Corona en de cijfers
Re: Corona en de cijfers
Als ik dat hier zo lees, heb ik alle geluk van de wereld gehad. Ik ken letterlijk niemand die corona heeft opgelopen en mijn betere helft ook niet. Een aantal collega's en vrienden kennen wel mensen die besmet zijn, maar ook hier geen directe familie of vrienden, eerder verre kennissen. Het is voor mij (voorlopig toch) een ver van mijn bed show gebleven.
Ik stel me wel nog steeds vragen bij de aanpak, de zin of onzin van de lockdown op deze manier en vooral de snelle versoepeling ineens. We hebben teveel volk op de bus, dus kan die 1,5m sociale afstand wel afgevoerd worden, bijvoorbeeld. Ofwel neemt men een maatregel omdat ze nodig is en houdt men eraan vast, ofwel laat men die hocus-pocus gewoon zijn. Nu mekaar medailles opspelden voor de goede aanpak en doen of alles voorbij is, en over een paar weken een piek van jewelste. Dit corona zaakje stinkt, en hard.
Ik stel me wel nog steeds vragen bij de aanpak, de zin of onzin van de lockdown op deze manier en vooral de snelle versoepeling ineens. We hebben teveel volk op de bus, dus kan die 1,5m sociale afstand wel afgevoerd worden, bijvoorbeeld. Ofwel neemt men een maatregel omdat ze nodig is en houdt men eraan vast, ofwel laat men die hocus-pocus gewoon zijn. Nu mekaar medailles opspelden voor de goede aanpak en doen of alles voorbij is, en over een paar weken een piek van jewelste. Dit corona zaakje stinkt, en hard.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Eén reden kan ik wel bedenken.. of twee.
Als je ziet hoeveel volk in spitsuur de metro neemt om naar het werk te gaan, zou je 90 procent moeten verbieden om dat te doen als je de 1.5 meter regel daar wil behouden.
Als je terug wil naar business as usual.. en ooit moet dat er van komen.. moet je mensen toelaten terug te gaan werken, ook in stedelijke aglommeraties en dan moet je noodgedwongen het openbaar vervoer in capaciteit herstellen. Die was op een gewone dag eerder te laag in de spitsuren dan te hoog.
Als je alle kinderen terug naar school wil laten gaan, werkt dat niet zonder openbaar vervoer.
The next best step nemen, iedereen verplichten om een mondmasker te dragen op bus of tram / metro etc, is niet meer of niet minder dan de volgende best mogelijke stap. Geen mensen op openbaar vervoer of overal 1,5 meter tussen zal wel beter zijn maar is minder werkbaar.
Eens we af zijn van 1500 vastgestelde besmettingen per dag is het ineens ook een beter moment om dat te doen.
Dat mondmaskers aanraden of verplichten een paar maand geleden geen optie was, is voor mij duidelijk. Als artsen en personeel van ziekenhuizen er niet eens hebben, moet je ook Jann Modaal het niet ter beschikking gaan stellen of aanraden om er mee naar de Aldi te gaan. Daar werkt een scherm aan de kassa en anderhalve meter genoeg..
Medailles opspelden is, vind ik, niet nodig.
Ieder land heeft individueel gedaan wat het het beste vond. Dat is maar goed ook. We hebben ook meer dan één automodel in ons land. Een uniforme aanpak op Europees vlak had enkel nut als reeds bewezen was welke aanpak bewezen het beste werkt.
De Wit Russische aanpak (die die ik het minst graag had gezien in België) :
"""Wodka, sauna en hard werken zijn volgens president Loekasjenko allemaal heel goed om het virus te verdrijven. Maar sporten, en dan vooral wintersporten, is het beste middel tegen corona, meent de regeringsleider."""
Als je ziet hoeveel volk in spitsuur de metro neemt om naar het werk te gaan, zou je 90 procent moeten verbieden om dat te doen als je de 1.5 meter regel daar wil behouden.
