Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Hmmm. Nadat je eerst met alle mogelijke middelen vriendelijk gevraagd werd het park te verlaten blijf je staan. Vervolgens wordt je op iets meer gebiedende wijze gevraagd het park te verlaten. Je blijft staan. Vervolgens bemerkt je dat er van alles gegooid wordt naar de politie. Je blijft staan. Je ziet dat de politie oprukt en het waterkanon begint te gebruiken. Je wordt nat gespoten. Je blijft staan en je trekt uw t-shirt uit en gaat in je blote tetten staan paraderen. Je wordt omver gelopen. Schuld van de politie.geebee schreef: ↑7 april 2021, 13:06Eventjes vlug dat filmpje bekeken ... lijkt me inderdaad een redelijk marginaal geval te zijn maar had het een mooi, jong dingske geweest hoe zouden de reacties dan geweest zijn vraag ik me af ?haelewyn schreef: ↑7 april 2021, 11:11 Vrouw die tijdens La Boum omver werd gelopen door politiepaard doet voor het eerst haar verhaal: "Ik was meteen knock-out”
https://www.hln.be/brussel/vrouw-die-ti ... ~aeacc100/
Het recht om krapuul te zijn, je aldus te gedragen en dat luid te verdedigen, je smoel te roeren als je ergens was waar je helemaal niet hoorde te zijn en terecht kwam waar geen zinnig mens terecht komt.
Dat ze daar niet moest zijn klopt ook, coronamaatregelen en zo maar vinden we het dan zo normaal dat iemand die een beetje rondhangt in een park omver wordt gelopen door een paard ? vinden we het normaal dat je in elkaar wordt geklopt als je zonder mondmasker rondhangt in een skatepark ? ... onze maatschappij is nogal gemakkelijk aan het afdrijven naar een controle-maatschappij ... het is allemaal niet zwart - wit, er is veel grijs in dit verhaal. Er zijn bv. ook andere verhalen, denk maar aan het protest in Myanmar ... vinden we het normaal dat betogers daar worden vermoord door de militairen omdat ze op straat betogen tegen het onrechtmatig afzetten van de democratisch verkozen regering ? Ja, maar ze moesten daar maar niet zijn ... ik weet het zo goed niet meer, het is allemaal niet duidelijk voor of tegen, zwart of wit, nul of één ...
Dat schatje had alle tijd van de wereld om op haar gemak het park te verlaten maar ze heeft de keuze gemaakt foert te zeggen tegen de bevelen van de politie. Tsja, is het dan de schuld van de politie?
Het geraakt tijd dat men eens de gevolgen van de daden die men stelt of niet stelt onder ogen ziet. Maar we leven in een "steek de schuld maar op een ander maatschappij". Op die manier hoeft men zijn eigen domme ik niet ter verantwoording te roepen.
Zelfde verhaal in het skatepark.
Je zit daar als 34 jarige tussen jongens en meisjes van 12-16 jaar. Dat op zich is al reden tot controle. Je hebt geen mondmasker aan terwijl dit verplicht is. Je wordt gecontroleerd. Dan kun je netjes uw IK geven, sorry zeggen en je mondmasker opzetten. Je kunt er ook voor kiezen om een grote bek op te zetten, weigeren om u te identificeren en nazi en klootzak beginnen roepen. Dan krijg je een verdiende toek op uw bakkes = schuld van de politie.
Nu, maak jullie geen zorgen, we merken nu al dat de kandidaturen om bij de politie te gaan jaar na jaar een duik nemen. Je mag nu zelfs een klein strafblaadje hebben en tatoeages en lang haar als man. Moesten ze zo streng zijn bij de selectie als dat ze vroeger toen ik binnen kwam waren, dan vonden ze nu al niemand meer.
De minste vraag of het kleinste bevel wordt tegenwoordig onthaald op geroep, getier en gegooi. We zijn tegenwoordig meer bezig met ons te verantwoorden waarom we ons werk hebben gedaan dan met ons werk te doen. Ik geef het nog een jaar of 10-15 en dan vinden ze geen kat meer die de job nog wil doen. Benieuwd hoe dat zal aflopen.
De vergelijking met Myanmar gaat toch niet op. Dat is iets helemaal anders.
Laatst gewijzigd door anonymous op 7 april 2021, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe is het met uw Portugees?
Ga je daar gebruik maken van de wetgeving die inwijkelingen lage/geen belastingen laat betalen?
Volledig mee eens!
Is één van de redenen waarom ikzelf niet bij de politie wil gaan.
"To protect and serve' zou anders wel mijn leitmotiv kunnen zijn.
Is één van de redenen waarom ikzelf niet bij de politie wil gaan.
"To protect and serve' zou anders wel mijn leitmotiv kunnen zijn.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ondertussen in Brazilië. Dankzij deze pippo gaan we wellicht ook in de problemen komen.
https://www.hln.be/buitenland/voor-het- ... ~a26375b9/
https://www.hln.be/buitenland/voor-het- ... ~a26375b9/
Er waren er hier toch een aantal die pleitten voor niets doen als de oplossing voor alles ?
Ginder zie je wat niets of niet veel doen als resultaat heeft..
Over veertien dagen is het gedaan, zei er vorig jaar ene.
"""" Ik voorspel dat het vanzelf stopt'''''''.
Geef ze een forum ? Om hun intelligentie kracht bij te zetten en te bewijzen ?
Er zijn er een aantal die het nog altijd niet door hebben en we zijn een jaar verder.
Ginder zie je wat niets of niet veel doen als resultaat heeft..
Over veertien dagen is het gedaan, zei er vorig jaar ene.
"""" Ik voorspel dat het vanzelf stopt'''''''.
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Geef ze een forum ? Om hun intelligentie kracht bij te zetten en te bewijzen ?
Er zijn er een aantal die het nog altijd niet door hebben en we zijn een jaar verder.
Je kleurt je eigen werkelijkheid met je eigen potloden.
Er waren toen geen maskers, die tijd waar je over praat.
Er waren van die egoisten die in een bos wilden gaan wandelen met een masker op maar het niet erg vonden dat ze in hospitalen geen beschermingsmateriaal hadden.
Jij wil graag geloven dat de beslissingen of raadgevingen van Van Ranst levens gekost hebben. Maar beweringen van bekende en minder bekende Vlamingen / politici volgens wie het allemaal niet zo nodig was om veel te doen, het kot staat niet in brand, we moeten de horeca niet sluiten want ocharme onze brave kiezertjes die ons iets populistisch willen horen zeggen, we moeten voorrang geven aan de economie (Lap, ze ligt nog altijd zo goed als stil) : daarmee is vast alles in orde ?
Als alles altijd opgelost was zoals de virologen en andere deskundigen het wilden doen ipv
de voorkeur te geven aan de onwil van de doorsnee Belg en Vlaming om zich wat te plooien naar regels..
het egoisme niet te vergeten van : ik eerst en ik alleen !..
dan was het nooit zo erg geworden als vandaag.
De pandemie is controleerbaar in enkele landen. Daar waar men tien keer zwaardere maatregelen neemt dan hier.
-
- Verbannen Gebruiker
Inderdaad, vroeger leverde de selectie een veel beter resultaat af.anonymous schreef: ↑7 april 2021, 13:51 Dan krijg je een verdiende toek op uw bakkes = schuld van de politie.
Nu, maak jullie geen zorgen, we merken nu al dat de kandidaturen om bij de politie te gaan jaar na jaar een duik nemen. Je mag nu zelfs een klein strafblaadje hebben en tatoeages en lang haar als man. Moesten ze zo streng zijn bij de selectie als dat ze vroeger toen ik binnen kwam waren, dan vonden ze nu al niemand meer.
De minste vraag of het kleinste bevel wordt tegenwoordig onthaald op geroep, getier en gegooi. We zijn tegenwoordig meer bezig met ons te verantwoorden waarom we ons werk hebben gedaan dan met ons werk te doen. Ik geef het nog een jaar of 10-15 en dan vinden ze geen kat meer die de job nog wil doen. Benieuwd hoe dat zal aflopen.
Nu beperkt de getatoeëerde langharige afdeling zich tot af en toe een verdiende toek op het bakkes bij een betoging of het uitdelen van een goede rammeling in de cel van mensen die zich niet kunnen verdedigen.
Gelukkig waren ze vroeger strenger bij de selectie. Dat leverde ordehandhavers vol discipline op zoals een zekere Madani Bouhouche, Robert Beijer, Leon François, Christian de Vroom, Willy Van Mechelen, de geüniformeerde autoschuimers op de parking van de luchthaven van Zaventem, bezopen uniformen die opgesloten asielzoekers tijdens oudejaar even gingen bepotelen, hoofdinspecteur X van de Antwerpse DOT, .....
Ze hadden kort haar en geen baard. Dat weer wel.
Op zich heeft hij wel gelijk. Als je niets doet, zal het ooit vanzelf stoppen.
Wie zou de laatste zijn, die het licht uitdoet?
![Evil >:D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/evil.gif)
Je zou net als je Van Ranst in de poltitiek kunnen gaan, liegen en meedraaien met de wind.haelewyn schreef: ↑7 april 2021, 15:17Je kleurt je eigen werkelijkheid met je eigen potloden.
Er waren toen geen maskers, die tijd waar je over praat.
Er waren van die egoisten die in een bos wilden gaan wandelen met een masker op maar het niet erg vonden dat ze in hospitalen geen beschermingsmateriaal hadden.
Jij wil graag geloven dat de beslissingen of raadgevingen van Van Ranst levens gekost hebben. Maar beweringen van bekende en minder bekende Vlamingen / politici volgens wie het allemaal niet zo nodig was om veel te doen, het kot staat niet in brand, we moeten de horeca niet sluiten want ocharme onze brave kiezertjes die ons iets populistisch willen horen zeggen, we moeten voorrang geven aan de economie (Lap, ze ligt nog altijd zo goed als stil) : daarmee is vast alles in orde ?
