Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Ons mateke is positief getest.
Eat this bitches.
https://www.hln.be/dossier-britse-varia ... ~a69d1ab7/
Eat this bitches.
https://www.hln.be/dossier-britse-varia ... ~a69d1ab7/
In school edegem waar men een week samen speelde en les volgde met een kind positief aan britse variant testen 3 op 500 positief, nog niet eens uit zelfde klas.??
Dus nationaal gemiddelde is volgens virologen 5,2% positief na test.
In deze school met superbesmettelijke britse variant waar nu alles voor in lockdown moet is bewezen dat 0,6% positief testte. En dan nog niet allen de britse variant! 0.6%, niet 6 % , 0,6% !
Ik ben hier onlangs over aangepakt omdat ik dit Brits gevaar niet WIL geloven.
Gaan er nu toch geen belletjes rinkelen over massahysterie en overdrijving door virologen?
Indien Neen. Ok, doe zo voort. Veel succes.
Ik geloof in een Samenzweringstheorie zeker?
Men zei me voorbije weken vaak dat ik geen feiten wil geloven, wat is dit dan?
Dus nationaal gemiddelde is volgens virologen 5,2% positief na test.
In deze school met superbesmettelijke britse variant waar nu alles voor in lockdown moet is bewezen dat 0,6% positief testte. En dan nog niet allen de britse variant! 0.6%, niet 6 % , 0,6% !
Ik ben hier onlangs over aangepakt omdat ik dit Brits gevaar niet WIL geloven.
Gaan er nu toch geen belletjes rinkelen over massahysterie en overdrijving door virologen?
Indien Neen. Ok, doe zo voort. Veel succes.
Ik geloof in een Samenzweringstheorie zeker?
Men zei me voorbije weken vaak dat ik geen feiten wil geloven, wat is dit dan?
Zou dezelfde besmettelijkheid hebben als die in edegem? Vreemd
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Als we de semilockdown verderzetten gaan de cijfers niet stijgen.
De door mij verwachte stijging van de nieuwe besmettingen tgv kerstmis vieren, en vakantie in het buitenland, blijkt er niet te komen. We zijn nu al 19 januari, en de cijfers blijven stabiel. Daar ben ik blij om. Ik zie dan ook niet in waarom nu plots de cijfers qua besmettingen sterk zouden stijgen, dat geloof ik niet. Maw geen derde golf.
Wel moet de regering consequent zijn, en als je kappers stillegt, de scholen half stillegt, telewerk sterk promoot, alle amateursport, cultuur en sociale activiteiten stillegt, wel, dan moet je ook de grenzen sluiten voor niet-essentiële verplaatsingen.
De door mij verwachte stijging van de nieuwe besmettingen tgv kerstmis vieren, en vakantie in het buitenland, blijkt er niet te komen. We zijn nu al 19 januari, en de cijfers blijven stabiel. Daar ben ik blij om. Ik zie dan ook niet in waarom nu plots de cijfers qua besmettingen sterk zouden stijgen, dat geloof ik niet. Maw geen derde golf.
Wel moet de regering consequent zijn, en als je kappers stillegt, de scholen half stillegt, telewerk sterk promoot, alle amateursport, cultuur en sociale activiteiten stillegt, wel, dan moet je ook de grenzen sluiten voor niet-essentiële verplaatsingen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Als de cijfers niet verder stijgen, waarom zou je dan nog extra maatregelen willen nemen? Die logica ontgaat me.
Kerst- en eindejaarvieringen > geen merkbare stijging.
Vakantie in buitenland alsook familiebezoek in buitenland > geen merkbare stijging.
Ik snap niet waarom je dan ineens de grenzen wil sluiten. Hoeveel mensen ga je treffen? 1.000? 10.000? En de groep (wel essentiële verplaatsing) die tig keer groter is, laat je wel binnen en buiten rijden !?
Vakantie in buitenland alsook familiebezoek in buitenland > geen merkbare stijging.
Ik snap niet waarom je dan ineens de grenzen wil sluiten. Hoeveel mensen ga je treffen? 1.000? 10.000? En de groep (wel essentiële verplaatsing) die tig keer groter is, laat je wel binnen en buiten rijden !?
