Corona en de cijfers
Re: Corona en de cijfers
"Eind december onder drempelwaarde van 800"
Nog volgens Van Gucht is de vertraging in de daling gedeeltelijk te wijten aan het feit dat er opnieuw ruimer getest wordt en omdat er sprake is van een toename bij kinderen onder de tien jaar. De meeste besmettingen zijn wel te merken bij de twintigers. Zij maken 15 procent van alle besmettingen uit, ook bij de 80-plussers is er sprake van 15 procent.
Misschien toch eens moeten stoppen met die kot en rusthuisfeestjes
Nog volgens Van Gucht is de vertraging in de daling gedeeltelijk te wijten aan het feit dat er opnieuw ruimer getest wordt en omdat er sprake is van een toename bij kinderen onder de tien jaar. De meeste besmettingen zijn wel te merken bij de twintigers. Zij maken 15 procent van alle besmettingen uit, ook bij de 80-plussers is er sprake van 15 procent.
Misschien toch eens moeten stoppen met die kot en rusthuisfeestjes
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dat zou je nochtans niet zeggen, het staat hier wel degelijk tussen al jouw blabla hierboven. Ik zie geen link naar één of andere bron.
Ja, maar jammer voor jou spreken ze je altijd tegen
Door wie, een bazelaar als jij?
Nogmaals de droge cijfers:
Zet nu eens je juiste bril op of vraag iemand om voor te lezen. In dat rijtje van 13 slechtste landen heeft de VS het meeste testen gedaan. In absolute cijfers (201 miljoen!), en in relatieve (608.000/miljoen) scoort enkel het VK en Andorra beter. Niet dat ik verwacht dat je dit verschil gaat snappen. Maar kom, tegen beter weten in.
Is nog altijd beter dan bij ons.
En nu terug naar planeet Aarde:
Ondanks al je mistspuiterij is het daar nog steeds beter: B=10.03, VS=5.55
Dus ondanks jouw gebazel lopen we nog verder uit...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Carpe... Je bent de koning van de nonsens.
Aantal besmettingen per dag in de VS sterk stijgend... Hier dalend.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201203_96267250
Dit is een link naar de schatting van 450.000 doden tegen februari en een beeld van hoe schitterend het daar gaat nu.
Mijn statistiek zegt ook al veel behalve voor een blinde als jij
Dat Trump zichzelf belachelijk maakte in de eerste golf met het aantal testen meen jij te counteren met het aantal testen nu. Maar daar hadden we het niet over.
Twijfel je eraan ? Zoek je link zelf man...
Hieronder alleszins nog even de staten waar het heel slecht gaat. Vaak slechter dan in België... Aantal inwoners : laatste kolom. Na berekening kom je tot de vaststelling dat het toch relevant is als vergelijking.
Aantal besmettingen per dag in de VS sterk stijgend... Hier dalend.
Dit is een link naar de schatting van 450.000 doden tegen februari en een beeld van hoe schitterend het daar gaat nu.
Mijn statistiek zegt ook al veel behalve voor een blinde als jij
Dat Trump zichzelf belachelijk maakte in de eerste golf met het aantal testen meen jij te counteren met het aantal testen nu. Maar daar hadden we het niet over.
Twijfel je eraan ? Zoek je link zelf man...
Hieronder alleszins nog even de staten waar het heel slecht gaat. Vaak slechter dan in België... Aantal inwoners : laatste kolom. Na berekening kom je tot de vaststelling dat het toch relevant is als vergelijking.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Als je met "hier" dat artikel in Het Nieuwsblad bedoelt: dat zou kunnen maar ik kan het helaas niet lezen.haelewyn schreef: ↑4 december 2020, 12:56 Aantal besmettingen per dag in de VS sterk stijgend... Hier dalend.
