Cofinimmo
TIP
Re: Cofinimmo
KV met inschrijving van 21 tot 27 juni is wel extreem kort. Sommige banken en brokers leggen de deadline dan nog eens een dag vroeger. Bij de KV van XIOR heb ik zelf naar DB moeten telefoneren om te kunnen inschrijven. Ik denk dat we beter niet wachten tot volgende week.
Antwoord 1: Nee, de bestaande aandeelhouders hebben voorkeurrecht. Ook als je morgen de aandelen Cofinimmo koopt, heb je geen rechten want de coupon #32 (zie hieronder) is reeds geknipt (vandaag).pletse1981 schreef:En kan je daar gemakkelijk aangeraken als je nog geen aandelen hebt van cofinimmo?dreamy schreef:Cofinimmo lanceert een kapitaalverhoging van € 155 miljoen.
Cofinimmo geeft de nieuwe aandelen uit aan een prijs van 94,5 euro, wat een korting van 12 % inhoudt tegenover de slotkoers van dinsdag.
Antwoord 2: Je kan coupon #32 van af morgen per veelvoud van 13 aankopen op de beurs. Let wel op: sommige banken/brokers zullen hierbij kosten aanrekenen die normaal gelden bij de aankoop van aandelen. Eens die coupon #32 in jouw portefeuille verschenen is kan je aan je bank/broker kenbaar maken dat je hiermee de nieuwe cofinimmo aandelen wenst te kopen.
Op "Beursgenoteerd vastgoed" las ik enkele kanttekeningen bij de KV van Cofinimmo
Dank, die enkele kanttekeningen hebben me aan het denken en handelen gezet.
De transitie van Confinimmo spreekt mij bijzonder aan.
Cofinimmo is (nog steeds) in transitie tussen kantoorvastgoed en een erg gespreide portefeuille van hoofdzakelijk vastgoed in de zorgsector. Het belang daarvan is in juni opgelopen tot 49% van de portefeuillewaarde. Kantoorvastgoed is daardoor afgenomen tot 34%. Het saldo omvat de diverse portefeuille van hoofdzakelijk horeca panden. Deze werd destijds gekocht van AB-Inbev.
De investeringsplannen voor de komende maanden zijn bijgesteld. Zorgvastgoed neemt daarvan opnieuw het leeuwendeel. Toch is er ook €11 M gereserveerd voor renovaties van kantoorgebouwen. Op perifere locaties wordt ook vaker geopteerd voor herbestemming.
Met een aankoop van rechten aan €0,69 kom ik aan een instapkoers van om en nabij €104, lijkt me een faire prijs in vergelijking met de huidige koers van het aandeel.
De transitie van Confinimmo spreekt mij bijzonder aan.
Cofinimmo is (nog steeds) in transitie tussen kantoorvastgoed en een erg gespreide portefeuille van hoofdzakelijk vastgoed in de zorgsector. Het belang daarvan is in juni opgelopen tot 49% van de portefeuillewaarde. Kantoorvastgoed is daardoor afgenomen tot 34%. Het saldo omvat de diverse portefeuille van hoofdzakelijk horeca panden. Deze werd destijds gekocht van AB-Inbev.
De investeringsplannen voor de komende maanden zijn bijgesteld. Zorgvastgoed neemt daarvan opnieuw het leeuwendeel. Toch is er ook €11 M gereserveerd voor renovaties van kantoorgebouwen. Op perifere locaties wordt ook vaker geopteerd voor herbestemming.
Met een aankoop van rechten aan €0,69 kom ik aan een instapkoers van om en nabij €104, lijkt me een faire prijs in vergelijking met de huidige koers van het aandeel.
Cofinimmo kapitaalverhoging
Een plotse koersopstoot van het voorkeurrecht: één trade (wel van 23000 stuks) verhandeld aan €1.50. Intussen al opnieuw rond de €0.80. Van de weeromstuit ging Cofinimmo ook even naar €105 (+€1.5), maar hier is het verval kleiner.
The tail wagging the dog?
Altijd onvoorspelbaar, het koersverloop tijdens een kapitaalverhoging.
The tail wagging the dog?
Altijd onvoorspelbaar, het koersverloop tijdens een kapitaalverhoging.
Op dit moment bezit ik nog geen aandelen van Cofinimmo.
Als ik nu wil deelnemen aan deze kapitaalverhoging, ben ik dan correct dat ik eerst 13 keer x voorkeursrechten (bij KT ticker Cof32) moet kopen, waarbij x staat voor het aantal aandelen van Cofinimmo dat ik wens ?
Als ik nu wil deelnemen aan deze kapitaalverhoging, ben ik dan correct dat ik eerst 13 keer x voorkeursrechten (bij KT ticker Cof32) moet kopen, waarbij x staat voor het aantal aandelen van Cofinimmo dat ik wens ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zou ook nog wel rechten willen bijkopen, maar vind niet meteen het nr op DeGiro. Volgens mij klopt je redenering Annetje
Nagel op de kop annetje
Niet te lang treuzelen. Als je te laat inschrift worden je rechten scripts en worden die weer verkocht. En opletten wat je broker of grootbank aanrekent qua kosten natuurlijk
Niet te lang treuzelen. Als je te laat inschrift worden je rechten scripts en worden die weer verkocht. En opletten wat je broker of grootbank aanrekent qua kosten natuurlijk
Waarom zou je rechten kopen?
Je betaalt dan inschrijvingsprijs + aantal rechten x kostprijs rechten en dan kom je toch ongeveer op hetzelfde bedrag als de gewone beurskoers ?
Je betaalt dan inschrijvingsprijs + aantal rechten x kostprijs rechten en dan kom je toch ongeveer op hetzelfde bedrag als de gewone beurskoers ?
Een reden zou kunnen zijn dat je geen beurstaks moet betalen op de aandelen die je verwerft via een kapitaalverhoging.
Ondertussen heb ik de berekening gemaakt, en kwam ik ook uit aan +/- de huidige koers.
Heel wat minder interessant dan de 94,5...
En voor de kosten moet ik het ook niet doen, want ik heb nog enkel gratis orders bij KT (alleen beurstaks te betalen).
'k Ga er toch nog eens serieus over nadenken...
Heel wat minder interessant dan de 94,5...
En voor de kosten moet ik het ook niet doen, want ik heb nog enkel gratis orders bij KT (alleen beurstaks te betalen).
'k Ga er toch nog eens serieus over nadenken...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik denk dat je alleen vandaag nog rechten kon kopen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Maar hoe vind je ze op degiro bijvoorbeeld? Cof32 geeft geen resultaten.
Soms heeft een goedkope nederlandse broker ook nadelen. Doe eens navraag bij hen.
PS: de officiele ticker is COF32 (allés hoofdletters). Je kan Misschien ook Zoeken op ISIN code BE0970166691
PS: de officiele ticker is COF32 (allés hoofdletters). Je kan Misschien ook Zoeken op ISIN code BE0970166691