cooperatieve aandelen
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: cooperatieve aandelen
https://eoly-energy.com/wp-content/uplo ... 021-NL.pdf
Dat wijzigt dus elk jaar na de algemene vergadering.De coöperant die is uitgetreden, uitgesloten of zijn of haar aandelen gedeeltelijk
heeft teruggenomen, heeft recht op een scheidingsaandeel. Het scheidingsaandeel
is gelijk aan de boekhoudkundige waarde van de aandelen op basis van het eigen
vermogen van Eoly Coöperatie CV zoals blijkt uit de laatst goedgekeurde
jaarrekening, met uitzondering van de onbeschikbare reserves en kapitaalsubsidies.
https://eoly-energy.com/wp-content/uplo ... tie_NL.pdf
6. Scheidingsaandeel
Op basis van de voorgestelde bestemming van het resultaat van het boekjaar bedraagt het eigen
vermogen van Eoly Coöperatie erkende CV 8.576.918,37 EUR, vertegenwoordigd door 33.006
aandelen per 31 december 2020.
Volgens de principes vastgelegd in artikel 15 van de statuten, bedraagt de waarde van het
scheidingsaandeel 259,86 EUR of afgerond 260,00 EUR per aandeel (8.576.918,37 EUR / 33.006
aandelen).
Deze waarde zal worden toegepast voor de uitbetaling van scheidingsaandelen vanaf de datum van de
Algemene Vergadering van 3 juni 2021 (die beslist over de goedkeuring van de jaarrekening over
boekjaar 2020) tot de datum van de opvolgende algemene vergadering (in juni 2022, waar een nieuwe
waarde zal worden vastgesteld op basis van de goed te keuren jaarrekening over boekjaar 2021).
Hier nog altijd hetzelfde: het attest van mijn man ontvangen, maar dat van mijn eigen aandelen nog niet.
Hoewel ik mij daar niet ongerust over maak, zal ik toch maar eens contact nemen met Ecopower, zoals aanbevolen wordt in hun FAQ.
Wel raar! Want ze hebben mijn e-mail-adres al jaren en stuurden mij het attest de vorige jaren telkens via e-mail op.Ik ontving (nog) geen fiscaal attest dit jaar?
Uiterlijk 30 april stuurt Ecopower jaarlijks per e-mail een fiscaal attest voor het dividend dat het jaar voordien werd uitbetaald. Ontving u geen fiscaal attest? Dat betekent dat we geen e-mailadres van u hebben. Bezorg ons uw e-mailadres via info@ecopower.be. ...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Je hebt ook problemen met ontvangen van mail van andere partijen (zoals bv. Medirect).
Misschien kan je eens uitzoeken wat er gemeenschappelijk is aan al je mail problemen
Zie ook medirect-maandsparen-max-0-70-t27805-390.html#p542618
Goeie opmerking; maar dit is puur toeval: van Medirect ontvang ik alleen hun nieuwsbrieven niet.EarthNvstr1 schreef: ↑16 mei 2022, 12:48Je hebt ook problemen met ontvangen van mail van andere partijen (zoals bv. Medirect)....
Ik ontvang wekelijks 10-tallen e-mails, zowel privé als van bedrijven. Dus niks mis met mijn e-mail adres.
Maar ik heb intussen al een 'vermoeden' waar het voor Ecopower misloopt: vermoedelijk is er verwarring door gebruik van hetzelfde mailadres voor de elektriciteitsfactuur van Ecopower (op naam van mijn echtgenoot) en mijn aandelen.
Ik heb Ecopower zojuist op de hoogte gebracht.
Deze namiddag al antwoord gekregen van Ecopower: mijn vermoeden was juist. Door gebruik van hetzelfde mailadres voor de facturen en de aandelen, was er verwarring ontstaan.Nefertari schreef: ↑16 mei 2022, 13:59 ... Maar ik heb intussen al een 'vermoeden' waar het voor Ecopower misloopt: vermoedelijk is er verwarring door gebruik van hetzelfde mailadres voor de elektriciteitsfactuur van Ecopower (op naam van mijn echtgenoot) en mijn aandelen.
Ik heb Ecopower zojuist op de hoogte gebracht.
Intussen mijn fiscaal attest ontvangen via e-mail en het probleem van het e-mail adres werd ook opgelost.
Dit moet ik wél even rechtzetten: het klopt namelijk niet dat ik de vorige jaren het fiscaal attest via e-mail kreeg. Want de mogelijkheid om de RV te recupereren via de belastingaangifte bestaat nog niet lang. (My mistake, sorry!)
