cooperatieve aandelen
TIP
Re: cooperatieve aandelen
Ik heb al jaren aandelen van Cera-coöperatie. Ik zou graag willen intekenen op Argen-Co want lijkt me vergelijkbaar interessant, maar momenteel geen uitgifte van nieuwe aandelen. Iemand enig idee wanneer ze gewoonlijk nieuwe coöperanten zoeken/toelaten?
Je kan je inschrijven op de wachtlijst, dan krijg je bericht.
De vorige inschrijving is nog niet zo lang afgesloten.
Ik las wel dat ze vooral oudere aandeelhouders hebben en dat ze ook nieuwe leden wilden aantrekken. Dus ik veronderstel dat er nog uitgiftes zullen komen.
Ik heb ook interesse om dan bij te kopen.
De vorige inschrijving is nog niet zo lang afgesloten.
Ik las wel dat ze vooral oudere aandeelhouders hebben en dat ze ook nieuwe leden wilden aantrekken. Dus ik veronderstel dat er nog uitgiftes zullen komen.
Ik heb ook interesse om dan bij te kopen.
Tot op vandaag nog niet uitbetaald
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Beste vennoten,
Het is alweer even geleden dat er op 25 mei tijdens de Algemene Vergadering met algemene stemmen werd besloten om dit jaar 4% dividend uit te keren.
Onze planning was om dit dividend in de loop van juni uit te betalen met behulp van het nieuwe aandelenregistratie systeem.
Helaas heeft de opstart van dat systeem wat vertraging opgelopen waardoor de uitbetaling nog even op zich laat wachten.
Onze excuses daarvoor!
Wij hopen zo snel mogelijk de betaling te kunnen uitvoeren.
Met coöperatieve groeten,
Noordlicht cvso
Die mail die Noordlicht maandag 15 juli heeft verzonden is er gekomen nadat ik hen op zaterdag 13 juli had gemaild:
Beste,
Als Noordlicht cooperant sinds 2022, heb ik sinds begin dit jaar geregeld berichtgeving zien verschijnen dat er dit jaar 4% dividend zou worden uitgekeerd.
Zie o.a. jullie mail van februari, waarin zelfs de concrete timing - in juni - werd vermeld.
Vandaag 13 juli dien ik jullie echter te informeren dat ik nog geen Noordlicht dividend heb mogen ontvangen.
Ik kan me dan ook niet van de de indruk ontdoen dat al die tam tam van de laatste maanden rond de aankondiging van het dividend vooral bedoeld was om nieuwe vennoten aan te trekken naar de openstaande kapitaalsoproep, terwijl bestaande vennoten het klaarblijkelijk moeten doen met de boodschap veel beloven maar weinig geven doet de zotten in vreugde leven.
Beste,
Als Noordlicht cooperant sinds 2022, heb ik sinds begin dit jaar geregeld berichtgeving zien verschijnen dat er dit jaar 4% dividend zou worden uitgekeerd.
Zie o.a. jullie mail van februari, waarin zelfs de concrete timing - in juni - werd vermeld.
Vandaag 13 juli dien ik jullie echter te informeren dat ik nog geen Noordlicht dividend heb mogen ontvangen.
Ik kan me dan ook niet van de de indruk ontdoen dat al die tam tam van de laatste maanden rond de aankondiging van het dividend vooral bedoeld was om nieuwe vennoten aan te trekken naar de openstaande kapitaalsoproep, terwijl bestaande vennoten het klaarblijkelijk moeten doen met de boodschap veel beloven maar weinig geven doet de zotten in vreugde leven.
Ik had Noordlicht in de week ervoor ook al een mail gestuurd voor meer info. Intussen meer dan 3 weken verder en nog steeds geen nieuwe info of dividend.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
https://noordlicht.be/algemene-vergadering-2024.html
Vraag het verslag van de algemene vergadering op ...
Storm : al jaren 5%
Crelan staat open voor het moment
Die aandelen aanhouden kost wel geld, minstens 36 euro per jaar. Zie: https://www.crelan.be/nl/cooperanten/ar ... q-crelanco
Dat is wel een belangrijk verschil t.o.v de meeste andere cooperatieve aandelen waar je geen jaarlijkse kosten hebt.
Ik heb hen net - na hun mailing met betrekking een nieuwe kapitaalsoproep - ook een vriendelijk maar duidelijk mailtje gestuurd dat transparantie essentieel is om bestaande coöperanten aan boord te houden. Na de laatste mail van 15/07 rond de vertraging van het dividend blijft het nog steeds stil. Ik ben misschien wat gevoelig op dat vlak, maar het zou toch van respect getuigen als ze minstens eerst een update zouden geven over hun voorgaande beloftes (of verplichtingen) voordat men zelfs maar durft vragen om in te schrijven op een nieuwe kapitaalsoproep.EarthNvstr1 schreef: ↑8 augustus 2024, 13:03 https://noordlicht.be/algemene-vergadering-2024.html
Of gaat men de richting uit van de telecomaanbieders: nieuwe klanten moet je verwennen/lokken en bestaande klanten kunnen de pot op?
Beste Noordlicht,
Ik heb me als cooperant sinds 2022 ingeschreven voor fysieke deelname aan de infosessies over de openstaande kapitaaloproep, resp. fysiek in Steenokkerzeel volgende vrijdagavond, en digitaal de dag erna.
