Corona-virus.
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Corona-virus.
Ik weet niet wat jij denkt.vortex schreef: ↑9 juli 2021, 16:18 Denk je nu echt dat ik voorstander ben om de boel te laten ontsporen of tracht je er dat van te maken om conflict te creëren? Er is nu een aanzienlijke stijging van vastgestelde besmettingen, vooral bij jongeren die nog niet gevaccineerd zijn, moeten we daar nu al voor in paniek schieten? Zolang die jongeren niet met tientallen per dag in het ziekenhuis belanden is er geen reden tot paniek. Zolang de ouderen die wel al gevaccineerd zijn niet ernstig ziek worden is er ook geen reden tot paniek, waarmee ik niet zeg dat we dan maar verder moeten versoepelen. Dit gaat zo nog jaren blijven doorgaan, dit virus gaat nooit meer weg. Net zoals jaarlijks meer dan de helft van de bevolking een en meerdere keren een verkoudheidsvirus oploopt, zullen we meerdere uitbraken van covid hebben, nog andere varianten zullen volgen. De vaccins helpen ziekenhuisopnames nog voorkomen, ze helpen al veel minder om een delta besmetting te voorkomen, we gaan dus naar die ziekenhuis opnames moeten kijken of maatregelen nodig zijn en niet meer naar het aantal besmettingen.
Ik lees alleen wat jij bij herhaling schrijft => pas als de ziekenhuis cijfers problematisch stijgen maatregelen nemen.
Niemand schiet in paniek. Ik toch niet.
Er op wijzen dat voorzichtigheid nog steeds geboden is is iets heel anders dan paniek, hypochondrie, smetvrees, verlekkerd zijn op een nieuwe lockdown, zelf isolatie, ark bouwen, ....
Doe je daar aan mee om een conflict te creëren?
Het covid-19 virus is nog lang niet op het niveau van een verkoudheidsvirus. Het is dus niet gepast de huidige maatregelen al te vergelijken en toe te passen tot het niveau van een verkoudheidsvirus. Dat is, hopelijk, iets voor de toekomst maar niet voor het heden.
Het lijkt me eerder voor te komen dat er een lichte vorm van paniek begint op te duiken bij diegenen bij wie het nu begint te dagen dat de toestand nog niet volledig genormaliseerd is en er wel eens terug maatregelen zouden kunnen genomen worden.
Mij maakt het echt niet uit of er al dan niet versoepelingen of weer een verstrenging zit aan te komen. Het is me om het even.
Ik pas me wel aan met wat zich aandient. Dat is de gang van het leven. Zich kunnen aanpassen aan steeds wijzigende omstandigheden. De tijd tikt even snel verder.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Akkoord, maar dat was vroeger niet echt anders. Er werd regelmatig gemorreld aan de teststrategie zodat het moeilijk vergelijken was. En nu met de gestegen immuniteit zeggen de vastgestelde besmettingen nog veel minder.
Die dienen enkel nog om de paniekzaaiers het HLN-publiek van leesvoer te laten voorzien
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Daarom zijn de UK-cijfers zo interessant, die tonen wat er gebeurt als het aantal besmettingen sterk stijgt in een grotendeels gevaccineerde populatie. Voorlopig lijkt het erop dat de hospitalisaties ook stijgen, maar in verhouding met het aantal besmettingen véél minder dan tijdens de tweede golf.
Als het aantal ziekenhuisopnames beperkt blijft, dan evolueren we meer naar een soort griepscenario: veel besmettingen, weinig opnames, weinig overlijdens (en al zeker niet bij jonge mensen).
Als het aantal ziekenhuisopnames beperkt blijft, dan evolueren we meer naar een soort griepscenario: veel besmettingen, weinig opnames, weinig overlijdens (en al zeker niet bij jonge mensen).
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Kan ik niet ontkennenDavid_DeWa schreef: ↑9 juli 2021, 16:22 Ik weet niet wat jij denkt.
Ik lees alleen wat jij bij herhaling schrijft => pas als de ziekenhuis cijfers problematisch stijgen maatregelen nemen.
Niemand schiet in paniek. Ik toch niet.
Er op wijzen dat voorzichtigheid nog steeds geboden is is iets heel anders dan paniek, hypochondrie, smetvrees, verlekkerd zijn op een nieuwe lockdown, zelf isolatie, ark bouwen, ....
Doe je daar aan mee om een conflict te creëren?
