controle van "blijf in uw kot"
Re: controle van "blijf in uw kot"
ANPR camera is enkel voor nummerplaten... Gezichtsherkenning camera hangen hier nog ni zene.. of ge moet uw rijksregister nummer op uw voorhoofd schilderen..GreenDean schreef: ↑29 maart 2020, 10:24Ik vind dat ook niet normaal, maar ik denk dat we een uitstervende soort zijn. Ik word al scheef bekeken, in de zin dat ik zeker iets te verbergen moet hebben, omdat ik niet mee wil doen aan al die social media mumbo jumbo. Ik heb daar meestal de tijd niet voor, zie er de zin niet van in en wanneer ik sociaal contact wil, doe ik dat gewoon nog op de manier zoals we dat 10-duizenden jaren gedaan hebben.
Voorlopig hebben we een klein aantal van die rechten nog, op papier. Die rechten worden echter sociaal niet meer aanvaard door die alsmaar groter wordende groep die geen gordijnen meer hangen. Hypocrisie ten top dus.
Zelfs als ik mijn gsm en wagen thuis laat en op mijn verroeste fiets stap, weten ze nog waar ik ben, er hangen overal anpr camera's die wel wat meer kunnen registreren dan enkel nummerplaten.
Ik betaal ook autobelastingen. Veel zelfs want ik heb 3 auto's en een motor. Maar ik mag ook niet zomaar rondrijden. Mag ik dan ook een deel terugvragen zoals de zielige tweedeverblijver?haelewyn schreef: ↑29 maart 2020, 11:09Sociale mambo Jambo : mensen vertellen me dat ik nu toch facebook moet installeren.GreenDean schreef: ↑29 maart 2020, 10:24 . Ik word al scheef bekeken, in de zin dat ik zeker iets te verbergen moet hebben, omdat ik niet mee wil doen aan al die social media mumbo jumbo. Ik heb daar meestal de tijd niet voor, zie er de zin niet van in en wanneer ik sociaal contact wil, doe ik dat gewoon nog op de manier zoals we dat 10-duizenden jaren gedaan hebben.
Ik ben geabonneerd op de alarmberichten van de overheid. Dat is genoeg.
Dat sociaal contact op de manier van tienduizenden jaren geleden : Adam en Eva dan maar ?
Dat probleem stelt zich ook in de zomer en men lost dat op, heb ik al gezien.
Nu kan het me niet schelen. Als ik in een gemeente mee de belastingen zou betalen en eigenaar was van een tweede verblijf, zou ik er het nut niet van inzien om thuis te moeten blijven. Toeristisch seizoen all year round. Moet kunnen en lukken. Als je er nu voor zou kiezen om jezelf aan de zee te isoleren...? Dan verlicht dat de druk een beetje op de steden.
Ik zou het duizend keer meer beangstigend vinden als Jambon, De Wever en De Crem het voor het zeggen hadden. In landen waar Johansson en Rutten de plak wat steviger zwaaiden gaat het er niet beter aan toe.
Vitologen die nu beslissen : houden zo !
De rest... Je vat het zo op. Maar een ander wil misschien gewoon afstand houden en rap weer thuis zijn. Hier is iedereen in de wachtrij van de bakker buiten vriendelijk genoeg.
Onzin. Meer zwakke weggebruikers is gelijk aan meer zware verwondingen.deenigekeuze schreef: ↑29 maart 2020, 09:52 Moest iedereen zijn wagen mogen nemen om b.v. 40 km te rijden om boodschappen te doen, zou het verkeer toenemen met meer kans op verkeersongevallen. Dat kunnen de ziekenhuizen momenteel missen, dacht ik
Als iedereen te voet of met de fiets gaat is er minder kans op zware ongevallen. Als ik te voet of met de fiets naar de supermarkt ga en ik word hier overhoop gereden door iemand uit een naburige stad die geen zin heeft om in zijn eigen stad naar de Ad Delhaize te gaan dan moet de 100, misschien de mug komen, moet ik opgenomen worden in een ziekenhuis met allemaal extra kansen op besmetting en extra druk op het ziekenhuispersoneel. Druk die te vermijden is door je aan de regels te houden.
Slaap kindje, slaap, daarbuiten loopt een schaap, enz.
Ik ben, bijna 20 jaar geleden ondertussen, eens geflitst geweest (vuil, achterbaks en bedrieglijk oplichtend opgezet, maar dat is een ander verhaal) in de auto, langs voor. Op de foto die ik opgestuurd kreeg, kon je de, toen nog niet zo talrijke, grijze haren in mijn baard tellen. 1 flits: nummerplaat in detail, de volledige voorkant van de wagen, mijn knappe kop achter getint glas. 3 foto's voor de prijs van 1 voor zover ik heb kunnen vaststellen, dus misschien zelfs meer (mijn minnares zat langs me).
Maar bij de aanslag in Zaventem, 4 jaar geleden, waren de beelden bijzonder onduidelijk. Ja, hoor. Voor sommigen moet er altijd een tekeningske bij, en dan nog.
