Colruyt
TIP
Re: Colruyt
Amai. lang geleden dat ik hier nog zo'n liefdesbrieven heb gelezen voor een aandeel.
Begin stilaan ook fan-boy te worden.
Begin stilaan ook fan-boy te worden.
De reden waarom Colruyt daalde was de opkomende concurrentie (Jumbo etc)
Is die dan plots weg nu?
Ik denk dat eens het stof gaat liggen de concurrentie terug zichtbaar wordt, en dan zit je weer in de situatie als voorheen...
Die verhoogde marge is tijdelijk imo..
Is die dan plots weg nu?
Ik denk dat eens het stof gaat liggen de concurrentie terug zichtbaar wordt, en dan zit je weer in de situatie als voorheen...
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Goh ja, het is een goed geleid bedrijf met een duidelijke filosofie.
Moest de term niet besmet zijn, zou ik het een goede-huisvaderaandeel noemen.
Moest de term niet besmet zijn, zou ik het een goede-huisvaderaandeel noemen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Enige tijd geleden gelezen dat ze hun marge verhoogd hebben, maar desondanks nog altijd de goedkoopste zijn.Aerolla schreef: ↑8 oktober 2020, 09:15 De reden waarom Colruyt daalde was de opkomende concurrentie (Jumbo etc)
Is die dan plots weg nu?
Gisteren een folder in de bus gekregen van Delhaize ivm hun nieuwe prijspolitiek, totaal onduidelijk en ondoorzichtig, maar dat zal de bedoeling natuurlijk zijn. Folder maar in de vuilbak gegooid...
't is nochtans poepsimpel... De Tijd begreep het zelfs...delaby schreef: ↑9 oktober 2020, 08:09Enige tijd geleden gelezen dat ze hun marge verhoogd hebben, maar desondanks nog altijd de goedkoopste zijn.Aerolla schreef: ↑8 oktober 2020, 09:15 De reden waarom Colruyt daalde was de opkomende concurrentie (Jumbo etc)
Is die dan plots weg nu?
Gisteren een folder in de bus gekregen van Delhaize ivm hun nieuwe prijspolitiek, totaal onduidelijk en ondoorzichtig, maar dat zal de bedoeling natuurlijk zijn. Folder maar in de vuilbak gegooid...
https://www.tijd.be/ondernemen/retail/d ... 55618.html
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Poepsimpel noem je dat, 4 verschillende prijzen voor een pak appels en pas aan de kassa weet je wat je zult betalen voor jou pak...jonie schreef: ↑9 oktober 2020, 11:52't is nochtans poepsimpel... De Tijd begreep het zelfs...delaby schreef: ↑9 oktober 2020, 08:09
Enige tijd geleden gelezen dat ze hun marge verhoogd hebben, maar desondanks nog altijd de goedkoopste zijn.
https://www.tijd.be/ondernemen/retail/d ... 55618.html
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als consument bekijk ik dat positief en probeer er mijn voordeel mee te doen, voor een aantal zaken kan het assortiment van Delhaize me wel bekoren.
Wel jammer dat je als consument wordt gedwongen om na te denken: vroeger wist je dat Colruyt normaliter goedkoopste was - nu niet meer.
Ik denk bovendien ook dat dit een geniale zet is om wat klanten (deels) af te snoepen van Colruyt
Wist je dat?contextbinder schreef: ↑9 oktober 2020, 12:08 vroeger wist je dat Colruyt normaliter goedkoopste was - nu niet meer.
Of maakte men je dat wijs?
Ik heb ooit de test gedaan, en onlangs nog eens opnieuw, maar ben ermee gestopt wegens moeilijk te verrekenen.
Ging over Cola Zero.
Online prijzen van Colruyt en Carrefour bekeken. 1 cent verschil in het voordeel van Colruyt.
Alleen: Bij Carrefour had ik bonnen:
1.000 bonuspunten bij aankoop van 150 €
300 bonuspunten bij aankoop van 45 € Cola
Dus totaal 1300 bonuspunten. Die zijn 5 € per 500 punten waard, maar paar keer per jaar zelfs een campagne waarbij ze 6 € per 500 punten waard zijn. Dus die 1300 punten (+ de reguliere punten die je nog verzamelt, ik dacht 1 punt per schijf van 5 € aankoop) zijn 15.60 € korting waard.
Daarmee werd Carrefour véél goedkoper dan Colruyt en zelfs bijna even goedkoop als Jumbo Hulst!
