Cofinimmo
TIP
Re: Cofinimmo
@kiwi Inderdaad, geen beurstaks te betalen op het gedeelte inschrijving van €94,50
Bij eventuele aankoop en/of verkoop van de inschrijvingsrechten coupon32 per recht betaal je wel die beurstaks à 0,35% bovenop wat je makelaar je aanrekent (aan aandelentarief bij Keytradebank, zijnde €5,95 minimum à partner-tarief).
Voor 200 nieuwe aandelen (makelaar €5 + aankoop rechten à €0,7 per recht hiervoor kom ik uit op een totale BEP van €103,76 per aandeel. Een aankoop rechtstreeks op de beurs aan koers €104,10 brengt mij inclusief kosten en taksen een BEP €104,57 (makelaar €20,82, beurstaks 72,87).
Een inschrijving met aankoop van inschrijvingsrechten voor 200 nieuwe aandelen levert bijgevolg de totale besparing van €162. QED
Bij eventuele aankoop en/of verkoop van de inschrijvingsrechten coupon32 per recht betaal je wel die beurstaks à 0,35% bovenop wat je makelaar je aanrekent (aan aandelentarief bij Keytradebank, zijnde €5,95 minimum à partner-tarief).
Voor 200 nieuwe aandelen (makelaar €5 + aankoop rechten à €0,7 per recht hiervoor kom ik uit op een totale BEP van €103,76 per aandeel. Een aankoop rechtstreeks op de beurs aan koers €104,10 brengt mij inclusief kosten en taksen een BEP €104,57 (makelaar €20,82, beurstaks 72,87).
Een inschrijving met aankoop van inschrijvingsrechten voor 200 nieuwe aandelen levert bijgevolg de totale besparing van €162. QED
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wat betreft de rechten kopen bij Degiro:
Nous vous informons que cet instrument n'est pas négociable car la documentation en français n'est pas disponible.
Ik zit bij de franstalige Degiro omdat die goedkoper is dan de Nederlandstalige. Maar ook bij de Nederlandstalige niks. Dank je wel Europa, dat denkt dat ik geen Engels ken.
Nous vous informons que cet instrument n'est pas négociable car la documentation en français n'est pas disponible.
Ik zit bij de franstalige Degiro omdat die goedkoper is dan de Nederlandstalige. Maar ook bij de Nederlandstalige niks. Dank je wel Europa, dat denkt dat ik geen Engels ken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Cofinimmo
Nee als er geen documenten beschikbaar zijn mag het niet verhandeld worden, althans zo interpreteert degiro de Europese tegel. En medirect blijkbaar ook want ook daar geen cof32 los te krijgen. Wel bij binck zie ik.
Bij rechtstreekse aankoop van Cofinimmo aandelen is de TOB 0.12% (tarief voor GVV's). Het voordeel is allicht iets kleiner dan hierboven geschetst.aossa schreef: ↑23 juni 2018, 18:43 @kiwi Inderdaad, geen beurstaks te betalen op het gedeelte inschrijving van €94,50
Een ander bezwaar bij de berekening is dat het voordeel kritisch afhankelijk is van de koers betaald voor de rechten. €0.70 is mogelijk, maar bij elke cent meer smelt er €26 van weg.
Verder gaat het in dit rekenvoorbeeld toch over een bedrag van meer dan €20000. Dat is een hele hap voor het budget van de modale belegger.
Het is absoluut niet zo dat de voorkeurrechten gedumpt worden en ver beneden hun waarde noteren. Maar als je het handig speelt, levert de onrechtstreekse aankoop via rechten dus toch een klein voordeel op,
Als Binck (en bij uitbreiding andere banken) ze verhandelen, dan zijn die documenten toch ergens beschikbaar? Waarom kan DeGiro ze dan niet gebruiken? Dit heeft toch niets met Europa te maken?
