Corona en de cijfers
Re: Corona en de cijfers
https://youtu.be/ciUniZGD4tY
(WHO: how to wear a fabric mask)
Wanneer Tante Sidonie een presentatie moet geven
Ze konden echt geen stijvere hark inhuren precies.
(WHO: how to wear a fabric mask)
Wanneer Tante Sidonie een presentatie moet geven
Ze konden echt geen stijvere hark inhuren precies.
Lol ! Als dit de enige correcte manier van aanbrengen, dragen, afnemen, bewaren, wassen en verversen is, dan is 99% van de maskerdragers er aan voor hun moeite.
Volgende presentatie van de WHO gaat over toiletpapier ...
Volgende presentatie van de WHO gaat over toiletpapier ...
Ooit lazen we hier nog dat het toch jammer zou zijn als CarpeNoctem ongelijk zou hebben en België het dus niet het slechtst deed..
Vandaag in de krant wat ik al lang verwachtte :
""België is geen nummer één qua coronadoden, bewijst nieuw rapport: dit zijn de vijf belangrijkste conclusies""
Zie HLN.
https://www.hln.be/binnenland/belgie-is ... ~a1a44345/
Zelf heb ik niet het gevoel dat we het een pak beter doen. Ook niet slechter. De problemen die we hier hadden waren er elders in Europa ook. Hier sta je er alleen dichter met je neus bij.
Niet betrouwbaar genoeg ?
De uitdrukkelijke wens en ingesteldheid (wishful thinking) dat je eigen land het wel slechter moet doen dan ieder andere is meer realistisch ?
""België is geen nummer één qua coronadoden, bewijst nieuw rapport: dit zijn de vijf belangrijkste conclusies""
Zie HLN.
Zelf heb ik niet het gevoel dat we het een pak beter doen. Ook niet slechter. De problemen die we hier hadden waren er elders in Europa ook. Hier sta je er alleen dichter met je neus bij.
De uitdrukkelijke wens en ingesteldheid (wishful thinking) dat je eigen land het wel slechter moet doen dan ieder andere is meer realistisch ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wat mij verontrust is dat de daling in procenten meer en meer weer naar een stijging toe aan het gaan is. Ja dat is hoofdzakelijk brussel maar ik denk dat het effect van reizen ook niet te onderschatten valt.
Mooie grafiek trouwens, Timoootjex.
Antwerpen sprong er wel degelijk tussenuit. Eigenlijk zie ik aan jouw grafiek pas, dat er echt wel een 'dingetje' aan de hand was in Antwerpen.
Maar nu neemt Brussel die positie inderdaad over.
Antwerpen sprong er wel degelijk tussenuit. Eigenlijk zie ik aan jouw grafiek pas, dat er echt wel een 'dingetje' aan de hand was in Antwerpen.
Maar nu neemt Brussel die positie inderdaad over.
Jij gelooft de expert van de tegenpartij bij een verkeersongeval ook direct zeker ?haelewyn schreef: ↑28 augustus 2020, 09:22 Ooit lazen we hier nog dat het toch jammer zou zijn als CarpeNoctem ongelijk zou hebben en België het dus niet het slechtst deed..
Zie HLN.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Idd. Wij van WC-eend adviseren WC-eendfoopah schreef: ↑28 augustus 2020, 10:02Jij gelooft de expert van de tegenpartij bij een verkeersongeval ook direct zeker ?haelewyn schreef: ↑28 augustus 2020, 09:22 Vandaag in de krant wat ik al lang verwachtte :
Zie HLN.
Ze gebruiken zelfs letterlijk de uitvluchten die je hier al vijf maanden geleden kon lezen.Sophie Wilmès (MR) bestelde een evaluatierapport
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
God ja ...
Wat is het verschil he.
De ene wil per se bewezen zien dat het hier het slechtst gaat, slechter dan eender waar in de wereld.
Als we tweede staan is in diens perceptie dat nog altijd nummer één.
De andere wil eerder zeggen dat het binnen Europa in realiteit allemaal nogal redelijk gelijk oploopt.
Het ene getuigt van meer vooringenomenheid en cijferblindheid dan het andere.
Wat is het verschil he.
De ene wil per se bewezen zien dat het hier het slechtst gaat, slechter dan eender waar in de wereld.
Als we tweede staan is in diens perceptie dat nog altijd nummer één.
De andere wil eerder zeggen dat het binnen Europa in realiteit allemaal nogal redelijk gelijk oploopt.
Het ene getuigt van meer vooringenomenheid en cijferblindheid dan het andere.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
CarpeNoctem schreef: ↑19 augustus 2020, 19:40 Goed nieuws voor de ontkenners van het zonlicht. We gaan wat zakken op de ranglijst. Peru is al een tijdje bezig met een inhaalbeweging en het ziet er naar uit dat ze ons binnen afzienbare tijd gaan voorbij steken.
