Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Ja, dat is zo. Bij grote rampen is er in het begin dikwijls solidariteit. Die solidariteit is er dan weer niet op individueel niveau van een mens in nood. Er zijn onderzoeken geweest waarbij iemand bijv fakete dat hij verdronk en dat men keek hoe de omstanders reageren. De meerderheid doet gewoon niks en verwacht dat anderen wel zullen ingrijpen. Het onderzoek is herhaald met een gesimuleerde verkrachting, ook daar dezelfde conclusie. In zo'n situaties voelen de meesten zich niet verantwoordelijk., het is een zaak voor 'de anderen'.
Hier in België is een tijdje geleden in Kortrijk een man 's nachts op straat gestorven. Niemand van de voorbijgangers reageerde. Het parket heeft besloten dat hier sprake is van schuldig verzuim en is toen op zoek gegaan naar de voorbijgangers. Voor zover ik weet is dat onderzoek nog bezig. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/10/08 ... -kortrijk/
Hierboven: situatie op 2 januari.Fakkel schreef: ↑2 januari 2021, 19:05 Enfin. Terwijl het nieuws op pauze staat omdat de wederhelft nog niet klaar is: ik vind dat veel interessantere vraagstukken dan die zever over de avondklok al dan niet vervroegen.
Waarom scoren landen beter? (Of slechter)
Effen abstractie van de vertraging,
B: 38 doden op 1800 besmettingen, is 2%
NL: 71 doden op 8500 besmettingen, is 0,8%.
En nu Nieuws kijken
2 weken verder.
Situatie :
Nl: 85 doden en 6475 besmettingen per dag
B: 46 doden en 2086 besmettingen.
Da´s al logischer qua verhouding maar nog niet helemaal wat je verwacht.
Maar pindakaas zal dus toch geen wondermiddel zijn. ;-)
Duitsland schiet ook in een kramp.
https://www.hln.be/buitenland/duitsland ... ~a7fe5472/
En in Frankrijk huisarrest van 18u tot 6u?
https://www.hln.be/buitenland/vanaf-zat ... ~aa39d67a/
https://www.hln.be/buitenland/duitsland ... ~a7fe5472/
En in Frankrijk huisarrest van 18u tot 6u?
https://www.hln.be/buitenland/vanaf-zat ... ~aa39d67a/
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
De mutaties gaan ons zo de lucht in schieten qua besmettingen, recht de 3de golf in.Fakkel schreef: ↑14 januari 2021, 18:33Hierboven: situatie op 2 januari.Fakkel schreef: ↑2 januari 2021, 19:05 Enfin. Terwijl het nieuws op pauze staat omdat de wederhelft nog niet klaar is: ik vind dat veel interessantere vraagstukken dan die zever over de avondklok al dan niet vervroegen.
Waarom scoren landen beter? (Of slechter)
Effen abstractie van de vertraging,
B: 38 doden op 1800 besmettingen, is 2%
NL: 71 doden op 8500 besmettingen, is 0,8%.
En nu Nieuws kijken
2 weken verder.
Situatie :
Nl: 85 doden en 6475 besmettingen per dag
B: 46 doden en 2086 besmettingen.
Da´s al logischer qua verhouding maar nog niet helemaal wat je verwacht.
Maar pindakaas zal dus toch geen wondermiddel zijn. ;-)
We zijn nog niet aan de nieuw patatjes.
Quicky kreeg in Villa Politica de vraag: 'wat met asymptomatische mensen die het vaccin gaan krijgen? Worden de mensen eerst getest alvorens ze het vaccin krijgen.'
Quicky stond te kijken als een koe op een trein...
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ik zie niet goed in wat het belang van die vraag is ?Spruitekop schreef: ↑14 januari 2021, 22:43 Quicky kreeg in Villa Politica de vraag: 'wat met asymptomatische mensen die het vaccin gaan krijgen? Worden de mensen eerst getest alvorens ze het vaccin krijgen.'
Quicky stond te kijken als een koe op een trein...
Als je naar de dokter gaat voor je jaarlijkse griepspuit heb ik ook nog nooit de vraag gekregen : heb je momenteel de griep ?
Als het gaat over eventueel besmetten van anderen dan is de kans dat hij ze daar besmet of in de supermarkt of op het werk quasi even groot.
Sorry hoor, maar als een bende imbecielen nemen politici allerhande onnozele maatregelen om de mutaties van het Corona virus te stoppen, maar zou de beste maatregel niet zijn om eens de grenzen voor een paar maanden te sluiten en enkel essentiële verplaatsingen toe te staan? Er kan op grote schaal gevaccineerd worden, maar het virus wordt toch nog uit het buitenland getransporteerd ...
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
En wij hier maar klagen :
Libanezen mogen elf dagen niet buiten, zelfs niet om te wandelen of boodschappen te doen
https://www.hln.be/buitenland/libanezen ... ~a78b388c/
Libanezen mogen elf dagen niet buiten, zelfs niet om te wandelen of boodschappen te doen
https://www.hln.be/buitenland/libanezen ... ~a78b388c/
alle varianten zijn al lang in belgie aanwezig.
Grenzen sluiten onder het motto" eigen virus eerst"?
Compleet zinloze maatregel die weeral blijk geeft van de massahysterie die blijft heersen.
