Corona en de cijfers
Re: Corona en de cijfers
God man... Ik zal jouw denken nooit kunnen volgen hoor. Naar mijn gevoel scheelt er iets mee of je gaat enorm ver tot in het domme door om je gelijk te bewijzen.
En dan nog en des te meer zit je er nog erg ver van.
Ik bewijs helemaal mijn ongelijk niet door die tabel te tonen.
Waar wil je dat ze de uitslagen van het eerste klasse - voetbal zetten ? Bij de tennispagina's of in de kookrubriek ?
Waar staan de resultaten ivm Corona voor Amerikaanse staten ?
Tussen België, Nederland en Zweden ? Tussen Japan en Korea ? Neen... Als onderrubriek van de nationale resultaten. Ze staan waar je ze moet vinden.
Waarom verhindert dat dat men new York met België vergelijkt ? Omdat het Carpe niet uitkomt ?
Waarom mag ik dat niet ? Omdat het in een ander tabelletje staat ? Duuhhhh
Tuureluut ?!
En dan nog en des te meer zit je er nog erg ver van.
Ik bewijs helemaal mijn ongelijk niet door die tabel te tonen.
Waar wil je dat ze de uitslagen van het eerste klasse - voetbal zetten ? Bij de tennispagina's of in de kookrubriek ?
Waar staan de resultaten ivm Corona voor Amerikaanse staten ?
Tussen België, Nederland en Zweden ? Tussen Japan en Korea ? Neen... Als onderrubriek van de nationale resultaten. Ze staan waar je ze moet vinden.
Waarom verhindert dat dat men new York met België vergelijkt ? Omdat het Carpe niet uitkomt ?
Waarom mag ik dat niet ? Omdat het in een ander tabelletje staat ? Duuhhhh
Tuureluut ?!
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ongewild een goed voorbeeld.
Hier de uitslagen van het WK-voetbal 2018
En hier deze van de CL van hetzelfde jaar.
In het ene won Frankrijk tegen Kroatië, in de andere won Liverpool van Tottenham. Dus Liverpool speelde niet tegen Frankrijk, noch speelde Kroatië tegen Tottenham.
Zie je, zowat heel de wereld vergelijkt landen met landen, regio's met regio's, deelstaten met deelstaten, ploegen met ploegen, etc.
Eén eenzame ziel luisterend naar de naam haelewyn wil per se dat allemaal door elkaar gooien omdat dat nu eenmaal zijn land beter uitkomt.
Van mij mag je gerust Don Quichotte-gewijs tegen de windmolens blijven vechten, maar ik vrees dat de rest van de wereld je niet gaat volgen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Correctie: Liverpool won de CL in 2019. Was wel het voetbalseizoen 2018-2019. Just is just. Dat jaar wonnen 'we' ook de Europese Supercup en de Worldcup. Dit jaar wonnen we de premier leaque. Pool !
Wat definieren jullie eigenlijk als een "werkende lockdown"?
Zonder een nadere specificatie vind ik betekenisloos.
Om dit via een extreem te illustreren: stel de overheid laat haar bruut personeel het grootste deel van de bevolking in isoleercellen stoppen.
Waarmee het aantal nieuwe besmettingen tot 0 is gereduceerd.
Wat later ligt er een lijk in elke cel.
Raakt overheid en haar bruut personeel door haar afgepakte voorraden.
En nog wat later is de hele bevolking dood.
Ja, deze lockdown werkt - de verspreiding van het virus is gestopt.
Mensen zijn dan gestorven van honger en dorst in plaats van de ziekte Covid19.
De "maatregel" is hier erger dan de kwaal die ze pretendeerde te genezen.
Zie de verwijzingen naar WZC.
"Maatregel" om overbelasting ziekenhuizen te voorkomen. Het mantra "flatten the curve".
Laat de besmette>zieke ouderen in de WZC.
En gebruik geweld om familiebezoek tegen te houden.
Om zoiets te beslissen, moet je toch echt onmenselijk zijn?
Stel je eens in de plaats van zo een oude oma met 10 kinderen en achterkleinkinderen.
Die zal ook nooit hebben gedacht dat ze ziek en ingepakt in de plastiek alleen zou sterven.
En dat is dus daadwerkelijk wat dat tuig dat de overheid "bestuurt", heeft beslist.
Zeg niet "terreur", zeg "maatregelen treffen".
Zonder een nadere specificatie vind ik betekenisloos.
Om dit via een extreem te illustreren: stel de overheid laat haar bruut personeel het grootste deel van de bevolking in isoleercellen stoppen.
Waarmee het aantal nieuwe besmettingen tot 0 is gereduceerd.
Wat later ligt er een lijk in elke cel.
Raakt overheid en haar bruut personeel door haar afgepakte voorraden.
En nog wat later is de hele bevolking dood.
Ja, deze lockdown werkt - de verspreiding van het virus is gestopt.
