Corona en de cijfers
Re: Corona en de cijfers
Worden de zelfstandigen de nieuwe verketterde profiteurs
" BARTsjeuuuhhhhh !! We hebben een nieuw slachtoffer gevonden !!! " roept de studieseut bij de studiedienst van de NVA.
De Walen, de doppers en de invaliden kunnen even gerust zijn. Zelfs Angela Merkel heeft er even 'geen last van'. Hiervoor ook niet echt waarschijnlijk.
En Zotte Dave gaat een andere plaat moeten aanschaffen !
" BARTsjeuuuhhhhh !! We hebben een nieuw slachtoffer gevonden !!! " roept de studieseut bij de studiedienst van de NVA.
De Walen, de doppers en de invaliden kunnen even gerust zijn. Zelfs Angela Merkel heeft er even 'geen last van'. Hiervoor ook niet echt waarschijnlijk.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Elke medaille heeft 2 kanten natuurlijk, de overheden moeten ook inspanningen leveren die het profitariaat moeilijker maken, dat er controles zijn en dat er ook gevolgen zijn - ter illustratie: een zelfstandige die de premie ten onrechte heeft aangevraagd en gekregen wordt veroordeeld tot het terugbetalen van de premie.haelewyn schreef: ↑11 mei 2020, 09:44 Worden de zelfstandigen de nieuwe verketterde profiteurs
Als het zo zit steel ik morgen een Ferrari om mee rond te rijden, als ze mij betrappen geef ik hem gewoon terug.
Politici die dergelijke nonsens in elkaar flansen mag men van mij gerust verbannen naar een onbewoond eiland.
Kost veel te veel geld en moeite. We hebben hier lantaarnpalen genoeg.contextbinder schreef: ↑11 mei 2020, 13:33 Politici die dergelijke nonsens in elkaar flansen mag men van mij gerust verbannen naar een onbewoond eiland.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Gisteren toevallig even opgezocht... We hebben hier nog 4 guillotines in België.GreenDean schreef: ↑11 mei 2020, 13:51Kost veel te veel geld en moeite. We hebben hier lantaarnpalen genoeg.contextbinder schreef: ↑11 mei 2020, 13:33 Politici die dergelijke nonsens in elkaar flansen mag men van mij gerust verbannen naar een onbewoond eiland.
Lockdown-party op de grote markt in Bronxelles?
Vier guillotines op voorraad maar geen mondmaskers?
Kwestie van de juiste prioriteiten stellen?
Kwestie van de juiste prioriteiten stellen?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Er waren dus 15 personeelsleden om één van de grootste subsidierondes in de geschiedenis van het land in goede banen te leiden.
Vlaamse overheid verdubbelt inspectieteam premiefraude
Ondernemingen zullen streng worden gecontroleerd op fraude met de hinder- en de compensatiepremie van de Vlaamse overheid. Het inspectieteam bij het Agentschap Innoveren en Ondernemen (VlAIO) wordt daarom uitgebreid van 15 naar 30 personeelsleden. Dat schrijven De Tijd, Het Laatste Nieuws en De Morgen dinsdag.
De economische steun van de Vlaamse regering wordt massaal aangevraagd. Zo'n zeven weken na de invoering hebben al ruim 125.000 ondernemers een hinderpremie aangevraagd. De compensatiepremie van 3.000 euro voor bedrijven die een zwaar omzetverlies kunnen aantonen, werd al meer dan 40.000 keer aangevraagd.
Maar niet al dat geld komt juist terecht. Een substantieel aantal zelfstandigen en ondernemers heeft onterecht gebruikgemaakt van de steunmaatregelen, bleek afgelopen weekend uit een rondvraag door De Tijd. 'Veel ondernemers hebben het zwaar te verduren door de coronacrisis. Maar wie de premies onterecht aanvraagt, riskeert strenge straffen. De controle gebeurt via datamining en antifraudesoftware. Op basis van administratieve gegevens en van de boekhouding kan VlAIO tot vijf jaar na uitbetaling van de subsidie controleren én terugvorderen', aldus Crevits.
VLAIO zal voor elke vorm van subsidiebedrog ook een klacht indienen bij de Centrale Dienst voor de Bestrijding van Corruptie. Op subsidiebedrog staan geldboetes tot 800.000 euro en gevangenisstraffen tot 5 jaar. (Belga)
Vlaamse overheid verdubbelt inspectieteam premiefraude
Ondernemingen zullen streng worden gecontroleerd op fraude met de hinder- en de compensatiepremie van de Vlaamse overheid. Het inspectieteam bij het Agentschap Innoveren en Ondernemen (VlAIO) wordt daarom uitgebreid van 15 naar 30 personeelsleden. Dat schrijven De Tijd, Het Laatste Nieuws en De Morgen dinsdag.