Als je terug wil naar business as usual.. en ooit moet dat er van komen.. moet je mensen toelaten terug te gaan werken, ook in stedelijke aglommeraties en dan moet je noodgedwongen het openbaar vervoer in capaciteit herstellen. Die was op een gewone dag eerder te laag in de spitsuren dan te hoog.
Als je alle kinderen terug naar school wil laten gaan, werkt dat niet zonder openbaar vervoer.
The next best step nemen, iedereen verplichten om een mondmasker te dragen op bus of tram / metro etc, is niet meer of niet minder dan de volgende best mogelijke stap. Geen mensen op openbaar vervoer of overal 1,5 meter tussen zal wel beter zijn maar is minder werkbaar.
Eens we af zijn van 1500 vastgestelde besmettingen per dag is het ineens ook een beter moment om dat te doen.
Dat mondmaskers aanraden of verplichten een paar maand geleden geen optie was, is voor mij duidelijk. Als artsen en personeel van ziekenhuizen er niet eens hebben, moet je ook Jann Modaal het niet ter beschikking gaan stellen of aanraden om er mee naar de Aldi te gaan. Daar werkt een scherm aan de kassa en anderhalve meter genoeg..
Medailles opspelden is, vind ik, niet nodig.
Ieder land heeft individueel gedaan wat het het beste vond. Dat is maar goed ook. We hebben ook meer dan één automodel in ons land. Een uniforme aanpak op Europees vlak had enkel nut als reeds bewezen was welke aanpak bewezen het beste werkt.
De Wit Russische aanpak (die die ik het minst graag had gezien in België) :
"""Wodka, sauna en hard werken zijn volgens president Loekasjenko allemaal heel goed om het virus te verdrijven. Maar sporten, en dan vooral wintersporten, is het beste middel tegen corona, meent de regeringsleider."""
idd
Kaaiman gisteren ivm Corona:
- De coronacrisis toont elke dag aan wat we al lang weten, maar wat we met geen middelen gekeerd krijgen: ons Belgisch politiek systeem is een catastrofe.
- en verder: 'Volksgezondheid: CM. Welzijn: Margot Cloet. Dan waren er afgelopen maand in de woon-zorgcentra misschien twintig mensen gestorven, in plaats van zevenduizend onder Zelfbediening W. Beke.'
Zit nu wel met een vraagje dat ik jullie voorleg: wat is er verkeerd gegaan met de WZC ?
Heb de laatste tijd namelijk afgehaakt. Bedankt voor het antwoord.
Zag enkele maanden geleden op tv iemand van een wzc komen vertellen dat afsluiten niet aan de orde was. Te veel Zorgeloos, achteraf gezien. Onnodig veel ouderen gestorven, ook in mijn omgeving.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Ze zeggen allemaal om 1,5 meter " social distance " te behouden.
Maar de regering heeft beslist om op het openbaar vervoer die maatregel af te schaffen.
Perfekte plaats dus om het virus op te lopen of door te geven
----------
Café - restaurant - kappers- fietsers - wandelaars - kledy en schoen winkels mogen maar één klant bedienen of 1,5 meter afstand creéren, en moeten allerlei maatregelen nemen, - alles nadien ontsmetten enz. enz. om besmetting tegen te gaan of te beletten dat het overzet.
------------------
Maar in supermarkten mag je alles wat er ligt wel vastnemen, ook als je het niet koopt..
En op openbaar vervoer mag je op elkaar plakken.
Begrijpe wie kan.. de idiote regering
" Als je dood bent weet je niet dat je dood bent. Het is alleen moeilijk voor anderen. "
Hetzelfde geldt voor als je een idioot bent, je weet het zelf niet, maar is alleen moeilijk voor de anderen..
Maar de regering heeft beslist om op het openbaar vervoer die maatregel af te schaffen.
