Carmignac Patrimoine
Re: Carmignac Patrimoine
de gele rekenmachine met "simulator"
http://www.carmignac.be/nl/simulateur.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.carmignac.be/nl/simulateur.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Inderdaad, het staat dus onder het rekenmachine.
Dank je wel.
Dank je wel.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Op de site van Carmignac wordt de calculator een "simulator" genoemd.
Dit is de rechtstreekse link: http://www.carmignac.be/nl/simulateur.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is de rechtstreekse link: http://www.carmignac.be/nl/simulateur.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Full Member
- Contacteer:
Voor de mensen die het allemaal te ingewikkeld vinden of die rondslomp rond het belastingsformulier willen ontwijken.
Zij kunnen dit fonds kopen als een tak 21, nl. Argenta Fund Plan Patrimoine.
Argenta Fund Plan Patrimoine is geen tak 21, wel een tak 23, dwz zonder garantie.
Bovendien betaal je bij instap 1,10 % taks en er zijn jaarlijkse beheerskosten van 0,75 %.
Dan denk ik persoonlijk dat een rechtstreekse belegging in het fonds nog goedkoper uitvalt.
Bovendien betaal je bij instap 1,10 % taks en er zijn jaarlijkse beheerskosten van 0,75 %.
Dan denk ik persoonlijk dat een rechtstreekse belegging in het fonds nog goedkoper uitvalt.
Is geen tak 21 maar een tak 23 en dus niet gewaarborgd door het beschermingsfonds.Franscoppy schreef:Voor de mensen die het allemaal te ingewikkeld vinden of die rondslomp rond het belastingsformulier willen ontwijken.
Bij een tak 23 is het belangrijk om weten dat je geen eigenaar bent van het onderliggende fonds, maar wel de verzekeringsmaatschappij. Wat maakt dat uit ? Komt je bank in moeilijkheden, dan heeft dit geen enkel gevolg voor je fondsen want jij bent de enige eigenaar. Komt je tak23 verzekeraar echter in moeilijkheden, dan is er geen enkele garantie dat je nog al je geld terug ziet, want je bent enkel schuldeiser, geen eigenaar van de effecten.
Waar Patrimoine gespreid is over meer dan 300 aandelen en obligaties, is Fund plan helemaal niet gespreid maar ligt het volledige risico bij één uitgever.
Futiliteiten, zal je zeggen ? Wie weet ? De bezitters van tak 23 producten van Lehman Brothers kunnen er in ieder geval van meespreken.
Hoi Robokat,robokat schreef: Waar Patrimoine gespreid is over meer dan 300 aandelen en obligaties, is Fund plan helemaal niet gespreid maar ligt het volledige risico bij één uitgever.
Kan je dit is even uitleggen, hetgeen argenta aanbied is toch die carmignac patrimoine, en dat fonds is dan toch gespreid over meer dan 300 aandelen en obligaties. Argenta neemt dan toch gewoon dat fonds over of zie ik dat verkeerd ?
Misschien een stomme vraag maar 'k vind heel dat fondsengedoe toch maar ingewikkelde materie

Mvg
MG
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
dit produkt spreekt me erg aan maar als leek zie ik het bos niet door de bomen..
-
- Newbie
- Contacteer:
Hi MG,
Ik denk dat robokat bedoelt, wat als Argenta failliet gaat. Dan ben je alles kwijt.
mvg
W
Ik denk dat robokat bedoelt, wat als Argenta failliet gaat. Dan ben je alles kwijt.
mvg
W
Het verschil lijkt subtiel, maar kan heel groot zijn. Let even goed op.mijn_geld schreef: Kan je dit is even uitleggen, hetgeen argenta aanbied is toch die carmignac patrimoine, en dat fonds is dan toch gespreid over meer dan 300 aandelen en obligaties. Argenta neemt dan toch gewoon dat fonds over of zie ik dat verkeerd ?