Maar er staat al een kemel in de inleiding, en dan heb ik het niet over de spellingsfout:
De VS doen het weliswaar veel beter dan wij maar we kunnen bezwaarlijk spreken van een middenmoter. De VS staan op plaats 11 van de slechtste landen, dus is bijlange geen middenmoter.Als de cijfers kloppen, wordt de middenmotor van coronadoden in de wereld
Twijfelen is het woord niet. Het zou kunnen maar Trump is een beetje de haelewyn van de VS, ttz ik zou er geen tweedehandsauto aan kopen.
Neen, no can do. Het is aan deze die beweert om bewijzen te leveren.
Als je per se deelstaten wil vergelijken:
Dus New Jersey scoort nu nog steeds beter dan Broekzele een week geleden.
Enne, deze keer ben je vergeten er wat cijfers bij te plakken?
Ik ben er nog ééntje tegengekomen waarbij de draak gestoken wordt met je fobieën:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Het leven is ernstig genoeg. Ook dit forum bij tijd en wijlen.
Heden humor
Ondertussen is duidelijk waarom veel pakjes uit het buitenland de laatste tijd met veel vertraging zijn geleverd in Belgie:
Heden humor
Ondertussen is duidelijk waarom veel pakjes uit het buitenland de laatste tijd met veel vertraging zijn geleverd in Belgie:
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ook in de VS zijn onze absurditeiten hen niet ontgaan. Nadat de kwaliteitskrant The Washington Times zich al vrolijk maakte over zoveel onkunde in dit artikel:CarpeNoctem schreef: ↑30 november 2020, 17:43 Toen ik een tijdje terug meende dat De Croo I het toch wat beter deed dan Wilmès I (of was het Michel II?) op gebied van idiote regeltjes dwaalde ik.
Ik neem dat terug.
Deze al gezien?
Wie laat er nu in hemelsnaam zoiets uit zijn koker rollen? Menen ze nu echt dat zo'n onzin het draagvlak bij de Vlamingen gaat vergroten?
Dit is toch alle scherts voorbij?
Absurdistan ten top...
Belgians can invite guests for Christmas dinner, but only one can use the bathroom
is nu ook The Daily Show zich aan het vrolijk maken over zoveel regulitis:
"The daily show" lacht met Belgische maatregelen: "Slechts één iemand mag naar toilet? Hoe loop je dan weg van gesprekken?"
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 4 december 2020, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij mij werkt die VRT-link niet. Ik heb blijkbaar ooit hun cookies geblokkeerd en dus werkt dat filmpje niet. Natuurlijk werkt ook de VRT-link niet om dat probleem te repareren.
Enfin, hoe dan ook. Ik heb de Youtubelink zelf via Google gevonden.
En dan hebben we dat belerende commentaar van de VRT er ook niet meer bij.
Enfin, hoe dan ook. Ik heb de Youtubelink zelf via Google gevonden.
En dan hebben we dat belerende commentaar van de VRT er ook niet meer bij.
Lig het nog ff uit aan het domme volk, regimepers. Wat is precies het verschil tussen wat Trevor Noah zegt en het ministerinnetje zelf letterlijk heeft uitgekraamd ?"Sommige voorzorgsmaatregelen kunnen toch iets te ver gaan", zo steekt presentator Trevor Noah van wal. "In België mag je met vier personen afspreken met eindjeaar en dat moet in de tuin. Slechts één van hen mag het toilet gebruiken. Een woordvoerder van de regering zegt dat de anderen maar naar huis moeten als de nood écht hoog is."
De presentator brengt het verhaal niet echt genuanceerd. Voor een goed begrip: dit zijn de regels zoals ze in ons land gelden met de feestdagen.
(...)
Buiten mag je afspreken met maximaal drie andere mensen, zodat je samen met niet meer dan vier bent. Wie dat wil, zou dus in de tuin iets kunnen organiseren, op voorwaarde dat de tuin rechtstreeks te bereiken is. Je mag dus niet eerst mensen door je huis laten komen. Enkel het vaste knuffelcontact mag de woning binnen gaan en mag dus ook het toilet gebruiken. Geen knuffelcontact, wel aanwezig in de tuin en nood aan toiletbezoek? "Dan zal je naar huis moeten gaan", zei de woordvoerster van minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V).
