citibank visa wel/niet toegekend? hier melden
citibank visa wel/niet toegekend? hier melden
ik zie verschillende meldingen op het forum waarbij de citibank kredietkaart aanvraag geweigerd werd
viewtopic.php?f=8&t=9088&p=75077#p73687" onclick="window.open(this.href);return false;
Is het werkelijk zo dat goede verdieners de kaart geweigerd worden? we zouden hier graag een zicht op krijgen
Is uw citi kredietkaart toegekend of niet? laat het hieronder weten.
Zet er ook bij waarom u denkt dat ze wel/niet goedgekeurd is.
viewtopic.php?f=8&t=9088&p=75077#p73687" onclick="window.open(this.href);return false;
Is het werkelijk zo dat goede verdieners de kaart geweigerd worden? we zouden hier graag een zicht op krijgen
Is uw citi kredietkaart toegekend of niet? laat het hieronder weten.
Zet er ook bij waarom u denkt dat ze wel/niet goedgekeurd is.
Re: citibank visa wel/niet toegekend? hier melden
Citi Visa 2 weken geleden toegekend.
éénverdienersgezin met 2 jongere kinderen
Nettoloon 2600 EUR + 250 EUR kindergeld
Eigen huis zonder hypotheek
Grootste maandelijkse kost: autolening +/- 680 EUR/maand
Ze gaan waarschijnlijk niks aan mij kunnen verdienen....
Reden waarom toegekend: misschien richten ze zich op éénverdienersgezinnen die het eventueel moeilijk zouden kunnen kriigen als ze in de toekomst van een werkloosheidsuitkering zouden moeten leven?
éénverdienersgezin met 2 jongere kinderen
Nettoloon 2600 EUR + 250 EUR kindergeld
Eigen huis zonder hypotheek
Grootste maandelijkse kost: autolening +/- 680 EUR/maand
Ze gaan waarschijnlijk niks aan mij kunnen verdienen....
Reden waarom toegekend: misschien richten ze zich op éénverdienersgezinnen die het eventueel moeilijk zouden kunnen kriigen als ze in de toekomst van een werkloosheidsuitkering zouden moeten leven?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Geweigerd.
Zelfstandige met slecht inkomen. Reeds 3 andere gratis kredietkaarten in bezit. Hypothecair krediet loopt tot einde 2010. Ik gebruik de kredietkaarten niet voor het krediet. Nog nooit te laat geweest met terugbetaling van mijn lening ofzo.
Zelfstandige met slecht inkomen. Reeds 3 andere gratis kredietkaarten in bezit. Hypothecair krediet loopt tot einde 2010. Ik gebruik de kredietkaarten niet voor het krediet. Nog nooit te laat geweest met terugbetaling van mijn lening ofzo.
toegekend
inkomen als loonslaaf : veel te weinig
inkomen als loonslaaf : veel te weinig
Ongehuwd, nog inwonend bij de ouders, maandelijks netto 1450€ + 150€ maaltijdcheques, 300€ kosten.
Citivisa student werd omgezet in een standaard kaart, 100% domiciliëring, cahsback achteraf geactiveerd.
Heb ook 3 andere kredietkaarten (hoogstens 1 x per jaar gebruikt): 1 x DB, 1 x Carrefour, 1 x Argenta.
Ik heb alle 4 de kaarten wel allemaal op exact hetzelfde moment aangevraagd.
Citivisa student werd omgezet in een standaard kaart, 100% domiciliëring, cahsback achteraf geactiveerd.
Heb ook 3 andere kredietkaarten (hoogstens 1 x per jaar gebruikt): 1 x DB, 1 x Carrefour, 1 x Argenta.
Ik heb alle 4 de kaarten wel allemaal op exact hetzelfde moment aangevraagd.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Vier kaarten. Is dat niet een beetje teveel van het goede? 

Bwa - die andere 3 kaarten zijn eigenlijk enkel als 'back-up', voor als de gewone bankkaarten het laten afweten. Zo stond ik eens 's avonds laat in een NL treinstation. Geen loketten meer open, en de biljettenautomaten weigerden m'n Belgische bankkaarten.
Citi voor online aankopen en binnenlandse betalingen
Argenta: Geldafhaling buiten de Eurozone (*), Geldafhaling tot 400 € binnen de Eurozone
DB: Betalingen buiten de Eurozone (POS)
Carrefour: Geldafhaling voor meer dan 400 € binnen de Eurozone
(*) Tenzij je een Citibankkantoor aantreft, dan gebruik ik de Citikaart en evt. Cash-advance
Citi voor online aankopen en binnenlandse betalingen
Argenta: Geldafhaling buiten de Eurozone (*), Geldafhaling tot 400 € binnen de Eurozone
DB: Betalingen buiten de Eurozone (POS)
Carrefour: Geldafhaling voor meer dan 400 € binnen de Eurozone
(*) Tenzij je een Citibankkantoor aantreft, dan gebruik ik de Citikaart en evt. Cash-advance
Wat willen ze er mee bereiken bij Citibank? Mensen waarvan ze denken dat ze niet direct zullen kunnen terugbetalen hoge rentes aanrekenen? Typische bloedzuigerij van Citibank, zo ken ik ze wel.
Waarom geven ze mij dan geen kredietkaart ? Ik zit overduidelijk in de doelgroep van mensen die mogelijks op zoek zijn naar krediet. Dit is tenminste als je afgaat op de cijfers van de Nationale Bank en zonder meer informatie te kennen. Bovendien zouden ze beslag kunnen laten leggen op mijn huis indien ik een extreme wanbetaler zou worden.Wook schreef:Wat willen ze er mee bereiken bij Citibank? Mensen waarvan ze denken dat ze niet direct zullen kunnen terugbetalen hoge rentes aanrekenen? Typische bloedzuigerij van Citibank, zo ken ik ze wel.
Ik gebruik mijn kredietkaarten niet intensief. Ik heb gewoon wat moeite om gratis bankproducten af te slaan.

- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Ik denk dat het wat voorbarig is om gewoon Citibank te veralgemenen ivm het al dan niet toekennen van kredietkaarten.
Volgens mij hebben de kantoorhouders op zich ook vrij veel speelruimte op het gebied wie, ze wat toekennen.
Hoe kan je anders al die tegenstrijdige verklaringen van mensen verantwoorden?
Een kantoorhouder die zijn cliënt jaar en dag kent zal misschien al wat sneller "een oogje dichtknijpen" en wat meer risico nemen.
Volgens mij hebben de kantoorhouders op zich ook vrij veel speelruimte op het gebied wie, ze wat toekennen.
Hoe kan je anders al die tegenstrijdige verklaringen van mensen verantwoorden?
Een kantoorhouder die zijn cliënt jaar en dag kent zal misschien al wat sneller "een oogje dichtknijpen" en wat meer risico nemen.
Zelf had ik bij Citibank al een jaar een gratis Visa Gold met kredietlijn van 6k, bekomen na een dik jaar intensief gebruik van een gratis MasterCard met kredietlijn van 3k. Na 2 keer online een aanvraag te hebben verstuurd (de laatste overigens wel juist na loonsverhoging dus dat heeft er mogelijk mee te maken) heb ik goedkeuring gekregen voor een Visa Cashback met kredietlijn van 1250 EUR.
Moet er nu wel bijzeggen dat ik wellicht één van hun minst rendabele klanten ben... 5k Cash transfer every other month, ik betaal altijd facturen terug juist voor de vervaldag e.d., enkel 1 keer hebben ze eens 4.96 EUR verdiend toen ik snel wat geld moest afhalen... En eerlijk gezegd, toen men mij opbelde om te laten weten dat de 2e aanvraag goedgekeurd was, klonk die man aan de telefoon "like somebody was holding a gun to his head".
Moet er nu wel bijzeggen dat ik wellicht één van hun minst rendabele klanten ben... 5k Cash transfer every other month, ik betaal altijd facturen terug juist voor de vervaldag e.d., enkel 1 keer hebben ze eens 4.96 EUR verdiend toen ik snel wat geld moest afhalen... En eerlijk gezegd, toen men mij opbelde om te laten weten dat de 2e aanvraag goedgekeurd was, klonk die man aan de telefoon "like somebody was holding a gun to his head".

Stier schreef:Waarom geven ze mij dan geen kredietkaart ? Ik zit overduidelijk in de doelgroep van mensen die mogelijks op zoek zijn naar krediet. Dit is tenminste als je afgaat op de cijfers van de Nationale Bank en zonder meer informatie te kennen. Bovendien zouden ze beslag kunnen laten leggen op mijn huis indien ik een extreme wanbetaler zou worden.Wook schreef:Wat willen ze er mee bereiken bij Citibank? Mensen waarvan ze denken dat ze niet direct zullen kunnen terugbetalen hoge rentes aanrekenen? Typische bloedzuigerij van Citibank, zo ken ik ze wel.
Ik gebruik mijn kredietkaarten niet intensief. Ik heb gewoon wat moeite om gratis bankproducten af te slaan.
Misschien zien ze je wel als een te groot risico op niet terugbetaling? Je zou het eens aan hen moeten vragen om het precies te weten al denk ik niet dat je antwoord zal krijgen. De procedure voor inbeslagname van eigendom is misschien wat ingewikkelder en/of duurder dan die van loonbeslag... Ik weet wel zeker dat ze liever iemand hebben die hoge rentes moet betalen op zijn terugbetalingen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
niet toegekend .... waarom weet ik niet .... Nu eens geprobeerd via partner ( die niet meer voltijds werkt
)

Misschien als je een veel LAGER loon opgeeft dan je ontvangt dat ze het WEL toekennen
-
- Sr. Member
- Contacteer:
heb ik gedaan ...
en dan nog een smak bij de hypothecaire lening gedaan
Laat wel iets weten of het goedgekeurd is

Laat wel iets weten of het goedgekeurd is