Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Volledig akkoord. Bepamperen, bepamperen, bepamperen: dat is België anno 2021. Op alle vlakken. Het niveau moet omlaag, daar zijn alle politiekers, middenveld, experts het over eens. Wie er iets over zegt, is een nazi. Wordt uiteraard verkocht als "meer kansen voor iedereen" omdat je zo meer stemmen, postjes en geld binnenhaalt.
Hoewel ik Ben Weyts ook totaal onbekwaam vind, is het triestig om te zien hoe iemand die wél oprecht inzit met het onderwijs zo in de media continu wordt afgeschoten omdat hij voor zijn zaak blijft gaan. Want zoals gezegd, het niveau moet naar beneden en covid is weer een ander perfect excuus om de feitelijk gebuisden naar het volgende jaar te loodsen, voor het tweede schooljaar op rij. Allemaal lachen lachen uiteraard voor degenen die dat OK vinden, tot ze ooit eens geopereerd moeten worden door een chirurg die op die manier zijn diploma gehaald heeft, of hun remmen laten herstellen bij zo een garagist.
Ik sluit me aan bij GeeBee, Foopah en FTW.
Het is beginnen mislopen bij notoir drankorgel Luc VDB, vader van Freya. Het is leuk voor links om Weyts met de vinger te wijzen, maar “tolerant links” negeert compléét de werkelijke oorzaak: de lat is zo laag gelegd dat zelfs de achterlijkste donder uit de krochten van de wereld die hier aanspoelt, met de vingers in de neus kan slagen. DURF DAT NU EENS ZEGGEN!
Diegene die hier op het forum het hardst roept dat “het niveau van het onderwijs alleen maar achteruit gaat”, is tegelijk de grootste voorstander van de multikul.
M’n eigen kinderen zitten in het ASO maar wel klassen van 25% met ’n andere achtergrond. Dan krijg je het. Dan zie je op smartschool de punten, en dan zie je voor sommige vakken dat zowel de mediaan als het gemiddelde gebuisd zijn. “Ja maar mijnheer, een deel hoort in de B-stroom”. Allee hoppa, richting 2e jaar. Wéér van datte. “Ja, ’t is wel een zwakke klas dit jaar”. Derde middelbaar. Wéér van dat. “Ja, beginnende puberteit”. Enzovoort. “Ja, lastig jaar voor veel leerlingen door corona”… Dat riedeltje kunnen ze dan dit jaar nog eens afspelen.
Maar die gaan wél gewoon over op het einde van het jaar. Je ziet zelden effectief iemand z’n jaar opnieuw doen of afzakken naar B-stroom.
Ik heb wel eens overwogen om les te gaan geven. Met m’n master mag ik dat prima, ik kan redelijk wat vakken geven. Ik zou perfect Economie kunnen geven. Maar toch blij dat ik weer gewoon in een productieomgeving werk.
En de onderwijzers klagen intussen ook steen en been dat ze aan handen en voeten gebonden zijn en dat “inclusief onderwijs” eigenlijk gewoon betekent dat je de lat voor iedereen zo laag legt dat de goede zich zitten te vervelen in de klas en de slechte het zich allemaal niet aantrekken omdat het diploma toch “gratis” hun richting uit komt. Moet je je voorstellen dat er nog zijn die in deze omgeving van school af gaan zónder diploma, beeld je in hoe gatachterlijk die zijn… Maar dat loopt hier wel allemaal op straat en we zijn allemaal “one team”. En die moeten straks voor mijn pensioen zorgen? Goed gelachen.
[Ik kan me voorstellen dat Armatuur nu in ’n kramp schiet, maar dat zie ‘k toch niet, dus prima zo]
Het is beginnen mislopen bij notoir drankorgel Luc VDB, vader van Freya. Het is leuk voor links om Weyts met de vinger te wijzen, maar “tolerant links” negeert compléét de werkelijke oorzaak: de lat is zo laag gelegd dat zelfs de achterlijkste donder uit de krochten van de wereld die hier aanspoelt, met de vingers in de neus kan slagen. DURF DAT NU EENS ZEGGEN!