1. Als je een beleggingsfonds koopt, via bvb. Rabobank, dan wordt je voor een stukje eigenaar van dat fonds en van de onderliggende waarden. Bij Patrimoine zijn dat dus meer dan 300 aandelen, obligaties, goud, ...
Gaat je bank failliet (of zelfs de fondsbeheerder), dan blijf jij eigenaar van die waarden, die dus 100% van jou zijn en niet bij het faillissement betrokken. Om je geld helemaal kwijt te raken zouden alle 300 bedrijven en waarden failliet moeten gaan of waardeloos worden.
2. Verzekeringsmaatschappijen mogen geen fondsen verkopen. Ze mogen je wel een verzekering aanbieden. Als je een tak23 kiest, dan koop je in feite niets, maar sluit je een levensverzekering af.
In die verzekeringspolis staat dat de verzekeringsmaatschappij plechtig belooft dat ze je kapitaal plus eventuele meer- of minwaarden zullen terugbetalen als je daarom vraagt.
In die constructie zal Argenta Assurances ook wel het Patrimoine fonds aankopen, maar de eigenaar is dit maal Argenta Assurances, niet jezelf. Jij hebt in feite enkel een papiertje waarop staat dat je schuldeiser bent van Argenta Assurances. Komt de verzekeraar in betalingsmoeilijkheden, dan mag je samen met de andere schuldeisers gaan aanschuiven in de hoop dat er genoeg overblijft om (een deel van) je geld terug te krijgen.
Dat is wat er gebeurd is met bezitters van Lehman Brothers tak23 producten (via Ethias, Deutsche Bank, Citibank, ...).
Daar waar Patrimoine dus zijn risico spreidt over meer dan 300 bedrijven en waarden, maak je er via de tak23 constructie er een product van waar het risico in 1 enkele firma geconcentreerd is. En in ruil voor die dienst vragen ze dan nog een deel van de winst.
Nu mensen tegenwoordig geobsedeerd zijn door beschermingsfondsen en veilige producten, lijkt het me niet onbelangrijk even op dit verschil te wijzen.
Bedankt voor de verheldering robokat.
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
Hopelijk geen domme vraag, doch als leek had ik graag geweten waar ik de koersen van dit fonds kan volgen. (De tijd, via website Rabo????)
Dank .
Dank .
http://www.carmignac.be/nl/carmignac-pa ... part-a.htmLuc B. schreef:Hopelijk geen domme vraag, doch als leek had ik graag geweten waar ik de koersen van dit fonds kan volgen.
Als ik de werking van het Keytrade Fund Savings Plan goed begrepen heb kan je via die weg kosteloos instappen in de daar aangeboden Carmignac fondsen?
Met als nadeel natuurlijk dat aankoop en verkoop enkel begin van de maand mogelijk zijn.
Met als nadeel natuurlijk dat aankoop en verkoop enkel begin van de maand mogelijk zijn.
Terug de vraag van een leek... liet mij ook een leiden tot de aankoop van circa 10 K Carmignac Patrimoine.
Bij eerste mededeling op effectenrekening van Rabo mocht ik als lezen dat ik 147 euro verlies had...
Weet ook dat dergelijke zaken op 3 of meer jaar te bekijken zijn, doch als trotse beheerder van je "eerste" fonds, is het toch even slikken om te zien dat je al zoveel verlies hebt.
Geen paniek, doch hoe worden die zaken berekend?
Aangekocht 07/02, nu pas zichtbaar op effectenrekening. Met rode cijfers.... ik rode wangen...

Bij eerste mededeling op effectenrekening van Rabo mocht ik als lezen dat ik 147 euro verlies had...
Weet ook dat dergelijke zaken op 3 of meer jaar te bekijken zijn, doch als trotse beheerder van je "eerste" fonds, is het toch even slikken om te zien dat je al zoveel verlies hebt.
Geen paniek, doch hoe worden die zaken berekend?
Aangekocht 07/02, nu pas zichtbaar op effectenrekening. Met rode cijfers.... ik rode wangen...