Corona-virus.
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Corona-virus.
Even de oorspronkelijke tekst erbij genomen.geebee schreef: ↑18 maart 2021, 16:17 Noorse onderzoekers: "Bloedproppen te wijten aan zware immuunreactie na vaccinatie met AstraZeneca”
Een team Noorse onderzoekers zegt de oorzaak van de bloedproppen na vaccinatie met AstraZeneca te hebben achterhaald. Volgens Pål Andre Holme en zijn team van het universitair ziekenhuis van Oslo zou het vaccin een zware immuunrespons kunnen uitlokken, die op zijn beurt de bloedproppen kan verklaren.
Zoals onze rationelen hier eerder al verklaarden heeft het dus niks te maken met het toedienen van het AZ-vaccin ... NOT !!!
“We have the reason. Nothing but the vaccine can explain why these individuals have had this immune response”, says professor and chief physician Pål Andre Holme.
(Photo: Stian Lysberg Solum / NTB)
Norwegian experts say deadly blood clots were caused by the AstraZeneca covid vaccine“Our theory that this is a powerful immune response most likely triggered by the vaccine, has been confirmed”, says professor and chief physician Pål Andre Holme. Three Norwegian health workers under the age of 50 have been hospitalized. One is dead.
Ida Irene BergstrømJOURNALIST
Thursday 18. mars 2021 - 12:03
“The reason for the condition of our patients has been found”, chief physician and professor Pål Andre Holme announced to Norwegian national newspaper VG today.
He has lead the work to find out why three health workers under the age of 50 were hospitalized with serious blood clots and low levels of blood platelets after having taken the AstraZeneca Covid vaccine. One of the health workers died on Monday.
The experts have worked on a theory that it was in fact the vaccine which triggered and unexpected and powerful immune response - a theory they now believe they have confirmed.
“Our theory that this is a powerful immune response which most likely was caused by the vaccine has been found. In collaboration with experts in the field from the University Hospital of North Norway HF, we have found specific antibodies against blood platelets that can cause these reactions, and which we know from other fields of medicine, but then with medical drugs as the cause of the reaction”, the chief physician explains to VG.
"Nothing but the vaccine can explain why"
When asked to clarify why he says “most likely” in the quote, Holme confidently responds that the reason for these rare cases of blood clots has been found.
“We have the reason. Nothing but the vaccine can explain why these individuals had this immune response”, he states.
VG also asks how Holme can know that the immune response is not caused by something other than the vaccine.
“There is nothing in the patient history of these individuals that can give such a powerful immune response. I am confident that the antibodies that we have found are the cause, and I see no other explanation than it being the vaccine which triggers it”, he responds.
Met andere woorden: ze hebben niets gevonden dat de blondklonters kan veroorzaken. Dus moet het wel het vaccin zijn.
Zeer zwak. Er is niets dat bewijst dat het het gevolg is van het vaccin, maar ze kunnen zich niets anders inbeelden.
Jouw reactie is typisch de reactie van een angstige. 999 berichten zijn in tegenspraak met jouw mening. Die negeer je.
Maar je vindt een zeer zwakke bevestiging van de mening. Zie je wel !!!!!! Ik heb gelijk !!!!!!!
In de oudheid:
- men kon zich niet voorstellen hoe planeten en sterren in de lucht bleven hangen. Dus moesten het wel lichten zijn die aan een plafond waren vastgemaakt
In de oudheid, de middeleeuwen, en nu nog bij sommige angstigen:
- men kan zich niet voorstellen hoe de mens niet van de aarde zou vallen als de aarde rond is: dus moet de aarde wel plat zijn
Bij de angstigen:
- men kan zich niet voorstellen dat Trump de verkiezingen verloren heeft, dus moet er fraude geweest zijn
- men kon zich niet voorstellen dat corona echt was, dus moest het wel fake, hysterie, ... zijn
- men kan zich niet voorstellen dat sommige buitenlanders even slim zijn als Vlamingen, dus moeten ze wel dommer zijn dan de Vlamingen
- men kan zich niet voorstellen dat een kerncentrale kan ontploffen, dus is Harrisburg, Tsjernobyl, Fukushima fake news
En zo zijn er miljoenen voorbeelden.
Ondertussen zijn er door het Duitse Paul Ehrlich Instituut wat meer data vrijgegeven. Daar wordt gesproken over zeven gevallen van hersentrombose waarvan drie met dodelijke afloop in een periode van 4 tot 16 dagen na vaccinatie, de slachtoffers, waarvan 6 vrouwen zijn tussen 30 en 50 jaar. In een zelfde populatie waarin niet gevaccineerd wordt zou dat aantal kleiner dan één moeten zijn, er is dus wel degelijk wat loos.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En ik maar denken dat plan B ging zijn om eindelijk te beginnen vaccineren aan het tempo van een ontwikkeld land.
