Corona en de cijfers
Re: Corona en de cijfers
Een land zo groot als een continent vergelijken in grafiekjes met duimspijker België... Jaja ! Echt slim !
Niet voor niets steekt 1 land ons voorbij in die statistiek. Een nog kleinere duimspijker, aka ministaat.
Gelul...
Ik vind dat andere artikel een pak slimmer waar men vergelijkt met new York. Dat is tenminste een vergelijking die redelijk op gaat.
Niet voor niets steekt 1 land ons voorbij in die statistiek. Een nog kleinere duimspijker, aka ministaat.
Gelul...
Ik vind dat andere artikel een pak slimmer waar men vergelijkt met new York. Dat is tenminste een vergelijking die redelijk op gaat.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je myopie heeft je andermaal verhinderd van de clou te snappen ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Zijn er nog naïevelingen die denken dat China niet de nieuwe wereldleider is?
Wordt dringend tijd dat ze eens wakker worden. Net zoals alle andere (wereld)leiders die geen woord reppen over de staatsgreep die China uitvoert in Hong Kong vandaag. Terwijl Europa zichzelf de das omdoet door alle geld te devalueren aan een recordtempo (vandaag nog maar eens 750 miljard geld uit het niets getoverd), blijft China kalmpjes aan al het goud in de wereld opkopen.
Het is trouwens de ideale complot theorie: China laat een virus gecontroleerd ontsnappen, zorgt voor de nodige afleiding door de pandemie die zelfs hun eigen verwachtingen oversteeg, allemaal om een coup te verdoezelen. Als dit waarheid is, dan is het op dit moment alleszins goed gelukt. Nog zo gek niet, die Chinezen
Er is een strijd bezig tussen een opkomende wereldmacht (China) en een wereldmacht op zijn retour (de VS). Europa moet ervoor zorgen dat het niet vermalen wordt tussen die twee.
De tekst die je afbeeldde was erg lang... En ik een beetje lui. Dat kan geholpen hebben ook.CarpeNoctem schreef: ↑27 mei 2020, 23:47 Je myopie heeft je andermaal verhinderd van de clou te snappen ...
Ik heb daar geen letter van gelezen na de titel.
Als het alleen maar myopie was, had ik ineens wat kwalen minder.
Kritiek geven om kritiek te geven. Wat weerhoudt De Morgen om zelf zo een cover te plaatsen?CarpeNoctem schreef: ↑27 mei 2020, 23:35 Joël De Ceulaer van De Morgen durft toch ook al - zij het zeer voorzichtig - een ietwat kritische tweet te plaatsen:Velen zijn vandaag enthousiast over deze frontpagina. Ik ook. Vraag: waarom is die in België niet gemaakt?
-
- Hero Member
- Contacteer:
De bal is aan het rollen, er is dus toch een kans dat de mondmaskers de nieuwe milieuboxen worden.
Madame soleil bestaat dan toch of blijkt er toch een mysterieuze link te zijn tussen gezondheid en geld
Bij nader inzien is het toch logisch om mondmaskers bij een voetbalmakelaar te bestellen: beide sectoren vertonen heel veel overlap met elkaar.
Bayat als minister van volksgezondheid en defensie in combinatie met voorzitter voetbalbond, iedereen tevreden want we sparen een minister uit en vereenvoudigen onze staatsstructuur.
Madame soleil bestaat dan toch of blijkt er toch een mysterieuze link te zijn tussen gezondheid en geld
Bij nader inzien is het toch logisch om mondmaskers bij een voetbalmakelaar te bestellen: beide sectoren vertonen heel veel overlap met elkaar.
