Corona-virus.
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Corona-virus.
Of de Vlaming die niet begrijpt wat "veilige afstand" wil zeggen. En daarom voor elk specifiek geval een regeltje moet krijgen van de overheid omdat hij anders reddeloos verloren is?CarpeNoctem schreef: ↑20 januari 2021, 10:55De vraag is natuurlijk wat er eerst was, de "altijd-de-grenzen-opzoekende-vlaming" of de door "stupide regulitis geplaagde overheid"?
Ja maar. Wat bij de dokter? Wat bij de apotheek? Wat als ik een spuitje moet krijgen? Wat als mijn arm uit de kom is? Wat bij de tandarts?
Wat bij een restaurant? Wat bij een frituur?
Wat bij de car wash? En wat als de car wash broodjes verkoopt? En wat als de car wash frieten verkoopt? En wat als ik bij de frituur mijn auto kan wassen?
In andere landen hebben ze niet te maken met hulpeloze stumperds die voor alles bij het handje genomen moeten worden.
Mijn contact in Congo meldt me dat ze hun hebben gevraagd terug te komen naar Belgie, omdat België in navolging van Gidsland Noord-Korea zijn grenzen zal sluiten.
Voor wat het waard is :3
Voor wat het waard is :3
-
- Verbannen Gebruiker
Uit doorgaans goed geïnformeerde bron heb ik vernomen dat Trump zijn expertise ivm het bouwen van een muur, te gelde wil maken in een niet nader genoemd klein West-Europees land
-
- Hero Member
- Contacteer:
Is dat de nieuwe Berlijnse muur?amturingas schreef: ↑20 januari 2021, 11:57 te gelde wil maken in een niet nader genoemd klein West-Europees land
-
- Verbannen Gebruiker
Na de muur van Geraardsbergen, de hellende muur van Ronquieres, de muur van Hoei, de muur van Maboge, de muur van Hadrianus (lag niet in België, maar kom), de muur van Pater, de muur van Berendries, de muur van Leberg, de muur van Tiegem, de muur van Wolf, de muur van Eik, de muur van Berendries, de muur van Kortekeer, de muur van Tenbosse...Timoootjex schreef: ↑20 januari 2021, 12:00Is dat de nieuwe Berlijnse muur?amturingas schreef: ↑20 januari 2021, 11:57 te gelde wil maken in een niet nader genoemd klein West-Europees land
zijn we klaar voor de Muur Van Vlaanderen
Klopt
Asjemenou.
Nederlanders mogen niet meer buiten vanaf 20.30u. Pukkie boetes moeten echter niet gevreesd worden want hondeneigenaars mogen nog buiten. Dus, vanaf morgen stormloop op het asiel en de broodfokkers?
Ook de plaatselijke MVR'en mogen nog buiten om naar de talkshow te gaan.
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/w ... a808a5fd0/
Nederlanders mogen niet meer buiten vanaf 20.30u. Pukkie boetes moeten echter niet gevreesd worden want hondeneigenaars mogen nog buiten. Dus, vanaf morgen stormloop op het asiel en de broodfokkers?
Ook de plaatselijke MVR'en mogen nog buiten om naar de talkshow te gaan.
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/w ... a808a5fd0/
De winkels zijn in Baarle open tot 21u. Ben benieuwd voor zondag, al kunnen ze blijkbaar de grenzen de eerste dagen niet zomaar sluiten. Het gidsland is ook het spoor bijster !
Ik neig naar de "altijd-de-grenzen-opzoekende-vlaming" ... in gidsland Nederland zijn er evenveel (en misschien nog wel meer) stupide regeltjes maar de gemiddelde-Nederlandse-Calvinist zal eindeloos leuteren over die regeltjes maar ze uiteindelijk wel opvolgen ("de regels zijn nu eenmaal de regels". Een Vlaming zal zijn tijd daar niet mee verliezen, hij gaat gewoon zoeken hoe hij de regeltjes kan "buigen" in zijn voordeel.amturingas schreef: ↑20 januari 2021, 11:03Of de Vlaming die niet begrijpt wat "veilige afstand" wil zeggen. En daarom voor elk specifiek geval een regeltje moet krijgen van de overheid omdat hij anders reddeloos verloren is?CarpeNoctem schreef: ↑20 januari 2021, 10:55
De vraag is natuurlijk wat er eerst was, de "altijd-de-grenzen-opzoekende-vlaming" of de door "stupide regulitis geplaagde overheid"?
