Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Je merkt toch direct wanneer iemand met veel verstand en dito opvoeding begint te praten he ?Aerolla schreef: ↑29 december 2020, 19:08 Haelewyn's gidsland is wel zeer kordaat bezig met hun corona-regels, straks emigreert hij nog naar daar...
https://www.dailynk.com/english/north-k ... ine-rules/
Volgens mij kijkt onze Antwerpse Fuhrer en de minister van gezondheidspropaganda met grote bewondering naar dit, hunkerend naar de mooie jaren 30-40...
Voor alle idi*ten hier aanwezig, A* en Ow* niet bij naam genoemd : daarom moet je op tijd maatregelen nemen of volgen om het aantal besmettingen te minimaliseren.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201229_95559134
Et hop... Belgen in overdrive. Het PLF wordt nu (vanaf 4 januari) nog mooier gemaakt aldus mijn kwaliteitskrant (Le Soir)|
Le formulair Passenger Locator form que tout le monde doit remplir lorsqu’il passe plus de 48 heures à l’étranger sera divisé entre un volet pro et non-professionnel. Le score qui détermine si vous devez être en quarantaine en fonction des réponses que vous donnez sur vos activités à l’étranger sera alors différent. Ceux qui voyagent pour le boulot (et respectent les gestes barrières scrupuleusement) pourront donc plus facilement éviter la quarantaine.
Mais que les voyageurs de “loisirs” n’espèrent pas pouvoir cocher “voyage pro” pour éviter de rester à la maison: “Il faudra donner un code qu’on obtiendra via son employeur, qui doit lui-même attester via un site internet de la période et la raison du voyage à l’étranger. Sans ce code, cela ne fonctionnera pas.
Wellicht een logisch idee om de zakenreizigers te onderscheiden van de privé-reizigers. Hoewel: besmet = besmet.
En... als de werkgever de quarantaine op zijn geweten heeft, dan mag de werkgever daar ook voor betalen.
Maar... dat gedonder met die code en die website...
Bij mijn werkgever gaan de personeelsmevrouwtjes dat echt niet kunnen.
Le formulair Passenger Locator form que tout le monde doit remplir lorsqu’il passe plus de 48 heures à l’étranger sera divisé entre un volet pro et non-professionnel. Le score qui détermine si vous devez être en quarantaine en fonction des réponses que vous donnez sur vos activités à l’étranger sera alors différent. Ceux qui voyagent pour le boulot (et respectent les gestes barrières scrupuleusement) pourront donc plus facilement éviter la quarantaine.
Mais que les voyageurs de “loisirs” n’espèrent pas pouvoir cocher “voyage pro” pour éviter de rester à la maison: “Il faudra donner un code qu’on obtiendra via son employeur, qui doit lui-même attester via un site internet de la période et la raison du voyage à l’étranger. Sans ce code, cela ne fonctionnera pas.
Wellicht een logisch idee om de zakenreizigers te onderscheiden van de privé-reizigers. Hoewel: besmet = besmet.
En... als de werkgever de quarantaine op zijn geweten heeft, dan mag de werkgever daar ook voor betalen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Binnenkomen via Brussel-Zuid:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Dat PLF formulier is net zoals zowat alles hier in dit land een grote klucht. Ofwel vul je het niet in, ofwel lieg je gewoon staalhard. Ik wil het nog wel eens zien dat ze iedereen gaan controleren. Met welk volk gaan ze dat doen? En als ze het toch controleren ga je dan op je erewoord moeten verklaren dat je in quarantaine gaat? Wie gaat dat controleren? Eventjes 14 dagen extra verlof nemen? Of tijdelijke werkloosheid? De baas zal content zijn.Dixit schreef: ↑30 december 2020, 09:52 Et hop... Belgen in overdrive. Het PLF wordt nu (vanaf 4 januari) nog mooier gemaakt aldus mijn kwaliteitskrant (Le Soir)|
De slimmerikken keren gewoon terug via Eindhoven of Rijsel of Parijs.
