Corona en de cijfers
Re: Corona en de cijfers
Ik wil me daar niet over uitspreken of ik heb ze nog niet gevonden. Omwille van de gelijkheidsregel... is iedereen gelijk. Ik liet die opening aan allen die zichzelf geen deel van die groep willen noemen.
Niemand is hier een idioot.
Een idioot is een zwakzinnige in de zwaarste graad.
Alhoewel alle bijdragen niet door ieders mening en overtuiging gedragen worden betekent het niet dat je een zwakzinnige bent. Integendeel. Als je kan blijven converseren, ondanks dat je er een andere mening of invalshoek op na houdt, getuigt dit eerder van een zekere intelligentie.
Zelfs de meest rammelende teksten of bijdragen waaruit geen enkel eigen mening of standpunt blijkt zijn niet van die aard om als zwakzinnig in de zwaarste graad bestempeld te worden.
Overigens is niet iedereen gelijk. Iedereen is gelijkwaardig maar zeker niet gelijk. Kom eens uit je bubbel en kijk naar het dagelijkse leven om je heen. Geen enkele politieke ideologie, noch de meest zachtaardige geloofsovertuiging heeft dat ooit in de praktijk kunnen bewerkstelligen.
Haelewyn, ik aanvaard dus persoonlijk die opening. Ik beschouw me niet als een idioot. Net zo min als ik jou of ieder ander hier als een idioot beschouw.
Een idioot is een zwakzinnige in de zwaarste graad.
Alhoewel alle bijdragen niet door ieders mening en overtuiging gedragen worden betekent het niet dat je een zwakzinnige bent. Integendeel. Als je kan blijven converseren, ondanks dat je er een andere mening of invalshoek op na houdt, getuigt dit eerder van een zekere intelligentie.
Zelfs de meest rammelende teksten of bijdragen waaruit geen enkel eigen mening of standpunt blijkt zijn niet van die aard om als zwakzinnig in de zwaarste graad bestempeld te worden.
Overigens is niet iedereen gelijk. Iedereen is gelijkwaardig maar zeker niet gelijk. Kom eens uit je bubbel en kijk naar het dagelijkse leven om je heen. Geen enkele politieke ideologie, noch de meest zachtaardige geloofsovertuiging heeft dat ooit in de praktijk kunnen bewerkstelligen.
Haelewyn, ik aanvaard dus persoonlijk die opening. Ik beschouw me niet als een idioot. Net zo min als ik jou of ieder ander hier als een idioot beschouw.
Een "idioot" heeft meerdere betekenissen.
In de betekenis die hier gebruikt wordt op dit forum gaat het niet over een bepaalde vorm van cognitief functioneren, uitgedrukt in een IQ, van zwakzinnig, debiel, imbeciel of idioot.
Vele termen uit de psychologie zijn in de maatschappij ingeburgerd terwijl ze niks met die psychologische betekenis te maken hebben. Bijv een schizofrene situatie slaat op een gesplitste dubbel kenmerk van die situatie. Dat hoort eerder bij een meervoudige persoonlijkheidsstoornis als gevolg van dissociatie bij een extreem traumatisch verleden. De "diagnose" van schizofrenie is trouwens aan het verdwijnen in de psychiatrie. Er is bijv in de media ook voortdurend verwarring over iets dat men als massahysterie beschouwd of massapsychose. De 'diagnose' hysterie is overigens ook uit de psychiatrie verdwenen.
Hier vindt men een massa synoniemen van idioot
De psychologische betekenis van een bepaalde cognitieve vorm van functioneren, uitgedrukt als een bepaald IQ, is maar een zeer klein deel hiervan.
Met alle respect, maar ik beschouw uw reactie dan ook als spijkers op laag water zoeken.
In de betekenis die hier gebruikt wordt op dit forum gaat het niet over een bepaalde vorm van cognitief functioneren, uitgedrukt in een IQ, van zwakzinnig, debiel, imbeciel of idioot.
Vele termen uit de psychologie zijn in de maatschappij ingeburgerd terwijl ze niks met die psychologische betekenis te maken hebben. Bijv een schizofrene situatie slaat op een gesplitste dubbel kenmerk van die situatie. Dat hoort eerder bij een meervoudige persoonlijkheidsstoornis als gevolg van dissociatie bij een extreem traumatisch verleden. De "diagnose" van schizofrenie is trouwens aan het verdwijnen in de psychiatrie. Er is bijv in de media ook voortdurend verwarring over iets dat men als massahysterie beschouwd of massapsychose. De 'diagnose' hysterie is overigens ook uit de psychiatrie verdwenen.
