Carmignac Patrimoine A EN E ?
TIP
Carmignac Patrimoine A EN E ?
Ik zou via Binck bank Carmignac Patrimoine willen aankopen.
Nu staat er Carmignac Patrimoine a waarde 4909 euro en
Carmignac Patrimoine E waarde 127 euro.
Weet iemand wat het verschil hier tussen is en wat de aankoopkosten zijn via Binckbank ?
Nu staat er Carmignac Patrimoine a waarde 4909 euro en
Carmignac Patrimoine E waarde 127 euro.
Weet iemand wat het verschil hier tussen is en wat de aankoopkosten zijn via Binckbank ?
-
Yvan
Re: Carmignac Patrimoine A EN E ?
CARMIGNAC EURO-PATRIMOINE (ISIN: FR0010149179) belegt voor minimum 75% in effecten binnen de EU, de rest wereldwijd, waar Carmignac Patrimoine A
(ISIN:FR0010135103) wereldwijd belegt zonder restricties op het vlak van geografie of valuta, mits die beperking dat tenminste 50% belegt wordt in vastrentend waardepapier zoals obligaties.
Van elk fonds van Carmignac is het prospectus terug te vinden op de site van Carmignac Gestion, http://www.carmignac.nl/nl/index.htm Dat document grondig en kritisch nalezen (en proberen het te begrijpen, ik heb het voor de duidelijkheid over mezelf) lijkt me het eerste wat een belegger hoort te doen...
Kosten bij Binckbank: geen idee, ik koop fondsen via Rabobank.be. De instap bedraagt 1%, geen uitstapkosten.
(ISIN:FR0010135103) wereldwijd belegt zonder restricties op het vlak van geografie of valuta, mits die beperking dat tenminste 50% belegt wordt in vastrentend waardepapier zoals obligaties.
Van elk fonds van Carmignac is het prospectus terug te vinden op de site van Carmignac Gestion, http://www.carmignac.nl/nl/index.htm Dat document grondig en kritisch nalezen (en proberen het te begrijpen, ik heb het voor de duidelijkheid over mezelf) lijkt me het eerste wat een belegger hoort te doen...
Kosten bij Binckbank: geen idee, ik koop fondsen via Rabobank.be. De instap bedraagt 1%, geen uitstapkosten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De meest genomen is Carmignac Patrimoine A , volgens hun curve , en volgens Moringstar bekroont met 3 sterren . Ikzelf heb er ook genomen .
Carmignac Patrimoine A ( aandelen - obligaties)
Carmignac Securite ( obligaties)
Carmignac Emergents ( aandelenfonds - Bric landen )
Spreiden is de boodschap ............
Instapkosten bij Argenta 2% voor Patrimoine en Emergents , voor de securité 1,5% instap , geen uitstapkosten .
Bij Rabobank dus goedkoper voor in te stappen zoals bij Yvan . Bij Binck weet ik het ook niet , maar kan je geen sumulatie maken op hun site ?
Carmignac Patrimoine A ( aandelen - obligaties)
Carmignac Securite ( obligaties)
Carmignac Emergents ( aandelenfonds - Bric landen )
Spreiden is de boodschap ............
Instapkosten bij Argenta 2% voor Patrimoine en Emergents , voor de securité 1,5% instap , geen uitstapkosten .
Bij Rabobank dus goedkoper voor in te stappen zoals bij Yvan . Bij Binck weet ik het ook niet , maar kan je geen sumulatie maken op hun site ?
Brederode, IWDA, Niocorp Ltd
Ik ben ook klant bij Rabo ga ze daar aankopen.
Bedankt.
Bedankt.
Binck bank - evenals Keytrade Bank - hanteren een vast bedrag van net geen 10€ voor aankoop van beleggingsfondsen. Bewaarloon en uitstapkosten zijn er niet. Wel bieden ze niet alle beleggingsfondsen aan. Voor Carmignac fondsen is dat meestal geen enkel probleem.
Bij Rabo is het dus 1% of 25 euro per stuk.(Argenta 2%)Meijn schreef: Binck bank - evenals Keytrade Bank - hanteren een vast bedrag van net geen 10€ voor aankoop van beleggingsfondsen. Bewaarloon en uitstapkosten zijn er niet. Wel bieden ze niet alle beleggingsfondsen aan. Voor Carmignac fondsen is dat meestal geen enkel probleem.
