cooperatieve aandelen
TIP
Re: cooperatieve aandelen
'k Heb het gisteren even nagekeken, en coöperaties maken 3% uit van mijn middelen.
Dat vind ik zeker aanvaardbaar.
Dat vind ik zeker aanvaardbaar.
-
- Full Member
- Contacteer:
80% van de kapitaalsoproep van Beauvent is na 1 dag ingetekend, meldt Beauvent.
80 % van 2,5 miljoen € .....op een dag.EarthNvstr1 schreef: ↑9 november 2021, 22:46Welja, ik vraag mij dus af wat platin bedoelt met "De nieuwe hype ..." ...
Of zouden dat plots allemaal believers zijn in schone, groene, energie.
Hoeveel animo zou er bij werknemers van betrokken bedrijf zijn geweest?
Zouden die allemaal weten dat hun aandeel niet kan stijgen in waarde, enkel dividend te rapen.
Dat ze pas na 5 j kunnen uitstappen.
Als op naam minderjarigen enkel vrijgave via vrederechter mogelijk is.
Estate Guru believer.
-
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Geen idee wat je hier allemaal mee wil zeggen en wat dat met die "De nieuwe hype ..." te maken heeft.platin schreef: ↑10 november 2021, 10:4280 % van 2,5 miljoen € .....op een dag.EarthNvstr1 schreef: ↑9 november 2021, 22:46
Welja, ik vraag mij dus af wat platin bedoelt met "De nieuwe hype ..." ...
Of zouden dat plots allemaal believers zijn in schone, groene, energie.
Hoeveel animo zou er bij werknemers van betrokken bedrijf zijn geweest?
Zouden die allemaal weten dat hun aandeel niet kan stijgen in waarde, enkel dividend te rapen.
Dat ze pas na 5 j kunnen uitstappen.
Als op naam minderjarigen enkel vrijgave via vrederechter mogelijk is.
Het is mooi dat werknemers van een bedrijf waar een project doorgaat voorrang krijgen, vind ik.
Voor de rest maakt het n.m.i. niets uit dat dat dan Alpro werknemers zijn.
Net zoals alle andere cooperanten, ga ik er vanuit dat een cooperant weet wat de modaliteiten zijn.
Beauvent had ~ 6.000 cooperanten met gemiddeld ~ 8 aandelen, zijnde 2.000 EUR per cooperant.
Voor deze kapitaalsoproep is er een beperking van 10 aandelen (= 2.500 EUR) per persoon (nieuwe of bestaande cooperant).
M.a.w. er moeten minstens 1.000 personen intekenen, er kunnen maximum 10.000 personen intekenen.
Je zou je dus zo iets kunnen voorstellen:
- 100 nieuwe cooperanten via Alpro gemiddeld 2.000 EUR => 200.000 EUR
- 800 nieuwe cooperanten na Alpro gemiddeld 1.000 EUR => 800.000 EUR
- 1.500 bestaande cooperanten gemiddeld 1.000 EUR => 1.500.000 EUR
Daarmee zou men dan uitkomen aan ~ 7.000 cooperanten met gemiddeld ~ 8 aandelen (puur giswerk uiteraard).
Giswerk inderdaad, maar eens je 25 aandelen bezit is het gedaan met investeren. (6250 €)EarthNvstr1 schreef: ↑10 november 2021, 12:00
Daarmee zou men dan uitkomen aan ~ 7.000 cooperanten met gemiddeld ~ 8 aandelen (puur giswerk uiteraard).
Estate Guru believer.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja, en ?platin schreef: ↑10 november 2021, 12:07Giswerk inderdaad, maar eens je 25 aandelen bezit is het gedaan met investeren. (6250 €)EarthNvstr1 schreef: ↑10 november 2021, 12:00
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Kijk ook eens over de taalgrens als je wil differentiëren in coöperaties.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja, maar vind het nogal lastig om informatie te verzamelen.JulusCesar schreef: ↑11 november 2021, 22:16 Kijk ook eens over de taalgrens als je wil differentiëren in coöperaties.
Bv. https://www.rescoop-wallonie.be/home-2-2/
Begin die maar eens allemaal te screenen ...
Heb je toevallig weet van welke daarvan vergelijkbaar zijn met Ecopower en Beauvent ? (qua werking, grootte, leeftijd)
Of bestaat er ergens een lijstje van de Waalse coops met wat basis info waarmee je een shortlist kan maken ?
geachte lezers van dit forum,
als belegger in coöperatieve aandelen wens ik jullie tocht te waarschuwen om goed uit te kijken bij aankoop van deze aandelen.
waar men best naar uitkijk of deze aandelen achtergesteld zijn of niet gezien mijn aankoop van eletrawinds ben ik daar voorzichter in geworden.
gelukkig zullen we onze inleg terug krijgen, maar normaal bij achtergestelde lening (aandeel) is dit niet altijd het geval normaal komt u altijd de laatst als er enkel nog kruimels over zijn
dit ter informatie
als belegger in coöperatieve aandelen wens ik jullie tocht te waarschuwen om goed uit te kijken bij aankoop van deze aandelen.
waar men best naar uitkijk of deze aandelen achtergesteld zijn of niet gezien mijn aankoop van eletrawinds ben ik daar voorzichter in geworden.
gelukkig zullen we onze inleg terug krijgen, maar normaal bij achtergestelde lening (aandeel) is dit niet altijd het geval normaal komt u altijd de laatst als er enkel nog kruimels over zijn
dit ter informatie
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad moest groenkracht zijn en niet eletrawinds, sorry voor de vergissing
leuk weekend nog
leuk weekend nog
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
https://energiesparen.be/overzicht-cooperatiesEarthNvstr1 schreef: ↑11 november 2021, 22:52Ja, maar vind het nogal lastig om informatie te verzamelen.JulusCesar schreef: ↑11 november 2021, 22:16 Kijk ook eens over de taalgrens als je wil differentiëren in coöperaties.
Bv. https://www.rescoop-wallonie.be/home-2-2/
Begin die maar eens allemaal te screenen ...
Heb je toevallig weet van welke daarvan vergelijkbaar zijn met Ecopower en Beauvent ? (qua werking, grootte, leeftijd)
Of bestaat er ergens een lijstje van de Waalse coops met wat basis info waarmee je een shortlist kan maken ?
Hier zijn de NRC-erkende cooperaties waarbij aangegeven is welke REScoops zijn en welke niet (die laatste zijn dan FINcoops die met (achtergestelde) leningen werken.
Vraag is nu: welke van die REScoops zijn "de moeite" qua stabiliteit en rendement.
Alternatief zou zijn om gewoon in allemaal te investeren waar/wanneer mogelijk
Bestaat er ook zo'n NRC-erkenning voor Wallonië en eventueel ook zo'n overzicht zoals op https://energiesparen.be/overzicht-cooperaties ?
Edit: https://www.rescoop-wallonie.be/la-fede ... -criteres/ => blijkbaar is CNC-erkenning daar inbegrepen in het REScoop statuut ? (in tegenstelling tot REScoop Vlaanderen https://www.rescoopv.be/leden waar enkel de ICA regels gelden?)
Amai, er zijn er veel meer dan ik dacht!
Sommige namen:druifkracht
Eco2050(van het andere topic) staat er wel niet op.
Sommige namen:druifkracht
Eco2050(van het andere topic) staat er wel niet op.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: