Corona en de cijfers
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona en de cijfers
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Die van Massachusetts , Connecticut, New Jersey, New York, San Marino etc daarentegen.... Hebben ons al ingehaald. Maar die mogen niet meedoen van Carpe :-)
Lombardije in Italië : > 10 miljoen inwoners en 16450 Corona doden.
België <9700
Kijk vooral eens naar de toename van het aantal gevallen in landen als Zweden en vergelijk met België.. Jaja ! We doen het slechter dan eender waar ter wereld.
Ik citeer CarpeNoctem himself : ik smeer het maar al te graag in je gezicht.
Carpe Carpe Carpe toch...nu heb je de Polled ook al.weggejaagd.
Je moet braaf leren spelen met de andere jongens hier. Politiek maakt vele vriendschappen kapot.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 21 juni 2020, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
De jouwe van de appelen en de peren....stond die er ook bij ? Ik heb het niet gelezen, zelfs al was het embedded. :-)CarpeNoctem schreef: ↑21 juni 2020, 13:11 Je mag zelf kiezen aan welke drogredenering je je hier bezondigt.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dat doe ik, en helaas voor jou scoren we vooralsnog slechter.
Ik heb je vandaag al gewezen op je miserabele citeerkunsten. De juiste uitdrukking is: je er met je neus inwrijven.
En inderdaad, ik doe dat graag met jou.
Bwa, die keert wel terug. Hij had zich in een ongemakkelijke positie gemanoevreerd en is nu met moeder de vrouw taart gaan eten.
Daarna gaat hij verder zoeken naar cijfers die dat tabelletje gedateerd laten lijken en komt hij triomfantelijk terug.
Been there, done that
No can do. Ik hou van knuppels in hoenderkoten gooien
Ik raad iedereen aan om discussiefora niet te verwarren met het echte leven, en alles hier met een ferme korrel zout te nemen. Maar jij weet dat wel
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 21 juni 2020, 13:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Wat bazel jij hier toch allemaal in het wilde wegCarpeNoctem schreef: ↑21 juni 2020, 13:36 Bwa, die keert wel terug. Hij had zich in een ongemakkelijke positie gemanoevreerd en is nu met moeder de vrouw taart gaan eten.
Daarna gaat hij verder zoeken naar cijfers die dat tabelletje gedateerd laten lijken en komt hij triomfantelijk terug.
Been there, done that
Intussen heeft Trump de oplossing om minder besmetten te hebben ... minder testen want hoe meer je test hoe meer besmetten ze vinden ... geniaal in zijn dwaasheid.
Voor diegenen die Trump niet kennen : het is de president van de Verenigde Staten, tot voor kort het machtigste land ter wereld.
President Donald Trump said Monday that there would be very few cases of coronavirus if the US stopped its testing and contact tracing measures.
Asked about that statement, White House press secretary Kayleigh McEnany said it was "entirely logical."
"When you do more testing, you identify more cases," she said.
https://eu.usatoday.com/story/news/poli ... 192584001/
Ik stel voor dat België ook stopt met te testen en te tellen, twee problemen opgelost : coronavirus weg(gezwegen) en Haelewyn en Carpe kunnen weer hun mening geven in andere onderwerpen en niet louter in dit onderwerp al hun tijd en moeite moeten steken
Voor diegenen die Trump niet kennen : het is de president van de Verenigde Staten, tot voor kort het machtigste land ter wereld.
President Donald Trump said Monday that there would be very few cases of coronavirus if the US stopped its testing and contact tracing measures.
Asked about that statement, White House press secretary Kayleigh McEnany said it was "entirely logical."
"When you do more testing, you identify more cases," she said.
https://eu.usatoday.com/story/news/poli ... 192584001/
Ik stel voor dat België ook stopt met te testen en te tellen, twee problemen opgelost : coronavirus weg(gezwegen) en Haelewyn en Carpe kunnen weer hun mening geven in andere onderwerpen en niet louter in dit onderwerp al hun tijd en moeite moeten steken
Laatst gewijzigd door geebee op 21 juni 2020, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Is de taart al op?
Dat is een leugen en niet eens een verkeerde interpretatie van de cijfers meer.CarpeNoctem schreef: ↑21 juni 2020, 13:36Dat doe ik, en helaas voor jou scoren we vooralsnog slechter.
