Carrefour Mobile
Re: Carrefour Mobile
Ok bedankt, dan zal ik het nog eens proberen na activeren automatische herlading.Yvekes schreef:Ik vermoed dus dat er een 2de herlading nodig is om promo te activeren. na herlading binnen de 30 dagen geniet u steeds van tarief 0,01 eur bellen naar zelf gekozen nieuw carrefour-nummer. Ik vermoed dus dat u uw eigen kaart + die van uw vrouw eerst opnieuw moet herladen. Dit kan reeds aan 4 eur. Nadien kan u in de maand erop die automatische herlaadkaart activeren zodat beide kaarten iedere maand herladen worden.
U zou ook nu reeds automatische herlaadkaart kunnen activeren. die promo is toch slechts een jaar geldig, dus u zal er geen maand door verliezen om nu reeds te activeren.
Ik heb ingezien wat mijn probleem is en ik vermoed ook dat jij hetzelfde fout doet: je moet echt het gsmnr nemen dat er staat in de gebruikershandleiding.Vaganzza schreef:Dat probleem heb ook... Dus ervaringen welkom.Tellanogo schreef:Ik heb al geprobeerd om de opneemtijd (voordat die doorgeschakeld wordt naar de voicemail) te verlengen naar 30 seconden (het maximum). Echter wanneer ik de code vermeldt in de gebruikershandleiding (**61*+32verdere gsmnr zonder 0**30#) dan krijg ik altijd de melding "niet toegestaan". Zijn er nog mensen die dit probleem hebben? Ik vind ook geen manier om dit ofwel via de site ofwel via de voicemail zelf te veranderen.
Dus gewoon **61*+32486198787**30# en dan op je groene telefoontje drukken. Dan werkt het prima
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Dat deed ik dus ook verkeerd
Nu is het ook hier gelukt.
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
- Miss Moneypenny
- Full Member
- Contacteer:
Awel, ik heb ne keer gebeld naar hun helpdesk ; probleemke uitgelegd (overdarcht nummer ) en die mensen hebben dat in orde gebracht !
Dus so far, so good...Mss toch beter hun website eens aanpassen voor bv.
ik heb geen SMS gekregen van mijn oude provider proximus dat ik van hun net zou gegooid worden. Gewoon de kaart insteken en ik zat op het netwerk van Carrefour.
Wat ook heel handig lijkt is de opvolging via de website "Mijn rekening" ...alle gesprekken, SMS van de afgelopen periodes kan je zien en zelfs in een excel downloaden ! Lijkt mij heel interessant
Maar terug, ik kan nu bellen voor de helft ( ! ) van de oude prijs, zowel voor bellen als voor SMS
Tot nu toe dus een tevreden klant
Dus so far, so good...Mss toch beter hun website eens aanpassen voor bv.
ik heb geen SMS gekregen van mijn oude provider proximus dat ik van hun net zou gegooid worden. Gewoon de kaart insteken en ik zat op het netwerk van Carrefour.
Wat ook heel handig lijkt is de opvolging via de website "Mijn rekening" ...alle gesprekken, SMS van de afgelopen periodes kan je zien en zelfs in een excel downloaden ! Lijkt mij heel interessant
Maar terug, ik kan nu bellen voor de helft ( ! ) van de oude prijs, zowel voor bellen als voor SMS
Tot nu toe dus een tevreden klant
Gisteren nog eens gebeld naar de klantendienst. Het probleem was da mijn vrouw haar automatische herlading niet gebeurd was deze maand, bij mij wel... Ik kreeg een man aan de lijn die tegen mij in het Frans begon (had het duidelijk druk, kon ik zo horen). Ik vroeg of hij Nederlands sprak en hij zei "een beetje", maar ik moet zeggen: hij deed zijn uiterste best en uiteindelijk is het hele gesprek in het Nederlands verlopen! Goed hij begreep mijn probleem en loste dit snel op. Ik hoop nu wel dat het definitief opgelost is zodat ik niet elke maand moet bellen. Toen ik ervoor inlogde op de site met haar nummer dan stond er bij herladingen niets (zelfs niet van de 15€ startbelwaarde), die staat er nu wel samen met 2 x 5€. Dus dat stemt me al positief.