De e-mails die ik voordien regelmatig kreeg van Ecopower gingen immers over de elektriciteitsfacturen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Mogelijks moet je je belastingaangiftes van de jaren daarvoor dan ook eens rechtzettenNefertari schreef: ↑16 mei 2022, 19:58Dit moet ik wél even rechtzetten: het klopt namelijk niet dat ik de vorige jaren het fiscaal attest via e-mail kreeg. Want de mogelijkheid om de RV te recupereren via de belastingaangifte bestaat nog niet lang. (My mistake, sorry!)
De e-mails die ik voordien regelmatig kreeg van Ecopower gingen immers over de elektriciteitsfacturen.
Je had die attesten altijd al moeten ontvangen ...
Zat hier met hetzelfde probleem.
Vier accounts onder 2 e-mailadressen.
Elke account/aandeelhouder heeft een apart e-mailadres nodig.
Attest werden wel dadelijk doorgestuurd.
Betreft de website. Daar kunnen enkel de mensen inloggen die klant/verbruiker zijn van Ecopower dus niet de gewone aandeelhouder.
Vier accounts onder 2 e-mailadressen.
Elke account/aandeelhouder heeft een apart e-mailadres nodig.
Attest werden wel dadelijk doorgestuurd.
Betreft de website. Daar kunnen enkel de mensen inloggen die klant/verbruiker zijn van Ecopower dus niet de gewone aandeelhouder.
Omdat Earth me doen twijfelen heeft heb ik eens wat opgezocht, maar ik sta altijd open voor eventuele correcties.EarthNvstr1 schreef: ↑16 mei 2022, 20:22Mogelijks moet je je belastingaangiftes van de jaren daarvoor dan ook eens rechtzetten
Je had die attesten altijd al moeten ontvangen ...
-Tot en met het inkomstenjaar 2017 werd er geen RV afgehouden bij de uitbetaling van mijn Ecopower-dividenden.
-inkomstenjaar 2018 (belastingaangifte 2019) heb ik voor de 1ste keer de 30% RV kunnen in mindering brengen.
Ik heb dat jaar géén fiscaal attest ontvangen van Ecopower maar deed mijn aangifte op basis van mijn bankuittreksel.
-inkomsten 2019 (aangifte 2020) géén dividend uitgekeerd door Ecopower en dus geen attest te ontvangen.
-inkomsten 2020 (aangifte 2021) fiscaal attest ontvangen via e-mail !
-dit jaar : géén attest ontvangen, zogezegd omdat ze mijn e-mail-adres niet kennen! (pas na contact te nemen, kreeg ik het wél)
Ecopower heeft niet elk jaar dividend uitgekeerd, dus ook geen RV te recupereren in dat geval....
Edit: te snel....
Edit: te snel....
Inderdaad: in tegenstelling tot vorig jaar, toen mijn echtgenoot en ikzelf elk ons fiscaal attest toegestuurd kregen via hetzelfde e-mail-adres, blijkt dit nu niet meer te kunnen.
Omdat de elektriciteitsfactuur op naam van mijn man staat, werd dit mail-adres gelinkt aan zijn account, en ben ik verplicht geweest om een apart e-mailadres op te geven, voor indien ik mijn attest in de toekomst nog wil ontvangen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik doelde vooral hier op ...
Vermits toen de RV niet werd afgehouden aan de bron, moest je die zelf aangeven (boven de vrijstelling) in je personenbelasting.
Klopt; maar voor zover ik dit toen kon nagaan in de belastinggids 'Budget en Recht' (T-A), was dit niet aan de orde voor mij.EarthNvstr1 schreef: ↑19 mei 2022, 18:59 ... Vermits toen de RV niet werd afgehouden aan de bron, moest je die zelf aangeven (boven de vrijstelling) in je personenbelasting.
Mijn coöperatieve aandelen heb ik altijd beperkt gehouden. Daardoor kan ik nu ook het volledige afgehouden RV bedrag recupereren via mijn belastingaangifte.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Is ondertussen volledig op ingeschreven ...Jintro schreef: ↑5 mei 2022, 11:39 Er is terug een uitgifte van Eoly: https://eoly-energy.com/nl/eoly-cooperatie/
Dividend Beauvent 3,25%
Vanaf 31 mei mogelijkheid om in te tekenen op max 8 aandelen.
Vanaf 31 mei mogelijkheid om in te tekenen op max 8 aandelen.