Mensen zijn dan gestorven van honger en dorst in plaats van de ziekte Covid19.
De "maatregel" is hier erger dan de kwaal die ze pretendeerde te genezen.
Zie de verwijzingen naar WZC.
"Maatregel" om overbelasting ziekenhuizen te voorkomen. Het mantra "flatten the curve".
Laat de besmette>zieke ouderen in de WZC.
En gebruik geweld om familiebezoek tegen te houden.
Om zoiets te beslissen, moet je toch echt onmenselijk zijn?
Stel je eens in de plaats van zo een oude oma met 10 kinderen en achterkleinkinderen.
Die zal ook nooit hebben gedacht dat ze ziek en ingepakt in de plastiek alleen zou sterven.
En dat is dus daadwerkelijk wat dat tuig dat de overheid "bestuurt", heeft beslist.
Zeg niet "terreur", zeg "maatregelen treffen".
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
Om het in begrijpbare taal voor jou te zeggen :CarpeNoctem schreef: ↑20 augustus 2020, 22:27Ongewild een goed voorbeeld.
Hier de uitslagen van het WK-voetbal 2018
Als je Coronacijfers in China of USA vergelijkt met die in Belgie vergelijk je eigenlijk de prestaties van Tottenham met die van KSK Kieldrecht.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Volledig akkoord, Tottenham zou net zo goed Kieldrecht inmaken als de VS/China een pandoering geeft aan België.
(Maar van de Chinese cijfers geloof ik eigenlijk nog steeds geen zak)
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het is superbesmettelijk maar die chinezen lijken natuurtalenten qua immuunsysteemCarpeNoctem schreef: ↑24 augustus 2020, 19:36
(Maar van de Chinese cijfers geloof ik eigenlijk nog steeds geen zak)
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ze staan in de rangschikking op plaats 174 ...Timoootjex schreef: ↑24 augustus 2020, 20:06Het is superbesmettelijk maar die chinezen lijken natuurtalenten qua immuunsysteem
Moet er nog zand zijn? Als je de landen rondom hen ziet zou je eigenlijk al genoeg moeten weten
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En de klucht wordt steeds doldwazer. Nu we eerstdaags de kaap van 10.000 doden ronden blijkt opeens dat we zodanig goed tellen dat we aan het hertellen mogen
België nadert 10.000 coronadoden, of toch niet? Eind deze week hertelling
Wat een land, never a dull moment
België nadert 10.000 coronadoden, of toch niet? Eind deze week hertelling
Wat een land, never a dull moment
-
- Hero Member
- Contacteer:
Uit een plus artikel
Volgens Annemans is de slinger eind juli doorgeslagen. Als voorzitter van het maatschappelijk relancecomité wilde hij toen niet alleen de scholen open, maar ook het culturele leven laten heropstarten. “Er is toen een overreactie geweest, uit vrees voor een nieuwe golf. Dat is menselijk. Maar men mag niet langer talmen met de heropstart van de cultuursector. Het is genoeg geweest. Mensen hebben recht op cultuur, net zoals ze recht hebben op werk of onderwijs. Dé uitdaging in deze tijden is evenwicht zoeken en goede informatie geven. Bij te strenge maatregelen krijg je niet alleen overdreven angst maar ook een teveel aan foert-reacties. Het wordt net gevaarlijk als te veel mensen zeggen: ‘Foert, het kan me allemaal niet meer schelen. Ik geloof er toch niets van.’ Dat soort reacties moet je vermijden.”
Omgekeerde lockdown
Samen met honderd andere artsen en medici tekende Annemans een brief, waarin ze een omgekeerde lockdown vragen. De ondertekenaars waarschuwen er ook voor het coronavaccin niet te beschouwen als ultieme exitstrategie.
“Met griepvaccinatie hebben we decennia ervaring. Uit overzichtsstudies blijkt dat men er in tien jaar tijd maar drie keer in geslaagd is een vaccin te ontwikkelen dat een efficiëntie van boven de 50 procent haalde. Waarom leggen we al de eieren in die mand? Kunnen we er niet beter voor zorgen dat onze maatschappij opnieuw naar het ‘oude normaal’ kan terugkeren, met een omgekeerde lockdown voor risicopatiënten? Kortom: bescherm diegenen die het nodig hebben, laat de rest van de populatie vrij bewegen. Als bevolking zouden we dan op eigen initiatief een mondmasker kunnen dragen, als griep in de familie circuleert en we dan op bezoek gaan.”