Maar het is iets voor 10 jaar dat het blijft staan, misschien toch bij een wat grotere bank als Rabo wat veiliger.
Laatst gewijzigd door karine op 31 december 2009, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor vreemde effecten maakt het niet uit of de bank zou failliet gaan, deze tellen niet mee met het vermogen van de bank.karine schreef:Bij Rabo is het dus 1% of 25 euro per stuk.(Argenta 2%)Meijn schreef: Binck bank - evenals Keytrade Bank - hanteren een vast bedrag van net geen 10€ voor aankoop van beleggingsfondsen. Bewaarloon en uitstapkosten zijn er niet. Wel bieden ze niet alle beleggingsfondsen aan. Voor Carmignac fondsen is dat meestal geen enkel probleem.
Maar het is iets voor 10 jaar dat het blijft staan, misschien toch bij een wat grotere bank als Rabo wat veiliger.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
belastingsaangifte carmignac fondsen
Iemand een idee wanneer de berekeningsmodule er op de site van carmignac er gaat staan voor de inkomsten van 2009 ?
Of geeft niemand die aan ?
Of geeft niemand die aan ?
Aangeven
Ik weet van niets. 
Jij weet van niets. De belastingen weten wellicht meer, want tussen Belgie en Frankrijk bestaat er een akkoord voor uitwisseling van fiscale gegevens.karine schreef:AangevenIk weet van niets.
En sinds kort kunnen ze dus tot 7 jaar in de tijd teruggaan om na te gaan of je braaf alles hebt aangegeven. Dan moet je de "vergeten" belastingen toch nog betalen + boete + verwijlintresten. Het is dus niet omdat je er nu niets van hoort, dat ze binnen 7 jaar daar niet op terug komen.
Inderdaad, met zo'n kortzichtige opmerkingen ben je niets.robokat schreef:Jij weet van niets. De belastingen weten wellicht meer, want tussen Belgie en Frankrijk bestaat er een akkoord voor uitwisseling van fiscale gegevens.karine schreef:AangevenIk weet van niets.
En sinds kort kunnen ze dus tot 7 jaar in de tijd teruggaan om na te gaan of je braaf alles hebt aangegeven. Dan moet je de "vergeten" belastingen toch nog betalen + boete + verwijlintresten. Het is dus niet omdat je er nu niets van hoort, dat ze binnen 7 jaar daar niet op terug komen.
Maar echt niemand die ongeveer weet van wanneer de berekeningsmodule beschikbaar gaat zijn ?
Sorry,
Maar ik heb deze fondsen bij Argenta gekocht en als mijn agent mij hier niets over verteld weet ik ook van niets.
En met zo een kleine bedragen gaan ze zich ook niet bezighouden bij de belastingen hoor.
Maar ik heb deze fondsen bij Argenta gekocht en als mijn agent mij hier niets over verteld weet ik ook van niets.
En met zo een kleine bedragen gaan ze zich ook niet bezighouden bij de belastingen hoor.
Ik heb recent Carmignac Patrimoine A aangekocht via Binck. De aankoopkosten waren 9,5 euro. Toen ik een simulatie deed van een verkoop waren de kosten 9,5 euro + 0,50 %.
Dit was het antwoord dat ik kreeg van Binck toen ik om verduidelijking vroeg;
Via deze e-mail willen wij u over het volgende informeren.
Voor niet beursgenoteerde fondsen zoals Carmignac Patrimoine -A- (EUR) C rekent BinckBank zowel bij aan- als verkoop een vast makelaarsloon aan, nl EUR 9.50.
Echter de Belgische staat rekent in sommige gevallen ook een beurstaks aan bij de verhandeling van niet beurs genoteerde beleggingsfondsen. Ter verduidelijking:
1) bij aankoop rekent de Belgische staat geen beurstaks aan bij verhandeling van niet beursgenoteerde fondsen.
