cooperatieve aandelen
TIP
Re: cooperatieve aandelen
Je kan toch evengoed aandelen CERA aankopen.
Denk dat KBC toch gelijkwaardig of zelfs veiliger is dan Argenta. Argenta lijkt toch ook op zoek te zijn naar geld, heb al enkele malen een mail ontvangen of ik nog klant zou blijven als bepaalde diensten betalend zouden worden.

Denk dat KBC toch gelijkwaardig of zelfs veiliger is dan Argenta. Argenta lijkt toch ook op zoek te zijn naar geld, heb al enkele malen een mail ontvangen of ik nog klant zou blijven als bepaalde diensten betalend zouden worden.
Toen CERA nog mijn hoofdbank was, had ik daar coöperatieve aandelen van.
Nadat ik tegen mijn zin moest overstappen naar KBC (waarmee ik slechte ervaringen had) heb ik mijn Cera-aandelen verkocht, en heb ik van Keytrade mijn hoofdbank gemaakt. Als extra "fysiek kantoor" koos ik voor Argenta, waar ik intussen ArgenCo aandelen kocht.
(Dat gebeurde niet in een opwelling: ik heb daar jaren over gedaan en over getwijfeld.)
Aandelen ArgenCo heb ik ook en Argenta is ook mijn fysiek kantoor.
Ik stel maar voor als eventueel alternatief van ArgenCo en eventuele spreiding.
Aantal coöperanten viel me wel op. ArgenCo 64000, Cera 379.353.
OK.

Interessant lijstje met selectie coöperatieve aandelen, overigens.
Je kan maar in een bepaalde periode van het jaar verkopen, maar 20 maanden...dat lijkt me ook abnormaal lang. Hoe kan dat? Het ene jaar aanvragen en pas het jaar nadien gaat de verkoop door?kingsfan schreef: ↑17 november 2020, 16:32 Heb juist mijn inleg van argenco teruggekregen, duurde 20 maanden tussen mijn aanvraag tot uitstap en dus nu de teruggave!
Was 8 jaar vennoot maar toen het losgekoppeld werd van argenta bank wou ik eruit stappen.
Zeer zware bevalling geweest met enkele vriendelijke mails heen en weer maar denk ook aan het moment dat u uw inleg terug wenst.

