Corona-virus.
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Corona-virus.
Je moet de extremen weglaten. Ik heb dit geïllustreerd met een grafiek met een duidelijke zwenk naar rechts boven en een duidelijke zwenk naar links onderaan.
In de grafiek van de USA zijn er geen uitschieters. Je moet dus niets schrappen.
-
- Verbannen Gebruiker
AZ Vaccin: 4 probleemgevallen per 1 miljoen vaccinaties.Fakkel schreef: ↑18 maart 2021, 17:57Dus jonge mensen en vaker vrouwen, zijn het slachtoffer van de bijwerkingen van AZ.anonymous schreef: ↑18 maart 2021, 17:44
Bon, in verband met de inentingen met AZ kan ik toch enig patroon qua bijwerkingen ontwaren.
(...) Jongere mensen zijn gemiddeld 2 dagen ziek vooral met koorts, spierpijn en algehele malaise.
Vermoedelijk reageert het immuunsysteem van jongere mensen dus veel heviger op het vaccin.
Dat kan ook verklaren waarom plots jonge mensen bloedklonters krijgen na dit vaccin.
Laat dat nu net de mensen zijn die het minst te vrezen hebben van Covid zelf.
Beetje ironisch. Hoe dan ook, mocht ik een jonge vrouw zijn, je zou me niet zo ver krijgen een vaccin van AZ te aanvaarden. Dan neem ik wel m´n risico met Covid (dat ik al ´n jaar met succes weet te ontlopen).
"Take one for the team" heeft zo z´n grenzen.
Belgie: 2000 doden per 1 miljoen inwoners. Per jaar.
Inderdaad. Kiezen voor het AZ vaccin is complete waanzin.
Een hersentrombose is een heel ernstige maar zeldzame bijwerking, omdat het risico veel kleiner is dan een virusbesmetting met ernstig verloop (of afloop) zal het toch slimmer zijn zich te laten vaccineren. Weet dat er in ons land 104 mensen van 25 tot 44 en 1280 mensen van 45 tot 64 gestorven zijn aan covid. Langs de andere kant zou het maar een kleine moeite zijn om het AZ vaccin voor te behouden aan oudere mensen en jongere vrouwen iets anders aan te bieden, al was het maar om twijfelaars gerust te stellen.
1) hoeveel daarvan zijn vrouwen? (Want daar gaat het om)vortex schreef: ↑18 maart 2021, 19:23Weet dat er in ons land 104 mensen van 25 tot 44 en 1280 mensen van 45 tot 64 gestorven zijn aan covid. Langs de andere kant zou het maar een kleine moeite zijn om het AZ vaccin voor te behouden aan oudere mensen en jongere vrouwen iets anders aan te bieden, al was het maar om twijfelaars gerust te stellen.
2) jij begrijpt het. Geef dat vaccin dan idd aan groepen die a) minder risico lopen op deze bijwerkingen en b) meer gezondheidsrisico lopen ivm covid.
Nu, volgens het journaal zitten we inmiddels aan 9% die (1×) gevaccineerd zijn. We zijn bezig van eind december, allee kom, januari. 2.5m. Dus 25 maanden om iedereen te vaccineren? Ik zit ongeveer halfweg de leeftijdsgroep, dus nog een jaartje? Mja, tegen dan zullen we wel meer weten.
Ik heb wel stevig de indruk dat het tempo omhoog gaat, met dat vaccineren.
We gaan de inspanningen hopelijk niet in hetzelfde lage tempo blijven leveren dus een berekening maken aan de rand van het verleden is ook overdreven.
Dag 1 of vandaag : bij ons is het tempo in die vergelijking x4.
Het moet nog beter !
We gaan de inspanningen hopelijk niet in hetzelfde lage tempo blijven leveren dus een berekening maken aan de rand van het verleden is ook overdreven.
Het moet nog beter !
-
- Hero Member
- Contacteer:
Gelukkig maakt mijn moeder het tot op heden goed, na het het AZ vaccin. In de hoop dat het ook zo blijft. Prijs nooit de dag alvorens de dag voorbij is! Dus tot nu toe ben ik héél blij!
In het algemeen vind ik de gezondheidzorg veel beter in Be in vergelijk met NL. Maar er zijn altijd ''maar's" wij gaan niet alle pillen slikken die ze ons hier voorschrijven; we blijven kritisch. Het is dus inderdaad zo dat men in BE heel veel meer pillen operaties etc voorschrijven in vergelijking met NL. Het credo is wat moet, dat moet, maar we gaan niet onnodig, bij voorbaat al aan ons laten sleutelen. Wellicht trap ik BE op de ziel, maar weet dat dit nooit de bedoeling was of is. Ik ervaar het als een verschil.
