cooperatieve aandelen
TIP
Re: cooperatieve aandelen
En zoals verwacht, uit de nieuwsbrief van Eoly:
De opeenvolging aan stormen in februari zorgde weliswaar voor schade aan huizen en gevels, er was ook een keerzijde: nog nooit werd er zo veel elektriciteit met behulp van wind geproduceerd. Februari zorgde zelfs voor een verdubbeling van het aantal MWh (megawattuur) ten opzichte van vorig jaar.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Bij Eoly (colruyt Virya energy) kan je voor-inschrijven voor nieuwe 'aandelen"
Het gaat om directe schuldbewijzen (dus niet achtergesteld)
Anderzijds blijven de Colruyts wel stevig aan de macht door A en B aandelen uit te schrijven.
"De aandelen die worden uitgegeven in het kader van deze aanbieding zijn B-aandelen. Naast de B-aandelen, werden
ook A-aandelen uitgegeven, die gehouden worden door de oprichters van de vennootschap of door de met hen
verbonden ondernemingen in de zin van artikel 1:20 van het Wetboek van vennootschappen en verenigingen.
Iedere coöperant heeft recht op 1 stem, ongeacht het aantal A- en/of B-aandelen hij bezit.
De A-vennoten hebben het recht om kandidaten voor te dragen voor de benoeming van de helft van de bestuurders
(de A-bestuurders). De overige leden van de Raad van Bestuur kunnen verkozen worden door de Algemene
Vergadering uit een lijst van kandidaten voorgedragen door B-vennoten; zij hebben de hoedanigheid van Bbestuurder"
Ook bij https://www.northseawind.be/ kregen de Colruyts de feitelijke leiding, de B bestuurders lijken daar bij mogelijks ook wel een of andere verbinding mee te hebben ...
In de prospectus nu staat ook duidelijk uiteengezet dat er tegenstrijdige belangen kunnen optreden.
Waarom komen ze niet gewoon met hun Holding Virya energie naar de beurs.
De kruideniers mentaliteit blijkt ook wel een beetje uit de toeslag ; hmmm uitgifte premie , van 9 euro.
Je betaald dus 259 euro voor een aandeel van 250 euro.
Het gaat om directe schuldbewijzen (dus niet achtergesteld)
Anderzijds blijven de Colruyts wel stevig aan de macht door A en B aandelen uit te schrijven.
"De aandelen die worden uitgegeven in het kader van deze aanbieding zijn B-aandelen. Naast de B-aandelen, werden
ook A-aandelen uitgegeven, die gehouden worden door de oprichters van de vennootschap of door de met hen
verbonden ondernemingen in de zin van artikel 1:20 van het Wetboek van vennootschappen en verenigingen.
Iedere coöperant heeft recht op 1 stem, ongeacht het aantal A- en/of B-aandelen hij bezit.
De A-vennoten hebben het recht om kandidaten voor te dragen voor de benoeming van de helft van de bestuurders
(de A-bestuurders). De overige leden van de Raad van Bestuur kunnen verkozen worden door de Algemene
Vergadering uit een lijst van kandidaten voorgedragen door B-vennoten; zij hebben de hoedanigheid van Bbestuurder"
Ook bij https://www.northseawind.be/ kregen de Colruyts de feitelijke leiding, de B bestuurders lijken daar bij mogelijks ook wel een of andere verbinding mee te hebben ...
In de prospectus nu staat ook duidelijk uiteengezet dat er tegenstrijdige belangen kunnen optreden.
Waarom komen ze niet gewoon met hun Holding Virya energie naar de beurs.
De kruideniers mentaliteit blijkt ook wel een beetje uit de toeslag ; hmmm uitgifte premie , van 9 euro.
