Carrosseriewerk goedkoper in buurlanden?
Carrosseriewerk goedkoper in buurlanden?
Bon, vorige week een ongevalletje (enkel blikschade) gehad. Mijn eerste "accident", waarmee een einde is gekomen aan zo'n 25 jaar schadevrij rijden met de auto.
Iemand een idee waar carrosseriewerk, zo in het algemeen gesproken, goedkoper is? NL? Be? Fr? Ik wil een degelijke reparatie, met originele onderdelen (Opel) en volgens de regels van goed vakmanschap.
Ik moet het zelf betalen. Eigen schuld, dikke bult
.
Iemand een idee waar carrosseriewerk, zo in het algemeen gesproken, goedkoper is? NL? Be? Fr? Ik wil een degelijke reparatie, met originele onderdelen (Opel) en volgens de regels van goed vakmanschap.
Ik moet het zelf betalen. Eigen schuld, dikke bult

Re: Carrosseriewerk goedkoper in buurlanden?
Ik weet dat de werkuren carrosserie in Nederland veel duurder zijn.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
vraag prijsofferte in verschillende (Opel) garages, de verschillen kunnen groot zijn.
Met alle respect, maar overweeg je echt om daarvoor naar het buitenland te trekken?Yvan schreef: NL? Be? Fr? Ik wil een degelijke reparatie, met originele onderdelen (Opel) en volgens de regels van goed vakmanschap.
Je voert solidariteit hoog in het vaandel lees ik in andere posts, maar voor € 25 voordeel zou je wel een buitenlandse economie helpen ipv uw eigen economie?
Als iedereen zo redeneert, kan ik misschien een transportfirma beginnen die wekelijkse op en af naar Roemenië rijdt met beschadigde auto's, ze daar laat oplappen, en ze een week later terugbrengt. Alle garages in België failliet, en weer een hoop werklozen erbij. Maar wel ineens een knelpuntberoep "weggewerkt".
Ik overdrijf wat, maar ik hoop dat je het breder kader snapt. We gaan onze economie niet helpen door alles in het buitenland te halen of te laten doen.
Ik had het er aanvankelijk bij gezet, maar bij nader inzien vond ik dat een overbodige mededeling. Ik zal het dan toch maar even expliciet maken: ik wil de werken enkel laten uitvoeren in een land waar de arbeidsomstandigheden ongeveer dezelfde zijn als die hier. Ik meen dat dat in de genoemde buurlanden het geval is.
"Naar het buitenland trekken" is overigens relatief: ik zit op een kilometer of 10 van de Be-NL grens en vanuit Gent is Fr ook maar een boogscheut.
"Naar het buitenland trekken" is overigens relatief: ik zit op een kilometer of 10 van de Be-NL grens en vanuit Gent is Fr ook maar een boogscheut.
Test aankoop heeft ooit eens onderzoek gedaan naar de prijzen die de verschillende carrossiers gebruiken....
eens opzoeken
Enquête bij carrossiers
Test-Aankoop editie 395 Januari 1997
Aan welke carrossier vertrouwt men best de herstelling van een wagen toe? Welke categorieën van carrossiers bestaan er? Welke eisen mogen er gesteld worden inzake een bestek? Hoe zien de bestekken er uit in werkelijkheid? Geven carrossiers een waarborg? Wordt er een vervangwagen gegeven? Werden er verschillen vastgesteld tussen de steden, provincies of naargelang de categorie van koetswerkherstellers? Wat zijn de labels EUROGARANT en ACOAT SELECTED LABEL waard? Welke gevolgen kan een slecht uitgevoerde herstelling hebben? Voor welke verbeteringen is de reglementering inzake de waarborg vatbaar? Resultaten van een enquête uitgevoerd in Vlaanderen en Brussel; adressen van de bezochte carrossiers, kwaliteit van de bestekken + prijzen. Praktische tips.
Je kunt dit nummer waarschijnlijk nog bestellen anders naar de bibliotheek gaan
eens opzoeken
Enquête bij carrossiers
Test-Aankoop editie 395 Januari 1997
Aan welke carrossier vertrouwt men best de herstelling van een wagen toe? Welke categorieën van carrossiers bestaan er? Welke eisen mogen er gesteld worden inzake een bestek? Hoe zien de bestekken er uit in werkelijkheid? Geven carrossiers een waarborg? Wordt er een vervangwagen gegeven? Werden er verschillen vastgesteld tussen de steden, provincies of naargelang de categorie van koetswerkherstellers? Wat zijn de labels EUROGARANT en ACOAT SELECTED LABEL waard? Welke gevolgen kan een slecht uitgevoerde herstelling hebben? Voor welke verbeteringen is de reglementering inzake de waarborg vatbaar? Resultaten van een enquête uitgevoerd in Vlaanderen en Brussel; adressen van de bezochte carrossiers, kwaliteit van de bestekken + prijzen. Praktische tips.
Je kunt dit nummer waarschijnlijk nog bestellen anders naar de bibliotheek gaan
In Polen is het goedkoper.
Via twizzi.be enkele polen, roemen, bulgaren,.... vinden komt nog goedkoper...
Er is geen structurele schade aan mijn auto, reparatie beperkt zich tot het vervangen van gedeukte carosserie-onderdelen. Die klikken betrekkelijk eenvoudig in/uit elkaar.
Goedkoopste prijs-offerte: ca. € 2000.
Zelf, met hulp van een collega op het werk, een perte-totalleke van het juiste bouwjaar en de juiste kleur gevonden op een autokerkhof en onderdelen uitgebouwd voor montage op mijn auto.
Kost: € 497.
Werk (uitbouwen en hermonteren): ca. 4 - 5h.
Goedkoopste prijs-offerte: ca. € 2000.
Zelf, met hulp van een collega op het werk, een perte-totalleke van het juiste bouwjaar en de juiste kleur gevonden op een autokerkhof en onderdelen uitgebouwd voor montage op mijn auto.
Kost: € 497.
Werk (uitbouwen en hermonteren): ca. 4 - 5h.