Dat is ook niet wat ik zeg, wel dat covid net als een verkoudheidsvirus zal blijven rondgaan, iedere keer weer in een iets andere variant, we gaan er dus mee moet leren leven en accepteren dat er mensen besmet, ziek en soms ook aan zullen sterven. Maatregelen zijn OK als het echt noodzakelijk is en dan liefst maatregelen die steek houden.David_DeWa schreef: ↑9 juli 2021, 16:22 Het covid-19 virus is nog lang niet op het niveau van een verkoudheidsvirus. Het is dus niet gepast de huidige maatregelen al te vergelijken en toe te passen tot het niveau van een verkoudheidsvirus. Dat is, hopelijk, iets voor de toekomst maar niet voor het heden.
Meer schrik dat er weer een reeks idiote regelneverij ingevoerd wordt waarvan geweten is dat het amper effect heeft, denk maar aan sluiten van winkels, kappers, restaurant,... Het zal nu toch stilaan duidelijk moeten zijn dat het vooral de grotere indoor evenementen zijn, zoals bv het uitgangsleven, die voor superverspreiding zorgen.David_DeWa schreef: ↑9 juli 2021, 16:22 Het lijkt me eerder voor te komen dat er een lichte vorm van paniek begint op te duiken bij diegenen bij wie het nu begint te dagen dat de toestand nog niet volledig genormaliseerd is en er wel eens terug maatregelen zouden kunnen genomen worden.
Omdat ze anders op hun hotelkamer moesten blijven duh ... hotelkamer waarje niet uit mag of thuis voor de computer en af en toe eens buiten ... waar zou jij voor kiezen ?David_DeWa schreef: ↑9 juli 2021, 16:17 Ernstig: vele van die jongeren waren zelf vragende partij om naar huis te mogen.
Wie heeft volgens jou deze jongeren naar huis gestuurd?
Om te lachen: het deel nog net niet onder militaire begeleiding
Sarcastisch: in een gesloten bus Had je liever gezien in een open vrachtauto? In quarantaine binnen een gesloten kamp op een strand in Spanje?
In tegenstelling tot sommige door mij zeer gewaardeerde SG'ers heb je wel enige kennis van sarcasme
Drama Queen
Een paar.... duizenden opeengepakt in discothekenmaar van zodra ze met een paar op reis gaan
De helft is besmeten er besmettingen blijken
Regel is dat ze in land van besmetting in quarantaine gaan . Is gunst verleend om naar huis te mogen gaan. Ze smeekten eromworden ze als een bende paria's
Parias is vreemde woordkeuze
Een luchtballon kon niet. Wind verkeerdnaar het thuisland gestuurd in een gesloten bus,
Drama Queen.nog net niet onder militaire begeleiding.
Contacten zijn bij seks-drank-zwembad-discotheek reisjes dichter dan in klasAls er op school besmettingen bleken waren het toevallig altijd laag-risico-contacten en kon de school doorgaan zoals voorheen ... heel af en toe volgde er een klas/schoolsluiting. Jongeren waren toch niet besmettelijk, scholen waren en zijn toch geen motor van de epidemie ? Maar zodra het schooljaar afgesloten is en ze met een paar op reis gaan zijn ze plots virusfabriekjes .
Helft is besmet in minder dan een week. Woord virusfabriek is treffend.
4 varianten anderhalf jaar is veel trager dan griepvariantenHadden ze ons niet verteld dat de mutaties van het coronavirus heel traag zouden verlopen
Iedere dag. Drama Queenhet lijkt alsof er iedere dag wel ergens een nieuw opduikt ...
... ik ben niet de dramaqueen, ik probeer hier net aan te tonen dat er "dramatisch" wordt gereageerd op wat uiteindelijk maar een niemandalleke is ... maar zoals voor zovelen hier is lezen tussen de regels door (en sarcastisch opgestelde zinnen) blijkbaar iets dat - in tegenstelling tot wat ik dacht - niet aan iedereen is gegeven.
Los daarvan, een vraag die hier tot vervelens toe moet gesteld worden : van wie - al of niet verbannen voormalig SG'er - ben jij de nieuwe nick ? De boekhouding bijhouden van wie wie is begint een beetje vervelend te worden.
Waar zit trouwens het grote "gevaar" nog ? Hun ouders zijn gevaccineerd (al of niet twee keer), hun grootouders zijn volledig gevaccineerd, hun huisdieren worden binnenkort gevaccineerd met de overschot aan vaccins die ze niet meer kwijt geraken ... en zijzelf worden er niet of nauwelijks ziek van en bovendien bouwen ze natuurlijke weerstand op (nog altijd beter dan chemisch toegebracht) en verhogen ze de groepsimmuniteit.
