Contactloos betalen
Re: Contactloos betalen
Vorig jaar een splinternieuwe betaalkaart van Deutsche Bank gekregen. Zonder contactloos betalen... nogal vreemd.
Nu net kreeg ik weer een splinternieuwe kaart, omdat er nu contactloos betalen op zit.
Mwoh...
Voorlopig vind ik het wel handig. Ik moet in april weer een paar weekjes werken in Duitsland en daar is in de Autohofs langs de Autobahn alles "alleen maar" contactloos te betalen, tot aan de tourniquet van de WC's aan toe.
Nu net kreeg ik weer een splinternieuwe kaart, omdat er nu contactloos betalen op zit.
Mwoh...
Voorlopig vind ik het wel handig. Ik moet in april weer een paar weekjes werken in Duitsland en daar is in de Autohofs langs de Autobahn alles "alleen maar" contactloos te betalen, tot aan de tourniquet van de WC's aan toe.
Ik vind het ook wel handig en vraag me af waarom het in België zo traag doorbreekt.
3 jaar geleden was ik in Amsterdam en ging ik er uit in een danscafé, letterlijk iedereen betaalde zijn pintjes daar aan de toog door contactloos te betalen. Hier begin je dat nu pas hier en daar te zien in het uitgaansleven.
3 jaar geleden was ik in Amsterdam en ging ik er uit in een danscafé, letterlijk iedereen betaalde zijn pintjes daar aan de toog door contactloos te betalen. Hier begin je dat nu pas hier en daar te zien in het uitgaansleven.
Waarom Belgie achterlooptNyts91 schreef: ↑10 april 2019, 13:51 Ik vind het ook wel handig en vraag me af waarom het in België zo traag doorbreekt.
De black economie zeker , cola in de colruit , gin in den aldi en dan cashen maar.
Oei die sukkel van een horeca uitbater.
Kilo's hesp en kaas , kar vol brood en dan verkopen aan 10 € 't stuk.
Of die contactoos betalen gaat aanbieden ?
En hier staat niet dat iedereen zo te werk gaat.
Maar alleszins welkom om de volle karren te aanschouwen.
Estate Guru believer.
Heeft Argenta ondertussen al contactloze debit- en kredietkaarten? Met instantbetalingen zijn ze echter wel één van de eerste om dit aan te bieden!
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Zou je het gemerkt hebben dat je na het betalen van 3 rondjes er 4 hebt betaald? En wanneer zou je het gemerkt hebben? Als je thuis in uw luie zetel lag?Nyts91 schreef: ↑10 april 2019, 13:51 Ik vind het ook wel handig en vraag me af waarom het in België zo traag doorbreekt.
En wat als er iemand in het café rond ging met een mobiel betaalapparaat?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ik doe dit met N26 of Revolut. Krijg onmiddellijk na een betaling een pushmelding op mijn smartphone en kan dus onmiddellijk controleren.
Met een account bij bancontact..... dus een gekende handelaar, met gekende identiteit en bankrekeningnummer..Spruitekop schreef: ↑10 april 2019, 15:07
En wat als er iemand in het café rond ging met een mobiel betaalapparaat?
Als je zo 3 kaarten na elkaar in een beveiligd etui hebt : ze mogen eens proberen.
Vergis ik mij, als ik dacht dat men maximaal slechts 2 maal na elkaar kan contactloos betalenNyts91 schreef: ↑10 april 2019, 13:51 Ik vind het ook wel handig en vraag me af waarom het in België zo traag doorbreekt.
In Amsterdam zal dat misschien voldoende zijn, maar in België zijn we tijdens het uitgaan, meestal niet tevreden met 2 rondjes.
Om veiligheidsreden moet je na de 2de maal je pincode ingeven, daarna werkt het terug.Nefertari schreef: ↑11 april 2019, 09:56Vergis ik mij, als ik dacht dat men maximaal slechts 2 maal na elkaar kan contactloos betalenNyts91 schreef: ↑10 april 2019, 13:51 Ik vind het ook wel handig en vraag me af waarom het in België zo traag doorbreekt.
In Amsterdam zal dat misschien voldoende zijn, maar in België zijn we tijdens het uitgaan, meestal niet tevreden met 2 rondjes.
Het zou kunnen verschillend zijn van bank tot bank. Voor zover ik weet kan ik bij Belfius blijven contactloos betalen zolang ik de bedragen die ingesteld zijn (door mezelf in Belfius Net) niet overschrijd.
Als je dat instelt op het maximum (ik kies voor het minimum van 25 euro) , kan je :
Info website van de bank :
"""Betalen : bedragen tot 20 euro
U kan met of zonder code betalen, als:
u "contactloos betalen zonder code" geactiveerd hebt
het in euro is
het totaalbedrag van al uw betalingen zonder code niet hoger is dan 125 euro"""""
(maximum bedrag ingesteld)
In dit voorbeeld wordt er na de tweede betaling met een Belfius kaart geen code gevraagd.
Nog een opmerking : betalen zonder geheime code en betalen met een contactloze kaart zijn twee verschillende dingen bij Belfius. Bv een gewone kaart kan zonder geheime code gebruikt worden aan een parkeerautomaat.
Contactloos zet ik uit of aan, zonder meer.
Het bedrag van de betalingen zonder code kan ik instellen tussen 25 en 125 euro. Ik kies zelf voor het minimum.
Tekst van de bank :
""""Betalen zonder geheime code kan zowel met een contactloze als met een gewone bankkaart. Handig voor een snelle betaling in de winkel of aan bv. een drankautomaat.
