Contract voor aardgas en elektriciteit
Re: Contract voor aardgas en elektriciteit
Sommige hebben hier toch nen glazen bol.. Tijd om op de lotto te spelen dan.. Good luck..
""""""Wat brengt de toekomst?
Energie-experts gaven eerder al aan dat de terugkeer naar de lage tarieven van weleer er niet meteen zit aan te komen. Op de wereldmarkt heerst immers nog altijd enige bezorgdheid rond de bevoorradingszekerheid, terwijl de aanvoer uit alternatieve productielanden vaak duurder is dan de import uit Rusland. Hoewel een lichte daling niet is uitgesloten, zal wie een vast tarief overweegt toch knopen moeten doorhakken. """""
""""""Wat brengt de toekomst?
Energie-experts gaven eerder al aan dat de terugkeer naar de lage tarieven van weleer er niet meteen zit aan te komen. Op de wereldmarkt heerst immers nog altijd enige bezorgdheid rond de bevoorradingszekerheid, terwijl de aanvoer uit alternatieve productielanden vaak duurder is dan de import uit Rusland. Hoewel een lichte daling niet is uitgesloten, zal wie een vast tarief overweegt toch knopen moeten doorhakken. """""
China koopt meer gas op en dat is een probleem voor Europa
https://www.hln.be/binnenland/china-koo ... ~a8464c95/
Nee, maar ik heb ook geen zin om op die groepsaankoop in te tekenen. Het is omdat er een vraag kwam wat VREG voorstelt.
Ik heb momenteel Engie Direct. Ik stap over naar TotalEnergies Pixel.
Maar nu belt Engie mij op om bij Engie Direct te blijven, volgens hen (volgens hun berekening) is het goedkoper dan TotalEnergies. Maar als ik vraag om korting = Kan het niet.
En als ik vraag op welke basis die berekening gemaakt wordt, blijft men maar vaag.
M.a.w. vast contract nemen op gas en variabel op elektriciteit?ludo schreef: ↑7 juni 2023, 19:23 China koopt meer gas op en dat is een probleem voor Europa
Is koffiedik kijken.. Tussen de verschillende leveranciers zit er in weze % gewijs niet zo heel veel verschil in, maar voor de ene is 20 euro peanuts, en voor de andere veel geld.. Ieder moet het maar voor zichzelf uitmaken, niemand kan daar raad in geven, zelfs de experten kunnen niet in de verre toekomst kijken wat en hoe het gaat evolueren..Kevva schreef: ↑7 juni 2023, 19:48M.a.w. vast contract nemen op gas en variabel op elektriciteit?ludo schreef: ↑7 juni 2023, 19:23 China koopt meer gas op en dat is een probleem voor Europa
Wil je zekerheid kies je voor vast,,,
wil je gokken kies je voor variabel..
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Als je de groepsaankoop Total vergelijkt via VREG met andere “goedkopere” leveranciers zal je merken dat ze zelfs geen prijsverzekering geven. Was zelf ingeschreven in deze ronde maar overweeg toch eerder om een vast 2 jaar te nemen aan deze prijzen. Gaat het weder jojo worden,ben ik toch wat ingedekt. De variabel van afgelopen jaren bracht me met momenten van 188€ tot zelfs 900€ / maand. Nu zou het me 350€ / maand voor de komende 2 jaar wezen. Goede zet? Weet ik niet maar met de Europese klimaat/prijspolitiek gaan we komende jaren nog wel ff zoet wezen.
+1 voor onze Ludo.
Meer uitleg hoef je niet te zoeken.
Meer uitleg hoef je niet te zoeken.
Zelf vast aardgas bij Engie aan 5 cent tot eind 2024.Kevva schreef: ↑7 juni 2023, 18:24
Ik zit al bij Engie, ik zit al in datzelfde plan en dat was inderdaad vorig jaar de meest interessante optie (in mijn geval). Engie zegt aan de telefoon dat ik minder zou betalen dan bij TE. Maar ja, als ik klantentelefonie daar zou moeten doen zou ik dat ook zeggen.
Elek contract bij Ecopower.
Waarom een afkeer voor verschillende leveranciers ?
Loopt hier toch op wieltjes.
Die energie premies was Ecopower de eerste en Engie kwam pas twee maand later.
Gewoon jaarlijks meedoen met groepsaankoop van Samensterker / iChoosr. Dan heb je een goede prijs voor 1 jaar.Kevva schreef: ↑7 juni 2023, 18:24Daar stelt hij TotalEnergies iChoosr (€794) voor en Mega Online Flex (€828) op plaats 2 (gas).
Elektriciteit is dan weer TotalEnergies iChoosr (€687) en Bolt Go (€692) op plaats 2.
Alles samen is dat bij TE = €1481.
Maar het is toch zo dat energieleveranciers het jaar nadien hun prijzen optrekken voor klanten die in een bestaand contract zitten? Althans dat is mij altijd gezegd geweest en met wat research op Google vindt je dat ook terug.
Ik zit al bij Engie, ik zit al in datzelfde plan en dat was inderdaad vorig jaar de meest interessante optie (in mijn geval). Engie zegt aan de telefoon dat ik minder zou betalen dan bij TE. Maar ja, als ik klantentelefonie daar zou moeten doen zou ik dat ook zeggen.
En wat is de huidige gasprijs per kw/h uur of is dat niet belangrijk.
En bij mezelf nog nooit de goedkoopste geweest groepsaankopen, wel leveranciers die over de kop zijn gegaan.
Ik doe dit en wat verkeerd loopt over zwijgen is ook een manier om iets te promoten.
Vorige maand was de groepsaankoop van Wikipower de meest interessante voor gas bij Mega. Deze maand is dit voor gas bij Total via de groepsaankoop bij Samen Sterker. Bij variabele tarieven moet je onderaan de tarief kaart kijken naar hun basis en de mark-up die ze nemen. Die opslag blijft gedurende 1 jaar behouden.
In de groepsaankoop voor Electriciteit is Total interessant en voor mensen met zonnepanelen zonder digitale teller vragen ze geen extra aanrekening terwijl ze dit wel doen bij hun gewone contracten.
In de groepsaankoop voor Electriciteit is Total interessant en voor mensen met zonnepanelen zonder digitale teller vragen ze geen extra aanrekening terwijl ze dit wel doen bij hun gewone contracten.
De Samensterker offerte van Total wordt wel al ruim geklopt door hun eigen Total -tarieven: altijd dubbelchecken!
Net even hun tarief kaart bekeken. De Mark up die ze hanteren is veel hoger dan bij deze van de groepsaankoop en als je zonnepanelen hebt zonder digitale meter rekenen ze je een forfait aan en dit is niet van toepassing bij de groepsaankoop.
In het verleden een paar keer gewisseld via samen sterker, maar de laatste keren dat we hebben ingeschreven was hun voorstel nooit het voordeligst. Het laatste voorstel was zelfs duurder dan een ander tarief in het aanbod van dezelfde leverancier. Vergelijken doen ze dan ook met de duurste tarieven van de overige leveranciers, waardoor het lijkt alsof je een enorm voordeel krijgt. Goed opletten dus met deze voorstellen.