CKV trekt spaarrente op tot 0.70%
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
CKV trekt spaarrente op tot 0.70%
"Eerste bank trekt spaarrente fors op, wanneer volgt de rest?
De Vlaamse spaarbank CKV, van Beaulieu-telg Dominiek De Clerck, verhoogt de rente op haar spaarboekje tot 0,70 procent. De bank slaat zo een eerste bres in de markt van spaarboekjes, waar 0,11 procent rente de norm is."
https://digikrant.standaard.be/html5/re ... 0d6ec78670
De Vlaamse spaarbank CKV, van Beaulieu-telg Dominiek De Clerck, verhoogt de rente op haar spaarboekje tot 0,70 procent. De bank slaat zo een eerste bres in de markt van spaarboekjes, waar 0,11 procent rente de norm is."
https://digikrant.standaard.be/html5/re ... 0d6ec78670
Re: CKV trekt spaarrente op tot 0.70%
"De renteverhoging van CKV gaat eind deze week, op zaterdag 1 oktober, in. Dat vernam De Standaard. De West-Vlaamse spaarbank, met hoofdzetel in Waregem, verhoogt dan de rente op haar spaarrekening van 0,25% naar 0,70%. De 0,25% was al iets meer dan het dubbele van de 0,11% die de grootbanken bieden.
De spaarbank gaat nu nog een stap verder en biedt tot nader order de hoogste spaarrente op een fiscaal vrijgesteld spaarboekje. De spaarrente van CKV bestaat uit een basisrente van 0,20% en een getrouwheidspremie van 0,50%. Die getrouwheidspremie wordt betaald op geld dat minstens een jaar onaangeroerd op de rekening blijft staan. De 0,70% is netto, want gereglementeerde spaarboekjes krijgen een fiscale vrijstelling, wat niet zo is voor termijnrekeningen of obligaties, waarop 30 procent belasting ingehouden wordt (zie hiernaast).
Een termijnrekening op twaalf maanden moet dus al een brutorente bieden van 1% om netto 0,70% op te leveren. Ook hier hebben de grootbanken de rente nog niet aangepast aan de evolutie op de geldmarkt. Sommige bieden maar 0,01% rente aan. Spaargids.be ziet één uitschieter, Deutsche Bank. Die biedt op twaalf maanden 2,03% bruto (1,42% na belastingen). Er geldt dan wel een minimuminleg van 25.000 euro. De hogere marktrente helpt Deutsche Bank in deze stunt. Vrijdag kwam bijvoorbeeld de Duitse staatsrente op twee jaar uit op het hoogste peil sinds 2008, flirtend met de 2 procent."
De spaarbank gaat nu nog een stap verder en biedt tot nader order de hoogste spaarrente op een fiscaal vrijgesteld spaarboekje. De spaarrente van CKV bestaat uit een basisrente van 0,20% en een getrouwheidspremie van 0,50%. Die getrouwheidspremie wordt betaald op geld dat minstens een jaar onaangeroerd op de rekening blijft staan. De 0,70% is netto, want gereglementeerde spaarboekjes krijgen een fiscale vrijstelling, wat niet zo is voor termijnrekeningen of obligaties, waarop 30 procent belasting ingehouden wordt (zie hiernaast).
Een termijnrekening op twaalf maanden moet dus al een brutorente bieden van 1% om netto 0,70% op te leveren. Ook hier hebben de grootbanken de rente nog niet aangepast aan de evolutie op de geldmarkt. Sommige bieden maar 0,01% rente aan. Spaargids.be ziet één uitschieter, Deutsche Bank. Die biedt op twaalf maanden 2,03% bruto (1,42% na belastingen). Er geldt dan wel een minimuminleg van 25.000 euro. De hogere marktrente helpt Deutsche Bank in deze stunt. Vrijdag kwam bijvoorbeeld de Duitse staatsrente op twee jaar uit op het hoogste peil sinds 2008, flirtend met de 2 procent."
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Jaja verfrissend een bank die haar verantwoordelijkheid opneemt alleen jammer dat het een trap rekenning is.aka 0,20 basis en 0,50getrouwheids premie.Eens je centen geparkeerd staan past men niet langer dynamish de rente aan die de ecb geeft ga je voor dat jaar op een ander zal men daar heel tevreden zijn...its a win win voor hen...Het is dan ook omwille van die reden dat ik voornaamelijk bij de hoogste gereglementeerde rekkening blijf(basisrente 0,25) aka Santander...Volgende rate hike is immers eind volgende maand...en in een rate hike scenario moet je dan ook niet kiezen voor een bank met hooge getrouwheids premie maar voor een bank met hoge basis premie had men 0,35 basis 0,35 getrouwheids gedaan had ik all een aanvraag formulier binnengebracht...Niet te min ben ik heel tevreden dat er eindelijk een Be bank is die wakker is en de opportuniteit met beide handen grijpt en de markt in beweging brengt.....Veel te lang heeft Europa geleefd onder het faalend QE beleid....met weinig of niets van vruchten...enkel een inflatie bom heeft het teweeg gebracht....
