controle van "blijf in uw kot"
controle van "blijf in uw kot"
Ongeveer 80 procent van de Belgen brengt hun tijd door in de eigen gemeente, blijkt uit cijfers van de telecomsector.
Daarmee is het bewijs geleverd dat mensen het principe van ‘blijf in uw kot’ naleven. ‘Maar een aantal mensen ziet de ernst van de situatie niet in’, klonk het. Daarom zal de politie de komende dagen en weken streng controleren en sanctionerend optreden.
Hier is het artikel waarin dit te lezen staat:
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/corona ... li=BBqiQ9V
Ik twijfel er wel sterk aan of ik dat percentage serieus moet nemen. Heeft iedereen zijn of haar gsm/laptop/… wel altijd opstaan. Bij mij was de batterij van mijn gsm deze ochtend plat en ik laad deze vanavond pas terug op. Mijn laptop had ik tot 16u niet opstaan (mijn modem ook niet). Waarschijnlijk was men zich al aan het afvragen waar ik vertoefde.
Tot 16u heb ik een boek gelezen (tussendoor gegeten). Oef, ondertussen geen politie aan de deur gehad om dat te controleren. En ik zal de radio (niet via kabel, maar antenne) ondertussen maar niet te luid zetten zodat ik ze hoor aanbellen (ik woon in appartement op hoogste verdieping). 
Straks nog een uurtje gaan luchten (wandelen), maar dan neem ik gsm ook niet mee!
Wat ik wil zeggen: ik ben toch niet de enige die niet voortdurend traceerbaar is.
Daarmee is het bewijs geleverd dat mensen het principe van ‘blijf in uw kot’ naleven. ‘Maar een aantal mensen ziet de ernst van de situatie niet in’, klonk het. Daarom zal de politie de komende dagen en weken streng controleren en sanctionerend optreden.
Hier is het artikel waarin dit te lezen staat:
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/corona ... li=BBqiQ9V
Ik twijfel er wel sterk aan of ik dat percentage serieus moet nemen. Heeft iedereen zijn of haar gsm/laptop/… wel altijd opstaan. Bij mij was de batterij van mijn gsm deze ochtend plat en ik laad deze vanavond pas terug op. Mijn laptop had ik tot 16u niet opstaan (mijn modem ook niet). Waarschijnlijk was men zich al aan het afvragen waar ik vertoefde.

Straks nog een uurtje gaan luchten (wandelen), maar dan neem ik gsm ook niet mee!
Wat ik wil zeggen: ik ben toch niet de enige die niet voortdurend traceerbaar is.
Re: controle van "blijf in uw kot"
Ik vind het een beetje dom dat je niet naar een collect en go in een naburige gemeente mag rijden maar dat je in je eigen gemeente zou moeten aanschuiven in een supermarkt.
Contraproductief ... maar het brengt geld op.
Het nuttige aan de winst paren.
Vorige week heb ik gereserveerd voor maandag op te halen in een naburige gemeente..
Een dilemma
Contraproductief ... maar het brengt geld op.
Het nuttige aan de winst paren.
Vorige week heb ik gereserveerd voor maandag op te halen in een naburige gemeente..
Een dilemma

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Mag wel hoor. Voor volgende zaken mag je de auto nog gebruiken:
- verplaatsingen naar het werk
- professionele verplaatsingen
- winkel
- bankautomaat / postkantoor
- dokter
- bijstand verlenen aan een kwetsbaar persoon
Schijnt een nieuwe richtlijn te zijn + er wordt nogal snel beboet heb ik gehoord.
Ministerieel besluit van 18 maart praat daar nog niet over. Maar er is ondertussen nog wat papier vol geschreven en gedrukt.
Ministerieel besluit van 18 maart praat daar nog niet over. Maar er is ondertussen nog wat papier vol geschreven en gedrukt.
Dat is ook geen regel.
Als je naar een andere gemeente wil rijden om daar uw boodschappen goedkoper te doen, mag je dat. Je mag echter de landsgrenzen er niet voor over.
Als je naar een andere gemeente wil rijden om daar uw boodschappen goedkoper te doen, mag je dat. Je mag echter de landsgrenzen er niet voor over.
En opletten hoor, want het ziet buiten zwart van de politie !
Blauw van de politie 

Als er een supermarkt in uw eigen stad is en je rijdt naar een andere stad omdat ze daar je favoriete chocomelk hebben dan is dat geen dringende en essentiële verplaatsing zoals bepaald in artikel 8 van het MB van 23/03/2020. Er wordt wel degelijk op beboet.
Het staat je dan natuurlijk vrij om de minnelijke schikking van 250 euro aan te vechten voor de rechtbank.
Het staat je dan natuurlijk vrij om de minnelijke schikking van 250 euro aan te vechten voor de rechtbank.
Stel, je werkt als verpleegster in stad A maar woont in gemeente B. Dan mag je niet winkelen in A 

Als je van uw werk komt en je stopt op weg naar huis bij de winkel in de stad waar je werkt dan zal geen kat je een boete geven. Er zijn echter ....tig mensen die op zaterdagmorgen speciaal van A naar B rijden omdat ze persé naar de Colruyt willen terwijl er in A een plaatselijke supermarkt is.
Zal allemaal afhangen van de interpretatie en de Goodwill van de agent..
De ene zal een boete krijgen en de ander glipt door het net..
Is altijd zo geweest, zal altijd zo blijven..
De ene zal een boete krijgen en de ander glipt door het net..
Is altijd zo geweest, zal altijd zo blijven..
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Telecombedrijven hebben niet altijd een gsm nodig om te kunnen traceren. In moderne wagens zitten ook sim-kaarten om navigatiesystemen up-to-date te houden, een verbinding te maken met de hulpdiensten bij een impact op de wagen of de hulp-knop voor depannage. 

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Wat ik dan ook zou doen. No way dat ik naar de dure Delhaize of het kleine Spar'retje hier in het dorp ga voor wekelijkse boodschappen. Eigen dorp heeft geen Carrefour hyper of Colruyt _/ collect&go.anonymous schreef: ↑28 maart 2020, 19:50 Als er een supermarkt in uw eigen stad is en je rijdt naar een andere stad omdat ze daar je favoriete chocomelk hebben dan is dat geen dringende en essentiële verplaatsing zoals bepaald in artikel 8 van het MB van 23/03/2020. Er wordt wel degelijk op beboet.
Dus altijd verplaatsingen van een km of 8.
Diegenen die moeten toezien op het naleven van de wetten kunnen er niets aan doen, maar ik zie het verschil niet in besmettelijkheid of ik naar een Spar rij in mijn gemeente, een Collect en go die één gemeente verder ligt of een Makro op 40 km van mijn deur.
Terwijl ik aan het rijden ben, ben ik niet besmettelijk voor anderen of omgekeerd.
Dus... Waar ik uit mijn auto kom en de koffer vul, ... wat maakt dat uit ?
Ik heb bij deze regel niet het gevoel dat het doet waarvoor het bedoeld is.
Tenzij de opportuniteit om veel boetes uit te delen en de crisis daar voor een stukje mee te bekostigen.
Terwijl ik aan het rijden ben, ben ik niet besmettelijk voor anderen of omgekeerd.
Dus... Waar ik uit mijn auto kom en de koffer vul, ... wat maakt dat uit ?
Ik heb bij deze regel niet het gevoel dat het doet waarvoor het bedoeld is.
Tenzij de opportuniteit om veel boetes uit te delen en de crisis daar voor een stukje mee te bekostigen.
Die 33 miljard moeten ze toch ergens recupereren.