Toen vroeg ik hem ook nog hoe het zat met dat bellen voor 0,01€/min. Ik vertelde hem dat ik al gebeld had naar mijn vrouw, maar dat dit aan het gewone tarief aangerekend werd. Zijn antwoord: dit wordt niet automatisch geactiveerd (ik vermoed bij nummeroverdracht, maar heb hierover geen zekerheid). Toen ik hem vroeg wat ik daar dan voor moest doen, zag hij dat precies niet zitten om dit in het Nederlands uit te leggen en zei hij: "ik zal het voor u activeren". Gisterenavond heb ik dit uiteraard getest. Ik heb binnen de minuut afgelegd waardoor er normaal 0,01€ aangerekend zou moeten worden (1e minuut moet je sowiezo volledig betalen, zoals bij de meeste operatoren). En ja hoor nu heb ik gisteren een verbruik van 0,01€
Toen ik overstapte had ik wat schrik van de klantendienst (na het lezen van een aantal zaken op het internet), maar mijn ervaringen zijn echter heel positief. Ok je hoort wel dat het franstaligen zijn die daar werken, maar kom als ze hun uiterste best doen om Nederlands te spreken en het gesprek telkens volledig in het Nederlands gebeurt, wie ben ik om dat te veroordelen? Ik spreek waarschijnlijk slechter Frans dan zij Nederlands.![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Toen vroeg ik hem ook nog hoe het zat met dat bellen voor 0,01€/min. Ik vertelde hem dat ik al gebeld had naar mijn vrouw, maar dat dit aan het gewone tarief aangerekend werd. Zijn antwoord: dit wordt niet automatisch geactiveerd (ik vermoed bij nummeroverdracht, maar heb hierover geen zekerheid). Toen ik hem vroeg wat ik daar dan voor moest doen, zag hij dat precies niet zitten om dit in het Nederlands uit te leggen en zei hij: "ik zal het voor u activeren". Gisterenavond heb ik dit uiteraard getest. Ik heb binnen de minuut afgelegd waardoor er normaal 0,01€ aangerekend zou moeten worden (1e minuut moet je sowiezo volledig betalen, zoals bij de meeste operatoren). En ja hoor nu heb ik gisteren een verbruik van 0,01€
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Toen ik overstapte had ik wat schrik van de klantendienst (na het lezen van een aantal zaken op het internet), maar mijn ervaringen zijn echter heel positief. Ok je hoort wel dat het franstaligen zijn die daar werken, maar kom als ze hun uiterste best doen om Nederlands te spreken en het gesprek telkens volledig in het Nederlands gebeurt, wie ben ik om dat te veroordelen? Ik spreek waarschijnlijk slechter Frans dan zij Nederlands.
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Ik heb dit weekend eens het effectieve tarief uitgerekend dat ik op dit moment tot einde van dit jaar betaal (back 2 school promo met 5 herladingen van 12 x 5 = 48€). Ik heb evenwel geen rekening gehouden met het bellen aan 0,01€/min naar de 2de nummer in het pakket.
Ik kom aan een gemiddelde prijs van 0,082€/min en 0,033€/sms.
Hoe kom ik hieraan?
je betaalt 15€ voor een pakket waarbij je 30€ belwaarde krijgt, bovendien krijg je nog eens 1€/maand cadeau per 4€ automatische herlading.
Dus kom je aan 7,5€ + (5 x 4€) = 27,5€ herlading waarbij je 7,5€ + (5 x 1€) = 12,5€ cadeau krijgt.
12,5/27,5 = 45,454545...%
0,15€/min x 45,45..% = 0,082€/min
0,06€/sms x 45,45..% = 0,033€/sms
Hoe kom ik hieraan?
je betaalt 15€ voor een pakket waarbij je 30€ belwaarde krijgt, bovendien krijg je nog eens 1€/maand cadeau per 4€ automatische herlading.
Dus kom je aan 7,5€ + (5 x 4€) = 27,5€ herlading waarbij je 7,5€ + (5 x 1€) = 12,5€ cadeau krijgt.
