze hun afrekening krijgen.
Wat me vooral stoort is het dictator gedrag van deze instanties die het opleggen omdat het hen past. O wee als jij of ik ooit helemaal in onze eigen energievoorziening kunnen voorzien, ze gaan op hun achterste poten staan.
Mensen aanvallen zonder te weten wie, de Facebook generatie ten top.RantingDuck schreef: ↑15 februari 2023, 13:14
Want jij blijft met de gebakken peren achter, niet die gecertifieerde want dat certificaat is een vrijgeleide.
Mensen bang maken dat kan men als de beste.
als je vrede wilt, bereid je dan voor op oorlog.
En wat doe je zelf om capaciteitstarief zo laag mogelijk te houden.
Want daar ging dit topic over.
Mensen aanvallen die zich niet kunnen verdedigen want u weet, kent alles beter.
Nu sommige mensen op pensioen betalen een solidariteitsbijdrage, weet u ook waarom.
Want daar ging dit topic over.
Mensen aanvallen die zich niet kunnen verdedigen want u weet, kent alles beter.
Nu sommige mensen op pensioen betalen een solidariteitsbijdrage, weet u ook waarom.
Burgundy heeft idd dezelfde schrijfstijl als Platin. Frappant!
Welcome back.
Welcome back.