Diegene die hier op het forum het hardst roept dat “het niveau van het onderwijs alleen maar achteruit gaat”, is tegelijk de grootste voorstander van de multikul.
M’n eigen kinderen zitten in het ASO maar wel klassen van 25% met ’n andere achtergrond. Dan krijg je het. Dan zie je op smartschool de punten, en dan zie je voor sommige vakken dat zowel de mediaan als het gemiddelde gebuisd zijn. “Ja maar mijnheer, een deel hoort in de B-stroom”. Allee hoppa, richting 2e jaar. Wéér van datte. “Ja, ’t is wel een zwakke klas dit jaar”. Derde middelbaar. Wéér van dat. “Ja, beginnende puberteit”. Enzovoort. “Ja, lastig jaar voor veel leerlingen door corona”… Dat riedeltje kunnen ze dan dit jaar nog eens afspelen.
Maar die gaan wél gewoon over op het einde van het jaar. Je ziet zelden effectief iemand z’n jaar opnieuw doen of afzakken naar B-stroom.
Ik heb wel eens overwogen om les te gaan geven. Met m’n master mag ik dat prima, ik kan redelijk wat vakken geven. Ik zou perfect Economie kunnen geven. Maar toch blij dat ik weer gewoon in een productieomgeving werk.
En de onderwijzers klagen intussen ook steen en been dat ze aan handen en voeten gebonden zijn en dat “inclusief onderwijs” eigenlijk gewoon betekent dat je de lat voor iedereen zo laag legt dat de goede zich zitten te vervelen in de klas en de slechte het zich allemaal niet aantrekken omdat het diploma toch “gratis” hun richting uit komt. Moet je je voorstellen dat er nog zijn die in deze omgeving van school af gaan zónder diploma, beeld je in hoe gatachterlijk die zijn… Maar dat loopt hier wel allemaal op straat en we zijn allemaal “one team”. En die moeten straks voor mijn pensioen zorgen? Goed gelachen.
[Ik kan me voorstellen dat Armatuur nu in ’n kramp schiet, maar dat zie ‘k toch niet, dus prima zo]
-
- Verbannen Gebruiker
Onderwijs is Vlaamse materie en geen Belgische materie (heb je dat niet onthouden van op school?foopah schreef: ↑26 maart 2021, 09:39Volledig akkoord. Bepamperen, bepamperen, bepamperen: dat is Vlaanderen anno 2021. Op alle vlakken. Het niveau moet omlaag, daar zijn alle Vlaamse politiekers, Vlaams middenveld, Vlaamse experts en de Vlaamse ouders het eens (onmogelijk dat mijn kind niet bekwaam of te lui is voor universitaire studies !!!) het over eens. Wie er iets over zegt, is een nazi. Wordt uiteraard verkocht als "meer kansen voor iedereen" omdat je zo meer stemmen, postjes en geld binnenhaalt.
Hoewel ik Ben Weyts ook totaal onbekwaam vind, is het triestig om te zien hoe iemand die wél oprecht inzit met het Vlaams onderwijs zo in de media continu wordt afgeschoten omdat hij voor zijn zaak blijft gaan. Want zoals gezegd, het Vlaamse niveau moet naar beneden en covid is weer een ander perfect excuus om de feitelijk gebuisden naar het volgende jaar te loodsen, voor het tweede schooljaar op rij. Allemaal lachen lachen uiteraard voor degenen die dat OK vinden, tot ze ooit eens geopereerd moeten worden door een Vlaamse chirurg die op die manier zijn diploma gehaald heeft, of hun remmen laten herstellen bij zo een Vlaamse garagist.
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Ik heb even wat verbeteringen aangebracht (alles vet onderlijnd).
-
- Verbannen Gebruiker
Even gewone wiskunde toepassen.M’n eigen kinderen zitten in het ASO maar wel klassen van 25% met ’n andere achtergrond. Dan krijg je het. Dan zie je op smartschool de punten, en dan zie je voor sommige vakken dat zowel de mediaan als het gemiddelde gebuisd zijn.
