CASH IS KING
TIP
CASH IS KING
Voor wat het waard is : ik heb alle posities die ik aanhield van de hand gedaan ! De onrust is dermate groot dat er zich opnieuw donkere wolken aftekenen aan de financiële horizonten ! Ik zou zeggen bekijk het even maar wacht niet tot het te laat is ... 
Re: CASH IS KING
Ik denk dat er veel met dit probleem zitten.Ook ik.Houden,bijkopen,of verkopen.Niemand kan raad geven.De toekomst zal uitwijzen wie gelijk heeft.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
inderdaad ; een moeilijk geval maar als je winst hebt kan het geen kwaad om te cashen ! 
maar ik heb voorlopig een verlies :-)
Dus twijfel: verkopen met verlies en later trachten in te stappen op dieptepunt (ik weet het, moeilijk te voorspellen). Of gewoon wachten en mijn huidige aandelen zien als een wat langere termijn belegging tot ze er weer bovenop komen. Denk dat ik voor 2de kies.
Dus twijfel: verkopen met verlies en later trachten in te stappen op dieptepunt (ik weet het, moeilijk te voorspellen). Of gewoon wachten en mijn huidige aandelen zien als een wat langere termijn belegging tot ze er weer bovenop komen. Denk dat ik voor 2de kies.
heb je verlies op ALLE posities? of op enkele ?Lanius schreef:maar ik heb voorlopig een verlies :-)
ik verlaat mij meestal op een aantal mensen die écht inzicht hebben op de markten oa Marc Roth en dit is zijn blog : http://stockguy911.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hij is een professioneel belegger die zijn kennis ten dienste stelt van diegenen die erom vragen : je kan hem zelfs individueel om hulp vragen voor een specifiek aandeel (Amerikaanse). Kijk maar even naar Cisco : wat hij schreef was waar ! Het aandeel presteerde het gisteren om te stijgen te midden van een bloedbad.
Je kan daardoor ook beter inschatten wat er gaat komen in Europa want wanneer het regent in de US ..... inderdaad !
Hij is een professioneel belegger die zijn kennis ten dienste stelt van diegenen die erom vragen : je kan hem zelfs individueel om hulp vragen voor een specifiek aandeel (Amerikaanse). Kijk maar even naar Cisco : wat hij schreef was waar ! Het aandeel presteerde het gisteren om te stijgen te midden van een bloedbad.
Je kan daardoor ook beter inschatten wat er gaat komen in Europa want wanneer het regent in de US ..... inderdaad !
ik ben maar beginnend hé ;-)insider schreef:heb je verlies op ALLE posities? of op enkele ?Lanius schreef:maar ik heb voorlopig een verlies :-)
eentje verlies, eentje ongeveer op dit moment gelijk.
of je beginner bent of niet : maakt niks uit! ik zou die waar je ongeveer break even staat van de hand doen en op een lager niveau terug instappen... but that's just me !!
de positie waar je verlies op hebt is moeilijk voor mij op te bepalen daar ik weet niet om welk aandeel het gaat .... ik hoop dat het niet om KBC gaat in elk geval
de positie waar je verlies op hebt is moeilijk voor mij op te bepalen daar ik weet niet om welk aandeel het gaat .... ik hoop dat het niet om KBC gaat in elk geval
Volgens mij een overreactie van de markt wat we nu zien. Het herstel op de beurzen was dermate vooruit gelopen op de realiteit, en dan is dit het gevolg. Aandelen zijn echter voor de lange termijn en die zie ik nog altijd rooskleurig in. De Bel20 stond voor de financiële crisis op +/- 4.500 basispunten, nu op +/- 2.400, dus er is nog een lange weg te gaan vooraleer we terug aan dat niveau zitten. Defensieve aandelen lijken me op dit moment nog steeds de beste optie, Delhaize slaagt er zelfs in om vandaag te stijgen.. Mensen moeten blijven eten en drinken en zullen blijven ziek worden, retail en farma vind ik op dit moment nog altijd aantrekkelijk genoteerd.
Ik laat mijn hoofd zeker niet op hel brengen door dit soort korte termijndenkers. Het is zeker niet zo dat we terug in een crisis zitten zoals eind 2008, begin 2009. De markt heeft nu de neiging om sterk te overreageren maar op zo'n momenten moet je het hoofd koel houden, volgende week kan het allemaal terug beter gaan en dan heb je spijt dat je verkocht hebt omdat er ofwel nog meer inzat ofwel omdat je verlies hebt genomen.
Als je degelijke aandelen in portefeuille hebt dan zullen die wel weer stijgen...
Als je degelijke aandelen in portefeuille hebt dan zullen die wel weer stijgen...
Nog efkens zakken en dan ... tijd om inkopen te doen als iedereen alles begraaft...
inderdaad cardoman : rond 21u50 begint de soldentijd !cardoman schreef:Nog efkens zakken en dan ... tijd om inkopen te doen als iedereen alles begraaft...
Ik zou toch iets langer wachten, misschien wel enkele maanden. Waarom zou de Bel20 bvb niet terug naar 2000 kunnen gaan.insider schreef:inderdaad cardoman : rond 21u50 begint de soldentijd !cardoman schreef:Nog efkens zakken en dan ... tijd om inkopen te doen als iedereen alles begraaft...
ik heb het niet afgewacht en zojuist terug mijn positie ingenomen ....Darts schreef:Ik zou toch iets langer wachten, misschien wel enkele maanden. Waarom zou de Bel20 bvb niet terug naar 2000 kunnen gaan.insider schreef: inderdaad cardoman : rond 21u50 begint de soldentijd !
In mijn beperkte visie was het beursherstel in 2009 veel te snel ... ofwel was de crisis peanuts. Ik geloof(de) in het eerste en heb - met rendementen rond de 40% mijn twee nieuwe posities in 2009, Bekaert en BNP gelukkig verkocht. Bij Bekaert veel te vroeg, maar dat kan me niets schelen (beter één vogel...). Bij BNP geluk gehad, heb ongeveer op het maximum verkocht (57.20)
Mijn andere aandelen behoud ik. GIMV, Realdolmen, enz laag ingekocht. Mijn probleem is en blijft Fortis, maar kom, als ik mijn inleg terug heb binnen 20 jaar is dat OK. Met dank aan Leterme, Reynders en Coene (en vooral aan de Hollanders).
Voor de rest blijf ik langs de lijn. De problemen van de overheden gaan mi nog zwaar insnijden. De correcties op de beurzen zijn a) te sterk b) te wereldwijd opdat dit een storm in een glas water is...
Mijn andere aandelen behoud ik. GIMV, Realdolmen, enz laag ingekocht. Mijn probleem is en blijft Fortis, maar kom, als ik mijn inleg terug heb binnen 20 jaar is dat OK. Met dank aan Leterme, Reynders en Coene (en vooral aan de Hollanders).
Voor de rest blijf ik langs de lijn. De problemen van de overheden gaan mi nog zwaar insnijden. De correcties op de beurzen zijn a) te sterk b) te wereldwijd opdat dit een storm in een glas water is...