cooperatieve aandelen
TIP
Re: cooperatieve aandelen
Dan heeft Beauvent hopelijk een mooie meerwaarde gerealiseerd op de verkoop van die activa. Daarnaast heeft Beauvent dat jaar een mooi bedrag dat ze kan herinvesteren in een nieuw project. De aandeelhouders kunnen dan genieten van winsten uit dat nieuwe project.
Indien geen nieuw project, zou Beauvent een deel kunnen als bijzonder dividend kunnen uitkeren aan de aandeelhouders. Of het gebruiken voor de vervanging van een oude windmolen. De eerste waren van 2005 dacht ik met een operationele levensduur van 20jaar komt dat steeds dichter bij.
Bedrag bij Energent is al voor 2/3 volgeboekt.
Is bij dit type coöperatie al niet het geval. Meestal is het max 5000. Dus een fortuin ga je niet verliezen.
Bij de coöperaties die ik heb bekeken, stond het er altijd duidelijk bij dat het over aandelen gaat met de bijhorende risico's.
Dus de vergelijking met Arco gaat gewoon niet op. Trouwens de meeste die in Arco zaten deden dit uit hebzucht.Geloven dat je zonder risico's een hoog rendement kon halen,tja...
Bij veel aandeelhouders bij groene stroom coöperaties is dit toch anders. Er zijn genoeg (zoals mij) waarbij het ethische de voornaamste reden is. Krijg ik 3% dividend, joepi! Is het een jaar zonder,jammer maar niet erg.
Je mag mij verbeteren.Maar kon je bij Arco niet onbeperkt geld storten?
Is bij dit type coöperatie al niet het geval. Meestal is het max 5000. Dus een fortuin ga je niet verliezen.
Bij de coöperaties die ik heb bekeken, stond het er altijd duidelijk bij dat het over aandelen gaat met de bijhorende risico's.
Dus de vergelijking met Arco gaat gewoon niet op. Trouwens de meeste die in Arco zaten deden dit uit hebzucht.Geloven dat je zonder risico's een hoog rendement kon halen,tja...
Bij veel aandeelhouders bij groene stroom coöperaties is dit toch anders. Er zijn genoeg (zoals mij) waarbij het ethische de voornaamste reden is. Krijg ik 3% dividend, joepi! Is het een jaar zonder,jammer maar niet erg.
Over hoeveel % spreek je die ethisch investeren.
Bij de meesten gaat het over cashen i.p.v achter de coöperatie staan.
Een windmolen in de buurt ho, maar dat mag niet.
Zie maar reacties op New B hier op forum.
En of al de huidige intekenaars op spaargids aanwezig zijn....
En een sr brengt niets op, de media pushen naar beleggingen.
En zwijgen over het verleden.
Mijn coops Ecopower, Beauvent, Newb, Neibo, Alterfin, Cera, en alle niet het maximum hoor.
En alle uit ethisch oogpunt, sommige wel.
.
Laatst gewijzigd door platin op 5 juni 2022, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Estate Guru believer.
Als max 6 % toegelaten is ......Tycoon schreef: ↑2 juni 2022, 15:34
Indien geen nieuw project, zou Beauvent een deel kunnen als bijzonder dividend kunnen uitkeren aan de aandeelhouders. Of het gebruiken voor de vervanging van een oude windmolen. De eerste waren van 2005 dacht ik met een operationele levensduur van 20jaar komt dat steeds dichter bij.
En bijzonder droom maar verder.
Estate Guru believer.
-
- Full Member
- Contacteer:
Zoals hier voorspeld...
'Op minder dan 36 uur tijd werd onze kapitaalsoproep van € 150.000 volgestort! We zijn héél blij dat er zo veel animo voor ons eerste warmtenet bestaat Dankjewel aan ieder die in Energent gelooft en een centje bijdroeg!