Welke kosten zijn er bij CKV ?
En moet je er een bankrekening open met kosten?
En moet je er een bankrekening open met kosten?
Ik ben al bijna 10 jaar bij ckv,zeer tevreden,geen kosten....
Ik heb nog een redelijk bedrag op deze rekening staan bij CKV, wel nog met een totale rentevoet van 0,2 of zo (was voorheen meer, maar heb het geld daar laten staan. concurrentie bood niets meer). Is er een manier om aan die 0,7% te kunnen starten nu? Evt geld erafhalen en weer terugstorten een paar dagen later? Of werkt dat zo niet?
Je moet zelf zien. Als je nog maar pas aan een nieuwe periode van twaalf maanden begonnen was kan het de moeite waard zijn. Als je je getrouwheidspremie daarentegen binnenkort zult verwerven laat je je geld beter staan.
Waar heb ik dat nog gelezen?
Vermoedelijk niet zo eenvoudig bij CKV, maar in principe kun kun je ook een tweede spaarrekening openen en het geld van de eerste naar de tweede overschrijven. Op die manier verlies je de reeds opgebouwde rente niet, terwijl je voor de resterende periode wel van de hogere gebruik kunt maken.shuttle schreef: ↑1 oktober 2022, 22:18 Ik heb nog een redelijk bedrag op deze rekening staan bij CKV, wel nog met een totale rentevoet van 0,2 of zo (was voorheen meer, maar heb het geld daar laten staan. concurrentie bood niets meer). Is er een manier om aan die 0,7% te kunnen starten nu? Evt geld erafhalen en weer terugstorten een paar dagen later? Of werkt dat zo niet?
de historiek bij CKV:
1 jan 2020 0,4% op jaarbasis (0,1 + 0,3)
1 jan 2021 0,25% op jaarbasis (0,1+ 0,15)
1 okt 2022 0,7% op jaarbasis. (0,4+0,3)
Ik heb een vervaldag op 2 januari, is dus nog 3 maand wachten
ik heb een vervaldag op 24 juni, is dus nog 9 maand, ofwel loopt nog maar 3 maand.
Stel dat het gaat over 100,000k, dan verlies ik 150€ getrouwheidspremie. Zet ik het er dag erna weer op heb ik een hoger basis (300/jaar), + win ik 150€ getrouwheidspremie.
1 jan 2020 0,4% op jaarbasis (0,1 + 0,3)
1 jan 2021 0,25% op jaarbasis (0,1+ 0,15)
1 okt 2022 0,7% op jaarbasis. (0,4+0,3)
Ik heb een vervaldag op 2 januari, is dus nog 3 maand wachten
ik heb een vervaldag op 24 juni, is dus nog 9 maand, ofwel loopt nog maar 3 maand.
Stel dat het gaat over 100,000k, dan verlies ik 150€ getrouwheidspremie. Zet ik het er dag erna weer op heb ik een hoger basis (300/jaar), + win ik 150€ getrouwheidspremie.
Voor de basisinterest maakt het niet uit dat je geld een paar dagen niet op de rekening staat en daarna terug. De basisinterest wordt berekend volgens het aantal dagen, niet hoelang ononderbroken het geld op de rekening staat. De hogere basisinterest geldt voor al je spaargeld, wat je ook doet.
Heb ik toch al gedaan bij CKV. Ik weet wel niet of je een tweede rekening kan openen online. Het kan wel via mail. Of via je agent.pmu schreef: ↑2 oktober 2022, 11:31Vermoedelijk niet zo eenvoudig bij CKV, maar in principe kun kun je ook een tweede spaarrekening openen en het geld van de eerste naar de tweede overschrijven. Op die manier verlies je de reeds opgebouwde rente niet, terwijl je voor de resterende periode wel van de hogere gebruik kunt maken.shuttle schreef: ↑1 oktober 2022, 22:18 Ik heb nog een redelijk bedrag op deze rekening staan bij CKV, wel nog met een totale rentevoet van 0,2 of zo (was voorheen meer, maar heb het geld daar laten staan. concurrentie bood niets meer). Is er een manier om aan die 0,7% te kunnen starten nu? Evt geld erafhalen en weer terugstorten een paar dagen later? Of werkt dat zo niet?
@shuttle GP is wel 0,5 %. Het is 0,2 + 0,5.