Dit om - indien het in mei door de Algemene Vergadering goedgekeurde 4% dividend ter uitbetaling in juni tegen vrijdag 9 september nog niet op mijn rekening staat - de overige deelnemers te informeren over wat Noordlicht in de realiteit verstaat onder 'wie mee investeert, deelt mee in de winst'.
Alvast tot dan voor een boeiende avond,
Ik heb me als cooperant sinds 2022 ingeschreven voor fysieke deelname aan de infosessies over de openstaande kapitaaloproep, resp. fysiek in Steenokkerzeel volgende vrijdagavond, en digitaal de dag erna.
Dit om - indien het in mei door de Algemene Vergadering goedgekeurde 4% dividend ter uitbetaling in juni tegen vrijdag 9 september nog niet op mijn rekening staat - de overige deelnemers te informeren over wat Noordlicht in de realiteit verstaat onder 'wie mee investeert, deelt mee in de winst'.
Alvast tot dan voor een boeiende avond,
Bovenstaande mail verzonden op 23/08, op 28/08 volgende antwoord ontvangen. Men is met andere woorden nog geen stap verder lijkt het wel. Een overschrijving kan gewoon via de bank, eventueel via manueel ingevoerde opdrachten en waar nodig wat berekeningen in een rekenblad. Veel werk, ja, misschien wel... Ik krijg helaas een gevoel dat ik in het verleden al eens kreeg bij ondernemers die je lang aan het lijntje houden en nadien plots van de aardbol verdwenen en verschenen op regsol.be (faillissement). Ik hoop dat mijn gevoel in dit geval fout is...ServMe schreef: ↑23 augustus 2024, 11:57Ik heb hen net - na hun mailing met betrekking een nieuwe kapitaalsoproep - ook een vriendelijk maar duidelijk mailtje gestuurd dat transparantie essentieel is om bestaande coöperanten aan boord te houden. Na de laatste mail van 15/07 rond de vertraging van het dividend blijft het nog steeds stil. Ik ben misschien wat gevoelig op dat vlak, maar het zou toch van respect getuigen als ze minstens eerst een update zouden geven over hun voorgaande beloftes (of verplichtingen) voordat men zelfs maar durft vragen om in te schrijven op een nieuwe kapitaalsoproep.EarthNvstr1 schreef: ↑8 augustus 2024, 13:03 https://noordlicht.be/algemene-vergadering-2024.html
Of gaat men de richting uit van de telecomaanbieders: nieuwe klanten moet je verwennen/lokken en bestaande klanten kunnen de pot op?
Beste xxxx,
Zoals je terecht opmerkt is er nog geen dividend uitbetaald.
Spijtig genoeg heeft de invoering van het nieuwe digitale aandeelhouders registratie systeem van Coopkracht onverwacht weer vertraging opgelopen, o.a. door de afwezigheid wegens vakantie van de betrokkenen bij Coopkracht en bij onszelf. Wij zijn op dit moment bezig een alternatief uit te werken voor de betaling van de dividenden op zo kort mogelijke termijn!
Onze oprechte excuses hiervoor.
xxxxx
Noordlicht cvso
Tja, de naam zit niet mee. Klinkt als een onheilspellende spreuk.ServMe schreef: ↑1 september 2024, 09:37 Bovenstaande mail verzonden op 23/08, op 28/08 volgende antwoord ontvangen.
...
Ik krijg helaas een gevoel dat ik in het verleden al eens kreeg bij ondernemers die je lang aan het lijntje houden en nadien plots van de aardbol verdwenen en verschenen op regsol.be
Beste xxxx,
......
Noordlicht cvso
![Undecided :-\](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/undecided.gif)
Vanochtend nieuwsbrief van Noordlicht, omschakeling naar het nieuwe DAR is volledig en opdracht zou gegeven zijn aan bank om dividenden uit te betalen. Even afwachten dus.
Dividend
Nu de DAR op volle toeren draait kunnen wij ook het dividend uit betalen voor het boekjaar 2023! De betalingen zijn deze ochtend via de bank gedaan.
U mag dus Uw dividend op Uw rekening verwachten.
Voor cooöperanten van Druifkracht en PajoPower: deze overwegen om samen te smelten, aangezien ze beiden in dezelfde streek werkzaam zijn. Infovergadering op 1 oktober (online). Ik heb al een aantal vragen richting het bestuur van beide coops gestuurd, men beloofd deze op de infosessie te beantwoorden. Lijkt me - eerste idee - een slimme zet om samen te gaan, iemand een ander idee?
Dividend
Nu de DAR op volle toeren draait kunnen wij ook het dividend uit betalen voor het boekjaar 2023! De betalingen zijn deze ochtend via de bank gedaan.
U mag dus Uw dividend op Uw rekening verwachten.
Voor cooöperanten van Druifkracht en PajoPower: deze overwegen om samen te smelten, aangezien ze beiden in dezelfde streek werkzaam zijn. Infovergadering op 1 oktober (online). Ik heb al een aantal vragen richting het bestuur van beide coops gestuurd, men beloofd deze op de infosessie te beantwoorden. Lijkt me - eerste idee - een slimme zet om samen te gaan, iemand een ander idee?
Vandaag effectief dividend van Noordlicht op de rekening. Gelukkig.