Los daarvan, een vraag die hier tot vervelens toe moet gesteld worden : van wie - al of niet verbannen voormalig SG'er - ben jij de nieuwe nick ? De boekhouding bijhouden van wie wie is begint een beetje vervelend te worden.
Waar zit trouwens het grote "gevaar" nog ? Hun ouders zijn gevaccineerd (al of niet twee keer), hun grootouders zijn volledig gevaccineerd, hun huisdieren worden binnenkort gevaccineerd met de overschot aan vaccins die ze niet meer kwijt geraken ... en zijzelf worden er niet of nauwelijks ziek van en bovendien bouwen ze natuurlijke weerstand op (nog altijd beter dan chemisch toegebracht) en verhogen ze de groepsimmuniteit.
De Nederlandse horeca moet vanaf vrijdagavond weer de deuren sluiten om middernacht. Dat heeft premier Mark Rutte aangekondigd. De Nederlandse regering gaat daarmee zoals verwacht op de rem staan om grip te houden op het aantal coronabesmettingen in het land.CarpeNoctem schreef: ↑9 juli 2021, 12:44 Inderdaad, hoe onze smetvrezers hier weer proberen een nonevent op te blazen om toch maar verder te kunnen paniekzaaien, il faut le faire...
(Nieuwsblad)
Zeker 20 besmette jongeren vlogen terug vanuit Spanje met hulp van ouders: “Onbegrijpelijk dat ze dit gedaan hebben”. (Nieuwsblad)
Deze landen verstrengen de regels over Corona nu..
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210709_95911110
Chiro Maeva moet vervroegd terugkeren van kamp in Oostenrijk: 22 van 29 deelnemers besmet met corona.
Infectiologe Erika Vlieghe waarschuwt voor de verdere opmars van het coronavirus. Twee derde van de Belgische bevolking is immers nog niet volledig gevaccineerd. “We zullen een hele zomer nog altijd voorzichtig moeten zijn om het virus niet opnieuw vrij spel te geven, of anders komen we opnieuw in de problemen”, verklaarde Vlieghe donderdag in ‘Terzake’.
(Nieuwsblad)
≤≤ geen spaargids clublid van rechts.. niets van aantrekken ! Paniekzaaierij ! Effe wachten wat Jan Schelleneps er van denkt.
Ik heb inderdaad met plezier de persconferentie van de Eerste Minister gevolgd.
Feitelijk, logisch. En de maatregelen zijn precies gepast.
De Nederlanders hebben dan ook geen Frank VDB. Laat staan een Dr Erika.
Het probleem is namelijk, dat de besmettingen in 1 week zijn verzevenvoudigd. De ziekenhuisopnames dalen nog steeds. Het is dus zeer goed mogelijk, dat de stelling 'Vaccinaties ontkoppelen de besmettingen van de ziekenhuisopnames' waar is. Maar we weten het op dit moment niet. Een zevenvoudige stijging is nog nooit eerder vertoond en de modelleurs van het RIVM kunnen hier niet mee om.
En zelfs als die ontkoppeling er is, dan zijn er - op dit moment - nog genoeg kwetsbaren niet gevaccineerd. Als het virus zo'n toename vertoont bij de 18 tot 24-jarigen, is de kans groot, dat het virus ook door de generaties heen gaat reizen.
Daarom zijn er tot 13 augustus de volgende maatregelen genomen:
- Horeca om middernacht dicht
- Overal in de horeca moet de 1,5m in acht worden genomen en iedereen moet een vaste plaats hebben. Er is geen uitzondering mogelijk in het kader van Testen voor Toegang.
- Meerdaagse evenementen zijn niet toegestaan.
- Evenementen van 1 dag mogen het protocol van Testen voor Toegang gebruiken. In dat geval moeten de gasten nog steeds vaste plaatsen hebben, MAAR... ze mogen tijdens het evenement wel staan, dansen, enzovoort.
Zo worden de grootste zatte zotternijen (van de jeugd) eruit gehaald.
Maar er zijn geen pesterijen van het nivo'tje Cathy Pizzadoos.
Ook nog een woke pareltje van Hugo.
En zo kan het virus door de generaties heen wandelen. Maar dat is niet alles. We maken ons ook zorgen om de steden. Want daar kan het door sommige wijken heen gaan wandelen. Die wijken waar jongeren ziek zijn geworden door te feesten zijn toevallig ook de wijken waar hun ouders niet de geboden kans op een vaccin hebben aangenomen.
Men heeft een plan. En men stuurt dat plan bij als het niet helemaal zoals gepland ging. Zo moet dat.
Feitelijk, logisch. En de maatregelen zijn precies gepast.
