Carmignac patrimoine A
TIP
Re: Carmignac patrimoine A
Ik lees altijd maar dat jullie op een dipje wachten om in te stappen. Hoeveel dipjes zijn er al niet geweest dit jaar en waarom zijn jullie toen niet ingestapt? Ondertussen boldert de trein maar verder.josbos schreef:Zodra er terug een (serieuze) correctie op de beurs is, vroeg of laat, gaat het terug richting aandeelfondsen.
Carmignac zet volop in op de dollar.
Grootste blootstelling zit nu in dollars.
Dus nog even wachten tot die godverdomse euro eindelijk wat aan sterkte inboet en
dan kan Patrimoine volop weer presteren als weleer.
Nog een beetje geduld
Het komt wel goed
Grootste blootstelling zit nu in dollars.
Dus nog even wachten tot die godverdomse euro eindelijk wat aan sterkte inboet en
dan kan Patrimoine volop weer presteren als weleer.
Nog een beetje geduld
Lang leve de euro! (boegeroep en gefluit vanuit de zaal
)
Ik heb hier ook verkondigd dat elk moment goed is om een aankoop te doen, en daar blijf ik ook bij, maar je moet dan wel genoeg buffer hebben, om te kunnen bijkopen (mijn buffer is ver op). De "dipjes" van dit jaar, stelden niets voor met de dips die we vorig jaar gekend hebben, waardoor opwaarts potentieel beperkt is.Yaris schreef:Ik lees altijd maar dat jullie op een dipje wachten om in te stappen. Hoeveel dipjes zijn er al niet geweest dit jaar en waarom zijn jullie toen niet ingestapt? Ondertussen boldert de trein maar verder.
De reden waarom ik nu op een dip wacht, is omdat we voor sommige marktsegmenten, we de "top" terug bereikt hebben. Zou graag terug in Biotech willen stappen en momenteel gaat deze op en af, zolang er geen duidelijkheid is welke richting het gaat, stop ik er geen geld in. Ook zit een groot deel van de biotechaandelen, uit die fondsen, aan hun fairvalue en beginnen ze, meer om meer, veel trager te groeien of in het rood te eindigen.
Goudfondsen wil ik niet aankopen. Momenteel lijkt Indië en Brazilië terug in de lift te zitten, maar voor hoe lang gaat die vlieger op, daarnaast zeggen de meeste namen van de onderliggende aandelen me niet veel (uitgezonderd TATA, Ambev, Embraer, Infosys) en heb ik dus de neiging om in EM geen geld te stoppen.
Zolang de jojo op en neer gaat, stap ik niet terug in de beurs. Heb liever klare wijn, dan geen wijn
-
Raoul van Buffelen
- Jr. Member

- Contacteer:
't Was maar om te lachen! Rendement vandaag: -1.21%. Grrrrrrrrrrrr... en dan zeggen dat ik dit nog aangeef aan de belastingen ook. Straks sturen ze mij een bericht dat ik er geld voor terugkrijg.Raoul van Buffelen schreef:Vandaag is hun YTD eindelijk opnieuw positief.
Oef net voor de dip een stuk verkocht, hoopte nog een stuk te kunnen sluiten voor mei.
Sowieso hou ik een aantal CPs maar nu heb ik er teveel voor wat het waard is.
Sowieso hou ik een aantal CPs maar nu heb ik er teveel voor wat het waard is.
Beste,
Met enige verbazing lees ik de vele ontgoochelde reacties over dit fonds op dit forum.
Dit fonds bevindt zich inderdaad in moeilijk vaarwater en gaat op en af. Maa zoals door sommigen reeds aangehaald. Het is wel een meer dan behoorlijk schip dat nu niet meteen de dieperik in tuimelt. Het gaat nu inderdaad niet echt stroomopwaarts.
Maar je kan maar beter je containertjes (geld) op meerdere schepen (fondsen) zetten en zo heb je meer evenwicht wanneer een bootje achterblijft en een ander sneller stroomopwaarts gaat.
succes,
Met enige verbazing lees ik de vele ontgoochelde reacties over dit fonds op dit forum.
Dit fonds bevindt zich inderdaad in moeilijk vaarwater en gaat op en af. Maa zoals door sommigen reeds aangehaald. Het is wel een meer dan behoorlijk schip dat nu niet meteen de dieperik in tuimelt. Het gaat nu inderdaad niet echt stroomopwaarts.
Maar je kan maar beter je containertjes (geld) op meerdere schepen (fondsen) zetten en zo heb je meer evenwicht wanneer een bootje achterblijft en een ander sneller stroomopwaarts gaat.
succes,
Carmignac niet goe bezig. Ook Carmignac Emerging markets bounds slecht!
Dat is een opendeur intrappen.
We weten ondertussen al uit vorige posts dat dit fonds vandaag maar weinig mensen doet lachen.
Mvg,
We weten ondertussen al uit vorige posts dat dit fonds vandaag maar weinig mensen doet lachen.
Mvg,
Het fonds doet niet zo veel bij mij.
Maar ik ga nog geen paniek slaan.
Desnoods hou ik het tot er winst is.

Desnoods hou ik het tot er winst is.
Ik heb geduld en vertrouwen in het management van CP !
Mag ik eens proberen?phineke17 schreef:Het fonds doet niet zo veel bij mij.
Desnoods hou ik het tot er winst is.![]()
OT: ikzelf zit sinds half 2011 ook in Patrimoine, maar vorig jaar al een deel buiten gegooid uit miserie...
CP is een groot maar degelijk schip, een beetje log maar stuurbaar.
-
Raoul van Buffelen
- Jr. Member

- Contacteer:
Het is halverwege juli 2012, nu bijna 2 jaar geleden, een haven binnengevaren en het ligt nu, april 2014, nog steeds op dezelfde plaats. Het is nog geen dok verder geraakt.
En toch denk ik dat het in de juiste, Amerikaanse haven ligt. Nog meer maritieme beeldspraak iemand?