Neen dus
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik dacht dat plan B nieuwe verkiezingen waren...
Bon, in verband met de inentingen met AZ kan ik toch enig patroon qua bijwerkingen ontwaren.vortex schreef: ↑18 maart 2021, 17:37Ondertussen zijn er door het Duitse Paul Ehrlich Instituut wat meer data vrijgegeven. Daar wordt gesproken over zeven gevallen van hersentrombose waarvan drie met dodelijke afloop in een periode van 4 tot 16 dagen na vaccinatie, de slachtoffers, waarvan 6 vrouwen zijn tussen 30 en 50 jaar. In een zelfde populatie waarin niet gevaccineerd wordt zou dat aantal kleiner dan één moeten zijn, er is dus wel degelijk wat loos.
Ik ken ondertussen heel veel mensen die dit vaccin hebben gekregen, vooral collega's en familie en vrienden die in de zorgsector werken.
Wat opvallend is is dat hoe jonger de gevaccineerde hoe heviger de bijwerkingen. Geen enkele persoon boven de 50 moest verstek laten gaan. Jongere mensen zijn gemiddeld 2 dagen ziek vooral met koorts, spierpijn en algehele malaise.
Vermoedelijk reageert het immuunsysteem van jongere mensen dus veel heviger op het vaccin.
Dat kan ook verklaren waarom plots jonge mensen bloedklonters krijgen na dit vaccin.
Dus jonge mensen en vaker vrouwen, zijn het slachtoffer van de bijwerkingen van AZ.anonymous schreef: ↑18 maart 2021, 17:44Bon, in verband met de inentingen met AZ kan ik toch enig patroon qua bijwerkingen ontwaren.vortex schreef: ↑18 maart 2021, 17:37
Ondertussen zijn er door het Duitse Paul Ehrlich Instituut wat meer data vrijgegeven. Daar wordt gesproken over zeven gevallen van hersentrombose waarvan drie met dodelijke afloop in een periode van 4 tot 16 dagen na vaccinatie, de slachtoffers, waarvan 6 vrouwen zijn tussen 30 en 50 jaar. In een zelfde populatie waarin niet gevaccineerd wordt zou dat aantal kleiner dan één moeten zijn, er is dus wel degelijk wat loos.
(...) Jongere mensen zijn gemiddeld 2 dagen ziek vooral met koorts, spierpijn en algehele malaise.
Vermoedelijk reageert het immuunsysteem van jongere mensen dus veel heviger op het vaccin.
Dat kan ook verklaren waarom plots jonge mensen bloedklonters krijgen na dit vaccin.
Laat dat nu net de mensen zijn die het minst te vrezen hebben van Covid zelf.
Beetje ironisch. Hoe dan ook, mocht ik een jonge vrouw zijn, je zou me niet zo ver krijgen een vaccin van AZ te aanvaarden. Dan neem ik wel m´n risico met Covid (dat ik al ´n jaar met succes weet te ontlopen).
"Take one for the team" heeft zo z´n grenzen.
-
- Verbannen Gebruiker
In de USA, zeer goed bezig qua vaccinaties, is het niet overal dik in orde qua vaccinaties.
De slechtste Staten doen amper de helft van wat de beste doen.
Dat de slechtste Staten vooral Staten zijn die traditioneel Republikeins stemmen, zal toeval zijn.
Ik ken er die dat statistisch irrelevant zullen noemen, let maar op. De nick begint met ´n A.vortex schreef: ↑18 maart 2021, 17:37Ondertussen zijn er door het Duitse Paul Ehrlich Instituut wat meer data vrijgegeven. Daar wordt gesproken over zeven gevallen van hersentrombose waarvan drie met dodelijke afloop in een periode van 4 tot 16 dagen na vaccinatie, de slachtoffers, waarvan 6 vrouwen zijn tussen 30 en 50 jaar. In een zelfde populatie waarin niet gevaccineerd wordt zou dat aantal kleiner dan één moeten zijn, er is dus wel degelijk wat loos.
En mogelijks een wisselwerking met anticonceptie. Hoeveel van die vrouwen die bloedklonters ontwikkelden namen de pil? Zullen ze ook hopelijk bekijken.Fakkel schreef: ↑18 maart 2021, 17:57 Dus jonge mensen en vaker vrouwen, zijn het slachtoffer van de bijwerkingen van AZ.