De Nederlanders hebben dan ook geen Frank VDB. Laat staan een Dr Erika.
Het probleem is namelijk, dat de besmettingen in 1 week zijn verzevenvoudigd. De ziekenhuisopnames dalen nog steeds. Het is dus zeer goed mogelijk, dat de stelling 'Vaccinaties ontkoppelen de besmettingen van de ziekenhuisopnames' waar is. Maar we weten het op dit moment niet. Een zevenvoudige stijging is nog nooit eerder vertoond en de modelleurs van het RIVM kunnen hier niet mee om.
En zelfs als die ontkoppeling er is, dan zijn er - op dit moment - nog genoeg kwetsbaren niet gevaccineerd. Als het virus zo'n toename vertoont bij de 18 tot 24-jarigen, is de kans groot, dat het virus ook door de generaties heen gaat reizen.
Daarom zijn er tot 13 augustus de volgende maatregelen genomen:
- Horeca om middernacht dicht
- Overal in de horeca moet de 1,5m in acht worden genomen en iedereen moet een vaste plaats hebben. Er is geen uitzondering mogelijk in het kader van Testen voor Toegang.
- Meerdaagse evenementen zijn niet toegestaan.
- Evenementen van 1 dag mogen het protocol van Testen voor Toegang gebruiken. In dat geval moeten de gasten nog steeds vaste plaatsen hebben, MAAR... ze mogen tijdens het evenement wel staan, dansen, enzovoort.
Zo worden de grootste zatte zotternijen (van de jeugd) eruit gehaald.
Maar er zijn geen pesterijen van het nivo'tje Cathy Pizzadoos.
Ook nog een woke pareltje van Hugo.
En zo kan het virus door de generaties heen wandelen. Maar dat is niet alles. We maken ons ook zorgen om de steden. Want daar kan het door sommige wijken heen gaan wandelen. Die wijken waar jongeren ziek zijn geworden door te feesten zijn toevallig ook de wijken waar hun ouders niet de geboden kans op een vaccin hebben aangenomen.
Men heeft een plan. En men stuurt dat plan bij als het niet helemaal zoals gepland ging. Zo moet dat.
Wat is het verschil ?
Was er hier geen plan of is het niet vaak genoeg bijgestuurd ?
Het doet me denken aan de reactie van mijn ouders als de kat klaarblijkelijk ziek is en ik voorstel om er een dierenarts bij te halen.
'We zullen nog wat wachten en het nog wat bekijken'.
Waarop ik dan wel eens zeg : als je nog twee dagen wacht is je kat dood. Dan hoeft het niet meer.
Soms konden we 't nog omkeren. Vaak stierf het huisdier in kwestie TOCH.
Maar elke keer ik nu zeg dat ze binnen 2 dagen niet meer hoeven te bellen, komen ze in actie voortaan.
NL heeft ook wel gewacht tot de kat al lag te stuipen en de stro** van haar billen liep. Niet ?
(( ik denk dat jij gaat zeggen van niet ))
Op zich geen probleem. Dat is hier ook gebeurd in tijden dat het vormen van een regering belangrijker was dan wat anders .. .
of in tijden dat politiek opbod en het verhaal netjes verpakken, verkopen en er electoraal wat winst uit halen belangrijker was dan andere dingen.
Alle populistische partijen deden daar aan mee.
Lees : alle partijen dus
Het doet me denken aan de reactie van mijn ouders als de kat klaarblijkelijk ziek is en ik voorstel om er een dierenarts bij te halen.
Waarop ik dan wel eens zeg : als je nog twee dagen wacht is je kat dood. Dan hoeft het niet meer.
Maar elke keer ik nu zeg dat ze binnen 2 dagen niet meer hoeven te bellen, komen ze in actie voortaan.
NL heeft ook wel gewacht tot de kat al lag te stuipen en de stro** van haar billen liep. Niet ?
Op zich geen probleem. Dat is hier ook gebeurd in tijden dat het vormen van een regering belangrijker was dan wat anders .. .
of in tijden dat politiek opbod en het verhaal netjes verpakken, verkopen en er electoraal wat winst uit halen belangrijker was dan andere dingen.
ALLE partijen, dus ook de niet-populistische of progressieve partijen (al vind ik sommige progressieve partijen populistischer dan de populistische).haelewyn schreef: ↑9 juli 2021, 20:17 Wat is het verschil ?
-
- Verbannen Gebruiker
Om te beginnen om niet in zo'n situatie te verzeilen.
En als het toch gebeurt niet voor een vliegtuig vol onwetende medepassagiers.