Ik rekende het per gsm uit => 7,5€ betaald voor elke simkaart en 7,5€ gekregen per simkaartroadrunner schreef:Hoe kom je aan dat bedrag van 7.5 euro?Vaganzza schreef:Ik heb dit weekend eens het effectieve tarief uitgerekend dat ik op dit moment tot einde van dit jaar betaal (back 2 school promo met 5 herladingen van 12 x 5 = 48€). Ik heb evenwel geen rekening gehouden met het bellen aan 0,01€/min naar de 2de nummer in het pakket.
Hoe kom ik hieraan?
Op jaarbasis ga je toch 220 euro betaald hebben voor 330 euro belwaarde? 15 euro wordt 30 euro is eenmalig?
Op jaarbasis zal ik toch 111 euro betaald hebben om 150€ te krijgen? Eigenlijk zou ik het beter uitrekenen op jaarbasis ipv enkel deze maanden. Dat zal waarheidsgetrouwer zijn. Bovendien zie ik nu dat ik vergeten vermelden ben dat ik eigenlijk 1 - ...% heb gedaan.
Per gsm:
Herladen: 7,5 + (12 x 4) = 55,5€
Promo: 7,5 + (12 x 1) = 19,5€
19,5/55,5=35,14%
0,15 x (1 - 35,14%) = 0,97€/min
0,06 x (1 - 35,14%) = 0,39€/sms
Uiteraard zal dit nog wel stijgen omdat ik nu het openingssaldo meegerekend heb.
Neen, ik bedoelde 5 herladingen van de 12. Heb geen 5 automatische herlaadkaarten gekocht heroadrunner schreef:U hebt het over 5 'automatische herladingen' (12 x 5 = 48€)?Vaganzza schreef:Ik rekende het per gsm uit => 7,5€ betaald voor elke simkaart en 7,5€ gekregen per simkaart
Op jaarbasis zal ik toch 111 euro betaald hebben om 150€ te krijgen? Eigenlijk zou ik het beter uitrekenen op jaarbasis ipv enkel deze maanden. Dat zal waarheidsgetrouwer zijn. Bovendien zie ik nu dat ik vergeten vermelden ben dat ik eigenlijk 1 - ...% heb gedaan.
Per gsm:
Herladen: 7,5 + (12 x 4) = 55,5€
Promo: 7,5 + (12 x 1) = 19,5€
19,5/55,5=35,14%
0,15 x (1 - 35,14%) = 0,97€/min
0,06 x (1 - 35,14%) = 0,39€/sms
Uiteraard zal dit nog wel stijgen omdat ik nu het openingssaldo meegerekend heb.
In dat geval is uw beginsituatie als volgt (1 GSM):
Betaald: 7,5€ + (5 x 4€) = 27,5€
Belwaarde: 15€ + (5 x 5€) = 40€
0,15 x (27,5 / 40) = 0,103€/min
0,06 x (27,5 / 40) = 0,041€/SMS
Op jaarbasis wordt dat dan:
Betaald: 7,5€ + (12 x 5 x 4€) = 247,5€
Belwaarde: 15€ + (12 x 5 x 5€) = 315€
0,15 x (247,5 / 315) = 0,118€/min
0,06 x (247,5 / 315) = 0,047€/SMS
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Ik heb het percentage berekend in verhouding volgens wat je bijgeladen hebt. Deze redenering is dan niet juist? (zo kom ik aan die nog lagere prijzen dan dat jij uitkomt...)
God ja, stom van mij. Daar klopt iets niet ![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Wow, da's interessant! Ik moet blijkbaar overstappen! Twee vraagjes:roadrunner schreef:Door goed uit te kijken met mijn herladingen bij promo's heb ik op dit ogenblik een gemiddeld tarief van net geen 10c/min of net geen 4c/sms
1. Word je per sms automatisch op de hoogte gehouden van die promo's, of moet je zelf zorgen dat je op de hoogte blijft van hun acties? (Dat laatste zou er bij mij toch niet van komen)
2. Hoelang ben je al klant, hoeveel promoties zijn er op die tijd geweest, en hoeveel korting kreeg je gemiddeld, schat je? (10c/min = 33% korting, of meer, afhankelijk of je ook buiten de promo's herlaadde)
Volgens de site kost een sms sturen naar het buitenland 0.25 € Internationaal (alle bestemmingen)
Maar daaronder staat, roaming : sending sms in europe 0.13 €
Zou dit betekenen als ik een sms stuur van België naar Nederland met dit 0.25 € kost, maar als ik een sms stuur vanuit Nederland naar België dit me dan maar 0.13€ kost of zou dit dan +0.13 € zijn (de kosten van de roaming).
