Corona en de cijfers
Re: Corona en de cijfers
VS gaat 20 miljoen burgers vaccineren op 1 maand (zeggen ze toch), als je deze lijn doortrekt kan heel Belgie op 20 dagen gevaccineerd zijn (als er genoeg vaccins beschikbaar zijn). Benieuwd hoeveel maanden, misschien wel jaren ze zullen nodig hebben hier.
Militair hospitaal gaat alvast voor 100 000 personen op 7 maanden.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201218_96576492
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201218_96576492
Jouw rekenkunde is compleet mank.
De teloorgang van het Vlaams onderwijs qua wiskunde "in action". Die teloorgang werd een week geleden al officieel bevestigd. Jaar na jaar na jaar tuimelen de Vlamingen achteruit in de internationale vergelijking.
Bedankt om dit hier te illustreren.
20 miljoen burgers op 330 miljoen inwoners.
Dus hebben ze 16 maanden nodig om de hele bevolking te vaccineren.
En na 6 maanden mag je weer opnieuw beginnen. Amper een derde zal dan al gevaccineerd zijn. Ze gaan er in de VS dus nooit in slagen de bevolking "gevaccineerd te houden" aan het miserabele tempo van 20 miljoen per maand.
@Weverke Al ooit gehoord van werken met absolute cijfers, blijkbaar niet. Arm Vlaanderen.
Het was voor iedereen al pijnlijk duidelijk dat je abominabel bent met cijfers.
Maar je moet het je niet aantrekken: de kennis van wiskunde in Vlaanderen gaat zowel relatief (internationaal) als absoluut achteruit. Je bent een slachtoffer van de trend. En ook wel van jouw luiheid: zelf geen inspanning doen om iets extra te doen.
Kortom, het is niet nodig dat je het mes nog eens in jouw eigen wonde draait.
Als ik hieronder geen absolute cijfers heb gebruikt, wat zijn het dan wel? Pepernoten? Muzieknoten? Rozijnen?
Weverke schreef: ↑20 december 2020, 09:06Jouw rekenkunde is compleet mank.
De teloorgang van het Vlaams onderwijs qua wiskunde "in action". Die teloorgang werd een week geleden al officieel bevestigd. Jaar na jaar na jaar tuimelen de Vlamingen achteruit in de internationale vergelijking.
Bedankt om dit hier te illustreren.
20 miljoen burgers op 330 miljoen inwoners.
Dus hebben ze 16 maanden nodig om de hele bevolking te vaccineren.
En na 6 maanden mag je weer opnieuw beginnen. Amper een derde zal dan al gevaccineerd zijn. Ze gaan er in de VS dus nooit in slagen de bevolking "gevaccineerd te houden" aan het miserabele tempo van 20 miljoen per maand.
Toch een grapjas dat Weverke, de moeite niet waard om mee in discussie te gaan
Dit moet zowat de belangrijkste vraag zijn die er over covid gesteld kan worden, alleen al om reële mortaliteit, opgebouwde immuniteit, snelheid en ernst van verspreiding, enz... te kennen zou je moeten weten hoeveel besmettingen er effectief geweest zijn. Vreemd dat dit onderwerp vrijwel nooit ter sprake komt en dat er weinig of geen cijfers of schattingen gegeven worden.Charlesvdw schreef: ↑20 december 2020, 08:31 Heeft er iemand een idee hoeveel van de 11 miljoen Belgen al Covid gehad hebben ?
Zowel de officiële cijfers als een schatting van de reële cijfers zou ik interessant vinden.
Uit de meer dan 600.000 positieve testen tot nu toe kun je een grove schatting maken. Het gros van die testen zijn bij de tweede golf opgetekend, bij de eerste werd er nauwelijks getest terwijl de eerste golf erger was. Bij gelijk testen zouden er wellicht dubbel zoveel vastgestelde positieve gevallen zijn 1.200.000. Het is bekend dat dit cijfer maar een deel van de effectieve besmettingen weergeeft, niet iedereen laat zich testen en dan zijn er nog de asymptomatische gevallen en de vals negatieven (door te vroeg getest). Het effectieve aantal besmettingen kan gemakkelijk 2 a 3 keer zo hoog zijn, een cijfer tussen 2.400.000 en 3.600.000 lijkt mij een realistische schatting.
Let op, dit wil niet zeggen dat die allemaal antistoffen en immuniteit hebben, bij de asymptomatische besmettingen worden er bv zelden antistoffen gevonden.
Geen idee of er al recentere cijfers zijn vrijgegeven over de antistoffen testen op het door het rode kruis ingezamelde bloed, tot september vond men daar tot 8% antistoffen, met de tweede golf erbij zal dat minder dan 16% zijn. Maar ook hier zegt dat niks over (groeps)immuniteit, naast antistoffen zijn er nog andere immuun mechanismes (bv T en B geheugencellen) en blijkbaar is niet iedereen vatbaar voor covid.
Hoe dan ook, is er reeds een zekere resistentie opgebouwd, spijtig dat men daar in de vaccinatie strategie geen rekening mee houdt. Zeker in de zorgsector gaan er heel wat mensen (nodeloos) gevaccineerd worden die reeds eigen antistoffen hebben opgebouwd door een effectieve besmetting. De weinige vaccins die de eerste maanden beschikbaar komen zouden veel efficiënter ingezet kunnen worden door enkel diegene te vaccineren die weinig of geen antistoffen hebben (eenvoudig te testen met serologische sneltest).