En mijn voorspelling komt uit. Mede door het herzien van onze voortreffelijke telkunsten uit het tweede citaat heeft Peru ons wat eerder dan verwacht een plaats doen zakken op de ranglijst:CarpeNoctem schreef: ↑25 augustus 2020, 16:09 En de klucht wordt steeds doldwazer. Nu we eerstdaags de kaap van 10.000 doden ronden blijkt opeens dat we zodanig goed tellen dat we aan het hertellen mogen
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
de bevolking van san marino minder dan 34 000 is te klein om een nauwkeurig beeld te geven, bijgvolg kan men belgie al op de tweede plaats zetten
(ministaatjes scoren om die reden soms superhoog )
Van Ranst heeft al een dagvaarding aan zijn rekker van 6 gefrustreerde horcea-uitbuiters, omdat hij had gezegd dat ze " uit Antwerpen moesten wegblijven"
Waar is het recht op vrije meningsuiting ?
(ministaatjes scoren om die reden soms superhoog )
Van Ranst heeft al een dagvaarding aan zijn rekker van 6 gefrustreerde horcea-uitbuiters, omdat hij had gezegd dat ze " uit Antwerpen moesten wegblijven"
Waar is het recht op vrije meningsuiting ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Van alle grafiekjes vond ik die ook de duidelijkste. Je zag duidelijk dat Antwerpen op het niveau was van de piek in April maar dat die draconische maatregelen wel zijn effect hebben gehad om dit quasi meteen weer te doen dalen.
België is in de reeks landen ook vaak maar een ministaatje vergeleken met de rest. Net daarom dat die rangschikking op basis van 'Landen' niet veel zin heeft.
Niet alleen ten laste van ons land. Ook ter verdediging.
Net omdat we een klein dicht bevolkt land zijn scoren we hoog tov landen met steden die vele malen groter zijn in bevolkingsaantal en oppervlakte.
Van Ranst en meningsuiting... Van Ranst willen ze monddood maken ? Zelfs hier op het forum zeggen er rechtsen dat sommigen (ahum ahum) hier niet meer zouden mogen posten of dat het beter zou zijn. Woehahahaha. Het forum is een afspiegeling van de rest van de reutemeteut.
@Carpe Noctem : dat Peru ons voorbij zou steken was al klaar. Die voorspelling was niet echt een kunstje.. Jammer voor jou want je zag het liever anders zeker he ?
Ik voorspelde dat nog meer US staten ons land zouden voorbijsteken in het cijfer dat je graag aanhaalt. So what. Je ziet de buien van ver komen in dit geval.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Jaja, waarom maakte jij ze dan niet?
En waren onze ongeëvenaarde telkunsten niet door de mand gevallen net op de dag dat we de kaap van 10.000 doden ( jij zal natuurlijk ook weer mak in dat "toevallig" verhaal lopen) gingen ronden, was het verre van uitgemaakt dat Peru ons ging inhalen.
Bwa neen. Jij meent onterecht dat ik er plezier in heb dat ons land zowat als allerslechtste op de Corona pandemie heeft gereageerd maar dat is helemaal niet zo. Ik kom ook wel eens in het buitenland en er zijn leukere dingen om voor bekend te zijn dan zoiets.
Waar ik integendeel wel plezier in schep is jullie zien spartelen met alle uitvluchten die gebezigd worden om dit drama te proberen te "duiden". En vooral hoe die uitvluchten in de voorbije maanden alle richtingen uit gingen
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 29 augustus 2020, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
CarpeNoctem schreef: ↑28 augustus 2020, 13:40Jaja, waarom maakte jij ze dan niet?
En waren onze ongeëvenaarde telkunsten niet door de mand gevallen net op de dag dat we de kaap van 10.000 doden ( jij zal natuurlijk ook weer mak in dat "toevallig" verhaal lopen) gingen ronden, was het verre van uitgemaakt dat Peru ons ging inhalen.Bwa neen. Jij meent onterecht dat ik er plezier in heb dat ons land zowat als allerslechtste op de Corona pandemie heeft gereageerd maar dat is helemaal niet zo. Ik kom ook wel eens in het buitenland en er zijn leukere dingen om voor bekend te zijn dat zoiets.
Waar ik integendeel wel plezier in schep is jullie zien spartelen met alle uitvluchten die gebezigd worden om dit drama te proberen te "duiden". En vooral hoe die uitvluchten in de voorbije maanden alle richtingen uit gingen
Peru ging ons inlopen.
Indien niet nu, dan een beetje later.
Waarom maakte ik ze zelf niet : ik heb, geloof het of niet, andere dingen te doen dan die cijfers volgen. En ik hecht er minder belang aan dan jij.
Voor de rest : veel superlatieven, veel 'blowing smoke from your ass'..
De uitvluchten om toch maar tot een gelijk te komen.. ik zie dat zeer duidelijk bij jou. Maar dat is de kracht van het rechts discussiëren toch he ? Cfr de Walen en de PS die tegen (JUP!!!) de NVA waren nadat BDW eerst maanden het had moeten uitlokken.
Schep je plezier maar... Als ik jouw redevoeringen zonder inhoud lees denk ik ook alleen maar : ocharme toch. Ik vind het niet erg noch plezant. De trefwoorden die ik wel van toepassing vind ga ik maar voor mezelf houden.
De obsessie van Carpenoctem voor Corona (1000, 1200, 1500 berichten; zoiets in elk geval) kunnen we niet meer ongezond noemen.
Pathetisch, ziekelijk. En zeker: meelijwekkend.
So sad ...
Pathetisch, ziekelijk. En zeker: meelijwekkend.
So sad ...