CERA Aandelen
TIP
Re: CERA Aandelen
hebben ze ooit ook gehad, ergens 2 jaar geen dividend gehad en zelfs minimum een jaar de deur toe zelfs dus niet kunnen uitstappen, alle rommel daarna verkocht, dat ze hun prullen steken waar de zon enz
Hallo,
Zijn hier momenteel nog mensen die in het bezit zijn van Cera aandelen?
Staan die bij jullie op eigen naam, of op die van de kinderen?
Ons gezin telt momenteel 4 personen, is het dan interessant om de aandelen te verdelen over ons 4 (min 600 p/p) en voor ieder gezinslid een aparte "rekening" te openen, zodat we tot 4 keer van de voordelen kunnen genieten? Of werkt dit zo niet, en zijn de voordelen per gezin?
Zijn hier momenteel nog mensen die in het bezit zijn van Cera aandelen?
Staan die bij jullie op eigen naam, of op die van de kinderen?
Ons gezin telt momenteel 4 personen, is het dan interessant om de aandelen te verdelen over ons 4 (min 600 p/p) en voor ieder gezinslid een aparte "rekening" te openen, zodat we tot 4 keer van de voordelen kunnen genieten? Of werkt dit zo niet, en zijn de voordelen per gezin?
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb het maximum op mijn naam. Voor de kinderen heb ik er evenveel gekocht. Die staan dan op hun naam MAAR de rente wordt wel uitbetaald op jouw zichtrekening (en is legaal gezien voor u).
De voordelen, daar maak ik eigenlijk geen gebruik van. De interessantste aanbiedingen zijn de pretparktickets en de kortingen op vakantieparken. Je haalt niet zo veel meer uit de voordelen door aandelen met het hele gezin te kopen, tenzij je graag héél veel wijn, bloem of bbq's koopt in één keer ;-)
De voordelen, daar maak ik eigenlijk geen gebruik van. De interessantste aanbiedingen zijn de pretparktickets en de kortingen op vakantieparken. Je haalt niet zo veel meer uit de voordelen door aandelen met het hele gezin te kopen, tenzij je graag héél veel wijn, bloem of bbq's koopt in één keer ;-)
Momenteel een welkomstactie voor nieuwe coöperanten: bon van 30 euro voor Decathlon/Bol/Dreamland.
Dus bij het afsluiten van 4 x 600 euro= 4 x 30 euro?
Dus bij het afsluiten van 4 x 600 euro= 4 x 30 euro?
Vergeet vooral de betaalde RV op het dividend niet terug te vorderen van de belastingen !troglodytes schreef: ↑2 april 2022, 08:13 Ik heb het maximum op mijn naam. Voor de kinderen heb ik er evenveel gekocht. Die staan dan op hun naam MAAR de rente wordt wel uitbetaald op jouw zichtrekening (en is legaal gezien voor u).
Hier toch voor iedereen het Colruyt voordeel aangevraagd, per vennoot 2 aankoopbons twv € 40/stuk voor een prijs van € 36/stuk. Is al direct € 8 winst per vennoot.
Bons van Dreamland en Decathlon had ik nog genoeg van vorig jaar.
Potje Maredsous smeerkaas 3,09 in de Colruyt.
Zelfde potje in den Aldi 2,49 €.
Ja acht euro geven niet moeilijk op zo een manier.
Estate Guru believer.
Vanaf welk bedrag? Zie dat precies nergens staan. Minimumbedrag is 50 euro, maar lijkt me sterk dat je dan al een bon van 30 euro zou krijgen.
En dat zijn exact dezelfde potjes (gewicht)?
Snel even gekeken voor smeerkaas dubbelroom maredsous.
Prijzen komen alvast overeen.
Aldi 200g - € 2,49 of € 12,45/kg
Colruyt 250g - € 3,09 of € 12,36/kg (prijs winkel)
Maar wel 50g meer bij Colruyt!
En dat zijn exact dezelfde potjes (gewicht)?
[/quote]
Niet op gewicht inhoud gelet.
Maar voor ons is 200 gr voldoende eten geen kilo's smeerkaas.
Estate Guru believer.
Voordelen zijn van toepassing vanaf een investering vanaf 600 euro.
Hoe zit het eigenlijk met de terugvordering van de RV via de belastingen indien de aandelen op naam van de kinderen staat? Is dat dan mogelijk aangezien de aangifte op naam van mijn vrouw en mij is?
-
- Full Member
- Contacteer:
Nee, van de kinderen kun je het niet terugvorderen via jullie aangifteVespa81 schreef: ↑3 april 2022, 14:15Voordelen zijn van toepassing vanaf een investering vanaf 600 euro.
Hoe zit het eigenlijk met de terugvordering van de RV via de belastingen indien de aandelen op naam van de kinderen staat? Is dat dan mogelijk aangezien de aangifte op naam van mijn vrouw en mij is?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Volgens mij toch wel hoor.beyourself schreef: ↑3 april 2022, 18:43Nee, van de kinderen kun je het niet terugvorderen via jullie aangifteVespa81 schreef: ↑3 april 2022, 14:15
Voordelen zijn van toepassing vanaf een investering vanaf 600 euro.
In geval van minderjarige kinderen terug te vorderen.
Uw drie kinderen ontvingen elk een dividend van bruto 75 euro, waarop 22,50 euro roerende voorheffing is ingehouden. Zolang uw kinderen minderjarig zijn, zijn niet zij belastingplichtig van hun roerende inkomsten maar wel u en uw echtgenoot omdat u beiden wettelijk het genotsrecht hebt van de dividenden van uw kinderen. Die dividenden worden fiscaal dan ook beschouwd als een inkomen van u en uw echtgenoot. Bij ieder voor de helft. Dat is 112,50 euro (75 euro x drie kinderen en gedeeld door 2). De 33,75 euro roerende voorheffing op dat bedrag kunt u als ouder dan in principe ook aangeven als te recupereren roerende voorheffing, maar enkel als u de vrijstelling van 800 euro nog niet volledig benut hebt voor uw eigen dividenden.
https://www.wolterskluwer.com/nl-be/exp ... de%20helft.
Uw drie kinderen ontvingen elk een dividend van bruto 75 euro, waarop 22,50 euro roerende voorheffing is ingehouden. Zolang uw kinderen minderjarig zijn, zijn niet zij belastingplichtig van hun roerende inkomsten maar wel u en uw echtgenoot omdat u beiden wettelijk het genotsrecht hebt van de dividenden van uw kinderen. Die dividenden worden fiscaal dan ook beschouwd als een inkomen van u en uw echtgenoot. Bij ieder voor de helft. Dat is 112,50 euro (75 euro x drie kinderen en gedeeld door 2). De 33,75 euro roerende voorheffing op dat bedrag kunt u als ouder dan in principe ook aangeven als te recupereren roerende voorheffing, maar enkel als u de vrijstelling van 800 euro nog niet volledig benut hebt voor uw eigen dividenden.
-
- Full Member
- Contacteer:
Hartelijk dank voor de info! Ik heb het ooit anders gehoord, vandaar dat ik vrij zeker was.Igikius schreef: ↑3 april 2022, 20:46 In geval van minderjarige kinderen terug te vorderen.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Heb je een link waar ik deze actie kan vinden?
Zelf ben ik geen KBC klant maar overweeg wel Cera aandelen te kopen.