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik erger me inderdaad ook nog meer aan die slaafse kritiekloze regimepers dan aan wat onze politiekers steeds bekokstoven.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Hm, zou het aan de scholen liggen dat de daling vermindert ?Charlesvdw schreef: ↑26 november 2020, 18:45Voorlopig na 1,5 week openen van de scholen blijven de cijfers fors dalen. Maar het loopt natuurlijk 2 weken achter qua besmettingen en 3 of meer qua hospitalisaties.Charlesvdw schreef: ↑14 november 2020, 22:22 On-topic qua cijfers. Ik ben zeer benieuwd of 3 weken na de opening van de scholen de cijfers gaan stijgen.
Mijn predictie is: nauwelijks, aangezien de andere maatregelen blijven.
Jullie mogen me gerust quoten binnen een maand als ik het mis heb.
Maar als de curve op pakweg 10 december nog altijd flink blijft dalen, dan wordt bevestigd dat de scholen geen grote bron van infectie zijn (en haal ik mijn gelijk).
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
'Ze' gingen ook het aantal tests terug opvoeren, maar daar is het toch verdacht stil rond geworden. Met dat aantal kan je de cijfers stevig beïnvloeden natuurlijk. Soit, laten we hopen dat dit de laatste stuiptrekkingen zijn en dat er vanaf januari positiever nieuws de covers haalt. #be positive #tegen beter weten in.
Carpe noctem, de De Wever van Spaargids.CarpeNoctem schreef: ↑4 december 2020, 14:57Twijfelen is het woord niet. Het zou kunnen maar Trump is een beetje de haelewyn van de VS, ttz ik zou er geen tweedehandsauto aan kopen.Neen, no can do. Het is aan deze die beweert om bewijzen te leveren.
Spelfout ? Dat je geen occasieauto zou kopen aan Trump...
Als ge denkt dat hij het nu toch te fijn heeft uitgelegd om weer lulkoek te vertellen, ben je toch zelfs die ene keer mis.
En dan blijkt het weer het gewone naast de kwestie gebazel en selectieve amnésie, het gelul van de doorsnee zatlap in een dorpscafé rond sluitingsuur.
Wel Carpe... De link was te makkelijk te vinden en ik was te zeker van het feit...om er geen moeite voor te doen. Jij moet dat gewoon selectief en gewild vergeten zijn. Hier ging het over :
https://www.politifact.com/factchecks/2 ... king-data/
https://www.google.com/amp/s/www.washin ... utType=amp
https://www.google.com/amp/s/www.bbc.co ... a-52493073
Ondanks je gebazel en wringen als een paling... Het klopte.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je vergist je als je denkt dat ik alles wat Trump uitkraamt onthoud. Je ongezonde binnenlandse obsessie met de partij die we niet zullen noemen is blijkbaar overgeslegen over de plas naar Trump. Je sleept die ook overal te pas maar vooral te onpas bij.
Haha, dus je kennis van de taal van Shakespeare is ook ondermaats.haelewyn schreef: ↑4 december 2020, 20:17Hier ging het over :
https://www.politifact.com/factchecks/2 ... king-data/
Trump orakelde dus haelewyngewijs "“We’ve tested more than every country combined.”
en wat maakt haelewyn daarvan:
Ik rust andermaal mijn valies.
Neen man... Je hebt er niets van begrepen. Het zou hard moeten lukken dat je de taal van Shakespeare beter spreekt en schrijft dan ik. Het is mogelijk maar ik acht het niet waarschijnlijk.
En je vertelt onzin. >>>>
Lees de twee quotes daarna eens.
Die quote die jij noemt was gewoon een ander voorbeeld van wat de man zoal af-liegt over hetzelfde onderwerp.
Voor de rest, zie andere quotes, heeft hij wel degelijk gezegd wat ik beweerde.
Het staat er. Doe moeite en lees.
