cooperatieve aandelen
TIP
Re: cooperatieve aandelen
Ik zie hier zeer vaak doom berichten verschijnen. Wat als ze de roerende voorheffing optrekken tot 50%? Dan doen ze dat en moet je er mee leven of emigreren. Wat als ze een vermogenskadestar opstellen? Opnieuw, mee leven of emigreren.
Als de Belgische staat een vermogenskadestar wil opstellen dan doen ze dat, ze gaan hun beslissing zeker niet laten afhangen of enkele mensen op Spaargids hun belastingvoordeel wel of niet willen recupereren. Trouwens, technisch is dit op korte termijn implementeerbaar, omdat de banken toch reeds de de investeringen gemaakt hebben in om in regel te zijn met de CRS rapportage.
Roerende voorheffing optrekken naar 50%. Technisch is dit niet zo moeilijk. Alleen moet je nog wel een regering hebben die zo krankzinnig is om dit effectief te doen. Dit heeft er naar mijn mening niets mee te maken of je de huidige betaalde roerende voorheffing recupereert of niet.
Als de Belgische staat een vermogenskadestar wil opstellen dan doen ze dat, ze gaan hun beslissing zeker niet laten afhangen of enkele mensen op Spaargids hun belastingvoordeel wel of niet willen recupereren. Trouwens, technisch is dit op korte termijn implementeerbaar, omdat de banken toch reeds de de investeringen gemaakt hebben in om in regel te zijn met de CRS rapportage.
Roerende voorheffing optrekken naar 50%. Technisch is dit niet zo moeilijk. Alleen moet je nog wel een regering hebben die zo krankzinnig is om dit effectief te doen. Dit heeft er naar mijn mening niets mee te maken of je de huidige betaalde roerende voorheffing recupereert of niet.
En wat als ze hier volgend jaar de sjaria invoeren ? Opnieuw, mee leven of emigreren !
Daar ik kan fluiten naar die terugbetaling, lees vermindering, rv. Denk ik ook niet dat ik nog zal bijstorten in Argenco. Op deze manier denk ik niet dat het risico opweegt tegen het rendement. Regering sprak trouwens al paar keer over CV om energie en zo in eigen handen te houden, maar zal niet voor mij zijn. Enfin denk ik toch.
Ik heb een Ecopower aandeel voor mijn beide kinderen. Ook voor hen zal nu 30% RV ingehouden worden, die ik vermoedelijk niet meer kan terugvorderen via PB?
enkel als ze ouder dan 18 jaar zijn kan je het nog recuperen
Het gaat over €2,25 RV per aandeel (bij 3% dividend zoals dit jaar), daar ga ik nu niet achteraan, maar het toont wel een probleem aan met deze regeling tov. de vorige.
dat probleem is kassa, kassa voor de regering.
Vanuit hun standpunt juist wel goed gezien
Vanuit hun standpunt juist wel goed gezien
Wat Paul opmerkt,
Hoeveel belasting plichtigen gaan die cijfertjes invullen.
Als men hierboven al leest voor 2.25 € al die moeite.
Dus 2.25 € * x kassa voor de overheid , dat belasting plichtige de moeite niet vind om te recupereren.
ja al die moeite zeker.
Hoeveel belasting plichtigen gaan die cijfertjes invullen.
Als men hierboven al leest voor 2.25 € al die moeite.
Dus 2.25 € * x kassa voor de overheid , dat belasting plichtige de moeite niet vind om te recupereren.
ja al die moeite zeker.
Estate Guru believer.
Goh, ik geef netjes 6 euro buitenlands 'micro-'dividend aan (waarop nog 3,5 euro kosten verrekend kunnen worden), dus dan zal ik ook die 2,25 euro per coöperatief aandeel in mijn voordeel aangeven. Belastingaangiftes kosten mij maximaal 10 minuten, die 30 seconden extra zullen het heus niet maken. Ik neem aan dat dit voor de meeste mensen geldt. En wie een werkelijk gecompliceerde aangifte heeft, doet daarvoor een beroep op een boekhouder en die zal ongetwijfeld die 2,25 ook wel ergens weten te droppen. De discussie hierover lijkt me dan ook 'much ado about nothing'.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hoezo 3,5 eur kosten die je kunt verrekenen? Welke kosten zijn dat dan? Kan interessant zijn dank alvast.
min 18 jarige wordt automatisch bij de inkomsten van de ouders gevoegd
https://www.kbc.be/particulieren/nl/pro ... rgeld.html
https://www.kbc.be/particulieren/nl/pro ... rgeld.html
De buitenlandse bewaarder van de onderliggende deelbewijzen rekent een administratieve kost aan (+BTW) voor de verwerking van dat dividend. Die kosten - noodzakelijk om het dividend te kunnen ontvangen - mag je op de belastingaangifte in een aparte rubriek invoeren. Het bruto dividend dat je moet aangeven is overigens niet 'echt' bruto, vermits je hierbij de afdracht voor de buitenlandse fiscus in rekening mag brengen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dank voor de toelichting. De meeste brokers vragen geen kosten voor het dividend. Wel degiro bijvoorbeeld bij een ‘beschermde’ account.