Een klas bestaat uit:
- achterlijkste donders uit de krochten van de wereld
- witte kinderen met zuiver 100% Vlaamse achtergrond
Vaststelling:
- Alle achterlijke donders slagen
- Het klasgemiddelde en de mediaan liggen onder de helft
Conclusie: de witte kinderen met zuiver 100% Vlaamse achtergrond zijn met zijn allen de oorzaak dat het gemiddelde en de mediaan onder de helft liggen.
We zijn het niet dikwijls eens, maar nu toch wel.
Gelukkig zijn de migranten er. Het Pfizer vaccin waar alle Vlamingen om riepen (want AZ is slecht, slecht, slecht) is door 2 moslims ontwikkeld
Ik wil deze ook nog eens oprakelen. Vanochtend gelezen in HNB (te vinden in de berichtgeving over de Rode Duivels en hun volgende uitmatch in Tsjechië):CarpeNoctem schreef: ↑26 maart 2021, 09:32Ik neem alles terug. De hamsteraars waren visionairen:CarpeNoctem schreef: ↑15 maart 2020, 13:03Terwijl jij denaldi aan het verlossen was van zijn overschotten schijtpapier zaten wij gezellig te tafelen. Algemene hilariteit toen jullie hamsteraars ter sprake kwamen![]()
Er dreigt wereldwijd tekort aan toiletpapier
![]()
Is België nu uiteindelijk toch voorbijgestoken door een echt land? Graag een update van je cijfers hierover aub.Tsjechië overschreed dinsdag de kaap van 25.000 doden op 10,7 miljoen inwoners. De helft van de overlijdens werden pas in de laatste maanden geteld. Nergens ter wereld sterven er – volgens officiële cijfers – verhoudingsgewijs meer mensen: 231 sterfgevallen per 100.000 inwoners.
simpel: https://www.worldometers.info/coronavirus/ en sorteer op Deaths/1M pop.
Er was ook een statistiek over de oversterfte.
Daar scoorde België totaal niet slecht..
Ik vind die statistiek even waardevol als alle andere maar niet iedereen zal het daar mee eens zijn natuurlijk.
Daar scoorde België totaal niet slecht..
Ik vind die statistiek even waardevol als alle andere maar niet iedereen zal het daar mee eens zijn natuurlijk.
Ja, ach, dat had mijn kapper al door na de eerste lockdown, vorige zomer:Aerolla schreef: ↑25 maart 2021, 11:21 Ik ben niet geinteresseerd in een vaccinatie à priori + ik heb geen tijd omdat ik me moet inzetten voor de economie en onze welvaart...
De oplossing voor shoppen op afspraak:
Helemaal conform de regels, wat maar eens aantoont hoe belachelijk de regels zijn: als je belt voordat je de deur opendoet is er minder kans op virus transmissie (?)
"Voor wanneer kan ik een afspraak maken ?"
"Zieten, plies !"
"Heu... OK. Het gaat ook zonder afspraak ?"
"Eerst kniepen.Dan afspraak opsraifen."
Vandaar ook, dat er in Nederland minstens 4 uur tussen de afspraak en het bezoek moeten zitten.
Het blonde ministerinneke heeft er voor gekozen om die kl?terij uit Gidsland niet over te nemen, maar daar zal ze nu al spijt van hebben.
Je moet je eigen haatzaaiende polariserende houding niet projecteren op anderen. Je moet me ook geen woorden in de mond leggen, ik heb nergens gesteld dat onderwijs een federale bevoegdheid is. Probeer nog eens voor 20 cent.amturingas schreef: ↑26 maart 2021, 09:52Onderwijs is Vlaamse materie en geen Belgische materie (heb je dat niet onthouden van op school?foopah schreef: ↑26 maart 2021, 09:39
Volledig akkoord. Bepamperen, bepamperen, bepamperen: dat is Vlaanderen anno 2021. Op alle vlakken. Het niveau moet omlaag, daar zijn alle Vlaamse politiekers, Vlaams middenveld, Vlaamse experts en de Vlaamse ouders het eens (onmogelijk dat mijn kind niet bekwaam of te lui is voor universitaire studies !!!) het over eens. Wie er iets over zegt, is een nazi. Wordt uiteraard verkocht als "meer kansen voor iedereen" omdat je zo meer stemmen, postjes en geld binnenhaalt.
