citibank visa wel/niet toegekend? hier melden
Re: citibank visa wel/niet toegekend? hier melden
ik heb een mooi inkomen en toch twee citi bankkaarten,
1 travelpass mastercard met hoge limiet (5000€) en 1 proximus citi visa kaart(2500€),
geen enkel probleem mee,ook niet om ze te krijgen,
ik denk dat men spoken ziet
1 travelpass mastercard met hoge limiet (5000€) en 1 proximus citi visa kaart(2500€),
geen enkel probleem mee,ook niet om ze te krijgen,
ik denk dat men spoken ziet
Je hebt nog niet bewezen dat je een krediet kan afbetalen dus krijg je er geencandyman schreef:Zojuist ook een brief gekregen waarin stond dat mij geen Citi Visakaart kon verleend worden.
Mijn inkomen is voldoende hoog en heb geen enkel krediet lopen.

Citibank is een Amerikaans bedrijf en misschien passen ze de procedures van ginder hier ook toe. Hoe krijg je dan een eerste krediet? wel door eerst iets op afbetaling te komen in een winkel of je naam te laten bijschrijven op de kaart van je ouders.
Een kredietkaart is voor een bank enkel interessant als je ook van hun krediet gebruik maakt,en daarvoor ook de kosten en de kredietrente voor hun opbrengt.
Iemand die voldoende inkomen en reserve heeft, zal de kredietlijn wel gebruiken, maar direkt na ontvangst van faktuur betalen,zonder intresten. Voor een bank is dit niet rendabel en brengt enkel maar een hoop administratie mee.
Iemand die voldoende inkomen en reserve heeft, zal de kredietlijn wel gebruiken, maar direkt na ontvangst van faktuur betalen,zonder intresten. Voor een bank is dit niet rendabel en brengt enkel maar een hoop administratie mee.
Ze verdienen wel op elke transactie die je er mee doet...ludo schreef:Een kredietkaart is voor een bank enkel interessant als je ook van hun krediet gebruik maakt,en daarvoor ook de kosten en de kredietrente voor hun opbrengt.
Administratie? Allemaal geautomatiseerd...
-
- VIP member
- Contacteer:
lolcandyman schreef:Zojuist ook een brief gekregen waarin stond dat mij geen Citi Visakaart kon verleend worden.
Mijn inkomen is voldoende hoog en heb geen enkel krediet lopen. Dit toont 100% aan dat Citibank enkel een visakaart geeft aan personen met een hoger risicoprofiel. Ik ga dan ook verdere stappen ondernemen om aan deze praktijken een einde te brengen.

Mss kwam jij net uit collectieve schuldenregeling en zag men dat nog op je CKP?
Een bank is nooit verplicht om iemand als klant te aanvaarden of verder als klant aan te houden.
Daar zal niets tegen te doen zijn.
Daar zal niets tegen te doen zijn.
absoluut akkoord, geen werk me voor hen en elke keer als je ze gebruikt verdienen ze eraan, reden van weigering is misschien niet gekend maar zal wel 1 zijn.Foxy schreef:Ze verdienen wel op elke transactie die je er mee doet...ludo schreef:Een kredietkaart is voor een bank enkel interessant als je ook van hun krediet gebruik maakt,en daarvoor ook de kosten en de kredietrente voor hun opbrengt.
Administratie? Allemaal geautomatiseerd...
Vraag het hen eens !!
Net een brief in de bus gekregen dat mijn aanvraag voor een Citi Visa met online korting geweigerd is "na een grondige analyse van de gegevens die u ons hebt meegedeeld". Bizar, ik heb totaal geen schulden, een deftig inkomen en houd elke maand een mooi bedrag over na vaste kosten. Andere banken hebben er geen probleem mee om me een kredietkaart te geven, de enige reden waarom ik bij Citi aanklopte is omdat ik die 3% korting wel interessant vond...
Voor de mensen die denken dat een bank geen geld verdient aan een kredietkaart waarvan de eigenaar op tijd terugbetaald, de opbrengst aan het gebruik van een kredietkaart is zeker niet te onderschatten :
http://www.khanacademy.org/video/instit ... st=Finance" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor de mensen die denken dat een bank geen geld verdient aan een kredietkaart waarvan de eigenaar op tijd terugbetaald, de opbrengst aan het gebruik van een kredietkaart is zeker niet te onderschatten :
http://www.khanacademy.org/video/instit ... st=Finance" onclick="window.open(this.href);return false;
als je op het einde van de maand je visa rekening zonder probleem ineens kunt betalen, verdienen ze niets aan jou. Bedoeling van city bank is dat je gebruik maakt van de afbetaling modaliteiten, zo verdienen ze flinke debet intrest. Nu hebben ze alleen mar boel administratie, en moeten je dan nog 3% korting geven.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Gisteren ook een Citibank Visa aangevraagd als student zonder inkomen. Heb al DB en argenta MasterCard.
-
- Full Member
- Contacteer:
Myn aanvraag (die ik via site deed) werd ook geweigerd.
Myn situatie:
- IT-consultant
- 23 jaar, en ik werk nu iets langer dan 2 jaar.
- 2500 bruto
- 350 netto
- 6 EUR maaltydcheques
- Bedryfswagen (+tankkaart)
- Ik woon nog in by myn ouders
==> Ik heb amper kosten, ik betaal zeker terug gelyk ik altyd al gedaan heb by BNP Paribas Fortis.
Ja, jullie mogen myn (huidig) loon weten,...
Ik zal maandag eens bellen, misschien lukt het dan wel.
Myn situatie:
- IT-consultant
- 23 jaar, en ik werk nu iets langer dan 2 jaar.
- 2500 bruto
- 350 netto
- 6 EUR maaltydcheques
- Bedryfswagen (+tankkaart)
- Ik woon nog in by myn ouders
==> Ik heb amper kosten, ik betaal zeker terug gelyk ik altyd al gedaan heb by BNP Paribas Fortis.
Ja, jullie mogen myn (huidig) loon weten,...
Ik zal maandag eens bellen, misschien lukt het dan wel.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Zal wel 1350€/netto zijn zeker ipv 350€
-
- Full Member
- Contacteer:
Neen 350 EUR netto erbij als onkostenvergoeding of hoe dat ook noemt. Als alleenstaande heb ik 1850 netto hierdoor.
Laatst gewijzigd door AndrewBourgeois op 3 september 2012, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Vraag inderdaad best eens naar de reden. Mogelijk is uw aanvraag niet 'volledig' ingevuld, een of andere 'lening' vergeten (TV gespreid afbetalen in de winkel bvb.) of is er een ander krediet (OptiLine?) dat u niet vermeld heeft.AndrewBourgeois schreef:Myn aanvraag (die ik via site deed) werd ook geweigerd.
...
-
- VIP member
- Contacteer:
Veel mensen vergeten idd te vermelden dat ze bv enkel kredietfaciliteiten hebben (Optiline, Rondo, visakaart Neckermann, Carrefour) omdat ze er niet bij stilstaan of ze denken dat het al lang niet meer bestaat omdat ze niet weten dat zelfs als je het niet meer gebruikt dat nog steeds zichtbaar is op de nationale bank en niet automatisch geschrapt wordt zoals een lening.
Maar als dat een reden is voor afkeuring mogen ze veel kredietaanvragen afkeuren gezien zeker het doorsnee citibank-publiek dat niet echt goed bijhoudt.
Maar als dat een reden is voor afkeuring mogen ze veel kredietaanvragen afkeuren gezien zeker het doorsnee citibank-publiek dat niet echt goed bijhoudt.