Ik denk dat ze geen moeite of tijd hieraan willen verspillen
Met de veiling van de scrips is de KV vandaag rond. De quotering van Cofinimmo is in afwachting opgeschort.
Resulaten van de eerste fase en van de veiling komen in een PR rond de middag, waarna de quotering herneemt.
Gisteren sloot het aandeel af op €103.5 bij een koers van 0.6167 voor het voorkeurrecht. Voor een laatste quoteringsdag bedroeg het disconto net geen 11%. Eigenlijk is dat zeer weinig, aangezien de meeste brokers en banken eerder op de dag de termijn voor het uitoefenen van de rechten al hadden afgesloten.
Resulaten van de eerste fase en van de veiling komen in een PR rond de middag, waarna de quotering herneemt.
Gisteren sloot het aandeel af op €103.5 bij een koers van 0.6167 voor het voorkeurrecht. Voor een laatste quoteringsdag bedroeg het disconto net geen 11%. Eigenlijk is dat zeer weinig, aangezien de meeste brokers en banken eerder op de dag de termijn voor het uitoefenen van de rechten al hadden afgesloten.
Cofinimmo. resultaat van de KV
In een persbericht nabeurs maakt Cofinimmo bekend dat bij de inschrijving op nieuwe aandelen iets meer dan 80% van de voorkeurrechten werden uitgeoefend. Bij de veiling van de scrips werd de kapitaalverhoging dan volschreven. De scrips werden geveild tegen €0.69, wat nog circa 7 cent hoger is dan de koers van het voorkeurrecht bij afsluiten op woensdag.
De 80% uitoefening is niettemin aanzienlijk lager dan de circa 88% bij vorige ronde in 2015. Enkele voor de hand liggende redenen zijn de korte uitoefenperiode en het hoge (13) aantal rechten nodig voor één nieuw aandeel. Daardoor hebben ook vele kleine beleggers die wel op de KV ingingen een aantal rechten over. Bvb 11 overblijvende rechten voor iemand met 50 aandelen, 9 rechten voor iemand met 100 aandelen.
En last but not least: een kapitaalverhoging tijdens de Mundial is misschien niet het gelukkigste idee, maar eind goed al goed.
De 80% uitoefening is niettemin aanzienlijk lager dan de circa 88% bij vorige ronde in 2015. Enkele voor de hand liggende redenen zijn de korte uitoefenperiode en het hoge (13) aantal rechten nodig voor één nieuw aandeel. Daardoor hebben ook vele kleine beleggers die wel op de KV ingingen een aantal rechten over. Bvb 11 overblijvende rechten voor iemand met 50 aandelen, 9 rechten voor iemand met 100 aandelen.
En last but not least: een kapitaalverhoging tijdens de Mundial is misschien niet het gelukkigste idee, maar eind goed al goed.
Resultaten in lijn der verwachtingen en bevestiging mooi dividend.
https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... ltaat.aspx
https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... ltaat.aspx
KBC Securities heeft de opvolging van Cofinimmo hervat met een koopadvies en een koersdoel van €120
https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... tgoed.aspx
Cofinimmo blijft verder investeren in (Duits) zorgvastgoed.
Cofinimmo blijft verder investeren in (Duits) zorgvastgoed.
@Davy: waarom verwijst u altijd naar een concurentieel forum ipv naar het oorspronkelijke document?
COFB bevestigt het dividend van €5.5, dat voor het vijfde jaar op rij onveranderd blijft.
COFB bevestigt het dividend van €5.5, dat voor het vijfde jaar op rij onveranderd blijft.
De nieuwe acquisitie heeft toch niks te maken met de laatst gepubliceerde resultaten dacht ik zo?
Of bedoelt u onderstaande link?
https://www.cofinimmo.com/media/3675/18 ... aur_nl.pdf
Of bedoelt u onderstaande link?
https://www.cofinimmo.com/media/3675/18 ... aur_nl.pdf