Was je te laat? Hou in ons in de gaten, want in het najaar volgt een nieuwe actie. Weet wel dat je te allen tijde steeds 5 aandelen van Energent kan kopen. >>> www.energent.be/ikdoemee'
'Op minder dan 36 uur tijd werd onze kapitaalsoproep van € 150.000 volgestort! We zijn héél blij dat er zo veel animo voor ons eerste warmtenet bestaat Dankjewel aan ieder die in Energent gelooft en een centje bijdroeg!
Was je te laat? Hou in ons in de gaten, want in het najaar volgt een nieuwe actie. Weet wel dat je te allen tijde steeds 5 aandelen van Energent kan kopen. >>> www.energent.be/ikdoemee'
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Sociale coops dividend over 2021:
Alterfin: 1,25%
Incofin: 1,00%
Oikocredit: 0,00%
Alterfin: 1,25%
Incofin: 1,00%
Oikocredit: 0,00%
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zie blauw hierbovenServMe schreef: ↑12 april 2022, 09:17 Beauvent: aan te vullen - dividend 3,25%
Bronsgroen: aan te vullen
Campina Energie: aan te vullen
Champs d'Energie: aan te vullen
CLEF: aan te vullen
Condroz Energie Citoyennes: aan te vullen
Coopstroom: aan te vullen
Courant D'Air: +312.262,12 - Voorgesteld dividend: 5%
Denderstroom: aan te vullen
Druifkracht: aan te vullen - dividend 0%
Ecoob: aan te vullen - dividend 2,75%
Ecopower: aan te vullen - dividend 0%
Emissions Zero: aan te vullen
Energent: aan te vullen - dividend 3%
Eole-Lien: aan te vullen
HesbEnergie: aan te vullen
Klimaan: aan te vullen
LimburgWind: aan te vullen - dividend 3,25%
Megawattpuur: aan te vullen
Noordlicht: +8.164 euro - Voorgesteld dividend: 0%
Nosse Moulin: aan te vullen
Stroomvloed: aan te vullen
Vents Du Sud: aan te vullen
Vlaskracht: aan te vullen - dividend 1,5%
Volterra: aan te vullen
Wattardenne: aan te vullen
Zonnewind: aan te vullen
Zuidtrant: aan te vullen
+
Aspiravi-Samen: dividend 3%
Eoly: dividend 5,5%
Storm: dividend 5%
Zonneberg: dividend 4%
Bedankt om me hieraan te herinneren en voor de aanvullingen EarthNvstr1. Ik heb de ganse lijst bijgewerkt met de info die nu beschikbaar is.
Beauvent: dividend 3,25%
Campina Energie: dividend 1,6%
Champs d'Energie: dividend 4%
CLEF: dividend 4%
Coopstroom: dividend 0%
Courant D'Air: dividend 5%
Denderstroom: dividend 3%
Druifkracht: dividend 0%
Ecoob: dividend 2,75%
Ecopower: dividend 0%
Emissions Zero: dividend 3%
Energent: dividend 3%
HesbEnergie: dividend 0%
Klimaan: dividend 0%
LimburgWind: dividend 3,25%
Megawattpuur: dividend 0%
Noordlicht: dividend: 0%
Vents Du Sud: dividend 3%
Vlaskracht: dividend 1,5%
Volterra: dividend 3%
Beauvent: dividend 3,25%
Campina Energie: dividend 1,6%
Champs d'Energie: dividend 4%
CLEF: dividend 4%
Coopstroom: dividend 0%
Courant D'Air: dividend 5%
Denderstroom: dividend 3%
Druifkracht: dividend 0%
Ecoob: dividend 2,75%
Ecopower: dividend 0%
Emissions Zero: dividend 3%
Energent: dividend 3%
HesbEnergie: dividend 0%
Klimaan: dividend 0%
LimburgWind: dividend 3,25%
Megawattpuur: dividend 0%
Noordlicht: dividend: 0%
Vents Du Sud: dividend 3%
Vlaskracht: dividend 1,5%
Volterra: dividend 3%
Past Cera hier ook bij? (3.25% wordt voorgesteld komende zaterdag)
Bij Beauvent lees ik:
Ingehouden roerende voorheffing op dividenden van minderjarige kinderen kan worden teruggevraagd via
de belastingaangifte van de ouders.