Even de slecht leesbare grafiek toelichten : Belgie rond de 100 nieuwe gevallen per dag.
Zweden over de 1000.
Simple as that.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ziekenhuis X heeft 300 patienten die zouden moeten opgenomen worden maar er zijn maar 100 bedden.CarpeNoctem schreef: ↑20 juni 2020, 13:49
Euh ja, dat lijkt me nogal wiedes. Het aantal besmettingen is veel minder belangrijk. Ten eerste omdat het veel belangrijker is de patiënten erboven op te helpen dan ze te laten sterven.
Maar tweedens is het cijfer van het aantal besmettingen nog veel minder betrouwbaar dan dat van het aantal doden. Dood is namelijk nogal dood.
Als je er nu 100 opneemt zijn er voor de komende weken maar een tiental (?) bedden per dag meer te vullen.
Wat zegt men dan volgens de theorie van Carpe :
De doden zijn tamelijk dood.. die zijn belangrijk. De nieuwe gevallen : veel minder belangrijk !!!
Als er elke dag 200 bijkomen die aanschuiven aan de poort : daar kunnen we ons niet mee bezighouden.
Dus : de landen waar er op een relatief klein gebied (met minder ziekenhuiscapaciteit omdat het zo geconcentreerd is) 1500 per dag nieuwe gevallen bijkomen (Zweden bv ?) : neenee .. die doen het beter dan ons hoor. Die die al dood zijn, zijn belangrijk.
*melodramatisch intermezzo*
want dat past best in mijn kraam (aldus CN).
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik citeer mezelf:
1)
2)Je cijferblindheid blijft je parten spelen. Tot nader order vergroten we nog steeds onze voorsprong.
Op 17/6:
België: 835
Zweden: 499
Onze "voorsprong": 336
Op 19/6:
België: 837
Zweden: 500
Onze "voorsprong": 337
De waarde die jij aan het aantal bevestigde besmettingen hecht is op zijn zachtst gezegd lachwekkend. En geebee heeft het hierboven nogmaals aangetoond. De cijfers van het aantal besmettingen zijn nog veel onbetrouwbaarder dan die van het aantal doden. Dat hangt van veel te veel factoren af.Euh ja, dat lijkt me nogal wiedes. Het aantal besmettingen is veel minder belangrijk. Ten eerste omdat het veel belangrijker is de patiënten erboven op te helpen dan ze te laten sterven.
Maar tweedens is het cijfer van het aantal besmettingen nog veel minder betrouwbaar dan dat van het aantal doden.
Probeer maar eens uit te leggen hoe het komt dat volgens jouw kaartje 4 weken terug er veel meer nieuwe besmettingen waren in Zweden terwijl wij momenteel - 4 weken later- nog elke dag verhoudingsgewijs meer doden tellen?
Waarom wij meer doden zouden hebben dan elders in de wereld... Probeer dat maar uit te leggen.
Omdat we het slechter doen... Omdat Nederlanders lieve mensen zijn ... Omdat wij hier minder goed communiceren..
1500per dag in Zweden of 100 per dag hier.... Als we dat in foutmarges bekijken en stellen dat het hier slechter gaat ? Lachwekkend ? Voor mij wel.
Dat zijn toch wel de slapste argumenten uit het slappe argumentenboek .
Omdat we het slechter doen... Omdat Nederlanders lieve mensen zijn ... Omdat wij hier minder goed communiceren..
1500per dag in Zweden of 100 per dag hier.... Als we dat in foutmarges bekijken en stellen dat het hier slechter gaat ? Lachwekkend ? Voor mij wel.
Dat zijn toch wel de slapste argumenten uit het slappe argumentenboek .
Is voor sommigen inderdaad zorgwekkende proporties aan het aannemen, straks moeten ze nog een waarschuwing op de site plaatsen; "Spaargids kan ernstige verslaving veroorzaken"
Zal wel een gevolg van de corona lockdown zijn, eerst klagen dat ze niet meer buiten mogen en nu bijna alles weer mag zitten ze hele dagen binnen hun tijd te verdoen met nutteloos gezever dat al 100 keer herhaald is.
Ik denk dat veel leden van het forum uitermate tevreden zouden als deze nutteloze discussie stopt.