De economische steun van de Vlaamse regering wordt massaal aangevraagd. Zo'n zeven weken na de invoering hebben al ruim 125.000 ondernemers een hinderpremie aangevraagd. De compensatiepremie van 3.000 euro voor bedrijven die een zwaar omzetverlies kunnen aantonen, werd al meer dan 40.000 keer aangevraagd.
Maar niet al dat geld komt juist terecht. Een substantieel aantal zelfstandigen en ondernemers heeft onterecht gebruikgemaakt van de steunmaatregelen, bleek afgelopen weekend uit een rondvraag door De Tijd. 'Veel ondernemers hebben het zwaar te verduren door de coronacrisis. Maar wie de premies onterecht aanvraagt, riskeert strenge straffen. De controle gebeurt via datamining en antifraudesoftware. Op basis van administratieve gegevens en van de boekhouding kan VlAIO tot vijf jaar na uitbetaling van de subsidie controleren én terugvorderen', aldus Crevits.
VLAIO zal voor elke vorm van subsidiebedrog ook een klacht indienen bij de Centrale Dienst voor de Bestrijding van Corruptie. Op subsidiebedrog staan geldboetes tot 800.000 euro en gevangenisstraffen tot 5 jaar. (Belga)
In New York zitten ze al aan 25000 doden. Officieel gemeld. Hoeveel daar bovenop ? Niemand weet het. In de US boven de 80.000 doden.
De statistieken geven me nog altijd geen gelijk zeker... dat het in Spanje, Italie, USA erger gesteld is dan hier ?
Boris Johnson ligt in het Verenigd Koninkrijk onder vuur vanwege zijn late handelen bij het coronavirus. Het VK telt de meeste coronaslachtoffers van Europa. Zijn er nog fans hier ?
De statistieken geven me nog altijd geen gelijk zeker... dat het in Spanje, Italie, USA erger gesteld is dan hier ?
Boris Johnson ligt in het Verenigd Koninkrijk onder vuur vanwege zijn late handelen bij het coronavirus. Het VK telt de meeste coronaslachtoffers van Europa. Zijn er nog fans hier ?
CarpeNoctem schreef: ↑2 mei 2020, 12:18
Deze die hoopten dat door de naar de oversterfte te kijken ons superieur tellen ging komen bovendrijven zijn eraan voor de moeite:
ja maar....
Hoe wordt die oversterfte uitgerekend in ieder land individueel?
Vergeleken met gemiddelde van de laatste 2 jaar? De laatste 100 jaar? De laatste 1000 jaar?
Gemiddelde van de periode '40-'45? NL rekent misschien alle periodes mee ('goed' en 'slecht') en komt dus aan een hoger gemiddelde..., en wij?... enkel de goede periodes, want ja..., in 20... hadden we een uitzonderlijk zware winter met veel griepgevallen... dus die tellen we niet mee.... enz.
Met cijfers en gemiddelden kun je alles bewijzen... (in een plas van gemiddeld 5cm, ... enz).
Feit is dat alles relatief is.
Feit is dat we het niet goed deden/doen in Belgie.
Feit is dat iedereen met slechte punten op zijn rapport, een excuus heeft: "De meester stelde de verkeerde vragen", "Ik had een blackout", "Hij was te streng", "Hij heeft een pik op mij" ,....
Maar er zijn er altijd die wél goede punten scoren, en niet klagen over de meester...
Studeerden ze meer? Speelden ze vals? Geen idee...
Maar zij halen wel hun diploma en moeten geen herexamens doen...
Belgie wel dus...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik denk dat men al die cijfers stilaan in de vuilnismand mag gooien, iedereen eigen rapportering, timing, maatregelen, bevolkingsdichtheid, nationaliteiten, ... en dan continue die discussies en argumenten pro/contrahaelewyn schreef: ↑12 mei 2020, 09:40 In New York zitten ze al aan 25000 doden. Officieel gemeld. Hoeveel daar bovenop ? Niemand weet het. In de US boven de 80.000 doden.
op een gegeven moment verdwijnt de interesse gewoon, het is duidelijk dat we wellicht nooit een sluitend cijfer, beste aanpak, ... zullen zien.