https://www.hln.be/binnenland/gaten-in- ... ~a236d21e/
Je hebt uiteraard gelijk dat het een klucht is maar dat is toch niet typisch voor België ... we kunnen en moeten veel in vraag stellen over ons k*tland maar hier staan ze sowieso machteloos tegenover. Dit valt gewoonweg niet te controleren. Net zoals zoveel van de coronamaatregelen moet en kan men niet anders dan rekenen op het verstand ... dat dat verstand niet aanwezig is bij velen is intussen overduidelijk.anonymous schreef: ↑30 december 2020, 12:16 Dat PLF formulier is net zoals zowat alles hier in dit land een grote klucht. Ofwel vul je het niet in, ofwel lieg je gewoon staalhard. Ik wil het nog wel eens zien dat ze iedereen gaan controleren. Met welk volk gaan ze dat doen? En als ze het toch controleren ga je dan op je erewoord moeten verklaren dat je in quarantaine gaat? Wie gaat dat controleren? Eventjes 14 dagen extra verlof nemen? Of tijdelijke werkloosheid? De baas zal content zijn.
Langs de andere kant denk ik dat er velen die op reis geweest zijn toch wel sociale controle zullen ervaren bij buren, collega's en/of werkgevers. Stel dat ze naar Spanje zijn geweest zal de werkgever en de collega's het wellicht niet appreciëren als ze daar volgende week op het bureau of op de werkvloer zullen staan.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Geebee, ik wil je geen hartaanval bezorgen maar deze al gezien?geebee schreef: ↑25 december 2020, 11:06Het is niet omdat ik het spelletje niet volg dat ik ontsnap aan de capriolen van de spelertjes ... je kan er gewoon niet aan ontsnappen.CarpeNoctem schreef: ↑24 december 2020, 16:34 Zeker van? Zowat om de anderhalve post heb je het erover
In maart vaccin voor profvoetballers en olympiërs? Pro League hoopt in zog van aanvraag BOIC op snelle inenting
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
(Vakantie)terugkeerders verplicht in quarantaine als ze uit de rode zone komen
Gran Canaria zit vol Engelsen en kleurt nog altijd oranje. Alllo Overlegcomité ? Waar zit de logica ?
Gran Canaria zit vol Engelsen en kleurt nog altijd oranje. Alllo Overlegcomité ? Waar zit de logica ?
Deze Belg hoeft alvast niet meer in quarantaine.
Terzijde: herinneren jullie het commentaar van mijn oma (99 jaar} op de avondklok van de pizzagouverneur ? 23h30 is redelijk. Daar zit logica achter.
Den Duits voerde de spertijd om 20h00 in. Zo vroeg - dát was echt uitsluitend om te pesten.
(Dus of kleinzoon niet zo wilde zagen).
De Walen dachten al: wij komen in de buurt van Dixits oma's pestmaatregel. 22h00.
Maar wat onze Franstaligen kunnen, kunnen de Echte Fransen nog beter.
Spertijd om 6 uur !
Om zes uur !
Kan iemand mij de logica daarvan uitleggen ?
Ik snap middernacht. Dan kan je de gasten die richting lockdownparty gaan in hun taas vatten.
Ik snap zelfs 22h. Dan kan je de voorbereidingen in de kiem smoren. Of de Kerstfeestjes die er niet hadden moeten zijn. Hoewel... "OK, we blijven wel bij je slapen."
Ik snap zelfs het totale ophokken 24/7 (zoals de Fransen of de Spanjaarden). Dan verspreid je het virus niet.
Maar zes uur ? Wat zeg je dan tegen het virus ? Boulot, métro, et toi... tu vas faire dodo ?
Kortom... een zuivere pestmaatregel.
Ik dacht overigens dat ze er toch reeds eentje bij zijn taas hadden. Ikzelf.
Met veel moeite de laatste kappersafspraak van het jaar gekregen. Om half zeven...
Maar gelukkig... de pestmaatregel gaat slechts om 2 januari in. Worden mijn wilde manen toch nog ingekort.
Terzijde: herinneren jullie het commentaar van mijn oma (99 jaar} op de avondklok van de pizzagouverneur ? 23h30 is redelijk. Daar zit logica achter.
Den Duits voerde de spertijd om 20h00 in. Zo vroeg - dát was echt uitsluitend om te pesten.
(Dus of kleinzoon niet zo wilde zagen).
De Walen dachten al: wij komen in de buurt van Dixits oma's pestmaatregel. 22h00.