Onze Cera-aandelen hebben aardig opgebracht het afgelopen jaar, 3,25 % dividend, Colruyt aankoopbonnen met 20 % korting op het volledige gamma, een gratis strip van Jommeke, gratis speculoos koeken van Vermeire (die ik lekkerder vind dan die van Lotus) en nu ook nog eens Decathlon aankoopbonnen met 20 % korting. Komt altijd van pas met 3 sporters in huis. Dik in orde.karine schreef: ↑17 november 2020, 20:13 Je kan toch evengoed aandelen CERA aankopen.
![]()
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je kunt een nieuwe poging doen. Vandaag weer een mail van Argen-CO gehad.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Inderdaad
Wilt u als aandeelhouder van Argen-Co graag uw inlage verhogen? Dan hebben wij goed nieuws. Argen-Co lanceert een uitgifte van nieuwe B-aandelen. Ter versterking van haar kapitaalbasis wenst Argen-Co 60 miljoen euro nieuw kapitaal aan te trekken.
Wilt u als aandeelhouder van Argen-Co graag uw inlage verhogen? Dan hebben wij goed nieuws. Argen-Co lanceert een uitgifte van nieuwe B-aandelen. Ter versterking van haar kapitaalbasis wenst Argen-Co 60 miljoen euro nieuw kapitaal aan te trekken.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zijn er naast EcoPower en BeauVent nog zo gelijk(w)aardige cooperaties ?
Limburg wind en Alterfin.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
AlterFin is mircofinancing.
Ben op zoek naar "groene energie" cooperaties eigenlijk.
Heb momenteel EcoPower, BeauVent, Limburg Wind en Aspiravi-Samen.
Die laatste 2 echter zijn anders dan die eerste 2 in de zin dat die vooral of zelfs uitsluitend leningen geven als ik het goed begrijp.
Edit: met dank aan Arkad ( lumiwind-cv-t28930.html?hilit=lumiwind#p461862 )
Ik ben dus op zoek naar groene energie cooperaties van enige omvang en die voornamelijk zelf rechtstreeks investeren in projecten, zoals EcoPower en BeauVent.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 10 mei 2021, 21:34, 2 keer totaal gewijzigd.
https://coop.eoly.be/nl
Intekenen kan enkel maar bij nieuwe projecten
Intekenen kan enkel maar bij nieuwe projecten
Aspiravi Samen cvba is een coöperatieve vennootschap die opgericht werd in maart 2010 door o.a. Aspiravi NV en Hefboom. Het opgehaalde kapitaal wordt door de coöperatieve vennootschap als achtergestelde lening ter beschikking gesteld van Aspiravi NV voor de realisatie van windmolenprojecten in Noorderkempen en Dendermonde.
Dit is dus een onrechtstreekse belegging in Aspiravi NV en kan niet gezien worden als bij een Beauvent of een Ecopower als ik het goed voor heb ?
Dit is dus een onrechtstreekse belegging in Aspiravi NV en kan niet gezien worden als bij een Beauvent of een Ecopower als ik het goed voor heb ?
Electrabel Cogreen CV en Limburg Windt cv zijn financieringscoöperaties die via leningen de bouw van een windpark door hun A-aandeelhouder ondersteunen. M.a.w. ze halen een deel van het te investeren kapitaal op, maar kopen geen deelbewijzen in de exploitatieopbrengsten van die windmolens. Zie https://www.electrabelcogreen.com/nl/ en https://limburgwind.be/
Inschrijven op B-aandelen Electrabel Cogreen is niet meer mogelijk en normaal enkel voorbehouden aan de omwonenden van het project.
Bij Lumiwind cv worden exploitatierechten aangekocht zodat de coöperanten eigenaar zijn van x% van de opbrengsten van die windmolens. De opbrengsten worden dan wel aan Luminus nv verkocht die ze dan aan haar klanten doorverkoopt. Intekenen op B-aandelen Lumiworld is momenteel niet mogelijk maar je kan je op de wachtlijst laten zetten. Doelstelling is gemiddeld 4% brutodividenden uit te keren. Zie https://www.luminus.be/nl/corporate/ene ... /lumiwind/
Luminus windtogether is de eerste coöperatie van Luminus en momenteel volledig onderschreven. Inschrijvingen op nieuwe B-aandelen is niet mogelijk. Zij heeft als doel gemiddeld 4.4% brutodividend uit te keren i.p.v. 4% voor de nieuwe Lumiwind d.m.v. de aankoop van exploitatierechten. Opnieuw intekenen op B-aandelen zou eventueel vanaf dit jaar in theorie terug mogelijk zijn omdat dan de eerste uittredingen (5 jaar na toetreding in 2016) kunnen plaatsvinden. Maar hangt af van de RvB Zie https://www.luminus.be/nl/corporate/ene ... -together/
Inschrijven op B-aandelen Electrabel Cogreen is niet meer mogelijk en normaal enkel voorbehouden aan de omwonenden van het project.
Bij Lumiwind cv worden exploitatierechten aangekocht zodat de coöperanten eigenaar zijn van x% van de opbrengsten van die windmolens. De opbrengsten worden dan wel aan Luminus nv verkocht die ze dan aan haar klanten doorverkoopt. Intekenen op B-aandelen Lumiworld is momenteel niet mogelijk maar je kan je op de wachtlijst laten zetten. Doelstelling is gemiddeld 4% brutodividenden uit te keren. Zie https://www.luminus.be/nl/corporate/ene ... /lumiwind/
Luminus windtogether is de eerste coöperatie van Luminus en momenteel volledig onderschreven. Inschrijvingen op nieuwe B-aandelen is niet mogelijk. Zij heeft als doel gemiddeld 4.4% brutodividend uit te keren i.p.v. 4% voor de nieuwe Lumiwind d.m.v. de aankoop van exploitatierechten. Opnieuw intekenen op B-aandelen zou eventueel vanaf dit jaar in theorie terug mogelijk zijn omdat dan de eerste uittredingen (5 jaar na toetreding in 2016) kunnen plaatsvinden. Maar hangt af van de RvB Zie https://www.luminus.be/nl/corporate/ene ... -together/
Bedankt!CarpeNoctem schreef: ↑10 mei 2021, 17:15Je kunt een nieuwe poging doen. Vandaag weer een mail van Argen-CO gehad.
Done

(Ik zocht toch al naar tips voor een deel van mijn Rabo spaargeld in afwachting van hun beslissing)