Behalve natuurlijk als ze nu al zelf beginnen toegeven dat ze het in België slecht aangepakt hebben. Zoals Emmanuel André dit weekend in De Standaard: "Ja, we zijn veel te laat gestart met testen en opsporen. (...) Omdat we daar niet in zijn geslaagd, kwamen we in een heel hoge epidemiegolf terecht."contextbinder schreef: ↑12 mei 2020, 10:33 op een gegeven moment verdwijnt de interesse gewoon, het is duidelijk dat we wellicht nooit een sluitend cijfer, beste aanpak, ... zullen zien.
Of omdat ze nu het tegenovergestelde beweren dan verleden maand: van zoiets als "mondmaskers worden afgeraden want ze kunnen een verhoogd risico op besmetting geven" naar "mondmaskers zijn verplicht".
Of omdat de cijfers van de oversterfte niet liegen natuurlijk.
"Ja.. we zijn veel te laat begonnen met testen en opsporen zegt Emmanuel André." Hij vergeet er dan wel bij te vertellen dat er geen laboratoriumcapaciteit was om te testen.. geen testkits genoeg.. etc
Er zal altijd wel eens een stem opgaan van iemand die nog niet op het nieuws geweest is en toch graag een plaatsje wil krijgen in de discussie.
Er was een algemene zienswijze in EU dat men enkel zou testen in geval alle symptomen aanwezig waren en bij noodzaak.
Die zienswijze zou anders geweest zijn indien de testcapaciteit en het benodigde materiaal 1000 keer meer aanwezig was geweest. Het had beter anders geweest maar als je geen melk hebt, kan je geen pap maken.
Dat was trouwens een wereldwijd en dus ook Europees zowel als Belgisch probleem.
De maskers : als je kan in je kot blijven zijn die overbodig.
Als bedrijven terug openen en het openbaar vervoer weer veel gebruikt wordt : dan zijn ze nodig.
Verplicht zijn ze niet overal en waarom zou het bv op straat moeten gedragen worden of bij een boswandeling.
Mondmaskers geven ook nog eens een vals gevoel van veiligheid en zeker bij diegenen die er niet weten mee om te gaan.
Ik zie rond mij genoeg mensen die totaal onzinnig omgaan met handschoenen of mondmaskers.
Cijfers van oversterfte liggen hier nog redelijk in lijn met de echte tellingen.
De algemene cijfers : als je het gehucht Belgie bekijkt scoren we hoog in het aantal doden en besmettingen.
Maar als je dat afzet tov bv de ganse USA doe je aan statistische misleiding. Je zou het dan eerder moeten afzetten tegen Madrid, Milaan of New York.
Mhhh.. past niet in het kraam van de 'Belgie doet alles slechter - club'.
Ook slechter dan Vlaanderen mannen ?
Oversterfte ligt hier in BE redelijk in lijn met de tellingen. Ik zie daar geen grote verrassingen.
@Centiem : Geen idee of je met opzet de werkelijkheid verdraait of dat je het echt niet begrijpt. Mij is het eender ...
Er zal altijd wel eens een stem opgaan van iemand die nog niet op het nieuws geweest is en toch graag een plaatsje wil krijgen in de discussie.
Er was een algemene zienswijze in EU dat men enkel zou testen in geval alle symptomen aanwezig waren en bij noodzaak.
Die zienswijze zou anders geweest zijn indien de testcapaciteit en het benodigde materiaal 1000 keer meer aanwezig was geweest. Het had beter anders geweest maar als je geen melk hebt, kan je geen pap maken.
Dat was trouwens een wereldwijd en dus ook Europees zowel als Belgisch probleem.
De maskers : als je kan in je kot blijven zijn die overbodig.
Als bedrijven terug openen en het openbaar vervoer weer veel gebruikt wordt : dan zijn ze nodig.
Verplicht zijn ze niet overal en waarom zou het bv op straat moeten gedragen worden of bij een boswandeling.
Mondmaskers geven ook nog eens een vals gevoel van veiligheid en zeker bij diegenen die er niet weten mee om te gaan.
Ik zie rond mij genoeg mensen die totaal onzinnig omgaan met handschoenen of mondmaskers.
Cijfers van oversterfte liggen hier nog redelijk in lijn met de echte tellingen.
De algemene cijfers : als je het gehucht Belgie bekijkt scoren we hoog in het aantal doden en besmettingen.