Perfekte plaats dus om het virus op te lopen of door te geven
----------
Café - restaurant - kappers- fietsers - wandelaars - kledy en schoen winkels mogen maar één klant bedienen of 1,5 meter afstand creéren, en moeten allerlei maatregelen nemen, - alles nadien ontsmetten enz. enz. om besmetting tegen te gaan of te beletten dat het overzet.
------------------
Maar in supermarkten mag je alles wat er ligt wel vastnemen, ook als je het niet koopt..
En op openbaar vervoer mag je op elkaar plakken.
Begrijpe wie kan.. de idiote regering
" Als je dood bent weet je niet dat je dood bent. Het is alleen moeilijk voor anderen. "
Hetzelfde geldt voor als je een idioot bent, je weet het zelf niet, maar is alleen moeilijk voor de anderen..
-
- Hero Member
- Contacteer:
De komende maand zullen de kappers een absoluut record aantal klanten bedienen, benieuwd of we dit ook gaan zien in de belastinginkomsten.
Nu ben ik even niet meer mee.pukkie007 schreef: ↑16 mei 2020, 16:20 Bedrijven zouden hun trouwe werknemers een corona-bonus mogen geven. In eerste instantie opperde men in Brussel dat deze niet belast zou worden. Blijkbaar heeft iemand deze belofte weer ingetrokken want Brussel heft toch 56% belasting. Straks worden 'ze' daar nog rijk op de kap van deze corona ...
Wat bedoel je met trouwe werknemers? Er heeft toch niemand door de corona crisis ontslag genomen bij zijn werkgever?
Ben al blij dat we niet verplicht op technische werkloosheid geplaatst zijn, laat staan ontslagen.
Wat betreft die overheidsbonussen, dus niet die van de werkgevers, vind ik wel dat het wel stilletjes aan welletjes in met mensen de "onkosten" te vergoeden va zij die thuis tegen een royale vergoeding met hun vingers zitten te draaien en zij die gewoon thuis blijven verder werken. Die laatsten hun kosten zijn niet lager. hun elektriciteitsverbruik, telefoon- en internetverkeer zal eerder hoger liggen dan toen ze nog op een bureau werkten.
Hoe ga je dat zien? Minder belastingsinkomsten?contextbinder schreef: ↑17 mei 2020, 19:26 De komende maand zullen de kappers een absoluut record aantal klanten bedienen, benieuwd of we dit ook gaan zien in de belastinginkomsten.
De afrekening van de belastingen loopt toch over een jaar.
Corona is hier begonnen na 1 januari van dit jaar. En hopelijk eindigt het ook voor 31/12.
Al die klanten die ze de afgelopen 2 maanden niet hebben kunnen bedienen gaan nu geen twee keer per dag gaan ipv 1 keer per week. Diegene die nog naar een kapper gaan laten dit nu in één beurt fatsoeneren. De jaaromzet gaat dus eerder lager dan hoger zijn.
Gewoon een logisch aanvoelen hoor. Al jaren geen ervaring meer met kapperszaken.
Ook hier huldig het spaargids basisplan: liever één keer een hogere investeringskost en verder geen lopende kosten dan voortdurende lopende kosten.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Was ironisch bedoeld hé, omdat onze kappers alles netjes aangevenJefdewit schreef: ↑18 mei 2020, 10:28Hoe ga je dat zien? Minder belastingsinkomsten?contextbinder schreef: ↑17 mei 2020, 19:26 De komende maand zullen de kappers een absoluut record aantal klanten bedienen, benieuwd of we dit ook gaan zien in de belastinginkomsten.
De afrekening van de belastingen loopt toch over een jaar.
Corona is hier begonnen na 1 januari van dit jaar. En hopelijk eindigt het ook voor 31/12.
Al die klanten die ze de afgelopen 2 maanden niet hebben kunnen bedienen gaan nu geen twee keer per dag gaan ipv 1 keer per week. Diegene die nog naar een kapper gaan laten dit nu in één beurt fatsoeneren. De jaaromzet gaat dus eerder lager dan hoger zijn.
