Cofinimmo
TIP
Re: Cofinimmo
Hooray for the USA!!!Belca2 schreef:De VS zouden het gebouw gekocht hebben om er hun ambassade in onder te brengen vanaf 2018.
Ik zou dit aandeel nog wel durven oppikken indien hetnog wat meer richting de 100 zakt. Nog iemand die dit overweegt om in de portefeuille wat meer defensief te gaan?
Deze zit in kantoren net zoals befimmo.
Dividend is ook al jaren dalend.
Kijk eens op de site van gert demesure.
Heel gvv info,daar.
Dividend is ook al jaren dalend.
Kijk eens op de site van gert demesure.
Heel gvv info,daar.
Nog een artikeltje gevonden van de VFB ergens:
Ik lees dat eind 2015de vastgoedportefeuille van Cofinimmo voor 39,6 % bestond uit kantoren (was 41 % eind2014), voor 42,4% uit zorgvastgoed, voor17,2 % uit distributienetten en voor 0,8 % uit ander vastgoed.
Er zouden in het eerste kwartaal van 2016 wat belangrijke transacties plaatsvinden, wat dit precies is weet ik niet (verkoop of aankoop van gebouwen/kantoren?). In elk geval wat ik wel weet is dat ondanks het dividend inderdaad jaar na jaar lijkt te dalen de koers sinds februari dit jaar van 92,5 al is doorgeschoten naar onlangs rond de 110 euro, dus beleggers vinden dit blijkbaar nog altijd een topaandeel.
Ik lees dat eind 2015de vastgoedportefeuille van Cofinimmo voor 39,6 % bestond uit kantoren (was 41 % eind2014), voor 42,4% uit zorgvastgoed, voor17,2 % uit distributienetten en voor 0,8 % uit ander vastgoed.
Er zouden in het eerste kwartaal van 2016 wat belangrijke transacties plaatsvinden, wat dit precies is weet ik niet (verkoop of aankoop van gebouwen/kantoren?). In elk geval wat ik wel weet is dat ondanks het dividend inderdaad jaar na jaar lijkt te dalen de koers sinds februari dit jaar van 92,5 al is doorgeschoten naar onlangs rond de 110 euro, dus beleggers vinden dit blijkbaar nog altijd een topaandeel.
-
- Newbie
- Contacteer:
Is die nieuwe converteerbare obligatie van Cofinimmo interessant ?
Het rendement van 0.1875% lijkt mij veel te laag om interessant te zijn.
Ja, maar dit is amper minder dan een spaarboekje, je kan ze op vervaldag converteren naar aandelen als cofb veel gestegen is op dat moment interessante meerwaarde boeken.
voor die aandeeloptie betaal je nu 146€ of 32% boven de koers, cofinimmo moet dus al gemiddeld 6% per jaar stijgen om hier iets van meerwaarde te halen.
Het aandeel noteert nu al een stuk boven de waarde van het vastgoed, vastgoed zelf is al stevig gewaardeerd en een groot deel van de winst wordt uitgekeerd.
Alles kan natuurlijk, als de rente nog veel verder zakt bijvoorbeeld.
Het aandeel noteert nu al een stuk boven de waarde van het vastgoed, vastgoed zelf is al stevig gewaardeerd en een groot deel van de winst wordt uitgekeerd.
Alles kan natuurlijk, als de rente nog veel verder zakt bijvoorbeeld.
Cofinimmo breidt zijn zorgvastgoed verder uit.
http://www.beursduivel.be/Beursnieuws/1 ... nimmo.aspx
http://www.beursduivel.be/Beursnieuws/1 ... d-aan.aspx
http://www.beursduivel.be/Beursnieuws/1 ... nimmo.aspx
http://www.beursduivel.be/Beursnieuws/1 ... d-aan.aspx
Waarom zit deze thread eigenlijk niet in "Fondsen en Aandelen"??
@wlievens: dit is een goede opmerking - had er zelf nog niet op gelet. waarschijnlijk heeft de oorspronkelijke initiatiefnemer hier geen aandacht aan besteed. weeral werk voor de admin.
Daarom mijn vergissing om een nieuwe aan te maken. Ik vond het originele niet tussen "Fondsen en Aandelen" en heb ik niet verder gezocht tussen de anderen.wlievens schreef:Waarom zit deze thread eigenlijk niet in "Fondsen en Aandelen"??

Kater dreigt voor Cofinimmo
Het AXA gebouw mag niet afgebroken worden want te waardevol? (Ecolo) Amerika vindt de kosten om te renoveren echter te duur. Resultaat: patstelling en Cofinimmo dreigt hiervoor te moeten opdraaien. Groot kantoorgebouw op 'onbereikbare' ligging nagenoeg onverkoopbaar.
Eigenaardig: de koers van COFB sluit onveranderd af. Wel enkele (lichte) schommelingen in de loop van de dag.
Het AXA gebouw mag niet afgebroken worden want te waardevol? (Ecolo) Amerika vindt de kosten om te renoveren echter te duur. Resultaat: patstelling en Cofinimmo dreigt hiervoor te moeten opdraaien. Groot kantoorgebouw op 'onbereikbare' ligging nagenoeg onverkoopbaar.
Eigenaardig: de koers van COFB sluit onveranderd af. Wel enkele (lichte) schommelingen in de loop van de dag.