Hier vindt men een massa synoniemen van idioot
De psychologische betekenis van een bepaalde cognitieve vorm van functioneren, uitgedrukt als een bepaald IQ, is maar een zeer klein deel hiervan.
Met alle respect, maar ik beschouw uw reactie dan ook als spijkers op laag water zoeken.
Er is nog een andere opening in die zin : iemand met een indrukwekkend diploma en een zekere aanleg of verstand in 1 domein, kan tegelijk volledig onwetend zijn over andere zaken.
Jezelf niet ernstig genoeg nemen zal wel een risico zijn dat sommigen niet willen nemen. Jezelf te ernstig nemen is een ander uiterste en evenmin ideaal.
Jezelf niet ernstig genoeg nemen zal wel een risico zijn dat sommigen niet willen nemen. Jezelf te ernstig nemen is een ander uiterste en evenmin ideaal.
Jij gebruikt hier de term 'idioot' naar anderen toe.MoreOrLess schreef: ↑8 juni 2020, 22:35 Met alle respect, maar ik beschouw uw reactie dan ook als spijkers op laag water zoeken.
De betekenis van wat je zegt en bedoelt kan dus alleen maar omscheven worden als jij, die de uitspraak op het forum gooit, precies zegt welke betekenis je hier aan het woord toekent.
Als je zelf stelt dat een woord, dat jij graag gebruikt, meerdere betekenissen kan hebben zonder er zelf een betekenis aan toe te kennen is je uitspraak dan ook van generlei waarde.
rechtzetting:
Men gebruikt hier de term 'idioot' naar anderen toe.
De betekenis van wat de steller zegt en bedoelt kan dus alleen maar omscheven worden als diegene die de uitspraak op het forum gooit, precies zegt welke betekenis hij hier aan het woord toekent.
Als je stelt dat een woord, dat iemand graag gebruikt, meerdere betekenissen kan hebben zonder er zelf een betekenis aan toe te kennen is de uitspraak dan ook van generlei waarde.
Van Dale, een referentie op het gebied van de nederlandse taal, is er nochtans zeer duidelijk over.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 9 juni 2020, 13:08, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Groep idioten: Parlement, Regering, Superkern, Adviesraad, Kernkabinet, Vakgroep, Bestuursgroep, Senaat, Partij
Ik ben niet diegene die hier de term "idioot" gebruikte. Ik heb alleen de vraag gesteld toen Haelewyn zei dat hij de meeste forumleden als idioot beschouwt, wie dan de uitzonderingen waren, volgens dus Haelewyn.
Ik beschouw de hele wereld, incl mezelf als.... Datte.
Het zou toch fout zijn om voor het forum een uitzondering te maken ?
Uitzonderingen bevestigen de regel uiteraard.
Het zou toch fout zijn om voor het forum een uitzondering te maken ?
Uitzonderingen bevestigen de regel uiteraard.
Mijn oprechte excuses.MoreOrLess schreef: ↑9 juni 2020, 10:37
Ik ben niet diegene die hier de term "idioot" gebruikte. Ik heb alleen de vraag gesteld toen Haelewyn zei dat hij de meeste forumleden als idioot beschouwt, wie dan de uitzonderingen waren, volgens dus Haelewyn.
Mijn fout.
Welk is dan jouw betekenis van de term 'idioot' in deze context?
Bij gebrek aan duiding kan ik alleen afgaan op de officiële omschrijving in de Van Dale.
Betekenis 'idioot'
1idi·oot (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
zwakzinnig in de zwaarste graad
2
stom, dwaas, belachelijk
Welke positieve betekenis geef jij dan aan dat woord?
Excuses probleemloos aanvaard, hoor.
Het oorspronkelijke bericht ging over politici. Ik denk dat de bedoeling van het forumlid dat dit bericht plaatste het dichtst bij puntje 2 komt van de omschrijving uit de van Dale. Hier ging het wel over "idioten" en ik heb hier zelf niet direct een van Dale in de buurt. Maar een "dwaas persoon" komt volgens mij best in de buurt. Een positieve betekenis van het woord "idioot" werd hier niet bedoeld.
Het oorspronkelijke bericht ging over politici. Ik denk dat de bedoeling van het forumlid dat dit bericht plaatste het dichtst bij puntje 2 komt van de omschrijving uit de van Dale. Hier ging het wel over "idioten" en ik heb hier zelf niet direct een van Dale in de buurt. Maar een "dwaas persoon" komt volgens mij best in de buurt. Een positieve betekenis van het woord "idioot" werd hier niet bedoeld.