Maar als je dat afzet tov bv de ganse USA doe je aan statistische misleiding. Je zou het dan eerder moeten afzetten tegen Madrid, Milaan of New York.
Mhhh.. past niet in het kraam van de 'Belgie doet alles slechter - club'.
Ook slechter dan Vlaanderen mannen ?
Oversterfte ligt hier in BE redelijk in lijn met de tellingen. Ik zie daar geen grote verrassingen.
@Centiem : Geen idee of je met opzet de werkelijkheid verdraait of dat je het echt niet begrijpt. Mij is het eender ...
Je weet toch wie Emmanuel André is? Dat die er zelf voor gekozen heeft om niet meer in het nieuws te komen.
Je weet toch dat er landen waren die wel gezorgd hebben dat ze genoeg materiaal hadden?
Je weet toch waarom maskers eerst afgeraden werden en nu aangeraden worden, soms zelfs verplicht zijn?
Je doet mij altijd aan Trump denken. Het licht van de zon ontkennen en de waarheid trachten te verdrinken in een warrige woordenbrij.
Je weet toch dat er landen waren die wel gezorgd hebben dat ze genoeg materiaal hadden?
Je weet toch waarom maskers eerst afgeraden werden en nu aangeraden worden, soms zelfs verplicht zijn?
Je doet mij altijd aan Trump denken. Het licht van de zon ontkennen en de waarheid trachten te verdrinken in een warrige woordenbrij.
1. Dat is er zeker aan te zien...centiem schreef: ↑12 mei 2020, 13:47 Je weet toch wie Emmanuel André is? Dat die er zelf voor gekozen heeft om niet meer in het nieuws te komen. (1)
Je weet toch dat er landen waren die wel gezorgd hebben dat ze genoeg materiaal hadden? (2)
Je weet toch waarom maskers eerst afgeraden werden en nu aangeraden worden, soms zelfs verplicht zijn? (3)
Je doet mij altijd aan Trump denken. Het licht van de zon ontkennen en de waarheid trachten te verdrinken in een warrige woordenbrij. (4)
2. Welke ? Rond ons ... ? Duitsland misschien ... Het vaak geroemde Nederland alleszins niet.
3. Omdat er tekort waren voor mensen die ze ECHT nodig hadden en niet genoeg voor mensen die ze niet echt nodig hadden.
4. Het doet me plezier dat ik je nooit aan BDW doe denken. Dat zou pas erg zijn
Aan Trump dus.. Ik kan nog ver komen door mijn gekheid wil dat zeggen ?
Mja.. Warrige woordenbrij en vooral veel gelul.. Dat denk ik ook van jou. Alle onzin is goede onzin, als we er maar een uitleg aan geven.
Eerlijk, waar jullie me doen aan denken : de vervolging van de ketters .. of de geleerde clerus die het plat en vooral niet rond zijn van de aarde willen verklaren door parabels uit het Oude Testament. En er uiteraard zeker van waren dat ze de enige waarheid in pacht hadden. In geval het niet duidelijk was : ik hou rekening met mijn eigen onwetendheid. Dat zou je beter ook doen.
Mijn idee staat nog altijd een pak dichter bij wat diegenen vertellen die er echt iets van weten. Daaruit trek ik de conclusie : er zijn er hier veel die doen alsof ze het begrepen hebben maar ze zitten nogal ver van de werkelijkheid. Hoger dan de wolken alleszins.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad niet, ondanks al je gespartel blijven de cijfers wat ze zijn. We verslaan het VK en de VS nog steeds met de vingers in de neus:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
New York drie dagen geleden 25000 doden en counting.
Daar zit alleszins een groep van 11 miljoen mensen die er slechter voorstaan dan de 11 miljoen Belgen..
Ondanks al jouw gespartel en de cijfers die jij om duidelijke redenen prefereert hebben ze het daar slechter dan hier.
Als je in een groter land maar hard genoeg spreidt en wat slechter telt, kom je er wel. Begrijp even wat statistiek is..
Daar zit alleszins een groep van 11 miljoen mensen die er slechter voorstaan dan de 11 miljoen Belgen..
Ondanks al jouw gespartel en de cijfers die jij om duidelijke redenen prefereert hebben ze het daar slechter dan hier.
Als je in een groter land maar hard genoeg spreidt en wat slechter telt, kom je er wel. Begrijp even wat statistiek is..
Laatst gewijzigd door haelewyn op 12 mei 2020, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.