Bayat als minister van volksgezondheid en defensie in combinatie met voorzitter voetbalbond, iedereen tevreden want we sparen een minister uit en vereenvoudigen onze staatsstructuur.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Wel, da's precies wat Zjowel zich in een zeldzame bui van journalistieke eerlijkheid zich afvraagt. Nu is 't natuurlijk te laat, de VS is al met de scoop weg.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Het staat me vaagweg bij dat in de jaren 80 ook een krant een aantal AIDS slachtoffers met naam en toenaam op de voorpagina publiceerde. Maar geen idee meer welke krant dat was.
Dat kan best van twee kanten komen he maatje.
Als je je in een kamp plaatst dat zegt : de deskundigen terzake weten het niet maar wij weten het beter...
Of : Al wat ze zeggen, daar kan je beter een of andere complottheorie achter zoeken..
Of : 5G heeft dat virus geactiveerd...
Dan is de kans toch wel op zijn minst bestaande dat je later gaat moeten inbinden.
Aan de andere kant : dat ik alles wat de staat doet in Coronatijden perfect vind is ook jullie eigen verzinsel.
Het op dit moment nog moeten starten met bedelen van mondmaskers in mijn gemeente bv (we wachten ook op die van de staat)... Dat is chocolade Sinterklaaspoppetjes uitdelen na Nieuwjaar. Ik heb er al lang genoeg en dat zal ook wel gelden voor wie het wil hebben of nodig heeft.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Deze snap ik niet goed... Volgens mij ging ik akkoord met GreenDean aangaande het feit dat we onszelf de beste in bijna alles vinden, maar dat we eigenlijk op vele vlakken slecht bezig zijn.
Had (voor 1 keer ) absoluut niets met de aanpak van corona te maken.
Inderdaad.haelewyn schreef: ↑28 mei 2020, 10:32 Het op dit moment nog moeten starten met bedelen van mondmaskers in mijn gemeente bv (we wachten ook op die van de staat)... Dat is chocolade Sinterklaaspoppetjes uitdelen na Nieuwjaar. Ik heb er al lang genoeg en dat zal ook wel gelden voor wie het wil hebben of nodig heeft.
Je geraakt tegenwoordig gemakkelijker aan een mondmasker dan aan regenwater.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Maar hebben we die mondmaskers nog nodig in dergelijke hoeveelheden?
Water hebben we wel nodig, ik heb een eigen watervoorziening - ik wil onze overheden best wat verkopen - ik zal Bayat vragen of hij een contract kan opstellen en voorleggen aan de bevoegde instantie - voor drinkwater zal dat, naar analogie van Defensie voor mondmaskers, wellicht de minister van Media zijn.
Ik stel enkel vast en jij geeft een verklaring aan die vaststelling. Heel diplomatisch ook, wil ik daaraan toevoegen. Wat ik in de goede zin bedoel. En intelligent, dat mag ook gezegd worden, want het valt op samen met een aantal anderen hier. Ik hoop dus dat je gelijk hebt in je analyse want ik ben het met een paar punten niet eens maar ga heel graag verkeerd zijn.contextbinder schreef: ↑27 mei 2020, 10:32 Is dat niet een beetje eigen aan de mondialisering en onweerstaanbare drang naar ICT en instant communicatie?
...
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Voor de aanhangers van de " onze barslechte cijfers zijn het gevolg van onze superieure telmethode, de oversterftecijfers zullen wel aantonen dat wij veel beter scoren dan die lakse fuivende Nederlanders"-doctrine, hier de zoveelste wake-upcall:
En de journalisten komen eindelijk voorzichtjes wakker:
De Morgen: Analyse van Europese sterftecijfers: Belgie komt er bekaaid vanaf
De Standaard: België is zwaar getroffen, los van hoe we tellen
En de journalisten komen eindelijk voorzichtjes wakker:
De Morgen: Analyse van Europese sterftecijfers: Belgie komt er bekaaid vanaf
De Standaard: België is zwaar getroffen, los van hoe we tellen
Sommige landen zijn zwaar getroffen door covid-19, andere merken het niet in de sterftestatistieken. Met hoe er geteld wordt, heeft dat niets te maken.