Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Timoootjex schreef: ↑19 januari 2021, 21:19 de cijfers liegen nochtans niet.
Ziekenhuisbezetting begint te stabiliseren en de positiviteitsratio schiet omhoog.
Welke bron gebruikt u?
De positiviteitsratio was vorige week 5,3%, dat is de laagste waarde sinds midden september. En het eerste voorlopige cijfer van deze week zit op 4,8%.
Het aantal gehospitaliseerden is in de afgelopen week van 2.020 (maandag 11/1) naar 1.974 (maandag 18/1) gezakt. Dat is een minder sterke daling dan de week ervoor, en dat lijkt vooral te komen door een kleiner aantal ontslagen patiënten. De nieuwe opnames bijven immers verder dalen.
Ik zie toch vooral indicaties dat de situatie gunstig evolueert, dus op dit moment geen reden voor pessimisme.
Positiviteitsratio is zo'n getal waar je alle kanten mee uitkan ... als men testcapaciteit over heeft dan test men iedereen met een snotneus ... dus is de positiviteitsratio meestal laag/lager ... als men testcapaciteit tekort heeft dan test men enkel diegenen die meerdere symptomen vertonen met als gevolg hogere posiviteitsratio. Dat getal zegt iets maar ook weer niets.
Dat is zeker zo, Geebee, ik wilde enkel de bewering van Timootjex corrigeren, die stelde dat de ratio “de hoogte in schiet”
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Kafka had het niet kunnen bedenken:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Vooral geen goed nieuws brengen nipo, dat zal snel weerlegd worden hier! Men deed zo hard zijn best om cijfers te doen stijgen na kerstvakantie met 30 tot 40 % extra testen en toch bijna onmerkbare stijging besmettingen en zelfs daling overlijdens en ZhNipo schreef: ↑19 januari 2021, 22:25Timoootjex schreef: ↑19 januari 2021, 21:19 de cijfers liegen nochtans niet.
Ziekenhuisbezetting begint te stabiliseren en de positiviteitsratio schiet omhoog.
Welke bron gebruikt u?
De positiviteitsratio was vorige week 5,3%, dat is de laagste waarde sinds midden september. En het eerste voorlopige cijfer van deze week zit op 4,8%.
Het aantal gehospitaliseerden is in de afgelopen week van 2.020 (maandag 11/1) naar 1.974 (maandag 18/1) gezakt. Dat is een minder sterke daling dan de week ervoor, en dat lijkt vooral te komen door een kleiner aantal ontslagen patiënten. De nieuwe opnames bijven immers verder dalen.
Ik zie toch vooral indicaties dat de situatie gunstig evolueert, dus op dit moment geen reden voor pessimisme.
opnames.
-
- Hero Member
- Contacteer:
De cijfers zijn op een plateau beland maar dalen nauwelijks dus of dat zo goed is ik denk het niet
De opnames gaan zelfs de lucht in??
Dat is geen Kafka, dat is om te voorkomen dat de "altijd-de-grenzen-opzoekende-vlaming" tot aan de horecazaak zou rijden, daar zelf zijn picknicktafeltje zou placeren en op de parking van de horecazaak zijn zogezegde "afhaalmaaltijd" zou nuttigen ... uiteraard zou hij die picknicktafel niet zelf meegebracht hebben maar zou hij die in bruikleen gekregen hebben van de horeca-uitbater ... jij gaat toch de vindingrijkheid van de gemiddelde vlaming en horeca-uitbater niet in twijfel trekken héé ?
En wat is het risico voor de volksgezondheid waarom dit niet mag?
Onze bijzondere wetten zijn er toch enkel voor onze bescherming?
Onze bijzondere wetten zijn er toch enkel voor onze bescherming?
Er is een kleine daling in het aantal opnames (-1% op weekbasis), hoe is dat “de lucht in gaan”?Timoootjex schreef: ↑20 januari 2021, 08:28 De cijfers zijn op een plateau beland maar dalen nauwelijks dus of dat zo goed is ik denk het niet
Men zou zomaar eens met verschillende bubbels aan 1 picknicktafel kunnen zitten. Dan moet je resto's en cafés ook terug openen. Zo redeneert Brussels allicht.
In de praktijk gaan de mensen nu 10 meter uit elkaar staan om hun pizza/burger/frit/shoarma te nuttigen. Althans dat is wat ik hier zie.
In de praktijk gaan de mensen nu 10 meter uit elkaar staan om hun pizza/burger/frit/shoarma te nuttigen. Althans dat is wat ik hier zie.
Anybody home up there in your braincells ?
Als iedereen zijn eigen picknicktafel (of diegene die de horeca toevallig heeft buitengezet) zou meebrengen en gezellig op de parkeerplaats van het restaurant/café zou gaan zitten dan kan men evengoed de horeca weer openen. De tweede golf heeft duidelijk aangetoond dat het zich massaal verplaatsen en dicht opeengepakt zitten/hangen/staan voor de massale verspreiding van het virus heeft gezorgd ... je hebt gelijk, er is geen risico voor de volksgezondheid, waar zat ik met mijn gedachten
Het gaat hier specifiek om het opeten van het restaurantvoedsel in de camper.
Dus geen picknicktafels.
Toevallig kwam dat net op de radio toen ik vers geknipt om 19h weer flamoutchistan in reed.
De vlaming had er massaal voor gekozen om oud en nieuw in campers op horeca-parkeerplaatsen te vieren.
De uitbaters brachten hun menu'tjes netjes aan de deur.
Sommige uitbaters stonden toe aan campereigenaars om hun camper bij hun op de parking te zetten. Andere horeca-uitbaters hadden zelf de campers gehuurd en die kon je dan zelf voor een nachtje huren.
Dus de gezinsbubbels aten hun oud-en-nieuwmenu'tje netjes op in hun eigen camper.
Heel creatief inderdaad.
Spijtig dat het Crisiscentrum toch weer een kafka-reden heeft gevonden om dat om zeep te helpen.
Dus geen picknicktafels.
Toevallig kwam dat net op de radio toen ik vers geknipt om 19h weer flamoutchistan in reed.
De vlaming had er massaal voor gekozen om oud en nieuw in campers op horeca-parkeerplaatsen te vieren.
De uitbaters brachten hun menu'tjes netjes aan de deur.
Sommige uitbaters stonden toe aan campereigenaars om hun camper bij hun op de parking te zetten. Andere horeca-uitbaters hadden zelf de campers gehuurd en die kon je dan zelf voor een nachtje huren.
Dus de gezinsbubbels aten hun oud-en-nieuwmenu'tje netjes op in hun eigen camper.
Heel creatief inderdaad.
Spijtig dat het Crisiscentrum toch weer een kafka-reden heeft gevonden om dat om zeep te helpen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De vraag is natuurlijk wat er eerst was, de "altijd-de-grenzen-opzoekende-vlaming" of de door "stupide regulitis geplaagde overheid"?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Veel discussies zijn idd te herleiden tot deze quote. We hebben weer een winnaar met Carpe. Thnx, lad.
-
- Hero Member
- Contacteer:
sinds 17/01 zijn de opnames terug aan het stijgen maar het wekelijkse gemiddelde daarom nog niet he... Ik verzin het niet.Nipo schreef: ↑20 januari 2021, 09:32Er is een kleine daling in het aantal opnames (-1% op weekbasis), hoe is dat “de lucht in gaan”?Timoootjex schreef: ↑20 januari 2021, 08:28 De cijfers zijn op een plateau beland maar dalen nauwelijks dus of dat zo goed is ik denk het niet
https://www.datawrapper.de/_/XaCUm/