Colruyt
TIP
Re: Colruyt
Morgenochtend speciale ondernemingsraad ivm Dreamland en Dreambaby.
Colruyt gaat 6 Dreamland/-baby-winkels sluiten, tot 192 jobs op de helling. Verder is beslist om 75% van de aandelen Dreamland te verkopen aan ToyChamp. Transactie zou eind dit jaar afgerond moeten worden, zonder verdere details te geven. Heel andere communicatie ook tav de werknemers. Duidelijk geleerd uit de malaise bij Delhaize.
Voor de aandeelhouder goed nieuws, theoretische waarde komt cash op de rekening en het Dreamland verhaal was sowieso verlieslatend. Hoeveel dat zal opbrengen valt dus nog af te wachten.
Voor de aandeelhouder goed nieuws, theoretische waarde komt cash op de rekening en het Dreamland verhaal was sowieso verlieslatend. Hoeveel dat zal opbrengen valt dus nog af te wachten.
Cash op de rekening zal de beursexit veel makkelijker maken. (en mogelijk wil de familie post-beurs zich ook enkel op de core business focussen)
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
-
- Hero Member
- Contacteer:
Net 100 stuks verkocht aan 27,44. Iets te vroeg, want staat iets later al dik 28. Maar met dik 30% winst op die 100 stuks toch content
Reden van verkoop ? Geen zicht meer op positief nieuws ?Orakel van Brakel schreef: ↑3 mei 2023, 09:29 Net 100 stuks verkocht aan 27,44. Iets te vroeg, want staat iets later al dik 28. Maar met dik 30% winst op die 100 stuks toch content
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik had rond 20 Euro bijgekocht omdat ze toen veel te hard afgestraft waren en ik dacht een deel van mijn verlies op Colruyt te kunnen goedmaken. En dat is gelukt. Ik heb nog altijd Colruyt in portefeuille.Jacky_ schreef: ↑3 mei 2023, 11:23Reden van verkoop ? Geen zicht meer op positief nieuws ?Orakel van Brakel schreef: ↑3 mei 2023, 09:29 Net 100 stuks verkocht aan 27,44. Iets te vroeg, want staat iets later al dik 28. Maar met dik 30% winst op die 100 stuks toch content
Ook deels verkocht aan 29.5.
Concurrenten maken veel publiciteit rond prijsdalingen. Delhize situatie is OK voor Colruyt, maar duurt ook niet eeuwig.
Concurrenten maken veel publiciteit rond prijsdalingen. Delhize situatie is OK voor Colruyt, maar duurt ook niet eeuwig.
Inkoop van eigen aandelen is terug gestart
-
- Hero Member
- Contacteer:
Merci klopt.Orakel van Brakel schreef: ↑14 juni 2023, 12:02Procentueel gezien hebben jullie ongeveer evenveel winst. Dus pakt 1-1
-
- Hero Member
- Contacteer:
Klein plukje verkocht aan 34,79.
Je merkt dat Colruyt het toch vaak wel moeilijk heeft!
Ze garanderen de laagste prijs garantie als een concurrerende supermarkt in een straal van X-aantal kilometer ligt (sommigen zeggen dat het 10km. is).
Maar ik heb binnen een straal van 5km zowel een Kruidvat, Delhaize, Lidl, Aldi, Carrefour, Albert Heijn en binnenkort Jumbo. Toch merk ik dat Colruyt niet altijd de prijzen aanpast. De acties van Albert Heijn, daar doet mijn lokale Colruyt eigenlijk NOOIT aan mee.
Deze week stuntte Delhaize bv. met Nutella choco 900gram (2,49 euro/kg). Ja, dat zijn spotprijzen natuurlijk!
In Delhaize waren ze allemaal uitverkocht dus ik dacht 'Hup naar de Colruyt'. Daar ging een bordje 'Tijdelijk onbeschikbaar'. Ik vroeg aan een medewerker wanneer er terug Nutella choco beschikbaar zou zijn.
Zijn antwoord 'We anticiperen op een concurrerende actie en momenteel kunnen we die choco niet aanbieden'.
En dat heb ik eigenlijk al vaker gezien. Een tijdje terug was Cote d'or chocolade flink afgeprijst, Lays chips voor (4 euro/kg) ofwel de Coca Cola (0,79 euro/liter). Ik zag hen maar 1 palet in de winkel zetten.
Ik heb al gehoord van medewerkers. Als de concurrentie te hard is dat ze bij Colruyt de rekken amper tot niet aanvullen tot de actie gepasseerd is!
Daarom zie je dus soms lege rekken in de Colruyt met een bordje dat het product tijdelijk onbeschikbaar is.
Ze garanderen de laagste prijs garantie als een concurrerende supermarkt in een straal van X-aantal kilometer ligt (sommigen zeggen dat het 10km. is).
Maar ik heb binnen een straal van 5km zowel een Kruidvat, Delhaize, Lidl, Aldi, Carrefour, Albert Heijn en binnenkort Jumbo. Toch merk ik dat Colruyt niet altijd de prijzen aanpast. De acties van Albert Heijn, daar doet mijn lokale Colruyt eigenlijk NOOIT aan mee.
Deze week stuntte Delhaize bv. met Nutella choco 900gram (2,49 euro/kg). Ja, dat zijn spotprijzen natuurlijk!
In Delhaize waren ze allemaal uitverkocht dus ik dacht 'Hup naar de Colruyt'. Daar ging een bordje 'Tijdelijk onbeschikbaar'. Ik vroeg aan een medewerker wanneer er terug Nutella choco beschikbaar zou zijn.
Zijn antwoord 'We anticiperen op een concurrerende actie en momenteel kunnen we die choco niet aanbieden'.
En dat heb ik eigenlijk al vaker gezien. Een tijdje terug was Cote d'or chocolade flink afgeprijst, Lays chips voor (4 euro/kg) ofwel de Coca Cola (0,79 euro/liter). Ik zag hen maar 1 palet in de winkel zetten.
Ik heb al gehoord van medewerkers. Als de concurrentie te hard is dat ze bij Colruyt de rekken amper tot niet aanvullen tot de actie gepasseerd is!
Daarom zie je dus soms lege rekken in de Colruyt met een bordje dat het product tijdelijk onbeschikbaar is.
Ik heb 11j bij colruyt gewerkt en kan je zeggen dat bovenstaande niet waar is.
Als verantwoordelijke meerdere concurentiebezoeken gedaan en steeds de goedkoopste. Ook elke dag 100en prijseticketten vervangen met aangepaste prijzen.
Los daarvan betwijfel ik wel of het concept duurzaam blijft.
Wat de Nutella betreft, er is bijna nooit een actie op. Dus als het actie is wordt dit artikel geplunderd. Ik zag foto's van mensen met 10 potten tegelijk. Las op HLN zelfs dat bij een gelijkaardige actie in Frankrijk er gevechten voor potten waren.
Als verantwoordelijke meerdere concurentiebezoeken gedaan en steeds de goedkoopste. Ook elke dag 100en prijseticketten vervangen met aangepaste prijzen.
Los daarvan betwijfel ik wel of het concept duurzaam blijft.
Wat de Nutella betreft, er is bijna nooit een actie op. Dus als het actie is wordt dit artikel geplunderd. Ik zag foto's van mensen met 10 potten tegelijk. Las op HLN zelfs dat bij een gelijkaardige actie in Frankrijk er gevechten voor potten waren.
Nutella , een zekerheid wat afname betreft blijkbaar... Mijn kids vragen er ook steevast naar , en als je dan bovenstaande leest
Eens zien welke bedrijf dat eigenlijk uitgeeft.