Maar wat onze Franstaligen kunnen, kunnen de Echte Fransen nog beter.
Spertijd om 6 uur !
Om zes uur !
Kan iemand mij de logica daarvan uitleggen ?
Ik snap middernacht. Dan kan je de gasten die richting lockdownparty gaan in hun taas vatten.
Ik snap zelfs 22h. Dan kan je de voorbereidingen in de kiem smoren. Of de Kerstfeestjes die er niet hadden moeten zijn. Hoewel... "OK, we blijven wel bij je slapen."
Ik snap zelfs het totale ophokken 24/7 (zoals de Fransen of de Spanjaarden). Dan verspreid je het virus niet.
Maar zes uur ? Wat zeg je dan tegen het virus ? Boulot, métro, et toi... tu vas faire dodo ?
Kortom... een zuivere pestmaatregel.
Ik dacht overigens dat ze er toch reeds eentje bij zijn taas hadden. Ikzelf.
Met veel moeite de laatste kappersafspraak van het jaar gekregen. Om half zeven...
Maar gelukkig... de pestmaatregel gaat slechts om 2 januari in. Worden mijn wilde manen toch nog ingekort.
Ik vind de reactie van de minister van gezondsheidspropaganda er echt zwaar over.
Het is de mensen hun eigen schuld dat ze in quarantaine moeten, aangezien reizen afgeraden was.
Veel mensen reizen voor het werk, het is dus hun eigen schuld dat ze werken in plaats van te doppen?
Schande, ze zouden ook van een uitkering moeten leven zoals de minister en ambtenaren...
Het is de mensen hun eigen schuld dat ze in quarantaine moeten, aangezien reizen afgeraden was.
Veel mensen reizen voor het werk, het is dus hun eigen schuld dat ze werken in plaats van te doppen?
Schande, ze zouden ook van een uitkering moeten leven zoals de minister en ambtenaren...
Chance dat ik geen minister ben he
Alhoewel, ik ben zeker bekwaam genoeg... (maar bon, dat is iedereen wel..)
Jip. Daar ben ik het mee eens !
Een troost : ik vind owlus tien keer erger
Op naar 2021 met heel veel goede voornemens.
Ah. , Ge moogt niet quoten op die manier van satsurfer !!
Een troost : ik vind owlus tien keer erger
Op naar 2021 met heel veel goede voornemens.
Ah. , Ge moogt niet quoten op die manier van satsurfer !!
Excuses, ik zal het in 2021 niet meer doen
(ik doe het alleen als het korte berichtjes zijn, dan kan het m.i. zo geen kwaad)
Ik ben blij dat je iemand erger vindt dan ik
(ik doe het alleen als het korte berichtjes zijn, dan kan het m.i. zo geen kwaad)
Ik ben blij dat je iemand erger vindt dan ik
Ik mag me niet meer ergeren aan die k*tventjes van mijn psychologe ... voor die Olympiërs heb ik respect, 90% van hen sport voor een appel en een ei en puur voor de sport an sich ... voor die strandjanetten zou het vaccin enkel er voor dienen zodat ze na het scoren van ocharme een balletje in een goal die - hoeveel is het : 8 meter ? 10 meter breed ? - weer elkaar kunnen betasten en aflikken ... uiteraard gevolgd door een bezoekje aan een illegaal lockdownfeestje waar ze verder aan elkaar kunnen zitten.CarpeNoctem schreef: ↑30 december 2020, 20:50Geebee, ik wil je geen hartaanval bezorgen maar deze al gezien?
In maart vaccin voor profvoetballers en olympiërs? Pro League hoopt in zog van aanvraag BOIC op snelle inenting
Als het ook maar overwogen wordt om die strandjanetten een voorkeursbehandeling te geven - maar dat zullen ze uiteraard krijgen want welke minister wil niet mee profiteren van het "succes" als ze weer eens een matchke hebben gewonnen tegen de Faroëreilanden of godbetert Gibraltar - dan is het hek van de dam en zullen alle lobbygroepen in actie treden om ook voor hun "groep" voorrang te vragen ... geef hen trouwens eens ongelijk in dat geval.
Mijn hartslag is tijdens het schrijven van dit stukje niet omhoog gegaan ... dit keer toch niet
Bloeddruk ook niet hoger?