Slaap zacht, Ludo, en droom maar verder over je grote broer die je alle dagen zoete pap gaat brengen wanneer je dat nodig hebt.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
ANPR neemt een foto van ELK voertuig dat de zone binnen rijdt. Bij een geseind voertuig krijgt de dispatch er een hit. Het is dus perfect mogelijk om pakweg elk voertuig dat tussen 9 en 10 de zone is binnen gereden op te vragen en te bekijken wie achter het stuur zat.
Ik ben het met dat eerste stuk alleen eens als er tijdelijk een volledig autoloze maatschappij zou worden gecreëerd. En dan zijn er nog altijd mensen met een bromfiets en de wegpiraten aan meer dan 40 km per uur met de fiets die denken dat ze de voorrechten hebben van de coureurs uit de Tour de France.anonymous schreef: ↑29 maart 2020, 11:46 Ik betaal ook autobelastingen. Veel zelfs want ik heb 3 auto's en een motor. Maar ik mag ook niet zomaar rondrijden. Mag ik dan ook een deel terugvragen zoals de zielige tweedeverblijver?
Als iedereen te voet of met de fiets gaat is er minder kans op zware ongevallen. Als ik te voet of met de fiets naar de supermarkt ga en ik word hier overhoop gereden door iemand uit een naburige stad die geen zin heeft om in zijn eigen stad naar de Ad Delhaize te gaan dan moet de 100, misschien de mug komen, moet ik opgenomen worden in een ziekenhuis met allemaal extra kansen op besmetting en extra druk op het ziekenhuispersoneel. Druk die te vermijden is door je aan de regels te houden.
Dus zolang de maatschappij niet tijdelijk alleen bestaat uit voetgangers, gaat dat punt niet op.
Ik heb hier zware ongevallen weten gebeuren op.wegen die voor het verkeer nog niet open waren. Men verwacht daar geen verkeer en men rijdt wild en onbezonnen.
Iemand uit een naburige gemeente kan je aanrijden. Iemand van vier straten verder ook.
We kunnen het niet altijd eens zijn : ik blijf het nonsens en onzinnig vinden.
Als ik aan de zee zou wonen daarentegen zou ik mee de vruchten plukken van het toerisme en zou ik dat toerisme ook liever naar Limburg zien verhuizen. Tot het mijn portemonnee hard zou treffen , neem ik aan.
Zelf zou ik niet zo ver gaan om te zeggen dat de kustgemeenten belastingen moeten terugbetalen. Maar er als persona non grata behandeld worden is ook niet leuk als je er een tweede verblijf hebt.
Ik zou er alleszins dan iets op vinden om ter plaatse nog zo weinig mogelijk centen te besteden. Zo deed ik dat vroeger ook in het binnenland van Spanje. Onbehouwen volkje... Aan mij verkopen ze geen sandwich of vijf druppels benzine als ik het kan vermijden.
Ik verdien geen geld aan toeristen. Ik heb er enkel maar last van dus wat mij persoonlijk betreft mogen ze allemaal naar Limburg 
En als je uw wagen nu hebt uitgeleend, dan kunnen ze aan de hand van die flits foto zeggen wie achter het stuur zit zeker??? Laat me ni lachen... Met ander woorden " gezichtsherkenning is hier nog niet van toepassing "GreenDean schreef: ↑29 maart 2020, 12:12Slaap kindje, slaap, daarbuiten loopt een schaap, enz.
Ik ben, bijna 20 jaar geleden ondertussen, eens geflitst geweest (vuil, achterbaks en bedrieglijk oplichtend opgezet, maar dat is een ander verhaal) in de auto, langs voor. Op de foto die ik opgestuurd kreeg, kon je de, toen nog niet zo talrijke, grijze haren in mijn baard tellen. 1 flits: nummerplaat in detail, de volledige voorkant van de wagen, mijn knappe kop achter getint glas. 3 foto's voor de prijs van 1 voor zover ik heb kunnen vaststellen, dus misschien zelfs meer (mijn minnares zat langs me).
Maar bij de aanslag in Zaventem, 4 jaar geleden, waren de beelden bijzonder onduidelijk. Ja, hoor. Voor sommigen moet er altijd een tekeningske bij, en dan nog.
Slaap zacht, Ludo, en droom maar verder over je grote broer die je alle dagen zoete pap gaat brengen wanneer je dat nodig hebt.
Beste Ludo. Als je uw wagen hebt uitgeleend en er wordt iets mee uitgespookt (ongeval, overtreding, enz) dan ben je verplicht te zeggen wie achter het stuur zat tenzij je graag foert zegt maar dan kost het je 1500 euro.
Artikel 67bis
Wanneer een overtreding van deze wet en haar uitvoeringsbesluiten is begaan met een motorvoertuig, ingeschreven op naam van een natuurlijke persoon, en de bestuurder bij de vaststelling van de overtreding niet geïdentificeerd werd, wordt vermoed dat deze is begaan door de houder van de kentekenplaat van het voertuig.
De houder van de kentekenplaat kan dit vermoeden weerleggen door met elk middel te bewijzen dat hij niet de bestuurder was op het ogenblik van de feiten. In dat geval is hij ertoe gehouden om de identiteit van de onmiskenbare bestuurder kenbaar te maken, behalve wanneer hij diefstal, fraude of overmacht kan bewijzen.