Maar je kan ze niets kwalijk nemen met zo'n meerderjarige ouders als voorbeeld.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Even mezelf quoten: Steven Van Gucht in het Journaal zegt hetzelfde : bij deze nieuwe "golf" zien we dat 1 of 2% van de besmetten in het ziekenhuis geraken, een veel kleiner percentage dan in de herfst.Charlesvdw schreef: ↑9 juli 2021, 17:03 Daarom zijn de UK-cijfers zo interessant, die tonen wat er gebeurt als het aantal besmettingen sterk stijgt in een grotendeels gevaccineerde populatie. Voorlopig lijkt het erop dat de hospitalisaties ook stijgen, maar in verhouding met het aantal besmettingen véél minder dan tijdens de tweede golf.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/07/09 ... e-cijfers/
Zoals steeds is Van Gucht de stem van het gezond verstand. Ga naar het strand, in het bos, ga fietsen, doe buitenactiviteiten in je bubbel enz.
Molenberghs en Vlieghe relativeren niet, en zijn pessimistisch zoals gewoonlijk.
MVR heeft wschl gesnapt dat hij polariserend werkt en doet er het zwijgen toe.
Mensen moeten hun verstand gebruiken. Een discotheek bezoeken is gek, gelukkig wordt dit op veel plaatsen weer verboden. Een openluchtdiscotheek zou veel veiliger zijn, en het is nu toch zomer, misschien moeten discotheekuitbaters daar meer op inzetten.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Sluit je dan voor eeuwig en altijd op in een voor alles en iedereen afgesloten ruimte ... en dan nog kan je de pech hebben dat die Uber Eats-gast net zwaar heeft gehoest op je Chicken tikka masala die je online had besteld.
Als we mogen geloven (en dat moeten we toch neem ik aan ?) dat de vaccins ons een zekere of grote mate van bescherming zullen geven tegen zware ziekte en/of hospitalisatie dan wordt het toch stilaan tijd om uit de kramp te schieten zeker ... of wanneer vind jij dat we de krampachtigheid mogen laten schieten ? En niet enkel spreken uit je eigen perspectief maar maatschappelijk ... wanneer ? En wat met andere besmettelijke virussen ... gaan we voortaan ook jaarlijks de dagelijkse griepcijfers/hospitalisaties/doden als eerste punt in het journaal brengen ?
We zijn ook al een heel stuk uit de kramp geschoten hé, eind mei en in juni zijn er behoorlijk wat dingen terug toegelaten, denk maar aan restaurants enz.. Gelukkig nog niet het nachtleven. En dat is allemaal zonder virus toename kunnen gebeuren, cijfers zijn sterk blijven dalen in die periode, ook al omdat er in ons land op dat moment niet meer zoveel virus rondging. Pas toen de zomervakantie begon, zijn de eerste tekenen van een trendkering begonnen. De oorzaak zit dus duidelijk in dat nachtleven en het reisverkeer, de combinatie van die twee is bijna een garantie op virus overdracht. En het is nu juist de groep die nog nauwelijks gevaccineerd is die volop hun terug gewonnen vrijheid is gaan vieren, niet verwonderlijk dat daar de meeste besmettingen vast gesteld worden. Dus ja, zolang de vaccinatie campagne niet afgelopen is, gaan we ons toch wat moeten inhouden. Hopelijk neemt men, als het bij ons nodig zou zijn, even verstandig en gerichte maatregelen als in Nederland en gaat men nu eindelijk eens wat strenger optreden tegen het niet in quarantaine gaan bij besmetting of na terugkeer uit een rood gebied.geebee schreef: ↑10 juli 2021, 00:47 Als we mogen geloven (en dat moeten we toch neem ik aan ?) dat de vaccins ons een zekere of grote mate van bescherming zullen geven tegen zware ziekte en/of hospitalisatie dan wordt het toch stilaan tijd om uit de kramp te schieten zeker ... of wanneer vind jij dat we de krampachtigheid mogen laten schieten ? En niet enkel spreken uit je eigen perspectief maar maatschappelijk ... wanneer ? En wat met andere besmettelijke virussen ... gaan we voortaan ook jaarlijks de dagelijkse griepcijfers/hospitalisaties/doden als eerste punt in het journaal brengen ?
Dat van die griepcijfers zou wel een en ander in perspectief zetten, in een stevig griepseizoen zijn 100 doden per dag geen uitzondering. Het help misschien om te aanvaarden dat er aan corona ook nog mensen zullen sterven en dat we geen uitzichtloos gevecht kunnen winnen om dat cijfer op nul te houden.