2) bij verkoop houdt de Belgische staat een beurstaks in van 0.50% als en indien het fonds van het type kapitalisatie is (dus dat het eventuele dividend zal worden herinvesteert in het fonds en niet wordt uitgekeerd). Dit is het geval bij het fonds van Carmignac. Wanneer het fonds het dividend uitkeert zal er geen beurstaks geheven worden bij verkoop, maar heft de Belgische Staat Roerende Voorheffing op de dividenduitkering.
Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn.
Toch lees ik hier meermaals dat er geen uitstapkosten zouden zijn bij andere banken, kan iemand hier een verduidelijking over geven.
Mvg,
Darts
Dit was het antwoord dat ik kreeg van Binck toen ik om verduidelijking vroeg;
Via deze e-mail willen wij u over het volgende informeren.
Voor niet beursgenoteerde fondsen zoals Carmignac Patrimoine -A- (EUR) C rekent BinckBank zowel bij aan- als verkoop een vast makelaarsloon aan, nl EUR 9.50.
Echter de Belgische staat rekent in sommige gevallen ook een beurstaks aan bij de verhandeling van niet beurs genoteerde beleggingsfondsen. Ter verduidelijking:
1) bij aankoop rekent de Belgische staat geen beurstaks aan bij verhandeling van niet beursgenoteerde fondsen.
2) bij verkoop houdt de Belgische staat een beurstaks in van 0.50% als en indien het fonds van het type kapitalisatie is (dus dat het eventuele dividend zal worden herinvesteert in het fonds en niet wordt uitgekeerd). Dit is het geval bij het fonds van Carmignac. Wanneer het fonds het dividend uitkeert zal er geen beurstaks geheven worden bij verkoop, maar heft de Belgische Staat Roerende Voorheffing op de dividenduitkering.
Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn.
Toch lees ik hier meermaals dat er geen uitstapkosten zouden zijn bij andere banken, kan iemand hier een verduidelijking over geven.
Mvg,
Darts
Bij de meeste banken betaal je instapkosten tussen 1% en 3%, en geen uitstapkosten. Bij Binck betaal je geen instapkosten noch uitstapkosten, enkel een vaste transactiekost bij aan- en verkoop.Darts schreef:Ik heb recent Carmignac Patrimoine A aangekocht via Binck. De aankoopkosten waren 9,5 euro. Toen ik een simulatie deed van een verkoop waren de kosten 9,5 euro + 0,50 %.
...
Een paar rekenvoorbeelden.
1. Stel je koopt voor 10.000 euro Patrimoine.
Bij de goedkopere banken betaal je 100 euro instapkosten, bij de duurdere 300 euro. Bij verkoop betaal je enkel uitstapkosten.
Bij Binck betaal je 9,50 euro bij aankoop en 9,50 bij verkoop.
2. Stel je koopt voor 25.000 euro Patrimoine.
Bij de goedkopere banken betaal je 250 euro instapkosten, bij de duurdere 750 euro. Bij verkoop betaal je geen uitstapkosten.
Bij Binck betaal je 9,50 euro bij aankoop en 9,50 bij verkoop.
Grote vraag: waar ben je nu beter af ?
Bij Binck betaal je wel 9,5 euro + 0,50 % taks bij verkoop. Of het nu taksen zijn of gewone kosten die de bank aanrekent, in essentie zijn het uitstapkosten. Dus je betaalt wel uitstapkosten. Uiteraard is Binck nog goedkoper, maar ik ga er toch van uit dat die 0,5 % taksen ook bij andere banken moeten worden betaald wanneer men uitstapt en er dus wel uitstapkosten zijn. Ivm met die 0,5 % taks bij verkoop had ik graag even geweten of de andere banken die ook aanrekenen, wat in principe toch zou moeten, anders klopt er iets niet.robokat schreef:Bij de meeste banken betaal je instapkosten tussen 1% en 3%, en geen uitstapkosten. Bij Binck betaal je geen instapkosten noch uitstapkosten, enkel een vaste transactiekost bij aan- en verkoop.Darts schreef:Ik heb recent Carmignac Patrimoine A aangekocht via Binck. De aankoopkosten waren 9,5 euro. Toen ik een simulatie deed van een verkoop waren de kosten 9,5 euro + 0,50 %.
...