Corona-virus.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Als je kijkt naar "daily new cases" op https://www.worldometers.info/coronavir ... y/belgium/
Dat zie je met de 3-day moving average duidelijk dat er telkens op zaterdag een piek is ...
Wat kunnen we daar uit afleiden ?
Dat zie je met de 3-day moving average duidelijk dat er telkens op zaterdag een piek is ...
Wat kunnen we daar uit afleiden ?
Dat mensen besmet worden aan het begin van de week en op het einde van de week getest worden ?
Of dat ze al hun restaantallen uit statistieken nog gauw even er op zaterdag bij gooien, op een hoop ?
Dat een aantal instanties enkel op vrijdag in de loop van de dag communiceert ?
Wat mij stoort aan de huidige berichtgeving is de vals positieve toon.
We hebben MAAR 1800 besmettingen per dag meer (??????).
Voor mij is dat een verdomd hoog cijfer.
Meer dan 12000 op een week .... Sprekend over een epidemie.
Het glas half leeg : het gaat hier erg slecht met het aantal besmettingen.
Maar voor mijn part : al wie nog antilichamen heeft kunnen we op 'uitstel' plaatsen voor het vaccin. Dat zijn er ondertussen waarschijnlijk meer dan een miljoen. Dat schiet lekker op voor de anderen.
Hoe we dat dan moeten aan de weet komen wie wel of wie niet ? Dat is louter een logistiek probleem waarvan we er al veel gehad hebben en veel gedeeltelijk opgelost.
Of het echt een stap voorwaarts zou zijn zullen de echte deskundigen wel zeggen. Niet die van het forum hier... maar dat wist je al zeker ?
Of dat ze al hun restaantallen uit statistieken nog gauw even er op zaterdag bij gooien, op een hoop ?
Dat een aantal instanties enkel op vrijdag in de loop van de dag communiceert ?
Wat mij stoort aan de huidige berichtgeving is de vals positieve toon.
We hebben MAAR 1800 besmettingen per dag meer (??????).
Voor mij is dat een verdomd hoog cijfer.
Meer dan 12000 op een week .... Sprekend over een epidemie.
Het glas half leeg : het gaat hier erg slecht met het aantal besmettingen.
Maar voor mijn part : al wie nog antilichamen heeft kunnen we op 'uitstel' plaatsen voor het vaccin. Dat zijn er ondertussen waarschijnlijk meer dan een miljoen. Dat schiet lekker op voor de anderen.
Hoe we dat dan moeten aan de weet komen wie wel of wie niet ? Dat is louter een logistiek probleem waarvan we er al veel gehad hebben en veel gedeeltelijk opgelost.
Of het echt een stap voorwaarts zou zijn zullen de echte deskundigen wel zeggen. Niet die van het forum hier... maar dat wist je al zeker ?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Iemand vraagt waarom er per miljoen inwoners in Wallonië merkelijk meer doden vallen dan in Vlaanderen. We moeten alle mogelijke pistes onderzoeken.
Een andere mogelijkheid:
Omdat Wallonië niet zo vlak is als Vlaanderen, zijn er meer trappen. Er overlijden meer Walen door van de trap te vallen dan Vlamingen. Dus overlijden er meer mensen die positief getest zijn door van de trap te vallen (toch nog even uitzoeken of er procentueel meer Walen positief getest zijn dan Vlamingen). En die positieven die van de trap vallen tellen blijkbaar ook mee in de statistieken als overleden door corona.
Een andere mogelijkheid:
Omdat Wallonië niet zo vlak is als Vlaanderen, zijn er meer trappen. Er overlijden meer Walen door van de trap te vallen dan Vlamingen. Dus overlijden er meer mensen die positief getest zijn door van de trap te vallen (toch nog even uitzoeken of er procentueel meer Walen positief getest zijn dan Vlamingen). En die positieven die van de trap vallen tellen blijkbaar ook mee in de statistieken als overleden door corona.
Misschien omdat er meer geluisterd werd naar plaatselijke experts uit de eigen allochtone gemeenschap die pretenderen heel wijs te zijn en de materie volledig te begrijpen... maar in realiteit snappen ze er geen blaas van ?
Zoals hier een beetje ...
Zoals hier een beetje ...
Laatst gewijzigd door haelewyn op 4 januari 2021, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gidsland Noord-Korea heeft nog altijd 0 besmettingen en 0 doden door Covid
Een mooie prestatie dankzij de inspanningen van Onze Grote Leider
(toch volgens de experts, hier op het forum zijn mensen die denken dat ze het beter weten, maar volgens Haelewyn mogen we naar die mensen niet luisteren)
(toch volgens de experts, hier op het forum zijn mensen die denken dat ze het beter weten, maar volgens Haelewyn mogen we naar die mensen niet luisteren)
Terwijl in veel Europese landen de inentingscampagne zeer traag op gang komt:
Hoe Israël in amper twee weken tijd één miljoen mensen vaccineerde.