Als alles altijd opgelost was zoals de virologen en andere deskundigen het wilden doen ipv
de voorkeur te geven aan de onwil van de doorsnee Belg en Vlaming om zich wat te plooien naar regels..
het egoisme niet te vergeten van : ik eerst en ik alleen !..
dan was het nooit zo erg geworden als vandaag.
De pandemie is controleerbaar in enkele landen. Daar waar men tien keer zwaardere maatregelen neemt dan hier.
Misschien kom ik hem daar tegen in dezelfde partij. In de poltitiek
Jij gaat bij die gasten die hun eigen waarheid uitvinden en zelf geloven, dus goed nieuws : wij komen elkaar niet tegen
Hoogste bod ?? Israël ?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210407_92265691
Nee, dat lees je verkeerd. Ik zeg dat het verhaal "grijs" is, moet dat mens daar in haar blote tetten staan paraderen. Nee.
Heeft de politie meermaals gevraagd om daar te vertrekken. Ja. Is het de schuld van de politie. Nee.
Wat ik ergens probeer duidelijk te maken maar daar blijkbaar niet goed in slaag is dat we wel in heel vreemde tijden leven dat we het stilaan "normaal" beginnen te vinden dat mensen omver worden gelopen door een paard enkel en alleen maar omdat ze in een park rondlopen en dat omdat er misschien 0,00000000000000001 kans is dat er daar er daar een paar besmetten rondlopen. Dat we het stilaan normaal vinden dat je paranoïde wordt als je eens zou durven met meer dan 1 persoon in een winkel rondloopt ... voorbeelden genoeg. En dat allemaal omdat we besmetting moeten voorkomen, intussen mogen/moeten mensen zonder auto wel dagelijks het overbevolkt openbaar vervoer gebruiken, moeten ze op hun werk aanwezig zijn (ik denk maar aan kassabediendes, kleuterleidsters, pakjesbezorgers, en ja ook politieagenten en nog zoveel anderen) ... werken moet wel, ontspanning mag niet. Maar ja, het zijn de "wetten" en die moeten we eerbiedigen dus "all means necesarry" om ze op te leggen.
Met Myanmar wou ik de vergelijking maken in die zin dat de betogers daar ook zogezegd buiten de wet handelen want ze betogen dus mogen de militairen hen doodschieten. Ook hier zou je kunnen zeggen : ze schieten ze dood omdat ze betogen, ze moeten zich maar aan de wet houden.
Uit empathisch oogpunt moet je al deze verhalen grijs bekijken maar dat is natuurlijk niet echt sexy, zwart-wit is eenvoudiger.
Er is bij mijn weten nog niemand omver gereden die in een park aan het wandelen was. Deze dame was er niet aan het wandelen maar was mee aan het feesten bij een bijeenkomst die niet toegelaten was.
Dan loop je wel eens het risico dat er een accidentje kan gebeuren.
Ontspannen mag. Er zijn toch nog steeds mogelijkheden genoeg om te ontspannen. Moet dat dan zonodig op een feest zijn? Eventjes niet zou ik denken. Ze snijden trouwens in hun eigen vel. Hoe meer dergelijke strapatsen hoe strenger er zal opgetreden worden en hoe langer alles dicht blijft.
In Portugal hebben ze het gesnapt, hier dringt het nog steeds niet door blijkbaar.
Er is hier ook nog niemand doodgeschoten bij een betoging maar het is wel een wonder dat er nog geen politieagent gestorven is door een zware steen of een boomstronk op zijn hoofd te krijgen.
Dan loop je wel eens het risico dat er een accidentje kan gebeuren.
Ontspannen mag. Er zijn toch nog steeds mogelijkheden genoeg om te ontspannen. Moet dat dan zonodig op een feest zijn? Eventjes niet zou ik denken. Ze snijden trouwens in hun eigen vel. Hoe meer dergelijke strapatsen hoe strenger er zal opgetreden worden en hoe langer alles dicht blijft.
In Portugal hebben ze het gesnapt, hier dringt het nog steeds niet door blijkbaar.
Er is hier ook nog niemand doodgeschoten bij een betoging maar het is wel een wonder dat er nog geen politieagent gestorven is door een zware steen of een boomstronk op zijn hoofd te krijgen.
Een geluk.Heb het niet voor leugenaars en betweters.Soort zoekt soort.Wens je verder goede gezondheid toe.haelewyn schreef: ↑7 april 2021, 16:01Misschien kom ik hem daar tegen in dezelfde partij. In de poltitiek![]()
Jij gaat bij die gasten die hun eigen waarheid uitvinden en zelf geloven, dus goed nieuws : wij komen elkaar niet tegen![]()
Hoogste bod ?? Israël ?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210407_92265691
Dat ons Barbara toen in dat park was, tot daar aan toe. Dat zij op het moment van die charge, zich op die exacte plaats en in die toestand daar bevond en ondersteboven wordt gereden, is enkel haar eigen domme schuld. Klacht verticaal klasseren.