Daar heb ik dan ook niet op gereageerd. Ik ben het ook daar niet mee eens maar die bevolkingsgroep is oud en wijs genoeg om hierop zelf te reageren. Of het te negeren.
Ik reageerde op dezelfde conclusie die jij zelf al maakte:
Met:MoreOrLess schreef: ↑7 juni 2020, 18:20 "De meeste forumleden zijn idioten." Nu ben ik benieuwd naar wie de paar uitzonderingen zijn volgens jou
Case closed zodat het gehakketak over interpretatie van cijfers weer zijn normaal verloop kan kennen.
Wat die cijfers betreft:
'k Heb het ook eens bekeken, ik vermoed dat de data niet correct zijn:
- Voor > 30 000 active cases zou je, zelfs bij een pessimistische duur van een maand tussen diagnose en genezing, een dagelijkse uitstroom (genezing) van pakweg 1000 personen verwachten. Aangezien er al een tijdje maar een honderdtal cases per dag vastgesteld worden, zou die grafiek dus al een hele tijd aan het zakken moeten zijn.
- Volgens de gegevens van Sciensano viel de piek van zowel patiënten in het ziekenhuis als patiënten op intensive care in de eerste helft van april. Logischerwijze zou je de piek van de active cases dus ook rond die periode verwachten.
Worldometers berekent deze parameter als Active Cases = (total cases) - (total deaths) - (recovered). Ze geven zelf al aan dat de data over "recoveries" vaak imperfect zijn. In dit geval hebben ze blijkbaar enkel de patiënten ontslagen uit het ziekenhuis als "recovered" gerekend. Wie positief testte op corona, en gewoon thuis kon uitzieken, zit niet in die cijfers. Onze werkelijke active cases liggen inmiddels dus al veel lager.
Goed opgemerkt, cpnx!cpnx schreef: ↑7 juni 2020, 13:59 Net wat zitten surfen op Worldometer - COVID-19 Coronavirus Pandemic en eens de active cases vergeleken. (...) . België versoepelde de maatregelen terwijl we nog op de golfpiek zaten en zitten.
Hebben wij in België weer een andere manier van rekeningen? Beschouwen we iemand langer als een active case? Langere hospitalisatieduur? Langer ziekteverlof? ... Zijn onze politici idioten?
'k Heb het ook eens bekeken, ik vermoed dat de data niet correct zijn:
- Voor > 30 000 active cases zou je, zelfs bij een pessimistische duur van een maand tussen diagnose en genezing, een dagelijkse uitstroom (genezing) van pakweg 1000 personen verwachten. Aangezien er al een tijdje maar een honderdtal cases per dag vastgesteld worden, zou die grafiek dus al een hele tijd aan het zakken moeten zijn.
- Volgens de gegevens van Sciensano viel de piek van zowel patiënten in het ziekenhuis als patiënten op intensive care in de eerste helft van april. Logischerwijze zou je de piek van de active cases dus ook rond die periode verwachten.
Worldometers berekent deze parameter als Active Cases = (total cases) - (total deaths) - (recovered). Ze geven zelf al aan dat de data over "recoveries" vaak imperfect zijn. In dit geval hebben ze blijkbaar enkel de patiënten ontslagen uit het ziekenhuis als "recovered" gerekend. Wie positief testte op corona, en gewoon thuis kon uitzieken, zit niet in die cijfers. Onze werkelijke active cases liggen inmiddels dus al veel lager.
Over de achtergronden van Corona en de onlusten sedertdien:
https://www.lifesitenews.com/opinion/ar ... -right-now
Must read.
Het is een beangstigende tekst maar vind hem zeer geloofwaardig. Ben idd katholiek.
Hij sluit aan bij mijn bericht van 17 maart.
Het eerste masker is al gevallen: dat van Soros als financier van Antifa (wie had dat verwacht ?)
Denk zelf aan een onheilige Drievuldigheid.
De rest van de aap zou nog vóór de Am. presidentsverkiezingen (3 november) uit de mouw komen.
https://www.lifesitenews.com/opinion/ar ... -right-now
Must read.
Het is een beangstigende tekst maar vind hem zeer geloofwaardig. Ben idd katholiek.
Hij sluit aan bij mijn bericht van 17 maart.
Het eerste masker is al gevallen: dat van Soros als financier van Antifa (wie had dat verwacht ?)
Denk zelf aan een onheilige Drievuldigheid.
De rest van de aap zou nog vóór de Am. presidentsverkiezingen (3 november) uit de mouw komen.