In andere landen hebben ze niet te maken met hulpeloze stumperds die voor alles bij het handje genomen moeten worden.
Misschien kunt ge een rat vangen in het riool, die een frakske aandoen en die uitlaten.
Als de maatregelen ophouden te bestaan zet je ze gewoon terug waar je ze gevonden hebt.
U heeft beiden weeral het fenomeen van de "leenhond" gemist.
Zoals mijn oma reeds zei: de spertijd om 23h30 is redelijk. Het was pas duidelijk dat de nazi's gewoon aan het pesten waren toen de spertijd om 20h00 er kwam.
Vandaar: half negen.
Nu, dat ze zich maar amuseren. Voor pukkies uitstapjes naar Baarle is een andere verstrenging een probleem: dat quarantaine ineens verplicht wordt.
Daar kan hij nog wel een pukkieboete op scoren.
Zoals mijn oma reeds zei: de spertijd om 23h30 is redelijk. Het was pas duidelijk dat de nazi's gewoon aan het pesten waren toen de spertijd om 20h00 er kwam.
Vandaar: half negen.
Nu, dat ze zich maar amuseren. Voor pukkies uitstapjes naar Baarle is een andere verstrenging een probleem: dat quarantaine ineens verplicht wordt.
Daar kan hij nog wel een pukkieboete op scoren.
https://www.dewereldmorgen.be/community ... e-trekken/
Correct point :3
Wat weer de relevantie van mijn posts over Gidsland Noord-Korea aantoont
Correct point :3
Wat weer de relevantie van mijn posts over Gidsland Noord-Korea aantoont
-
- Hero Member
- Contacteer:
en voor alle goed nieuws show mensen.
Verklaar eens waarom er eergisteren 183 mensen werden opgenomen en het gemiddelde nog maar aan 123 zit? Is dat dan nog altijd doemdenken? We zitten bijna aan het aantal opgenomen mensen van einde december.
Verklaar eens waarom er eergisteren 183 mensen werden opgenomen en het gemiddelde nog maar aan 123 zit? Is dat dan nog altijd doemdenken? We zitten bijna aan het aantal opgenomen mensen van einde december.
Timootjex, ik neem aan dat je weet hoe men een gemiddelde berekent, niet?
De laatste 7 dagen (van 14 tem 20 januari) was het aantal opnames als volgt : 128 + 134 + 100 + 77 + 98 + 183 + 141 = 861
Het daggemiddelde over die periode is dus 861/7= 123
Over een even lange periode (7 tot 13 januari) daarvoor waren er 152 + 139 + 134 + 84 + 92 + 130 + 144 = 875
Gemiddeld per dag was dus 875/7= 125
De afgelopen twee weken hadden een vergelijkbaar aantal opnames, voorlopig is er dus geen reden om te beweren dat de hospitalisaties “de lucht in gaan”.
De laatste 7 dagen (van 14 tem 20 januari) was het aantal opnames als volgt : 128 + 134 + 100 + 77 + 98 + 183 + 141 = 861
Het daggemiddelde over die periode is dus 861/7= 123
Over een even lange periode (7 tot 13 januari) daarvoor waren er 152 + 139 + 134 + 84 + 92 + 130 + 144 = 875
Gemiddeld per dag was dus 875/7= 125
De afgelopen twee weken hadden een vergelijkbaar aantal opnames, voorlopig is er dus geen reden om te beweren dat de hospitalisaties “de lucht in gaan”.