citibank visa wel/niet toegekend? hier melden
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: citibank visa wel/niet toegekend? hier melden
vandaag bevestiging dat ik er een krijg.Suikerberg schreef:Gisteren ook een Citibank Visa aangevraagd als student zonder inkomen. Heb al DB en argenta MasterCard.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Update: hoewel ik een gewone met 3% cash Back had aangevraagd, hebben ze mij een Visa Student opgestuurd. Na telefonisch contact is dit het maximum dat ik kan krijgen. Brieven zijn dus voor de vuilbak.
-
- Full Member
- Contacteer:
Vorige woensdag heb ik een kaart telefonisch aangevraagd.
Ze wisten dat ik het al eens online heb aangevraagd, maar ze gingen de in te vullen documenten opsturen. Tot nu toe heb ik nog niets ontvangen.
Als ik morgen de documenten niet heb, ga ik rechtreeks naar hun kantoor in Ronse.
Het voordeel van BNP Paribas Fortis was wel dat het op 5 minuten geregeld was.
Ze wisten dat ik het al eens online heb aangevraagd, maar ze gingen de in te vullen documenten opsturen. Tot nu toe heb ik nog niets ontvangen.
Als ik morgen de documenten niet heb, ga ik rechtreeks naar hun kantoor in Ronse.

Het voordeel van BNP Paribas Fortis was wel dat het op 5 minuten geregeld was.

-
- VIP member
- Contacteer:
Suikerberg schreef:Update: hoewel ik een gewone met 3% cash Back had aangevraagd, hebben ze mij een Visa Student opgestuurd. Na telefonisch contact is dit het maximum dat ik kan krijgen. Brieven zijn dus voor de vuilbak.
wat in jouw geval niet meer dan normaal is.
-
- Full Member
- Contacteer:
Mijn aanvraag werd weer geweigerd, en de reden staat niet in de brief.
-
- VIP member
- Contacteer:
Dat bij Suikerberg het geweigerd werd is niet meer dan normaal, maar dat bij jou (AndrewBourgeois) het geweigerd werd is nogal vreemd idd.
Maar idd, kredietinstellingen zijn niet verplicht reden van weigeren mee te delen.
Maar idd, kredietinstellingen zijn niet verplicht reden van weigeren mee te delen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Problemen op staatniveau? Veel slechte betalers in jouw straat misschien. Dat is ook een belangrijke parameter voor financiële instellingen hoor.
-
- Full Member
- Contacteer:
Neen, in mijn buurt zijn het echt geen armoedezaaiers. Ochja, er zijn alternatieven genoeg, en ik ben al blij als ik weg ben van bij BNP Paribas Fortis. 

-
- Jr. Member
- Contacteer:
Nogal kortzichtig. Ik zou vooral die 3% voor online aankopen goed kunnen gebruiken. Het werd niet geweigerd bij mij, zonder boe of ba hebben ze mij de papieren van iets anders dan ik heb aangevraagd opgestuurd. Nu ja, geen probleem hoor.Frisse Freddy schreef:Suikerberg schreef:Update: hoewel ik een gewone met 3% cash Back had aangevraagd, hebben ze mij een Visa Student opgestuurd. Na telefonisch contact is dit het maximum dat ik kan krijgen. Brieven zijn dus voor de vuilbak.
wat in jouw geval niet meer dan normaal is.
-
- VIP member
- Contacteer:
Helemaal niet kortzichtig. Stel je wil een visakaart met een limiet van 2500 euro (ik weet niet exact wat je wou?). Dat is een kredietfaciliteit want je kan desgewenst gespreid afbetalen. Je hebt geen inkomsten, dus als je niet betaalt kan de bank geen beslag leggen op je inkomsten. Waarborgmatig ben jij voor de bank zelfs een groot risico. Je hebt niks en ze zouden je 2500 euro moeten geven?
Een visakaart met een limiet van 2500 euro is eigenlijk hetzelfde als een lening van 2500 euro en neen, ook die zou je niet toegestaan worden moest je die vragen.
Je werkt niet, er zijn geen waarborgen. Je hebt geen inkomsten en dus officieel (waar de bank rekening moet mee houden) heb je zelfs geen geld om de intresten te betalen... Dus kan men geen krediet toestaan.
Je aanvraag werd wel geweigerd, je schrijft het zelf: "na telefonisch contact..."
Een visakaart met een limiet van 2500 euro is eigenlijk hetzelfde als een lening van 2500 euro en neen, ook die zou je niet toegestaan worden moest je die vragen.
Je werkt niet, er zijn geen waarborgen. Je hebt geen inkomsten en dus officieel (waar de bank rekening moet mee houden) heb je zelfs geen geld om de intresten te betalen... Dus kan men geen krediet toestaan.
Je aanvraag werd wel geweigerd, je schrijft het zelf: "na telefonisch contact..."
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Argenta en Deutsche bank dachten daar anders over.
-
- VIP member
- Contacteer:
Je bent als klant bij Argenta en DB, dus gewoon nieuwe kaarten.
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
Dat telefonisch contact dien volgens mij voornamelijk om na te gaan of ze hierop winst kunnen maken.
Als ze vermoeden dat je aan het eind van de maand altijd alles gewoon gaat terugbetalen, dan gaan ze volgens mij uw kaart weigeren. ga je echter periodiek beginnen terugbetalen (dus niet altijd het maximum), dan kunnen ze veel aan u winnen door de woekerintrest.
Of je nu vermogend bent of niet doet niets terzake. Ik had gezegd dat ik het ging gebruiken voor bijvoorbeeld onverwachte grote aankopen. En ze hebben mij die een paar jaar geleden zonder problemen toegekend.
En nu betaal ik elke maand altijd op tijd alles terug en krijg ik meer dan 100 euro koting door die 3% actie
Als ze vermoeden dat je aan het eind van de maand altijd alles gewoon gaat terugbetalen, dan gaan ze volgens mij uw kaart weigeren. ga je echter periodiek beginnen terugbetalen (dus niet altijd het maximum), dan kunnen ze veel aan u winnen door de woekerintrest.
Of je nu vermogend bent of niet doet niets terzake. Ik had gezegd dat ik het ging gebruiken voor bijvoorbeeld onverwachte grote aankopen. En ze hebben mij die een paar jaar geleden zonder problemen toegekend.
En nu betaal ik elke maand altijd op tijd alles terug en krijg ik meer dan 100 euro koting door die 3% actie

-
- Jr. Member
- Contacteer:
Korting is beperkt tot 100 euro per jaar. Of was dit vroeger niet zo?
Dat is helemaal niet mijn ervaring. Ik heb 2x een Citibank kredietkaart aangevraagd en 1 x een Carrefour Visa. Telkens werd dit geweigerd. Ze kijken steeds naar je inkomen. Met een medewerker van Citibank heb eens meer dan 10 minuten aan de lijn gehangen om mijn dossier te verdedigen. De conclusie is dat ik met mijn slecht inkomen enkel een kaart kan bekomen als ik goede klant wordt bij een Citibank kantoor. Dan nog kan ik enkel de gewone kredietkaarten van Citibank bekomen, en niet deze die je enkel online kan aanvragen. Ik heb hier ook met een medewerker van een Citibank kantoor over gehad en deze heeft zichzelf intern geïnformeerd en de conclusie blijft dezelfde.WebsterMC schreef:Dat telefonisch contact dien volgens mij voornamelijk om na te gaan of ze hierop winst kunnen maken.
Ik verwijt Citibank niets. Een klant met een balans als de mijne krijgt bij mij ook geen krediet.