Corona-virus.
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Corona-virus.
Iedereen dacht dat we een bevolking hadden, die ..DeanThe2nd schreef: ↑21 maart 2021, 11:01We zijn een jaar ver. Wil iemand eens uitleggen waarom er niet aan die capaciteit gewerkt is?amturingas schreef: ↑21 maart 2021, 10:17 En ze gaan de eerste zijn die steen en been klagen als de gezondheidszorg onder druk komt.
, die ..., die... laat ons zeggen: voor rede vatbaar was.
De capaciteit van 2000 IZ bedden is ruim voldoende in normale tijden. En tijdens de 1e en 2e golf corona werd de capaciteit omhooggebracht.
Met succes.
Waar zou je de grens leggen? 10.000 IZ bedden, 100.000 IZ bedden?
Met de 1 miljoen corona ontkenners in Belgie (gelukkig 10 miljoen andere), moeten we misschien naar 1 miljoen IZ bedden gaan?
Of voor alle zekerheid: 2 miljoen?
Mja, je hebt zo journalisten inderdaad...
Wel grappig dat inderdaad zijn uitspraken niet hetzelfde zeggen dan de titel van de kop, en in het artikel zelfs wordt toegegeven dat de kop fout is, maar het doet wat het moest doen: ons doen klikken op het artikel
Wel grappig dat inderdaad zijn uitspraken niet hetzelfde zeggen dan de titel van de kop, en in het artikel zelfs wordt toegegeven dat de kop fout is, maar het doet wat het moest doen: ons doen klikken op het artikel
Als de regel nu zou zijn "1 bubbel per zitcompartiment" (er zijn er van 2, 4 en 6 plaatsen), hoe moeilijk is dat dan te handhaven?haelewyn schreef: ↑21 maart 2021, 10:53 Als ze het aantal mensen op een trein willen beperken kunnen ze enkel één deur opendoen en dan de mensen tellen.. Ook niet alles. Of van die regeltjes vinden als : enkel plaatsen aan het raam zijn ok.
Je kunt in een trein er niet op 1,2,3 de stoelen uithalen en 1/4 laten staan.
Afstand muss sein, dus ja ... Hoe ga je dat anders organiseren dan alles laten zoals het was (ganse kuddes die op 1 trein zitten en staan) of alle treinverkeer afgelasten of iets er tussenin.
Concreet, als ik in zo´n compartiment van 2 zit, en er komt een wildvreemde naast mij zitten... wat denkt ge dan? Die kan opzouten, hoor. (Of het moest een ferm knappe zijn :-D ). Daar heb je toch geen treinbegeleider voor nodig?
Ze hebben dat regeltje uitgevonden niet om de besmettingen te doen dalen maar omdat ze denken dat het de mensen zal ontmoedigen om de trein naar de kust te nemen.
Ik ben benieuwd wat er zal gebeuren wanneer het plots 25 graden is in de paasvakantie en er pakweg 5000 mensen om 10u de trein naar Oostende willen nemen
Ik ben benieuwd wat er zal gebeuren wanneer het plots 25 graden is in de paasvakantie en er pakweg 5000 mensen om 10u de trein naar Oostende willen nemen
-
- Verbannen Gebruiker
Het is jammer dat onze natuurlijke reflex steeds is (helaas: moet zijn): hoe gaan ze dit handhaven? Maar blijkbaar kennen we onze landgenoten.Fakkel schreef: ↑21 maart 2021, 11:48Als de regel nu zou zijn "1 bubbel per zitcompartiment" (er zijn er van 2, 4 en 6 plaatsen), hoe moeilijk is dat dan te handhaven?haelewyn schreef: ↑21 maart 2021, 10:53 Als ze het aantal mensen op een trein willen beperken kunnen ze enkel één deur opendoen en dan de mensen tellen.. Ook niet alles. Of van die regeltjes vinden als : enkel plaatsen aan het raam zijn ok.
Je kunt in een trein er niet op 1,2,3 de stoelen uithalen en 1/4 laten staan.
Afstand muss sein, dus ja ... Hoe ga je dat anders organiseren dan alles laten zoals het was (ganse kuddes die op 1 trein zitten en staan) of alle treinverkeer afgelasten of iets er tussenin.
Concreet, als ik in zo´n compartiment van 2 zit, en er komt een wildvreemde naast mij zitten... wat denkt ge dan? Die kan opzouten, hoor. (Of het moest een ferm knappe zijn :-D ). Daar heb je toch geen treinbegeleider voor nodig?
De reflex van velen:
- hoe kan ik de regel omzeilen?