Je rust je valies vol gelul en apekool man ! Niets om echt fier op te zijn, ook al ben jij dat constant.
"""Trump claims U.S. outpaces world in coronavirus testing, but numbers tell different story""""
""""President Trump has been praising the testing programme in the United States, an issue over which his administration has faced significant criticism.""""
Een van de conclusies van de BBC toen :
"""""But looking at the data as of 11 May, the US carried out about one test for every 35 people, and was roughly on a level with Italy.
But it was behind Spain (which had tested about one in every 29 people) as well as Russia and Australia.""""""
Maar zeg.. ik wil een geste doen.
Jij wil duidelijk iets winnen en ik wil je tegemoet komen. Waarmee kan ik je plezieren door te vertellen dat jij de dikste (wat ?) hebt of waarin je de beste (wat ?) bent ?
Dan doe ik dat gewoon en kunnen we weer wat minder vijandig zijn de komende tijd.
Wa zoede er van peijnzen ?
En je vertelt onzin. >>>>
Lees de twee quotes daarna eens.
Die quote die jij noemt was gewoon een ander voorbeeld van wat de man zoal af-liegt over hetzelfde onderwerp.
Voor de rest, zie andere quotes, heeft hij wel degelijk gezegd wat ik beweerde.
Het staat er. Doe moeite en lees.
Je rust je valies vol gelul en apekool man ! Niets om echt fier op te zijn, ook al ben jij dat constant.
"""Trump claims U.S. outpaces world in coronavirus testing, but numbers tell different story""""
""""President Trump has been praising the testing programme in the United States, an issue over which his administration has faced significant criticism.""""
Een van de conclusies van de BBC toen :
"""""But looking at the data as of 11 May, the US carried out about one test for every 35 people, and was roughly on a level with Italy.
But it was behind Spain (which had tested about one in every 29 people) as well as Russia and Australia.""""""
Maar zeg.. ik wil een geste doen.
Jij wil duidelijk iets winnen en ik wil je tegemoet komen. Waarmee kan ik je plezieren door te vertellen dat jij de dikste (wat ?) hebt of waarin je de beste (wat ?) bent ?
Dan doe ik dat gewoon en kunnen we weer wat minder vijandig zijn de komende tijd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het kan natuurlijk dat je goed bent in Engels, maar dan moet dat al beter zijn dan je Nederlands. Want dat blinkt uit in vaagheid.
Ik heb er eigenlijk al lang spijt van dat ik je in deze irrelevante discussie ben gevolgd maar for argument's sake even recapiluteren. Jij beweerde:
Waarop ik naar waarheid antwoordde:Trump werd in de eerste golf weggelachen door de hele wereld omdat hij beweerde dat de US meer tests deden dan eender ander land ter wereld.
Je eerste quote was zeer vaag, dat de VS "meer tests deden dan eender ander land ter wereld". Bedoelde jij ( of Trump) absoluut of relatief?Het zou kunnen maar Trump is een beetje de haelewyn van de VS, ttz ik zou er geen tweedehandsauto aan kopen.
Dan kom je af met een link die meer specifiek was :"We’ve tested more than every country combined.”
Dat was toch wel een zeer gewaagde uitspraak. En bleek dan ook niet te kloppen.
Als je citeert doe je het beter rechtstreeks da's een hoop herrie gespaard.
Want als de uitspraak van Trump werkelijk "we’ve tested more than every country combined” was dan was jouw uitspraak " hij beweerde dat de US meer tests deden dan eender ander land ter wereld" voor iemand met zo'n kennis van de Engelse taal very poorly translated.
'k Zal ekkik de geste doen: Ok, jij hebt de dikste en bent de beste.haelewyn schreef: ↑4 december 2020, 21:30 Maar zeg.. ik wil een geste doen.
Dito, het is zoals Mark Twain schreef: “Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience.”CarpeNoctem schreef: ↑5 december 2020, 09:49 Ik heb er eigenlijk al lang spijt van dat ik je in deze irrelevante discussie ben gevolgd