De kennisgeving van de identiteit van de bestuurder dient te gebeuren binnen een termijn van vijftien dagen te rekenen vanaf de dag waarop de houder van de kentekenplaat kan bewijzen dat hij niet de bestuurder was op het ogenblik van de feiten.
Iedereen ingeschreven in het rijksregister zit met zijn foto in het rijksregister. Met een simpele druk op de knop kan de politie zien hoe je eruit ziet. Dan is het een kleine moeite om die foto te vergelijken met de foto van de persoon achter het stuur. Ik denk dat je nog niet helemaal door hebt dat Big Brother overal is.
Het is geen automatische gezichtsherkenning zoals jij bedoeld maar je wordt sowieso gevonden.
Artikel 67bis
Wanneer een overtreding van deze wet en haar uitvoeringsbesluiten is begaan met een motorvoertuig, ingeschreven op naam van een natuurlijke persoon, en de bestuurder bij de vaststelling van de overtreding niet geïdentificeerd werd, wordt vermoed dat deze is begaan door de houder van de kentekenplaat van het voertuig.
De houder van de kentekenplaat kan dit vermoeden weerleggen door met elk middel te bewijzen dat hij niet de bestuurder was op het ogenblik van de feiten. In dat geval is hij ertoe gehouden om de identiteit van de onmiskenbare bestuurder kenbaar te maken, behalve wanneer hij diefstal, fraude of overmacht kan bewijzen.
De kennisgeving van de identiteit van de bestuurder dient te gebeuren binnen een termijn van vijftien dagen te rekenen vanaf de dag waarop de houder van de kentekenplaat kan bewijzen dat hij niet de bestuurder was op het ogenblik van de feiten.
Iedereen ingeschreven in het rijksregister zit met zijn foto in het rijksregister. Met een simpele druk op de knop kan de politie zien hoe je eruit ziet. Dan is het een kleine moeite om die foto te vergelijken met de foto van de persoon achter het stuur. Ik denk dat je nog niet helemaal door hebt dat Big Brother overal is.
Het is geen automatische gezichtsherkenning zoals jij bedoeld maar je wordt sowieso gevonden.
@anonymous... Ja man da weet ik ook allemaal wel. van art. 67bis.
Het ging erover dat er geen gezichtserkennings cameras waren... ni meer ni minder..
Als het dan zo makkelijk is zoals je zegt "met een simpele druk op de knop " dan zouden ze veel misdrijven kunnen oplossen waar ze wel beelden van de dader(s)hebben, maar niet weten wie het is, en dan oproep met foto doen aan de bevolking of iemand deze persoon herkent., of het VTM programma van " Farouk" , waar ze de hulp van de bevolking inroepen om dader(s) te herkennen. ... Little/small Brother is er wel op meerdere vlakken, maar ni zo ver als jij denkt.
Het ging erover dat er geen gezichtserkennings cameras waren... ni meer ni minder..
Als het dan zo makkelijk is zoals je zegt "met een simpele druk op de knop " dan zouden ze veel misdrijven kunnen oplossen waar ze wel beelden van de dader(s)hebben, maar niet weten wie het is, en dan oproep met foto doen aan de bevolking of iemand deze persoon herkent., of het VTM programma van " Farouk" , waar ze de hulp van de bevolking inroepen om dader(s) te herkennen. ... Little/small Brother is er wel op meerdere vlakken, maar ni zo ver als jij denkt.
Bekijk dit hilarisch fragment uit het vrt-journaal van 28/3. Als je niet wist dat het "echt" is en dat het uit het vrt-journaal komt, dan zou je denken dat je naar In de gloria zit te kijken. De politieman: "Als ze hier vandaag niet aangetroffen worden, dan zullen ze misschien wel de volgende dagen wel worden aangetroffen".

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/28 ... rs-aan-de/
Ja ik heb dat gisteren op het journaal reeds gezien, te gek voor woorden, die mannen hebben blijkbaar niks beters te doen...
De politie uw vriend....gemaakt om u neer te sabelen...
De politie uw vriend....gemaakt om u neer te sabelen...
Warmtecamera's bestaan al veel langer en zijn al gebruikt met helikopter om te kijken welke daken geisoleerd zijn...jeff schreef: ↑29 maart 2020, 17:26Bekijk dit hilarisch fragment uit het vrt-journaal van 28/3. Als je niet wist dat het "echt" is en dat het uit het vrt-journaal komt, dan zou je denken dat je naar In de gloria zit te kijken. De politieman: "Als ze hier vandaag niet aangetroffen worden, dan zullen ze misschien wel de volgende dagen wel worden aangetroffen".![]()
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/28 ... rs-aan-de/
Een tiental dagen geleden zag ik twee zwaantjes op hun motor door het park rijden om te controleren of er zich geen groepen bevonden.
Ook in een park kan je besmettingen oplopen/doorgeven, hé Yaris. Zou dom zijn om enkel de snelwegen en de tunnels te controleren ...