Alleen mag je dat niet volledig zo rekenen:
- Je koopt niet voor 150 euro cola, en dus moet je van al die andere producten ook naar de prijsverhouding kijken
- Eer je die korting krijgt, moet je terugkeren naar Carrefour en een nieuwe aankoop doen. Dan pas kan je je bonuscheques gebruiken.
Allee ja, dus niet zo simpel om 1-2-3 een vergelijking te maken. Was dan begonnen met een Excel met m'n aankopen bij Carrefour, en dan ging ik specifiek enkel die dingen kopen die ze bij Colruyt ook hebben, zodat ik m'n kassaticket bij Colruyt zou kunnen nabootsen om 1 op 1 te vergelijken. MAar dan begint het... Wij eten Pink Lady appels. Carrefour heeft die, Colruyt niet. Dus: vergelijking al onmogelijk. En zo nog wat dingen. Dan maar mee gestopt.
bottom line: Coluryt is zuiver naar de prijs op het moment zelf gekeken, de goedkoopste. Echter houden prijsvergelijkingen géén rekening met de korting die je krijgt via bonuspunten en andere klantenkaartvoordelen die andere supermarkten hebben
Wat ik nog veel erger vind is dat overal de prijzen stijgen, toch is de gezondheidsindex van september lager dan deze van augustus.Fakkel schreef: ↑9 oktober 2020, 13:22Wist je dat?contextbinder schreef: ↑9 oktober 2020, 12:08 vroeger wist je dat Colruyt normaliter goedkoopste was - nu niet meer.
Of maakte men je dat wijs?
Ik heb ooit de test gedaan, en onlangs nog eens opnieuw, maar ben ermee gestopt wegens moeilijk te verrekenen.
Ging over Cola Zero.
Online prijzen van Colruyt en Carrefour bekeken. 1 cent verschil in het voordeel van Colruyt.
Alleen: Bij Carrefour had ik bonnen:
1.000 bonuspunten bij aankoop van 150 €
300 bonuspunten bij aankoop van 45 € Cola
Dus totaal 1300 bonuspunten. Die zijn 5 € per 500 punten waard, maar paar keer per jaar zelfs een campagne waarbij ze 6 € per 500 punten waard zijn. Dus die 1300 punten (+ de reguliere punten die je nog verzamelt, ik dacht 1 punt per schijf van 5 € aankoop) zijn 15.60 € korting waard.
Daarmee werd Carrefour véél goedkoper dan Colruyt en zelfs bijna even goedkoop als Jumbo Hulst!
Alleen mag je dat niet volledig zo rekenen:
- Je koopt niet voor 150 euro cola, en dus moet je van al die andere producten ook naar de prijsverhouding kijken
- Eer je die korting krijgt, moet je terugkeren naar Carrefour en een nieuwe aankoop doen. Dan pas kan je je bonuscheques gebruiken.
Allee ja, dus niet zo simpel om 1-2-3 een vergelijking te maken. Was dan begonnen met een Excel met m'n aankopen bij Carrefour, en dan ging ik specifiek enkel die dingen kopen die ze bij Colruyt ook hebben, zodat ik m'n kassaticket bij Colruyt zou kunnen nabootsen om 1 op 1 te vergelijken. MAar dan begint het... Wij eten Pink Lady appels. Carrefour heeft die, Colruyt niet. Dus: vergelijking al onmogelijk. En zo nog wat dingen. Dan maar mee gestopt.
bottom line: Coluryt is zuiver naar de prijs op het moment zelf gekeken, de goedkoopste. Echter houden prijsvergelijkingen géén rekening met de korting die je krijgt via bonuspunten en andere klantenkaartvoordelen die andere supermarkten hebben
Heeft daar iemand een deftige uitleg voor? Ik kan daar echt niet bij, zal waarschijnlijk aan mij liggen.
Als de gezondheidsindex gedaald is, dan zijn er ook zaken die wel goedkoper zijn geworden. Buitenlandse reizen is een voorbeeld.
Colruyt wordt mijn eerste aandeel
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Waarom niet, hé. Een bedrijf dat je als Belg in de praktijk kent, waarvan je weet dat ze geen zotte dingen doen.
Verwacht geen spectaculaire winsten, maar rustige groei en een beetje dividend elk jaar.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Pay out ratio ligt ook nog redelijk laag, dus er is nog wel wat ruimte. Ik koop regelmatig bij voor mezelf. Voor de dochters heb ik Ahold Delhaize gekocht.