Hoewel ik Ben Weyts ook totaal onbekwaam vind, is het triestig om te zien hoe iemand die wél oprecht inzit met het Vlaams onderwijs zo in de media continu wordt afgeschoten omdat hij voor zijn zaak blijft gaan. Want zoals gezegd, het Vlaamse niveau moet naar beneden en covid is weer een ander perfect excuus om de feitelijk gebuisden naar het volgende jaar te loodsen, voor het tweede schooljaar op rij. Allemaal lachen lachen uiteraard voor degenen die dat OK vinden, tot ze ooit eens geopereerd moeten worden door een Vlaamse chirurg die op die manier zijn diploma gehaald heeft, of hun remmen laten herstellen bij zo een Vlaamse garagist.).
-
- Verbannen Gebruiker
foopah schreef: ↑26 maart 2021, 12:21Je moet je eigen haatzaaiende polariserende houding niet projecteren op anderen. Je moet me ook geen woorden in de mond leggen, ik heb nergens gesteld dat onderwijs een federale bevoegdheid is. Probeer nog eens voor 20 cent.amturingas schreef: ↑26 maart 2021, 09:52
Onderwijs is Vlaamse materie en geen Belgische materie (heb je dat niet onthouden van op school?).
Euh ...foopah schreef: ↑26 maart 2021, 09:39Volledig akkoord. Bepamperen, bepamperen, bepamperen: dat is België anno 2021. Op alle vlakken. Het niveau moet omlaag, daar zijn alle politiekers, middenveld, experts het over eens. Wie er iets over zegt, is een nazi. Wordt uiteraard verkocht als "meer kansen voor iedereen" omdat je zo meer stemmen, postjes en geld binnenhaalt.
Hoewel ik Ben Weyts ook totaal onbekwaam vind, is het triestig om te zien hoe iemand die wél oprecht inzit met het onderwijs zo in de media continu wordt afgeschoten omdat hij voor zijn zaak blijft gaan. Want zoals gezegd, het niveau moet naar beneden en covid is weer een ander perfect excuus om de feitelijk gebuisden naar het volgende jaar te loodsen, voor het tweede schooljaar op rij. Allemaal lachen lachen uiteraard voor degenen die dat OK vinden, tot ze ooit eens geopereerd moeten worden door een chirurg die op die manier zijn diploma gehaald heeft, of hun remmen laten herstellen bij zo een garagist.
Waar zie jij "Vlaams" in jouw haatverspreidende scheldtirade?
Waaruit blijkt hier dat je weet dat Onderwijs een Vlaamse bevoegdheid is?
Als je het over Weyts hebt, dan gaat het over het Vlaamse Onderwijs. Over Vlaamse chirurgen. Over Vlaamse garagisten.
Of je dat er nu bij zegt of niet, het gaat over Vlaamse chirurgen, Vlaamse garagisten.
Het kan natuurlijk dat je niet besefte wat je schreef ...
Maar dan ben ik blij dat ik je geholpen heb om te begrijpen wat je schreef
Met de huidige stand van zaken in het Vlaams Onderwijs gaat "begrijpend lezen" elk jaar achteruit, zowel relatief als absoluut, zo blijkt uit het jaarlijkse internationale onderzoek.
"Begrijpend schrijven" is nog erger. Dan moet je eerst al logisch kunnen nadenken. En dat dan ook nog eens correct verwoorden.
Maar ik begrijp jouw frustratie. Je bent slachtoffer van het Vlaams Onderwijs. En je hebt nooit de noodzaak gezien zelf op zoek te gaan naar kennis.