Je betaald dus 259 euro voor een aandeel van 250 euro.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
"Op datum van deze informatienota werden er in totaal 16.231
aandelen door de vennootschap uitgegeven, waarvan
- 400 aandelen van soort A (2,46% van het totaal aantal aandelen)
- 15.831 aandelen van soort B (97,54% van het totaal aantal
aandelen)
De A-aandeelhouders zijn Etn. Fr. Colruyt NV en Colruyt Group
Services NV, die 267 respectievelijk 133 A-aandelen bezitten.
Er zijn geen A- of B-aandeelhouders die procentueel meer dan 5%
van het totaal aantal aandelen van Eoly Coöperatie CV bezitten"
Verdeling aandelen; met 2.46% de helft van de raad van bestuur mogen samenstellen.
aandelen door de vennootschap uitgegeven, waarvan
- 400 aandelen van soort A (2,46% van het totaal aantal aandelen)
- 15.831 aandelen van soort B (97,54% van het totaal aantal
aandelen)
De A-aandeelhouders zijn Etn. Fr. Colruyt NV en Colruyt Group
Services NV, die 267 respectievelijk 133 A-aandelen bezitten.
Er zijn geen A- of B-aandeelhouders die procentueel meer dan 5%
van het totaal aantal aandelen van Eoly Coöperatie CV bezitten"
Verdeling aandelen; met 2.46% de helft van de raad van bestuur mogen samenstellen.
Vandaag mail van Argen-Co.
Wilt u als aandeelhouder van Argen-Co graag uw inlage verhogen? Dan hebben wij goed nieuws. Argen-Co lanceert op 26 oktober om 10 uur een beperkte uitgifte van nieuwe aandelen. Ter versterking van haar kapitaalbasis wenst Argen-Co 5 miljoen euro nieuw kapitaal aan te trekken.
Op het eerste zicht weinig aanlokkelijk. Of wordt er momenteel ook elders zo weinig verwacht?De raad van bestuur stelt over het boekjaar 2019-2020 een dividend van 1,50% voor
De tijd van de dividenden van 6% is voorbij. Je mag van geluk spreken dat je nog een dividend krijgt.
De coöperatieven kijken bij het bepalen van de grootte van de dividenden ook naar elkaar.
Is rolt windmolens van Colruyt interessant? Hebben momenteel participaties van Rebaix in aanbieding...
Voor de kruimels is het te doen zeer zeker.
Cooperatieve was 150 j geleden nuttig , nu is het graaien voor de big spelers.
Estate Guru believer.
Als ge der centjes wil instoppen , wie ben ik.
Achteraf niet komen klagen van zeer lage opbrengst.
is voor Argenta een goedkope manier om geld op te halen , niet meer niet minder.
Moeten nu op spaargeld toeleggen.
Estate Guru believer.
Voor mij blijven coöperatieve aandelen een goede manier om voor wat meer spreiding van mijn spaargeld te zorgen. En zélfs nu ze zo weinig opbrengen, is het nog altijd méér dan de hoogste rentes op spaarrekeningen (en termijnrekeningen).
Beleggen in fondsen en/of aandelen is niet aan mij besteed: ik heb er ooit gedurende enkele jaren mee geëxperimenteerd en ben er terug van afgestapt. Sindsdien kan ik weer geruster slapen.
Beleggen in fondsen en/of aandelen is niet aan mij besteed: ik heb er ooit gedurende enkele jaren mee geëxperimenteerd en ben er terug van afgestapt. Sindsdien kan ik weer geruster slapen.
Nefertari schreef: ↑24 oktober 2020, 19:52 Voor mij blijven coöperatieve aandelen een goede manier om voor wat meer spreiding van mijn spaargeld te zorgen. En zélfs nu ze zo weinig opbrengen, is het nog altijd méér dan de hoogste rentes op spaarrekeningen (en termijnrekeningen).
Die van Arco dachten ook aan spreiden en geen slaap zorgen.
Typisch he , in eens een grote som en plastronnekes advies , daarna is de goesting over.
En ja het gaat op een neer , maar daar slaap voor laten.
Men kan al snel panikeren.
Estate Guru believer.
Platin en de plastronnekes.