-
- Sr. Member
- Contacteer:
600.000 pos testen, bedankt.
Ik weet dat er ook positieven 2 of 3 x zijn getest, wordt dit als 1 of als 2-3 pos testen geteld ? ?
En inderdaad, zoals ik vroeger schreef, moeten bij een vaccinatiestrategie deze pakweg 2,5 miljoen besmetten meegeteld worden. Deze zijn volgens mij grotendeels immuun (of bij herbesmetting is klinisch verloop mild).
Ik ben het ook eens met je stelling dat sommigen (10% ?) niet vatbaar zijn voor corona.
Een asymptomatisch besmette zou ik als immuun beschouwen, het lijkt me sterk dat zo iemand later wel ziek zo worden bij een nieuw contact.
Ik weet dat er ook positieven 2 of 3 x zijn getest, wordt dit als 1 of als 2-3 pos testen geteld ? ?
En inderdaad, zoals ik vroeger schreef, moeten bij een vaccinatiestrategie deze pakweg 2,5 miljoen besmetten meegeteld worden. Deze zijn volgens mij grotendeels immuun (of bij herbesmetting is klinisch verloop mild).
Ik ben het ook eens met je stelling dat sommigen (10% ?) niet vatbaar zijn voor corona.
Een asymptomatisch besmette zou ik als immuun beschouwen, het lijkt me sterk dat zo iemand later wel ziek zo worden bij een nieuw contact.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Zelfs de goede argumenten van weverke gaan door zijn toegenomen verzuring aan mij voorbij tegenwoordig
En vortex , ik deel uw mening rond verspilling van vaccins aan wie al antistoffen heeft, dat is tenslotte het doel van het vaccin.
En vortex , ik deel uw mening rond verspilling van vaccins aan wie al antistoffen heeft, dat is tenslotte het doel van het vaccin.
Weverke is inderdaad een specialeke he, ik beeld me die steeds in als Olivier Maingain.
Die haat voor Vlamingen en dat steeds herhalen tot in den treure van dezelfde feiten ook al doen ze er in de discussie niet toe.
Weverke, wie is hij, wat doet hij en vooral vanwaar die haat voor Bart De Wever? Tijd voor een comeback van Jambers
Terug on-topic
Blijkbaar zou mensen met antistoffen opnieuw vaccineren toch niet zo'n verspilling zijn
https://www.vox.com/science-and-health/ ... oronavirus
Die haat voor Vlamingen en dat steeds herhalen tot in den treure van dezelfde feiten ook al doen ze er in de discussie niet toe.
Weverke, wie is hij, wat doet hij en vooral vanwaar die haat voor Bart De Wever? Tijd voor een comeback van Jambers
Terug on-topic
Blijkbaar zou mensen met antistoffen opnieuw vaccineren toch niet zo'n verspilling zijn
Je weet niet voor hoelang die antistoffen hun werk gaan blijven doen en hoelang die gaan blijven zitten.
Wie in december Covid krijgt , daar heb je meer een punt dan voor diegenen die het in april hadden.
Ze gaan er daar van uit dat in slechts 10% van de natuurlijk opgebouwde immuniteit 8 maand later niet voldoende beschermd zijn. Voor de goeie orde is daar nog geen bewijs voor, de sporadische herbesmettingen zijn nog veel te zeldzaam om dat hard te maken. Mensen met genoeg antistoffen in het bloed (gemakkelijk te testen) hoeven dus niet dringen gevaccineerd te worden, die kunnen gerust enkele maanden wachten en de niet beschermde risico gevallen laten voorgaan.Krikke schreef: ↑21 december 2020, 15:54 Blijkbaar zou mensen met antistoffen opnieuw vaccineren toch niet zo'n verspilling zijn
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
't Is al een tijdje geleden, maar nog eens een update:
De volledige top tien zit ondertussen boven de 1000 doden/miljoen inwoners. De twee zwakste landen uit de eerste golf bevestigen hun reputatie in de tweede golf. San Marino en België hebben een fabelachtige voorsprong en zitten al boven de 1600 doden/miljoen inwoners.
En ook in de Balkan roert wat. De tweede golf slaat er hard toe.
De volledige top tien zit ondertussen boven de 1000 doden/miljoen inwoners. De twee zwakste landen uit de eerste golf bevestigen hun reputatie in de tweede golf. San Marino en België hebben een fabelachtige voorsprong en zitten al boven de 1600 doden/miljoen inwoners.
En ook in de Balkan roert wat. De tweede golf slaat er hard toe.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Eindelijk Europese goedkeuring voor corona vaccin van Pfizer
https://twitter.com/EU_Commission/statu ... 7742433283
En meer positief nieuws is dat de incidentie lijkt te zakken in Belgie.
Nu zijn 7,8% van de testen positief ten opzichte van 8.1% in de laatste week
https://datastudio.google.com/embed/u/0 ... page/cUWaB
https://twitter.com/EU_Commission/statu ... 7742433283
En meer positief nieuws is dat de incidentie lijkt te zakken in Belgie.
Nu zijn 7,8% van de testen positief ten opzichte van 8.1% in de laatste week
https://datastudio.google.com/embed/u/0 ... page/cUWaB