Gewoon een logisch aanvoelen hoor. Al jaren geen ervaring meer met kapperszaken.
Ook hier huldig het spaargids basisplan: liever één keer een hogere investeringskost en verder geen lopende kosten dan voortdurende lopende kosten.
Dus geen verschil met voorheen.contextbinder schreef: ↑18 mei 2020, 10:51 Was ironisch bedoeld hé, omdat onze kappers alles netjes aangeven
Is trouwens niet uitsluitend een gebruik van kappers.
Ken bv. weinig aannemers die weigeren een deel van de facturen in het zwart te doen.
De sluitingspremies waren dus beter in verhouding geweest op de aangegeven inkomsten van het laatst ingediende boekingsjaar.
Sommige werkgevers hebben hun werknemers, die steeds zijn blijven werken tijdens de piek van de corana-crisis, een bonus gegeven. Dit als blijk van dank voor hun trouwe diensten. In ons bedrijf werd eerst gesteld dat je alle dagen aanwezig diende te zijn en dat de staat de belofte had gemaakte deze bonussen niet te zullen belasten. Uiteindelijk heeft de staat hunne k*k weer ingetrokken en hebben ze er 56% belasting op geheven. Het bedrijf heeft als toemaatje iedereen die minstens 50% van de tijd kwam werken deze bonus toegekend. Het gaat om een multinational waar de toekenning gebeurde in het moederland.Jefdewit schreef: ↑18 mei 2020, 10:18Nu ben ik even niet meer mee.pukkie007 schreef: ↑16 mei 2020, 16:20 Bedrijven zouden hun trouwe werknemers een corona-bonus mogen geven. In eerste instantie opperde men in Brussel dat deze niet belast zou worden. Blijkbaar heeft iemand deze belofte weer ingetrokken want Brussel heft toch 56% belasting. Straks worden 'ze' daar nog rijk op de kap van deze corona ...
Wat bedoel je met trouwe werknemers? Er heeft toch niemand door de corona crisis ontslag genomen bij zijn werkgever?
Ben al blij dat we niet verplicht op technische werkloosheid geplaatst zijn, laat staan ontslagen.
Wat betreft die overheidsbonussen, dus niet die van de werkgevers, vind ik wel dat het wel stilletjes aan welletjes in met mensen de "onkosten" te vergoeden va zij die thuis tegen een royale vergoeding met hun vingers zitten te draaien en zij die gewoon thuis blijven verder werken. Die laatsten hun kosten zijn niet lager. hun elektriciteitsverbruik, telefoon- en internetverkeer zal eerder hoger liggen dan toen ze nog op een bureau werkten.
Dit ware de logica zelve geweest, doch was te simpel voor onze beleidsmensen. Een zelfstandig kapster die in januari ( officieel) netto 1700 euro verdiende, kreeg in april ineens +4000 euro om haar zaak te sluiten. Of ze heel die maand geen schaar heeft vastgehad en eventueel toch nog inkomsten vergaarde, laat ik in het midden.
Begrepen.
Maar een extra bonus om de helft van je normale werktijd te komen werken?
Mooi meegenomen maar al even zot als forfaitaire premies toegekend door de overheid.
Dat ze in bedrijven en sectoren waar het personeel als direct gevolg van de crisis veel overuren heeft moeten draaien deze overuren uitbetalen en niet belasten zou ik nog enigzins een normale tegemoetkoming vinden.
Al de rest toont gewoon aan dat ze ons vroeger gewoon wat voorgelogen hebben. Bedrijven en overheden moesten besparen. Liefst dan nog op aantal werknemers en lonen maar met dezelfde of liever nog een verhoogde productiviteit en even of hogere uitkeringen voor de aandeelhouders. En nu kan het gewoon niet meer op. Vergoedingen zonder enige controle en bonussen om de helft van je normale werk te komen doen?
Of de echte crisis moet voor het merendeel van de bevolking nog komen of ze hebben ons jarenlang wat wijs gemaakt.