In het algemeen vind ik de gezondheidzorg veel beter in Be in vergelijk met NL. Maar er zijn altijd ''maar's" wij gaan niet alle pillen slikken die ze ons hier voorschrijven; we blijven kritisch. Het is dus inderdaad zo dat men in BE heel veel meer pillen operaties etc voorschrijven in vergelijking met NL. Het credo is wat moet, dat moet, maar we gaan niet onnodig, bij voorbaat al aan ons laten sleutelen. Wellicht trap ik BE op de ziel, maar weet dat dit nooit de bedoeling was of is. Ik ervaar het als een verschil.
bij ons vandaag een 900 vaccinaties met AZ, waarvan ongeveer 850 85+, dan nog ongeveer 25 collega's van Flattwinpower en nog wat brandweer en thuisverpleginghaelewyn schreef: ↑18 maart 2021, 19:52 Ik heb wel stevig de indruk dat het tempo omhoog gaat, met dat vaccineren.
Het moet nog beter !
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Het virus zit vooral in aerosolen en niet in losse virusdeeltjes.kingsfan schreef: ↑18 maart 2021, 11:37 Dus de rationelen pleiten voor meer maatregelen en dragen van mondmaskertjes?
Grappig en hopelijk sarcasme, want anders trieste conclusie.
Een virus van 0,2 micron proberen tegen te houden met gaten van zeker 0,5 micron in die zorromaskers?
Zeer rationeel. Ga dat nu in zuidafrika eens uitleggen misschien.
En zelfs een kleiner deeltje kan tegengehouden worden door een stof met grotere gaten, dit heeft te maken met het feit dat er hele vele lagen met dergelijke gaatjes achter elkaar zitten. Ik heb daar ooit een mooie uitleg over gelezen, maar vind dat nu niet direct terug.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
En hoe verklaart men dan alle stijgingen tegenwoordig in landen waar mondmaskers overal behalve op eigen toilet verplicht zijn?
ER WAS Geen griep want mensen volgen de regels goed, maar wel coronastijging want ze volgen de regels niet?
Ik zag nergens dalingen door gebruik mondmaskers.
Enkel de volledige lockdowns waar mensen opgesloten worden in eigen huis gaven dalingen maar dat is toch niet vol te houden en wat daarna dan?
Hoe ooit aan immuniteit te geraken zo? Mensheid overleefde al millenia door immuniteit gedeeld door sociale kontakten en nu plots gaat dat niet meer op?
Ik weet dat wetenschap verbeterd is maar menselijk lichaam werkt nog steeds hetzelfde hoor.
Alleen is tegenwoordig , in deze tijden van nakende planeetvernietiging door overbevolking ,elke dode er nog steeds 1 teveel , en dat gaat dus in tegen elke inspanning om ons klimaat te verbeteren en de planeet te redden ooit. Want groei van mensheid is het enige probleem dat onze toekomst bedreigt, al de rest vloeit hieruit voort.
ER WAS Geen griep want mensen volgen de regels goed, maar wel coronastijging want ze volgen de regels niet?
Ik zag nergens dalingen door gebruik mondmaskers.
Enkel de volledige lockdowns waar mensen opgesloten worden in eigen huis gaven dalingen maar dat is toch niet vol te houden en wat daarna dan?
Hoe ooit aan immuniteit te geraken zo? Mensheid overleefde al millenia door immuniteit gedeeld door sociale kontakten en nu plots gaat dat niet meer op?
Ik weet dat wetenschap verbeterd is maar menselijk lichaam werkt nog steeds hetzelfde hoor.
Alleen is tegenwoordig , in deze tijden van nakende planeetvernietiging door overbevolking ,elke dode er nog steeds 1 teveel , en dat gaat dus in tegen elke inspanning om ons klimaat te verbeteren en de planeet te redden ooit. Want groei van mensheid is het enige probleem dat onze toekomst bedreigt, al de rest vloeit hieruit voort.
Mondmaskers zijn niet dé toveroplossing, kingsfan. Ze vermijden een (onbekend) aantal besmettingen en hopelijk voorkomt dat net, dat de IC's straks voller dan vol liggen.