De limiet per verrichting zonder code is €25*. Zodra het door u ingestelde maximaal totaalbedrag (25, 50, 75, 100 of 125) bereikt wordt, moet u altijd even uw kaart in het toestel steken en met geheime code betalen. Daarna kan u opnieuw zonder geheime code betalen.
Wil u contactloos kunnen betalen, dan moet u hieronder 'Betalen zonder geheime code' (tot €25) toestaan. Anders zal de contactloze betaling niet doorgaan.
*Behalve voor tol (€100) en parkings (€50)."""""""
Als je dat instelt op het maximum (ik kies voor het minimum van 25 euro) , kan je :
Info website van de bank :
"""Betalen : bedragen tot 20 euro
U kan met of zonder code betalen, als:
u "contactloos betalen zonder code" geactiveerd hebt
het in euro is
het totaalbedrag van al uw betalingen zonder code niet hoger is dan 125 euro"""""
(maximum bedrag ingesteld)
In dit voorbeeld wordt er na de tweede betaling met een Belfius kaart geen code gevraagd.
Nog een opmerking : betalen zonder geheime code en betalen met een contactloze kaart zijn twee verschillende dingen bij Belfius. Bv een gewone kaart kan zonder geheime code gebruikt worden aan een parkeerautomaat.
Contactloos zet ik uit of aan, zonder meer.
Het bedrag van de betalingen zonder code kan ik instellen tussen 25 en 125 euro. Ik kies zelf voor het minimum.
Tekst van de bank :
""""Betalen zonder geheime code kan zowel met een contactloze als met een gewone bankkaart. Handig voor een snelle betaling in de winkel of aan bv. een drankautomaat.
De limiet per verrichting zonder code is €25*. Zodra het door u ingestelde maximaal totaalbedrag (25, 50, 75, 100 of 125) bereikt wordt, moet u altijd even uw kaart in het toestel steken en met geheime code betalen. Daarna kan u opnieuw zonder geheime code betalen.
Wil u contactloos kunnen betalen, dan moet u hieronder 'Betalen zonder geheime code' (tot €25) toestaan. Anders zal de contactloze betaling niet doorgaan.
*Behalve voor tol (€100) en parkings (€50)."""""""
Laatst gewijzigd door haelewyn op 11 april 2019, 10:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Je vergist je
Het gaat om 2 verschillende dingen:
* Je hebt contactloos
* Je hebt betalen zonder PIN code
Als je naar de winkel gaat, heb je verschillende opties om te betalen:
* Ofwel steek je je kaart in die lezer, druk je pincode in en klaar
* Ofwel hou je je kaart tegen die lezer en zijn er 2 opties:
- Het bedrag is < 25 € => dan moet je geen pincode invoeren
- Het bedrag is > 25€ => je moet dan je pincode invoeren
Je kan meerdere betalingen na elkaar doen zonder pincode, met de beperking:
- max 25 € per betaling
- tot het totaal van 50 € bereikt is. In dit geval moet je ook je pincode geven. Telkens je een betaling doet met pincode, wordt die limiet terug op 0 gezet en kan je terug betalingen doen zonder pincode.
(De bedragen die ik hierboven zeg, zijn voor zover ik weet de standaard bedragen. Je kan die meestal nog wel zelf verhogen/verlagen via je online banking)
Inderdaad, dat was wat ik bedoelde na de 2de maal je pincode ingeven,was de bedragen vergeten.
- max 25 € per betaling
- tot het totaal van 50 € bereikt is. In dit geval moet je ook je pincode geven. Telkens je een betaling doet met pincode, wordt die limiet terug op 0 gezet en kan je terug betalingen doen zonder pincode.
- max 25 € per betaling
Blijkbaar kan het ook nog weer anders.
Je probeert contactloos te betalen, maar als de opgetelde limiet is bereikt, annuleert de terminal de complete betaling.
Dus dan kan de kassier weer helemaal opnieuw beginnen. Dag tijdwinst.
Wat jullie zeggen, zou gemakkelijker zijn: de terminal vraagt gewoon de code, maar annuleert de betaling niet zomaar.
Helaas, dat is dus niet gegarandeerd.
Je probeert contactloos te betalen, maar als de opgetelde limiet is bereikt, annuleert de terminal de complete betaling.
Dus dan kan de kassier weer helemaal opnieuw beginnen. Dag tijdwinst.
Wat jullie zeggen, zou gemakkelijker zijn: de terminal vraagt gewoon de code, maar annuleert de betaling niet zomaar.
Helaas, dat is dus niet gegarandeerd.
Nee ik dacht dat het niet aan het aantal keren gebonden is, maar aan een bepaald bedrag.Nefertari schreef: ↑11 april 2019, 09:56Vergis ik mij, als ik dacht dat men maximaal slechts 2 maal na elkaar kan contactloos betalenNyts91 schreef: ↑10 april 2019, 13:51 Ik vind het ook wel handig en vraag me af waarom het in België zo traag doorbreekt.
Bv. bij Keytrade kan je tot 25 (of is het 50) euro aan contactloze transacties doen, daarna eenmalig pincode ingeven.
btw wel opvallend dat zulke limietbedragen (bijna nooit) geïndexeerd worden. Bv. als je nu een mainstream kredietkaart aanvraagt staat de standaard limiet al jaaaaaren op 1250 of 2500 euro ingesteld. Terwijl de prijzen wel stijgen doorheen de jaren.