Laat dat nu net de mensen zijn die het minst te vrezen hebben van Covid zelf.
Beetje ironisch. Hoe dan ook, mocht ik een jonge vrouw zijn, je zou me niet zo ver krijgen een vaccin van AZ te aanvaarden. Dan neem ik wel m´n risico met Covid (dat ik al ´n jaar met succes weet te ontlopen).
"Take one for the team" heeft zo z´n grenzen.
Bij het EMA vragenpanel kon je horen dat er alleen met data tot gisteren werd rekening gehouden. Dus de nieuwe data van vandaag uit Noorwegen hebben ze niet 'geinterpreteerd'.
-
- Verbannen Gebruiker
Even de oorspronkelijke tekst erbij genomen.Fakkel schreef: ↑18 maart 2021, 18:00Ik ken er die dat statistisch irrelevant zullen noemen, let maar op. De nick begint met ´n A.vortex schreef: ↑18 maart 2021, 17:37
Die Vakzine von AstraZeneca wird in Deutschland auf unbestimmte Zeit nicht mehr geimpft. Bundesgesundheitsminister Jens Spahn (CDU) zog die Notbremse, nachdem bei mehr als 1,6 Millionen Impfungen bislang sieben Fälle bekannt wurden, darunter drei Todesfälle, bei denen es zu Thrombosen der Hirnvenen im zeitlichen Zusammenhang mit der AstraZeneca-Impfung kam. Das entspricht ungefähr vier Fällen pro einer Million Geimpfter.
4 problemen op 1 miljoen.
In 2019 kwamen in Belgie 646 om in het verkeer. Op 11,46 miljoen inwoners.
Dat is 56 per 1 miljoen.
Als je een rationeel was, dan zou je concluderen dat je je huis nooit verlaat. Want veel te veel kans om in het verkeer te sterven.
Maar je bent een angstige, en in jouw denkwereld is er alleen maar een chaos van compleet tegenstrijdige, met elkaar in tegenspraak zijnde meningen.
PS: je kunt ook niet thuisblijven of aan recreatie doen. Er zijn 150 sterfgevallen per miljoen omwille van ongeval thuis of tijdens recreatie.
Alan Turing ? Die rationele wiskundige die zelf de resultaten van Noorse onderzoekers in twijfel trekt en zelfs denkt dat ik denk dat Trump de verkiezing heeft gewonnen ... want ja, zijn Darwinistisch besluit is dat de zogezegde "angstigen" daar van overtuigd zijn ... ja man, mijn broek heeft alsmaar meer moeite met afzakken wegens beginnende vetophoping door sporttekort maar nu zakt hij toch af hoor.Fakkel schreef: ↑18 maart 2021, 18:00Ik ken er die dat statistisch irrelevant zullen noemen, let maar op. De nick begint met ´n A.vortex schreef: ↑18 maart 2021, 17:37
Laat het duidelijk zijn dat er wat loos is met het AZ-vaccin (net zoals met corona zelf zijn er bepaalde mensen die super-overreageren en waarvan hun immuunreactie op hol slaat en dit klonters veroorzaakt), de grote vraag is enkel nog of er rekening mee zal worden gehouden of dat ze de slachtoffers het zullen beschouwen als "friendly fire-casualties of war".
Ik heb de persconferentie gevolgd en het persbericht met meer gedetailleerde cijfers bekeken. Er zijn dus 469 gevallen van trombo-embolische complicaties onderzocht waarvan 191 in de Europese Economische Ruimte, op een totaal van minstens 18 à 20 miljoen AstraZeneca-vaccinaties (EER + UK). Het aantal incidenten is lager dan wat men normaal zou verwachten. Er lijkt dan ook geen link te zijn tussen de incidenten en de AZ-vaccinaties.
Wel waren er een miniem aantal (25) van tromboses in combinatie met een laag aantal bloedplaatjes; dat aantal ligt substantieel hoger dan wat men zou verwachten. Vooralsnog is het niet duidelijk wat de reden hiervoor is en of ze veroorzaakt worden door het vaccin, een causaal verband wordt niet uitgesloten. In "bijna alle" gevallen ging het om vrouwen van onder de 55 jaar. De bevindingen van de Noorse onderzoekers die vandaag vertelden dat ze een verklaring gevonden hadden voor dit zeldzame syndroom (en die geen andere oorzaak zien dan het AZ-vaccin) zullen verder onderzocht worden.