Klopt dit? Dat is het eerste wat ik er van hoor. Je kunt toch niet zomaar onder code 1437 of 2437 de RV terugvorderen van een minderjarig kind? Dat zal sowieso argwaan wekken bij de fiscus.
Ingehouden roerende voorheffing op dividenden van minderjarige kinderen kan worden teruggevraagd via
Klopt dit? Dat is het eerste wat ik er van hoor. Je kunt toch niet zomaar onder code 1437 of 2437 de RV terugvorderen van een minderjarig kind? Dat zal sowieso argwaan wekken bij de fiscus.
Een minderjarig kind hoeft enkel een aangifte in eigen naam in te dienen als het beroepsinkomsten geniet of onderhoudsuitkeringen ontvangt.Kevva schreef: ↑8 juni 2022, 15:20 Bij Beauvent lees ik:
De overige belastbare inkomsten moeten worden aangegeven in de aangifte personenbelasting van de ouders die het wettelijk genot hebben over die inkomsten (zoals bijvoorbeeld onroerende of roerende inkomsten).
Een dividend is een roerend inkomen. De dividendvrijstelling zal bijgevolg ook via de aangifte van de ouders moeten verlopen.
Zijn de ouders gehuwd, wettelijk of feitelijk samenwonend dan wordt het bedrag aan dividenden van het minderjarig kind in gelijke helften onder beiden verdeeld.
Zijn de ouders gescheiden, dan komen de inkomsten toe aan de ouder die het hoederecht heeft over het kind, tenzij een rechterlijke beslissing er anders over besliste.
Genieten de ouders ook dividenden op een eigen of gezamenlijke rekening dan kunnen deze eveneens recht geven op de vrijstelling. De ouders hebben elk slechts recht op één vrijstellingskorf van 800 euro, die ze kunnen invullen met hun eigen dividenden en die van hun minderjarig kind.
-Minderjarige kinderen (die nog niet werken) hebben geen belastingaangifte in te vullen op hun eigen naam.
-Geld, coop.aandelen, enz., op naam van minderjarige kinderen wordt automatisch als bezit van de ouders beschouwd.
->De RV op dividenden van minderjarige kinderen kan dus worden teruggevraagd via de belastingaangifte van de ouders:
op voorwaarde dat het totaal toegelaten bedrag (van de ouders + de kinderen samen) niet overschreden wordt.
Klopt wat Nefertari hier zegt. Ben echt benieuwd hoeveel mensen die RV op dividenden van coöperatieve vennootschappen vergeten aan te geven op hun belastingbrief. Vroeger was bruto = netto.Nefertari schreef: ↑8 juni 2022, 17:38-Minderjarige kinderen (die nog niet werken) hebben geen belastingaangifte in te vullen op hun eigen naam.
-Geld, coop.aandelen, enz., op naam van minderjarige kinderen wordt automatisch als bezit van de ouders beschouwd.
->De RV op dividenden van minderjarige kinderen kan dus worden teruggevraagd via de belastingaangifte van de ouders:
op voorwaarde dat het totaal toegelaten bedrag (van de ouders + de kinderen samen) niet overschreden wordt.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik ben echt benieuwd hoeveel mensen *vroeger* die RV op dividenden van coöperatieve vennootschappen "vergaten" aan te geven. Net zoals de RV op intresten van spaarrekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Navitas is gestart met hun eerste kapitaaloproep: https://www.navitasenergie.be/EarthNvstr1 schreef: ↑20 januari 2022, 18:28 Behalve eventueel Navitas, maar die werven blijkbaar (nog) geen kapitaal.
Demer streek. Ze willen starten met een participatie in 1 bestaande windmolen. 250 EUR per aandeel, max 20 aandelen.