Sterker nog: SARS-Cov2 rosbif-variant is overduidelijk een uiterst gemeen 'beestje'. Immers, dat hele circus van mondmaskers, handen wassen/ontsmetten, afstand houden en allerlei sluitingen en lockdowns heeft er wél voor gezorgd dat de griep er dit jaar niet was ! En dat was ook een zeer besmettelijk - en tot voor kort vrijwel onvermijdbaar - monstertje.
Overigens had MVR in maart 2020 wel gelijk - net zoals jij nu. Inderdaad, als je de mensen ophokt, dan hebben mondmaskers ook geen nut. Maar heden wordt besloten om dat niet te doen. En dan heb je andere barrières nodig.
Sterker nog: SARS-Cov2 rosbif-variant is overduidelijk een uiterst gemeen 'beestje'. Immers, dat hele circus van mondmaskers, handen wassen/ontsmetten, afstand houden en allerlei sluitingen en lockdowns heeft er wél voor gezorgd dat de griep er dit jaar niet was ! En dat was ook een zeer besmettelijk - en tot voor kort vrijwel onvermijdbaar - monstertje.
Overigens had MVR in maart 2020 wel gelijk - net zoals jij nu. Inderdaad, als je de mensen ophokt, dan hebben mondmaskers ook geen nut. Maar heden wordt besloten om dat niet te doen. En dan heb je andere barrières nodig.
Het feit dat er geen griep is maar wel de verspreiding van Covid ondanks alle maatregelen bewijst ook dat Covid veel besmettelijke is dan griep.
Moesten er geen maatregelen zijn dan zaten we waarschijnlijk met 50.000 of meer doden en een instorting van de ziekenhuizen.
Moesten er geen maatregelen zijn dan zaten we waarschijnlijk met 50.000 of meer doden en een instorting van de ziekenhuizen.
Of het bewijst dat griep (zoals steeds) ondergerapporteerd is en covid (ook zoals steeds) overgerapporteerd wordt...
Ik denk niet dat er op basis van die vaststelling veel uitspraken kunnen gedaan worden, te veel onzekerheden...
Ik denk niet dat er op basis van die vaststelling veel uitspraken kunnen gedaan worden, te veel onzekerheden...
Als covid zo besmettelijk is graag verklaren waarom onlangs in een school 2000 mensen getest zijn omdat er 3 coronapositieve kindjes in de klas zaten en toch maar 3 andere positieven gevonden werden? Die dan nog misschien elders besmet werden?
Zelfs niet de 20 klasgenootjes die hele dagen samen speelden?
Bij testen van grote groepen wegens kontakt met een besmette vindt men vaak zeer weinig andere positieven. Vreemd allemaal.
En in de allochtone gemeenschap in antwerpen veegde men van in het begin zijn voeten aan alle regels en zie ik er toch nog steeds evenveel overal samengroepen als in het begin? Niet massaal gestorven daar ondanks blijven samentroepen heel de lockdown door?
We moeten dus maar allen veronderstellen dat het erger geweest was zonder maatregelen, wat we nu zien in Zuidafrika is een sprookje?
Zelfs niet de 20 klasgenootjes die hele dagen samen speelden?
Bij testen van grote groepen wegens kontakt met een besmette vindt men vaak zeer weinig andere positieven. Vreemd allemaal.
En in de allochtone gemeenschap in antwerpen veegde men van in het begin zijn voeten aan alle regels en zie ik er toch nog steeds evenveel overal samengroepen als in het begin? Niet massaal gestorven daar ondanks blijven samentroepen heel de lockdown door?
We moeten dus maar allen veronderstellen dat het erger geweest was zonder maatregelen, wat we nu zien in Zuidafrika is een sprookje?
Op dergelijke onzin reageer ik zelfs niet meer.
Met dergelijke gedachtengang van gelijkaardige mensen geraken we nooit van Covid verlost.
Het zijn natuurlijk wel de eerste klagers.
De president van Tanzania was ook een anti-maatregelen ventje. Hij mag nu samen met de Amerikaantjes die al stikkend nog ontkenden dat ze Covid hadden gaan klagen bij St. Pieter over de wraak van Covid.
Met dergelijke gedachtengang van gelijkaardige mensen geraken we nooit van Covid verlost.
Het zijn natuurlijk wel de eerste klagers.
De president van Tanzania was ook een anti-maatregelen ventje. Hij mag nu samen met de Amerikaantjes die al stikkend nog ontkenden dat ze Covid hadden gaan klagen bij St. Pieter over de wraak van Covid.