Gelukkig zijn er meer en meer migranten om Vlaanderen er weer bovenop te helpen
Doe maar verder met je beledigingen, het maakt het des te makkelijker om je posts serieus te nemen.amturingas schreef: ↑26 maart 2021, 12:28
Euh ...foopah schreef: ↑26 maart 2021, 09:39
Volledig akkoord. Bepamperen, bepamperen, bepamperen: dat is België anno 2021. Op alle vlakken. Het niveau moet omlaag, daar zijn alle politiekers, middenveld, experts het over eens. Wie er iets over zegt, is een nazi. Wordt uiteraard verkocht als "meer kansen voor iedereen" omdat je zo meer stemmen, postjes en geld binnenhaalt.
Waar zie jij "Vlaams" in jouw haatverspreidende scheldtirade?
Waaruit blijkt hier dat je weet dat Onderwijs een Vlaamse bevoegdheid is?
Als je het over Weyts hebt, dan gaat het over het Vlaamse Onderwijs. Over Vlaamse chirurgen. Over Vlaamse garagisten.
Of je dat er nu bij zegt of niet, het gaat over Vlaamse chirurgen, Vlaamse garagisten.
Het kan natuurlijk dat je niet besefte wat je schreef ...
Maar dan ben ik blij dat ik je geholpen heb om te begrijpen wat je schreef![]()
Met de huidige stand van zaken in het Vlaams Onderwijs gaat "begrijpend lezen" elk jaar achteruit, zowel relatief als absoluut, zo blijkt uit het jaarlijkse internationale onderzoek.
"Begrijpend schrijven" is nog erger. Dan moet je eerst al logisch kunnen nadenken. En dat dan ook nog eens correct verwoorden.
Maar ik begrijp jouw frustratie. Je bent slachtoffer van het Vlaams Onderwijs. En je hebt nooit de noodzaak gezien zelf op zoek te gaan naar kennis.
Gelukkig zijn er meer en meer migranten om Vlaanderen er weer bovenop te helpen![]()
Nog eens voor 20 cent: waar heb ik gesteld dat onderwijs een federale bevoegdheid is ? Het is trouwens volledig naast de kwestie, we hebben 15 jaar aan een stuk onderwijsministers gehad die het niveau naar beneden wilden. Vlaamse dus. Dus wat was je punt ?
Deze is ook om te onthouden: "Of je dat er nu bij zegt of niet, het gaat over...". Ik zal dat in de toekomst graag gebruiken om ook jou woorden in de mond te leggen.
Ivm onderwijs: herinner ons er eens aan tot waar jij geraakt bent ?
Foopah, je mag dit heerschap gerust negeren hoor. Velen zijn je al voorgegaan en zo hoeven we zijn onzin ook niet te lezen in jouw quotes. But it still is a free world, your choice.
@Amturingas : je mag Foopah gewoon negeren hoor. Ik ben je alvast voorgegaan. Niet veel mensen nemen die figuur ernstig.
Ook jij bent vrij in deze vrije wereld natuurlijk![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Ook jij bent vrij in deze vrije wereld natuurlijk
Ik stel voor even op tafel te slaan bij het overlegcomité, al worden er m.i. wel politieke spelletjes gespeeld (hetze tegen het openhouden van scholen). Daar ben ik 100% zeker van.Charlesvdw schreef: ↑25 maart 2021, 20:31 Dat beschikbaar zijn klinkt goed, maar is een lege doos, enkel een excuus om volledig betaald te krijgen.
En onze kinderen worden dommer en dommer.
-
- Verbannen Gebruiker
Wie stopt met leren als zij of hij met het onderwijs klaar is, is maar een grote sukkelaar hoor. Zeker in deze tijden waarin alles verandert.
Het is trouwens ook een zeer goed medicijn tegen de panische angsten die anderen hebben voor elektrische wagens, vaccins, mensen met een niet-witte huidskleur, ...
Ik zal je vraag kunnen beantwoorden na mijn dood.