- wat kan ik doen, om niet betrapt te worden?
- welke valse excuses kan ik gebruiken als ik betrapt word?
- hoe kan ik best moord en brand schreeuwen als mijn vals excuus niet geloofd wordt?
Terwijl een redelijk mens zou denken: als we kijken naar de stijgende cijfers, als we zien dat de landen rondom ons, en zelfs verder dan dat, meer lockdowns en stengere avondklokken invoeren, dan is het toch in ons eigen belang om afstand te houden?
Maar neen, onze landgenoten zien het anders. De regering moet het oplossen maar zonder aan mijn vrijheid te raken.
-
- Verbannen Gebruiker
.
Laatst gewijzigd door amturingas op 21 maart 2021, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Kan. Maar volgens mij toch vooral omdat ze te lomp en te wereldvreemd zijn, en niet weten hoe een trein er van binnen uit ziet, om gelijk met de beter werkbare oplossing te komen van "1 bubbel per zitcompartiment".
Regel die ze , als ze consequent zijn, dag en nacht laten gelden.
We moeten maximaal thuiswerken. Oke. Begrijpelijk.
Maar onbegrijpelijk dat men het openbaar vervoer laat aanmodderen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
op de kusttram is het een ramp. Ik neem hem niet vaak maar ik heb nu al 2x erop gezeten.
Veel mensen die hun mondmasker niet correct dragen.
Veel mensen die het nut van raam open in twijfel trekken.
Duid je op 1 van die regels moet je al zorgen dat je geen klap ontvangt.
Ik doe geen moeite meer de kusttram is een regelrechte ramp.
De minst aantrekkelijke vorm van openbaar vervoer.
Als je op het openbaar vervoer een raampje durft te openen, zelfs als het snikheet is, is er direct zo een oude vent die roept: "Dat trekt hier, doe dat raam dicht."
-
- Verbannen Gebruiker
.
Laatst gewijzigd door amturingas op 21 maart 2021, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
.
Laatst gewijzigd door amturingas op 21 maart 2021, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik zie ze het al omroepen op de Eurostar van Londen naar Amsterdam ter hoogte van Rijsel: "Dames en heren, binnenkort rijden we de grens over met Absurdistan, gelieve allemaal plaats te nemen aan een raam".
Algemene hilariteit
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Verbannen Gebruiker
.
Laatst gewijzigd door amturingas op 21 maart 2021, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
De enige oplossing tegen dit virus is vaccinatie (zoals ook tegen andere virussen/ziektes uit het verleden)! Dit is reeds maanden geweten, vraag me af waarom hier niet harder wordt op gefocust? Die langzame vaccinatie wordt echt zo lijdzaam ondergaan, er zijn weinig of geen tegenargumenten. Persoonlijk snap ik de traagheid niet en hun onvermogen om het actuele slecht resultaat op de software te steken. Persoonlijk heb ik geen voorkeur voor vaccin x of y, het één zal misschien wat meer bijwerkingen hebben dan het ander? Dat nemen we er maar bij. Heb me ook opgegeven voor reservelijst in vaccinatiecentrum.
Ze zoeken steeds een zondebok in één of andere categorie om hun onvermogen te verdoezelen. Al hetgeen ze ten berde brengen zijn lapjes tegen het bloeden en zullen NOOIT het probleem oplossen.
IK lees regelmatig; "de afrekening komt in 2024". Denk dat het niet zo simpel zal zijn en veel denkwerk zal vergen. Wie zal er terug op de lijsten staan, DEZELFDE onverlaten welke vandaag het bewind voeren. Het is niet eenvoudig die weg te stemmen EN bij nieuwe is het nog af te wachten wat deze brengen. Persoonlijk weet ik het ook niet, maar mijn stemgedrag zal toch anders zijn en niet stemmen is in het geheel GEEN oplossing.
Ze zoeken steeds een zondebok in één of andere categorie om hun onvermogen te verdoezelen. Al hetgeen ze ten berde brengen zijn lapjes tegen het bloeden en zullen NOOIT het probleem oplossen.
IK lees regelmatig; "de afrekening komt in 2024". Denk dat het niet zo simpel zal zijn en veel denkwerk zal vergen. Wie zal er terug op de lijsten staan, DEZELFDE onverlaten welke vandaag het bewind voeren. Het is niet eenvoudig die weg te stemmen EN bij nieuwe is het nog af te wachten wat deze brengen. Persoonlijk weet ik het ook niet, maar mijn stemgedrag zal toch anders zijn en niet stemmen is in het geheel GEEN oplossing.