Wel waren er een miniem aantal (25) van tromboses in combinatie met een laag aantal bloedplaatjes; dat aantal ligt substantieel hoger dan wat men zou verwachten. Vooralsnog is het niet duidelijk wat de reden hiervoor is en of ze veroorzaakt worden door het vaccin, een causaal verband wordt niet uitgesloten. In "bijna alle" gevallen ging het om vrouwen van onder de 55 jaar. De bevindingen van de Noorse onderzoekers die vandaag vertelden dat ze een verklaring gevonden hadden voor dit zeldzame syndroom (en die geen andere oorzaak zien dan het AZ-vaccin) zullen verder onderzocht worden.
Laatst gewijzigd door gpv1 op 18 maart 2021, 19:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
@Am.., u hoeft mij niet te quoten, melding of niet, ik lees het niet.
Ik kan het al raden, 6 is statisch niet relevant gezien de kleine testgroep, ze zullen onderliggende problemen gehad hebben, zouden anders ook binnenkort een tia gehad hebben, blabla.
Allemaal even grote lulkoek. Dat zijn 6 vrouwen die niks te vrezen hadden van covid die nu dood zijn of met de gebakken peren zitten.
Dat er in de UK al ik-weet-niet-hoeveel dossissen zijn toegediend zoals je een paar dagen geleden postte, is ook ´statistisch irrelevant´. Die zijn immers toegediend aan hoofdzakelijk ouderen. Niet aan jonge vrouwen. Ze beginnen nog maar net met het vaccineren van jongere mensen en ze hebben al vodden.
Maar jullie willen zo graag van covid af dat elk vaccin goed genoeg is. Bleekwater in een spuit zou je ook goed vinden. Ik heb me nooit veel van corona aangetrokken, ben blijven naar m´n werk gaan, blijven naar de voetbal gaan (fysiek aanwezig, jaja, het kan), sporadisch blijven afspreken met vrienden (op afstand en buiten, behalve de feestdagen, dat was een ferme ´bubbelinbreuk´). Zo zijn die regels voor mij best leefbaar. De restaurants, en m´n zoon z´n voetbal, die mis ik nog. Zomerreis is al geboekt.
Voor de rest, laat het voor mijn part nog een jaartje zo verder gaan. Ze mogen me ook vaccineren, als het op punt staat. Dat jij jezelf wil opgeven als proefkonijn? Prima, doen.
Ik kan het al raden, 6 is statisch niet relevant gezien de kleine testgroep, ze zullen onderliggende problemen gehad hebben, zouden anders ook binnenkort een tia gehad hebben, blabla.
Allemaal even grote lulkoek. Dat zijn 6 vrouwen die niks te vrezen hadden van covid die nu dood zijn of met de gebakken peren zitten.
Dat er in de UK al ik-weet-niet-hoeveel dossissen zijn toegediend zoals je een paar dagen geleden postte, is ook ´statistisch irrelevant´. Die zijn immers toegediend aan hoofdzakelijk ouderen. Niet aan jonge vrouwen. Ze beginnen nog maar net met het vaccineren van jongere mensen en ze hebben al vodden.
Maar jullie willen zo graag van covid af dat elk vaccin goed genoeg is. Bleekwater in een spuit zou je ook goed vinden. Ik heb me nooit veel van corona aangetrokken, ben blijven naar m´n werk gaan, blijven naar de voetbal gaan (fysiek aanwezig, jaja, het kan), sporadisch blijven afspreken met vrienden (op afstand en buiten, behalve de feestdagen, dat was een ferme ´bubbelinbreuk´). Zo zijn die regels voor mij best leefbaar. De restaurants, en m´n zoon z´n voetbal, die mis ik nog. Zomerreis is al geboekt.
Voor de rest, laat het voor mijn part nog een jaartje zo verder gaan. Ze mogen me ook vaccineren, als het op punt staat. Dat jij jezelf wil opgeven als proefkonijn? Prima, doen.
Je mag die grafiek zo niet bekijken. Je moet de hoogste en laagste cijfers weglaten en enkel naar de middelste kijken. Die liggen dicht bij elkaar ... bla bla bla/ van eigen deeg/ another coockie/ ...amturingas schreef: ↑18 maart 2021, 17:59
In de USA, zeer goed bezig qua vaccinaties, is het niet overal dik in orde qua vaccinaties.
De slechtste Staten doen amper de helft van wat de beste doen.
Dat de slechtste Staten vooral Staten zijn die traditioneel Republikeins stemmen, zal toeval zijn.