Iemand enig idee of ervaring mee ?
Mvg
MG
Maar daaronder staat, roaming : sending sms in europe 0.13 €
Zou dit betekenen als ik een sms stuur van België naar Nederland met dit 0.25 € kost, maar als ik een sms stuur vanuit Nederland naar België dit me dan maar 0.13€ kost of zou dit dan +0.13 € zijn (de kosten van de roaming).
Iemand enig idee of ervaring mee ?
Mvg
MG
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
Roadrunner,
Staan er limieten op die verdubbelingspromo's? Anders zou ik op zo'n moment genoeg belwaarde kopen dat ik goed zit voor de rest van het jaar.
In alle geval, echt bedankt voor de info! Nu weet ik waaraan ik me kan verwachten bij Carrefour Mobile. Ik ga zeker overstappen naar Carrefour. Ik heb trouwens hetzelfde verbruiksprofiel als jij (grofweg 5 euro/maand - varieert nogal).
Staan er limieten op die verdubbelingspromo's? Anders zou ik op zo'n moment genoeg belwaarde kopen dat ik goed zit voor de rest van het jaar.
In alle geval, echt bedankt voor de info! Nu weet ik waaraan ik me kan verwachten bij Carrefour Mobile. Ik ga zeker overstappen naar Carrefour. Ik heb trouwens hetzelfde verbruiksprofiel als jij (grofweg 5 euro/maand - varieert nogal).
dat klopt, zowat alle operatoren hanteren dit tarief (opgelegd door Europa, tegen hun goesting uitgevoerd)mijn_geld schreef:Maar daaronder staat, roaming : sending sms in europe 0.13 €
G
idd. 0.25 € SMS naar buitenland.mijn_geld schreef:Volgens de site kost een sms sturen naar het buitenland 0.25 € Internationaal (alle bestemmingen)
vb. aldi talk: 0,29 €
vb. Mobile Vikings: 0,20 €
denk dat Europa daar nog geen maximumtarief aan opgelegd heeft....
- Miss Moneypenny
- Full Member
- Contacteer:
Voila,
zoals hierboven aangegeven wou ik in het weekend eens proberen mijn overzicht te downloaden. Echter, er bleken plots geen gegevens te zijn.
Vanmorgen eens gebeld naar hun klantendienst en dit gemeld, vanavond thuis gekomen en eens gekeken. Ja hoor, gegevens terug te zien.
Het was duidelijk een franstalig iemand die mij tewoord stond, maar haar uiterste best deed om nederlands te praten. Chapeau !
Ergens vroeger in de topic had iemand hetzelfde probleem... ik zou zeggen neem gerust contact met hun helpdesk.
Ik was een tevreden klant en ben dit nog steeds. Mijn vragen werden steeds vriendelijk & correct afgehandeld.
Als het goed is, mag dit ook gezegd worden !
zoals hierboven aangegeven wou ik in het weekend eens proberen mijn overzicht te downloaden. Echter, er bleken plots geen gegevens te zijn.
Vanmorgen eens gebeld naar hun klantendienst en dit gemeld, vanavond thuis gekomen en eens gekeken. Ja hoor, gegevens terug te zien.
Het was duidelijk een franstalig iemand die mij tewoord stond, maar haar uiterste best deed om nederlands te praten. Chapeau !
Ergens vroeger in de topic had iemand hetzelfde probleem... ik zou zeggen neem gerust contact met hun helpdesk.
Ik was een tevreden klant en ben dit nog steeds. Mijn vragen werden steeds vriendelijk & correct afgehandeld.
Als het goed is, mag dit ook gezegd worden !