Contactloos betalen
Re: Contactloos betalen
(1): Ik heb toen ook die brief ontvangen. Ik weet ondertussen dat als je op een website iets wil te weten komen, dat je dat meestal het vlugste vindt door de zoekfunctie van de website te gebruiken. Bij de zoekfunctie op de argenta-site heb ik dan "contactloos betalen" ingegeven en bij de zoekresultaten die bovenaan stonden vond ik al gauw de antwoorden op mijn en jouw vraag.Nefertari schreef: ↑18 augustus 2020, 20:49Dank voor de link. Deze info had ik zelf nog niet gevonden op hun website.jeff schreef: ↑14 augustus 2020, 21:22 ... Hoe activeren?
...
Dit is terug te vinden op de website van Argenta:
https://www.argenta.be/nl/doe-het-zelf/ ... nctie.html
Toevoeging: Je moet dus enkel actie ondernemen als je de functie "contactloos betalen" wil activeren. Als je niets doet, werkt deze functie bijgevolg sowieso NIET.
Op de begeleidende brief waarmee mijn nieuwe kaart opgestuurd werd, staat o.a.: "Via de Argenta-app én internetbankieren kunt u de uitgaven en de instellingen van uw kaart raadplegen en wijzigen."
Maar in de beveiligde zone vond ik dus niets terug over hoe de contactloze betaalfunctie te de- of -activeren. (1)
.Dat zal dan nog niet sinds lang mogelijk zijn, ofwel (nog) niet in al hun winkels mogelijk zijn.
Het is bij mij weliswaar (door corona-omstandigheden) al +/- een half jaar geleden dat ik daar nog kwam, en voor zover ik mij herinner, stonden de logo's van VISA en MASTERCARD toen nog niet op de betaalterminal van de lokale winkel. (2)
(2): Ik kwam dit in de plaatselijke Kruidvat toevallig te weten. Ik kwam met een aantal artikelen aan de kassa, maar had om te betalen niets anders bij dan mijn nieuwe argenta-kredietkaart. De kassierster kon mij niet antwoorden of ik er mee kon betalen. Maar gelukkig werd de kaart door het toestel aanvaard. Ik herinnner me ook nog dat het een paar jaar geleden bij Kruidvat nog niet lukte om te betalen met mijn argenta-kredietkaart, maar nu dus wel.
Pas mijn nieuwe Keytrade debetkaart ontvangen: mét functie "contactloos betalen".
In tegenstelling tot mijn (vorig jaar ontvangen) Keytrade Visakaart, bestaat er blijkbaar voor de Keytrade debetkaarten géén mogelijkheid om de functie "contactloos betalen" te deactiveren in de beveiligde zone.
In de FAQ vind ik alleen dat dit telefonisch zou moeten aangevraagd worden.
Iemand die hier ervaring mee heeft? (Of iemand die tóch een manier kent om dit online te doen?)
In tegenstelling tot mijn (vorig jaar ontvangen) Keytrade Visakaart, bestaat er blijkbaar voor de Keytrade debetkaarten géén mogelijkheid om de functie "contactloos betalen" te deactiveren in de beveiligde zone.
In de FAQ vind ik alleen dat dit telefonisch zou moeten aangevraagd worden.
Iemand die hier ervaring mee heeft? (Of iemand die tóch een manier kent om dit online te doen?)
Als je kan lezen wat er staat, dan weet je hoe je de contactloze betaalfunctie kan laten uitschakelen.
Niemand die hier méér weet over het de-activeren van de functie contactloos betalen voor de Keytrade debetkaart (bancontact/maestro)

- Enerzijds zie ik het namelijk niet zitten om daarvoor te moeten bellen naar de bank.
- Anderzijds vind ik het niet nodig om op ál onze bankkaarten over die functie te beschikken.
(= debet- & krediet-kaarten van 2 verschillende banken voor 2 personen, + elk een debetkaart van onze gemeenschappelijke rekening, + een debetkaart van een 3de bank voor de 'bewindvoering' van onze (stief)zoon.)
Als de FAQ zegt dat je moet bellen, dan zal je moeten bellen hé. Ze gaan het niet speciaal voor jou implementeren op hun platform.
Ik heb ook 2 debet kaarten van KT. Op 1 van de 2 heb ik contactloos enabled op de andere disabled.
Ik kan me niet herinneren dat ik daar ooit voor gebeld heb. Dus ik neem aan dat dat vroeger mogelijk was om dat via de webinterface te doen. Heb daarstraks gezocht, maar kan het iig niet terugvinden.
Ik kan me niet herinneren dat ik daar ooit voor gebeld heb. Dus ik neem aan dat dat vroeger mogelijk was om dat via de webinterface te doen. Heb daarstraks gezocht, maar kan het iig niet terugvinden.
Bij de visakaart kan je het zelf aanpassen maar voor de debetkaart zul je toch even moeten bellen (en eerst 30 minuten in de wacht staan) Of stuur ze een email en zegt dat ge gene telefoon hebt.