België 700. Frankrijk 138. Nederland 0. Terwijl de vaccinatiecampagnes in veel Europese landen zeer traag op gang lijken te komen, hebben ze in Israël in amper twee weken tijd ruim één miljoen mensen gevaccineerd. Ofwel ruim 12,5 procent van de totale bevolking. Hoe is het land in het Midden-Oosten daarin geslaagd?
"https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210103_95202358"
Ik vraag me af indien je deze vraag aan één van onze politiekers zou stellen, welk (nietszeggend) antwoord je zou krijgen (of zoals gewoonlijk naast de kwestie antwoorden). Eerlijk gezegd ik begrijp ook niet waarom vaccinatie hier (West - Europa) niet of zeeer moeilijk van de grond komt.
Zoals hier op dit forum reeds aangehaald, we kunnen stemmen op één dag, waarom moet die vaccinatie zolang uitgesponnen worden?
Hoe Israël in amper twee weken tijd één miljoen mensen vaccineerde.
België 700. Frankrijk 138. Nederland 0. Terwijl de vaccinatiecampagnes in veel Europese landen zeer traag op gang lijken te komen, hebben ze in Israël in amper twee weken tijd ruim één miljoen mensen gevaccineerd. Ofwel ruim 12,5 procent van de totale bevolking. Hoe is het land in het Midden-Oosten daarin geslaagd?
"https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210103_95202358"
Ik vraag me af indien je deze vraag aan één van onze politiekers zou stellen, welk (nietszeggend) antwoord je zou krijgen (of zoals gewoonlijk naast de kwestie antwoorden). Eerlijk gezegd ik begrijp ook niet waarom vaccinatie hier (West - Europa) niet of zeeer moeilijk van de grond komt.
Zoals hier op dit forum reeds aangehaald, we kunnen stemmen op één dag, waarom moet die vaccinatie zolang uitgesponnen worden?
Echt niet? In Europa verzand alles in eindeloze procedures en politiek gemekker, de aanbesteding en bestelling van vaccins vormen daar geen uitzondering op. De Britten zullen het zich op dit punt alvast niet beklagen dat ze eruit zijn.
En niet te vergeten de politieke spelletjes die worden gespeeld met de bevolking als voornaamste slachtoffer.
HYPOCRIET PAARSGROEN.
Samenklitten met 4 minderwaardige partijtjes om er een benoemingswagonnetje van te maken, en dat met een Vlaamse minderheid, kan dat wel?
"Och, 't is misschien niet raadzaam, maar het is perfect legaal!"
Regering: "dat kan toch niet, al die mensen naar Dubai, of gaan skiën, géén respect!"
Samenklitten met 4 minderwaardige partijtjes om er een benoemingswagonnetje van te maken, en dat met een Vlaamse minderheid, kan dat wel?
Regering: "dat kan toch niet, al die mensen naar Dubai, of gaan skiën, géén respect!"
NVA heeft dezelfde trucjes op gemeentelijk vlak ook al enkele keren gespeeld en nationaal of regionaal zouden ze zeker geen seconde wachten als ze de kans hadden.
Hypocriet...
Iedere partij zal alle regeltjes wel in zijn voordeel gebruiken. Ook die hele brave rechtse rakkertjes waarvan sommigen hier denken dat ze heiliger zijn dan de kathedraal van Jerusalem.
No doubt.
Politiek is rotte spelletjes spelen en postjes uitdelen aan vriendjes, gekoppeld aan hoge lonen. Geen enkele partij onthoudt zich daarvan.
Wees een beetje realistisch in wat je schrijft.
Hypocriet...
Iedere partij zal alle regeltjes wel in zijn voordeel gebruiken. Ook die hele brave rechtse rakkertjes waarvan sommigen hier denken dat ze heiliger zijn dan de kathedraal van Jerusalem.
No doubt.
Politiek is rotte spelletjes spelen en postjes uitdelen aan vriendjes, gekoppeld aan hoge lonen. Geen enkele partij onthoudt zich daarvan.
Wees een beetje realistisch in wat je schrijft.
Wat is de verklaring dat in NL, ondanks meer besmettingen, maar de helft van onze sterfgevallen heeft?
Ik vertrouw geen enkel land zijn cijfers.
Ik vertrouw geen enkel land zijn cijfers.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
En indien niet besmet in Zaventem dan toch op het vliegtuig waarschijnlijk.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Een idioot die naar een andere idioot luistert : dat kunnen we niet stoppen of verbieden jongen.Aerolla schreef: ↑3 januari 2021, 14:54 Gidsland Noord-Korea heeft nog altijd 0 besmettingen en 0 doden door Covid
Noord Korea heeft zo goed als gesloten grenzen. Ideale omstandigheden om het virus buiten te houden. Had je zelf nog niet gesnapt misschien ?
Of dat je niet alles moet geloven wat ze vertellen daar of elders....?
Met jouw helder licht op de zaak zou het wel kunnen dat je niet echt weet wat betrouwbare informatie is en wat niet.
Zoals jouw bron voor het nieuws van de dag recent... ?
Jij bent zeker bij de slimste vijf hier.. geen twijfel aan.