Aangewakkerd door zij die deze crisis zolang mogelijk willen rekken.
Compleet zinloze maatregel die weeral blijk geeft van de massahysterie die blijft heersen.
Wel aangezien voor de Kerstvakantie er een besmettingsgraad was van 7,3% en de geteste reizigers een besmettingsgraad hebben van 3% denk ik niet dat dit "de" oplossing is.GroupB schreef: ↑14 januari 2021, 23:07 Sorry hoor, maar als een bende imbecielen nemen politici allerhande onnozele maatregelen om de mutaties van het Corona virus te stoppen, maar zou de beste maatregel niet zijn om eens de grenzen voor een paar maanden te sluiten en enkel essentiële verplaatsingen toe te staan? Er kan op grote schaal gevaccineerd worden, maar het virus wordt toch nog uit het buitenland getransporteerd ...
Als Belgie virusvrij zou zijn en de omliggende landen niet zou ik het sluiten van de grenzen kunnen begrijpen maar nu denk ik niet dat dat veel zin heeft.
Trouwens het virus komt evengoed mee met mensen die essentiele verplaatsingen maken hoor.
Ik dacht dat ze maanden geleden spraken over massaal testen en contacttracing om door de pandemie te geraken beetje in navolging van de Chinezen maar in de praktijk zien we daar helemaal niks van.
Buiten elke dag nieuwe paniekreacties van onze virologen in journaal en krant gebeurt er hier niet veel heb ik de indruk.
Waar zijn die massale sneltestcampagnes waarmee we meer duidelijkheid kunnen krijgen over waar het virus zich verspreid?
Wat is er nog te geloven? Elke dag vind je wel verschillende verhaaltjes in de krant van één of andere expert welke de vorige tegenspreekt.kingsfan schreef: ↑15 januari 2021, 08:13 alle varianten zijn al lang in belgie aanwezig.
En, ondertussen proberen de politici ons te sussen door hun vaccinatiestrategie te verdedigen.
Ik weet niet wat er mogelijks achter zit, maar zou ook beginnen denken - zoals hierboven aangegeven - dat men deze crisis gewoon wil rekken. Al zullen er hieruit niet veel goed komen?
Wie verdient aan crisis vraagt men?
Onbeperkt geld uitgeven door politici zonder verantwoording, natte droom van een links bestuur.
Pharmabedrijven natuurlijk, onbeperkte bestellingen.
De hele zorgsector krijgt nu miljoenen waar ze al jaren achter vragen, het is ze gegund maar hebben veel belang bij opnames op intensieve wanneer dat niet nodig is.
Honderdduizenden thuis voor playstation met 70% loon, geen mogelijkheid tot uitgeven van veel geld dus ruim genoeg voor de meesten.
Vrije beroepen werken gewoon verder in het zwart met overheidspremie erbovenop, opvallend veel goed gecoiffeurde dames en heren.
HONDERDEN bedrijfjes die normaal failliet gaan elke maand krijgen nu geld om nog even te wachten, maar proberen put ondertussen wat dieper te maken voor de steun stopt.
Onderwijs die met behoud van loon enkele weken extra vakantie krijgen.
Al wie al jaren van thuis wil werken maar een njet kreeg van de baas.
Mediageile virologen.
Ik denk dat al makkelijk vele honderdduizenden niet wensen dat deze crisis ooit stopt. Dat is duidelijk aan reacties in media, niet alleen angst regeert, ook hebzucht.
Daar tegenover staan degenen die terug aan het werk willen of zwarte sneeuw zien maar schijnbaar niet gehoord worden. Dat zullen er dus minder zijn?
Wacht maar tot iemand ooit wil versoepelen, al deze groepen zullen moord en brand schreeuwen.
Krijg iedereen maar terug aan het werk?
Onbeperkt geld uitgeven door politici zonder verantwoording, natte droom van een links bestuur.
Pharmabedrijven natuurlijk, onbeperkte bestellingen.
De hele zorgsector krijgt nu miljoenen waar ze al jaren achter vragen, het is ze gegund maar hebben veel belang bij opnames op intensieve wanneer dat niet nodig is.
Honderdduizenden thuis voor playstation met 70% loon, geen mogelijkheid tot uitgeven van veel geld dus ruim genoeg voor de meesten.
Vrije beroepen werken gewoon verder in het zwart met overheidspremie erbovenop, opvallend veel goed gecoiffeurde dames en heren.
HONDERDEN bedrijfjes die normaal failliet gaan elke maand krijgen nu geld om nog even te wachten, maar proberen put ondertussen wat dieper te maken voor de steun stopt.
Onderwijs die met behoud van loon enkele weken extra vakantie krijgen.
Al wie al jaren van thuis wil werken maar een njet kreeg van de baas.
Mediageile virologen.
Ik denk dat al makkelijk vele honderdduizenden niet wensen dat deze crisis ooit stopt. Dat is duidelijk aan reacties in media, niet alleen angst regeert, ook hebzucht.
Daar tegenover staan degenen die terug aan het werk willen of zwarte sneeuw zien maar schijnbaar niet gehoord worden. Dat zullen er dus minder zijn?
Wacht maar tot iemand ooit wil versoepelen, al deze groepen zullen moord en brand schreeuwen.
Krijg iedereen maar terug aan het werk?