-
- Hero Member
- Contacteer:
De cijfers zijn wel aan het stijgen. Het is misschien onder de radar maar je mag het niet ontkennen en al zeker niet minimaliseren.pukkie007 schreef: ↑19 januari 2021, 21:00 Als de cijfers niet verder stijgen, waarom zou je dan nog extra maatregelen willen nemen? Die logica ontgaat me.
Wat onder de radar gebeurt, of gebeurde, bestaan geen cijfers van. Je mag altijd een gok doen hoor.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Om de cijfers te doen zakken, zodat ik terug naar de kapper kan.pukkie007 schreef: ↑19 januari 2021, 21:00 Als de cijfers niet verder stijgen, waarom zou je dan nog extra maatregelen willen nemen? Die logica ontgaat me.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Addendum:Charlesvdw schreef: ↑19 januari 2021, 20:49
En geen nieuwjaarsreceptie organiseren met een handvol personen fysiek aanwezig in 1 ruimte.
De cijfers niet, de mensen die de cijfers verzamelen, dat is een andere zaak..Timoootjex schreef: ↑19 januari 2021, 21:19de cijfers liegen nochtans niet.
Ziekenhuisbezetting begint te stabiliseren en de positiviteitsratio schiet omhoog.
Zoals eerder gezegd: je kan de cijfers niet vertrouwen, omdat je niet weet welke verhalen erachter zitten...
Je kan nu ook naar de kapper hoor. Wel de achteringang gebruiken.Charlesvdw schreef: ↑19 januari 2021, 21:16Om de cijfers te doen zakken, zodat ik terug naar de kapper kan.pukkie007 schreef: ↑19 januari 2021, 21:00 Als de cijfers niet verder stijgen, waarom zou je dan nog extra maatregelen willen nemen? Die logica ontgaat me.
Helaas heeft men verkeerde maatregelen getroffen die men in het zicht van de eindmeet (ahum !) niet meer wil aanpassen. Nog een kleine 2 maand geduld en J&J mag zijn grof geschut buiten rijden. Het zal nog wel 2 maanden winteren, een muts of een pet will do the trick.
Meuh non...
Bij Les Salons Pierre et Patricia ging het gewoon bij de voordeur.
Toch wordt dat echt wel sneu. Ik ben daar dus op 31 december 18h30 geweest. En ik heb op dit geachte forum reeds gezegd, dat mijn vrouw - Corona-ragebol - misschien best wel een afspraak zou moeten maken voor de week van 13 februari (aka "Krokusvakantie").
Zie daar...
Dokter Erika en MVR hebben er zo de wind van onder, dat het daar mogelijk wel degelijk op uitdraait !
Ik zal volgende week eens bellen voor een afspraak in de week van 13 februari.
In La Voix du Nord stond een interessant artikel, dat Les Salons Pierre et Patricia overuren draaien, omdat les Belges pas à partir du premier février weer chez eux naar de kapper konden.
La Voix du Nord heeft gelijk ! De krant heeft immers het jaartal niet genoemd...
Nu kan dokter Erika mijn vrouws uitstapje naar de coiffeur nog vernaggelen door de grenzen dicht te gooien...
En om 18h30 gaat ook al niet meer lukken.
Bij Les Salons Pierre et Patricia ging het gewoon bij de voordeur.
Toch wordt dat echt wel sneu. Ik ben daar dus op 31 december 18h30 geweest. En ik heb op dit geachte forum reeds gezegd, dat mijn vrouw - Corona-ragebol - misschien best wel een afspraak zou moeten maken voor de week van 13 februari (aka "Krokusvakantie").
Zie daar...
Dokter Erika en MVR hebben er zo de wind van onder, dat het daar mogelijk wel degelijk op uitdraait !
Ik zal volgende week eens bellen voor een afspraak in de week van 13 februari.
In La Voix du Nord stond een interessant artikel, dat Les Salons Pierre et Patricia overuren draaien, omdat les Belges pas à partir du premier février weer chez eux naar de kapper konden.
La Voix du Nord heeft gelijk ! De krant heeft immers het jaartal niet genoemd...
Nu kan dokter Erika mijn vrouws uitstapje naar de coiffeur nog vernaggelen door de grenzen dicht te gooien...
En om 18h30 gaat ook al niet meer lukken.