Volgens Annemans is de slinger eind juli doorgeslagen. Als voorzitter van het maatschappelijk relancecomité wilde hij toen niet alleen de scholen open, maar ook het culturele leven laten heropstarten. “Er is toen een overreactie geweest, uit vrees voor een nieuwe golf. Dat is menselijk. Maar men mag niet langer talmen met de heropstart van de cultuursector. Het is genoeg geweest. Mensen hebben recht op cultuur, net zoals ze recht hebben op werk of onderwijs. Dé uitdaging in deze tijden is evenwicht zoeken en goede informatie geven. Bij te strenge maatregelen krijg je niet alleen overdreven angst maar ook een teveel aan foert-reacties. Het wordt net gevaarlijk als te veel mensen zeggen: ‘Foert, het kan me allemaal niet meer schelen. Ik geloof er toch niets van.’ Dat soort reacties moet je vermijden.”
Omgekeerde lockdown
Samen met honderd andere artsen en medici tekende Annemans een brief, waarin ze een omgekeerde lockdown vragen. De ondertekenaars waarschuwen er ook voor het coronavaccin niet te beschouwen als ultieme exitstrategie.
“Met griepvaccinatie hebben we decennia ervaring. Uit overzichtsstudies blijkt dat men er in tien jaar tijd maar drie keer in geslaagd is een vaccin te ontwikkelen dat een efficiëntie van boven de 50 procent haalde. Waarom leggen we al de eieren in die mand? Kunnen we er niet beter voor zorgen dat onze maatschappij opnieuw naar het ‘oude normaal’ kan terugkeren, met een omgekeerde lockdown voor risicopatiënten? Kortom: bescherm diegenen die het nodig hebben, laat de rest van de populatie vrij bewegen. Als bevolking zouden we dan op eigen initiatief een mondmasker kunnen dragen, als griep in de familie circuleert en we dan op bezoek gaan.”
"Vaccin efficientie van 50%" is niet leeftijdsonafhankelijk.
Hoe ouder iemand is, hoe minder snel en hoe minder numeriek het immuunsysteem werkt.
De efficientie leeftijd daalt van 60% (30 jaar) naar 15% (80 jaar).
Dat wil zeggen dat bij 80 jarigen het vaccin bij maar 1 op de 6 ziekte voorkomt.
Nochtans is dat net de leeftijdsgroep die wordt aanbevolen tot vaccinatie. Net deze waar het het minste nut heeft.
Het is dan nuttiger om net de jongere groepen te vaccineren, die gaan dan wèl minder ziek worden en minder verspreiden. De jongere vaccineren om de besmetting van oudere te verkleinen.
Hoe ouder iemand is, hoe minder snel en hoe minder numeriek het immuunsysteem werkt.
Dat wil zeggen dat bij 80 jarigen het vaccin bij maar 1 op de 6 ziekte voorkomt.
Nochtans is dat net de leeftijdsgroep die wordt aanbevolen tot vaccinatie. Net deze waar het het minste nut heeft.
Het is dan nuttiger om net de jongere groepen te vaccineren, die gaan dan wèl minder ziek worden en minder verspreiden. De jongere vaccineren om de besmetting van oudere te verkleinen.
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Maar 15% efficiëntie bij 80-plussers, dat kan ik bijna niet geloven, heb je daar een geloofwaardige referentie van ?Owlus schreef: ↑26 augustus 2020, 22:33 "Vaccin efficientie van 50%" is niet leeftijdsonafhankelijk.
Het griepvaccin is ook niet perfect, maar door vaccinatie van alle ouderen en de helft van het zorgpersoneel zorgt het griepvaccin er toch voor dat het aantal griepdoden beperkt blijft.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Da's wat kort door de bocht. Het griepvaccin vermindert ook de intensiteit van de ziekte en dus het risico op complicaties.
+1Het is dan nuttiger om net de jongere groepen te vaccineren, die gaan dan wèl minder ziek worden en minder verspreiden. De jongere vaccineren om de besmetting van oudere te verkleinen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
De besmettingdaling lijkt te stagneren.
Ja als ik zie naar die grafiek is het ook heel duidelijk dat het enkel Brussel is die zorgt dat het stagneert en daarvoor zal weer heel het land boeten...
Niet tegenstaande dat ik zelf schrik heb omdat ik in Brussel werk.
Ja als ik zie naar die grafiek is het ook heel duidelijk dat het enkel Brussel is die zorgt dat het stagneert en daarvoor zal weer heel het land boeten...
Niet tegenstaande dat ik zelf schrik heb omdat ik in Brussel werk.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Trouwens in West-Vlaanderen zit alveringem aan de alarmdrempel
Coronavirus in Alveringem
Aantal inwoners: 5.047
De voorbije 7 dagen waren er 1 nieuwe bevestigde gevallen.
Geëxtrapoleerd naar 100.000 inwoners gaat het in de voorbije 7 dagen om 20 bevestigde gevallen.
Coronavirus in Alveringem
Aantal inwoners: 5.047
De voorbije 7 dagen waren er 1 nieuwe bevestigde gevallen.
Geëxtrapoleerd naar 100.000 inwoners gaat het in de voorbije 7 dagen om 20 bevestigde gevallen.